IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Zinning, onzinnig, heerschend en droevig nieuws. Deel IX Vorige pagina | Volgende pagina
M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 13-03-2005 22:20 by M. Profiel van M.

Zo'n vettax is weer zo'n typische electorale proefballon... vette () onzin weer. Hoe moet dat dan met al die arme mensen die het Atkins dieet volgen? En wordt boter nu ook duurder?


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 13-03-2005 22:20 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 13 maart 2005 22:18 schreef ghoulliette het volgende:
Het principe is dus wel de gebruiker betaald als ik het goed lees. Dus de dikkies moeten meer geld betalen.
Nee Duts, alle gebruikers van producten moeten betalen.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 13-03-2005 22:22 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

je kunt anders ook zonder vet eten hoor. Maar dan betaal je sowieso al meer.

En de campagnes tegen overgewicht betalen we sowieso al.... is het dan niet gewoon een verschuiving binnen de al bestaande betalingsbalans van de overheid?



Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 13-03-2005 22:22 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

Ik ben eigenlijk wel voor zo'n beleid, en heb er al vaker aan gedacht..

Het is een manier om ongezonde mensen meer zelf te laten opdraaien op de hoge kosten voor de maatschappij die hun leefstijl met zich meebrengt.
Overgewicht is immers een steeds groter wordend probleem, en iedereen in deze zorgstaat betaald door middel van belastingen hetzelfde voor de mensen die op hun 40ste al met aderverkalkingen en hartaanvallen ivm ongezond eten zitten. Wanneer er een sooort van accijns op vet voedsel komt betaald uiteindelijk dus degene die het meeste vet eet het meeste van deze kosten.. of zie ik het nou veel te simpel??



M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 13-03-2005 22:24 by M. Profiel van M.

quote:
Op 13 maart 2005 22:22 schreef Valorian het volgende:
Ik ben eigenlijk wel voor zo'n beleid, en heb er al vaker aan gedacht..

Het is een manier om ongezonde mensen meer zelf te laten opdraaien op de hoge kosten voor de maatschappij die hun leefstijl met zich meebrengt.
Overgewicht is immers een steeds groter wordend probleem, en iedereen in deze zorgstaat betaald door middel van belastingen hetzelfde voor de mensen die op hun 40ste al met aderverkalkingen en hartaanvallen ivm ongezond eten zitten. Wanneer er een sooort van accijns op vet voedsel komt betaald uiteindelijk dus degene die het meeste vet eet het meeste van deze kosten.. of zie ik het nou veel te simpel??



Mensen die ongezond leven zijn anders prima voor de pensioenfondsen... terwijl ze net zoveel premie betalen als jij en ik, alleen ze profiteren er niet zelf van, ze gaan namelijk eerder DOOD.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 13-03-2005 22:24 by Oud Vuil Profiel van Oud Vuilhttp://www.judgementday.nl

Dat wordt friet stelen.

*brrr*



ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 13-03-2005 22:24 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

Wat is er eigenlijk mis met zoveel vette dikke mislukte mensen. Bevoorderd mijn positie in de arbeidsamrtk, laat ze ook allemaal maar jong sterven door een hartaanval, dan onstaat er ook weereens wat ruimte op de huizenmarkt



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 13-03-2005 22:24 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 13 maart 2005 22:22 schreef ghoulliette het volgende:
je kunt anders ook zonder vet eten hoor. Maar dan betaal je sowieso al meer.

En de campagnes tegen overgewicht betalen we sowieso al.... is het dan niet gewoon een verschuiving binnen de al bestaande betalingsbalans van de overheid?


Natuurlijk werken die campagnes niet . Als de regering tegen jeugd zegt: eet dat niet, dan eten ze dat juist he ...

Maar om nou producten duurder te maken omdat het slecht zou zijn vind ik waardeloos en een slechte manier van geldklopperij


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 13-03-2005 22:25 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 13 maart 2005 22:24 schreef Jenje het volgende:
Natuurlijk werken die campagnes niet . Als de regering tegen jeugd zegt: eet dat niet, dan eten ze dat juist he ...

Maar om nou producten duurder te maken omdat het slecht zou zijn vind ik waardeloos en een slechte manier van geldklopperij

Jenje liefje, ik heb het niet over de werking maar over de betaling.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 13-03-2005 22:25 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 13 maart 2005 22:24 schreef M. het volgende:
Mensen die ongezond leven zijn anders prima voor de pensioenfondsen... terwijl ze net zoveel premie betalen als jij en ik, alleen ze profiteren er niet zelf van, ze gaan namelijk eerder DOOD.
Juist!
Gezonde mensen zijn KUT die zorgen ervoor dat alles zo duur wordt!


A.
Twenty Four Hours
Usericon van A.
Posted 13-03-2005 22:25 by A. Profiel van A.

P.A.T.A.T.


Welcome to the Atrocity Exhibition


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 13-03-2005 22:26 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 13 maart 2005 22:24 schreef M. het volgende:
Mensen die ongezond leven zijn anders prima voor de pensioenfondsen... terwijl ze net zoveel premie betalen als jij en ik, alleen ze profiteren er niet zelf van, ze gaan namelijk eerder DOOD.


Tjsa.. dat is dan ook wel weer waar....


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 13-03-2005 22:26 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 13 maart 2005 22:25 schreef ghoulliette het volgende:
Jenje liefje, ik heb het niet over de werking maar over de betaling.
Om de betaling van iets te rechtvaardiogen moet iets werken imho


psychopath
welke klootzak heeft de pitbull wet bedacht?!!
Usericon van psychopath
Posted 13-03-2005 22:27 by psychopath Profiel van psychopath

ik weet het niet hoor, waar leg je dan de grens tussen gezond en ongezond... moeilijk


it ain't so bad to be a psychopath


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 13-03-2005 22:28 by M. Profiel van M.

quote:
Op 13 maart 2005 22:26 schreef Valorian het volgende:
Tjsa.. dat is dan ook wel weer waar....

Aan de andere kant zal het terugdringen van hart- en vaatziekten weer wat lucht geven aan de gezondheidszorg.

Dit zijn van die dingen, waar je gewoon niet zomaar iets over kunt zeggen, omdat alles met alles samenhangt. Het schijnt dat gemiddeld ca. 30% van je hele "gezondheidsuitgaven" in je laatste levensjaar gedaan wordt. Ook zoiets. Wat betekent dat als iedereen gem. twee jaar ouder wordt, bv.? Ik zeg je: ga beleggen in Rollators, da's de nieuwe business.

.....


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 13-03-2005 22:31 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Investeren in het verbeteren van de overlijdingskansen van zwaargewonden lijkt mij zinniger ...


psychopath
welke klootzak heeft de pitbull wet bedacht?!!
Usericon van psychopath
Posted 13-03-2005 22:31 by psychopath Profiel van psychopath

haha das wel goed sociologisch bekeken, (die rollators) daar kan je nog best rijk van worden als de baby boem straks bejaard is!!

[Dit bericht is gewijzigd door psychopath op 13-03-2005 22:32]


it ain't so bad to be a psychopath


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 13-03-2005 22:31 by Oud Vuil Profiel van Oud Vuilhttp://www.judgementday.nl

Of begin tzt een illegale snack bezorginsdienst. 'S nachts vette hap bezorgen bij de zwaarlijvigen onder ons. Belastingvrij!



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 13-03-2005 22:32 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

eey ... psst ...

frietje kopen?
gguhbakkuh in 3 daoge oud vet

Een mei-ur


psychopath
welke klootzak heeft de pitbull wet bedacht?!!
Usericon van psychopath
Posted 13-03-2005 22:33 by psychopath Profiel van psychopath

quote:
Op 13 maart 2005 22:31 schreef Oud Vuil het volgende:
Of begin tzt een illegale snack bezorginsdienst. 'S nachts vette hap bezorgen bij de zwaarlijvigen onder ons. Belastingvrij!


niet aleen zwarlijvige zijn gek op junkfood!!! ik vind het ook vet chill


it ain't so bad to be a psychopath


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 13-03-2005 22:36 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 13 maart 2005 22:26 schreef Jenje het volgende:
Om de betaling van iets te rechtvaardiogen moet iets werken imho

Dat zou in theorie mooi zijn, maar vrees dat dat op grote schaal niet het geval is.


Meester
Houd den hertog hoogh in vaendel!
Usericon van Meester
Posted 13-03-2005 22:36 by Meester Profiel van Meester

quote:
Op 13 maart 2005 22:32 schreef Jenje het volgende:
eey ... psst ...

frietje kopen?
gguhbakkuh in 3 daoge oud vet

Een mei-ur
, klinkt zeer aantrekkelijk!


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 13-03-2005 22:37 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

quote:
Op 13 maart 2005 22:33 schreef psychopath het volgende:
niet aleen zwarlijvige zijn gek op junkfood!!! ik vind het ook vet chill

Je hoeft ook niet dik te zijn om een hoog cholesterol te hebben en dood te kunnen gaan aan hartfalen.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 13-03-2005 22:38 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 13 maart 2005 22:28 schreef M. het volgende:
Aan de andere kant zal het terugdringen van hart- en vaatziekten weer wat lucht geven aan de gezondheidszorg.



Je zou ook kunnen denken aan een systeem waarbij de hoeveel btw die op voedsel zit afhangt van een gezondheidscatagorie, zodat je dus extra betaald voor een pot mayonaisse, maar weer korting krijgt op een zak sinasappelen... op die manier wordt de normaal consumerende burger niet de dupe van de vettax, en betaald de ranzig volvretende mac-donaldsklant die ook nog eens nooit gezond eten koopt des te meer

quote:

Dit zijn van die dingen, waar je gewoon niet zomaar iets over kunt zeggen, omdat alles met alles samenhangt. Het schijnt dat gemiddeld ca. 30% van je hele "gezondheidsuitgaven" in je laatste levensjaar gedaan wordt. Ook zoiets. Wat betekent dat als iedereen gem. twee jaar ouder wordt, bv.? Ik zeg je: ga beleggen in Rollators, da's de nieuwe business.


30%?? Fuckin' hell..... ik pleit voor het volgende:

Vanaf +/- 50 jaar een verplichte jaarlijkse medische keuring, waarbij iedereen die een levensverwachting van minder dan 5 jaar heeft onvrijwillige euthanasie opgelegd krijgt

Het is ongetwijfeld even wennen, maar als iedereen zich er bij neergelegd heeft dan hebben we een hoop zorg(en) minder in Nederland




Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 13-03-2005 22:38 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 13 maart 2005 22:36 schreef ghoulliette het volgende:
Dat zou in theorie mooi zijn, maar vrees dat dat op grote schaal niet het geval is.


I know

Maar ik vind dit plan weer geld verdienen over de rug van ...

De producten die waarschijnlijk meeste vet bevatten zijn vaak ook de "goedkopere" producten, die meestal door de minima worden gekocht .. die dus weer meer mogen betalen.

Op zich ben ik geen liefhebber van het "we hebben het zo slecht gejank" maar veel plannen van de regering treffen de midden en onderlaag ... beetje jammer


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen