|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
quote: Of die wolf in Limburg/Brabant... "Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All" |
|
quote:Was dat niet de KORENwolf? .... oftewel: hamster / |
|
quote: Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken. |
|
quote: Daar is wetenschappelijk onderzoek naar gedaan in Amerika. |
|
quote:JA .. en die zijn ZO betrouwbaar .. |
|
quote: in calefornie was het iets van 2,7 miljoen voor doodstraf en 1,2 miljoen voor levenslang. komt allemaal door het extra rechten. maarja je stopt iemand ook niet voor levenslang weg zonder rechten lijkt me in china is het lekker goedkoop, de familie betasald de kogel waarshcijnlijk is de poema dezelfde als die 10 jaar geleden gesignaleerd is. dat beestje loopt daar lekker en vreet hooguit een TBSer op. in amerika staan poema's bekend als mensongevaarlijk omdat ze zo schuw zijn. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Gevangenen onthoofd bij oproer in Brazilië Uitgegeven: 15 juni 2005 23:41 SAO PAULO - Bij een gevangenisoproer in Brazilië hebben opstandelingen zeven medegevangenen onthoofd en op het dak van het gebouw met hun hoofden gezwaaid. Dat meldden Braziliaanse media woensdag. De opstand in de gevangenis in een buitenwijk van Sao Paolo begon dinsdag. De losgeslagen gevangenen eisen dat ze worden overgeplaatst uit het overvolle complex. Volgens de gevangenisdirecteur worden elf bewakers in gijzeling gehouden. In Brazilië komt het regelmatig tot uitbarstingen in gevangenissen, vaak al gevolg van overbevolking in de inrichtingen. Bruut |
|
quote: Hmz, ze hebben zelf al de oplossing gevonden om de overbevolking tegen te gaan... Waarom nog overplaatsen? Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
quote:Nee want Intelligent Design (God) maakt de wereld. Wetenschap is een geloof. Aldus mijn Huisgenoot |
|
quote:En de SP miljoenen nato is zeker ook wetenschappelijk onderbouwd. Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
|
quote:Zitten jullie qua redenatie vermogen toch mooi op een lijn. Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
|
quote: Kijk als iets wetenschappelijk onderzoek is moet het aan bepaalde eisen voldoen, net als die hele Darwin Discussie. Wetenschap kan gekleurd zijn natuurlijk, maar de doelstelling is toch wel het zo objectief mogelijk winnen van informatie ten behoeve van de waarheid. Als je als politieke partij gedegen onderzoek doet zou het moeten kloppen, als je er slechts gedeeltes uit publiciceerd of verkeerd onderzok doet dan kllopt het natuurlijk niet. Maar ik weet wel dat de SP ook wetenschapburo's heeft ingeschakeld die niet SP zijn dus dan zou je toch mogen aannnemen dat waar rook is vuur is. |
|
quote: Wetenschap is dan ook een vorm van geloof. We geloven in de juistheid van de methode, we geloven in de juistheid van metingen en waarnemingen etc. Aangezien volledig objectieve en rationele kennis onmogelijk is, zit er ook een kern van geloof in de wetenschappelijke methode. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote: Nederlandse justitie en de detentiaire afdelingen blijven gewoon blunder na blunder maken ... |
|
quote: Dus jij bent voor relativisme? Ik ben het met je eens dat volledige objectieve en rationele kennis onmogelijk is, maar een geloof is veel normatiever het kijkt allerminst naar de directe omgeving, het borduurt voort op soms wel duizende jaren oude verhaaltjes die waar niet over nagedacht dient te worden maar slechts aangenomen. Bovendien laat het weinig ruimte voor andere waarheden omdat het die uitsluit. |
|
quote: Met dat verschil dat er in de wetenschap bewijzen worden gehanteerd. Die zijn onbestaande in godsdiensten. Mooi voorbeeld is de atoom-theorie. Was destijds enkel gesteund op bewijzen en praktische proeven. Nu heeft men aan de hand van beeldmateriaal kunnen aantonen dat het model weldegelijk klopt. We hebben het hier natuurlijk niet over de experimentele wetenschap. Die steunt inderdaad vooral op methodes en metingen. 'Sex can be very stressful for men. You judge us on technique, sensitivity, stamina...we're just happy if you're naked...half naked...one breast' |
|
Maar wat geldt als bewijs kan per cultuur verschillen. De oostere wetenschap kent ook hele andere waarheden/bewijzen dan de westerse. (Extreme feministen zijn het bijvoorbeeld met Chelman eens) |
|
quote: Het geloof is over het algemeen inderdaad normatiever dan de wetenschap. Edoch stoelen beiden op vele aannames waarvan sommigen op een vorm van geloof gestoeld worden. Wel is het zo dat die aannames binnen de wetenschap ietwat makkelijker aan herziening onderworpen worden (ook niet altijd) dan de aannames binnen een religieus geloof. De tempo waarin de aannames veranderen ligt bij wetenschap veel hoger. Op zich is het niet verwonderlijk. Religie is immers een levensbeschouwelijk systeem terwijl de wetenschap verschijnselen en systemen bestudeert die buiten dat sfeer zitten. De ene raakt mensen veel directer in hun persoonlijke identiteit terwijl het wel of niet bestaan van atomen of bepaalde chemische verbindingen dit effect niet heeft. Een goed voorbeeld van geloof in de wetenschap is de zwaartekracht. Op basis van vele waarnemingen hebben we het bestaan ervan 'ontdekt'. Het stelt (versimpeld) dat elke massa een aantrekkingskracht op andere massa uitoefent en dat naarmate deze massa groter wordt de kracht ook groter wordt. Dit nemen we allemaal voor waar aan...terwijl we de bewijs hiervan niet gezien hebben. Er zijn enkele wiskundige modellen die het proberen te bewijzen maar ik heb ze niet gelezen. En toch geloof ik dat als ik mijn beker loslaat dat het naar beneden dondert.... KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote: Bewijzen stoelen ook vaak op bepaalde aannames en zoals G al opgemerkt heeft zijn ze of worden ze niet universeel geaccepteerd. Daarnaast is het zo dat een 100% sluitend bewijs in theorie onmogelijk is (behalve binnen de wiskunde..maar dat is een apart geval). Het gaat altijd om een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid. Het beeldmateriaal toont niet aan de het model juist is. Het beeldmateriaal wordt namelijk geproduceerd door een proces wat ook op bepaalde aannames stoelt m.b.t. tot weerkaatsing van verschillende golflengtes licht en de samenstelling van de fotogevoelige materiaal (en dan hebben we het niet eens over allerlei quantum theorieen die stellen dat een waarneming per definitie de toestand aantast). De juistheid van het model werd door een zekere Rutherford aangetoond die alfa deeltjes door goudfolie heenknalde. Met zijn resultaten verwiepr hij de tot dan heersende opvatting van het krentenbroodmodel. Dat laatste is een veel beter bewijs omdat het geen tussenstap van het maken van een vergroot beeld, wat ook nog eens binnen de zichtbare golflengtes moet liggen, vereist. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
interessante discussie ik dacht dat dat bewijs van zwaartekracht wel te zien is. om satellieten ver in de ruimte te schieten gebruikt men de aantrekkingskracht van planeten (vaak andere dan die van de aarde) om zo het ding snelheid te laten halen. wees er maar zeker van dat die snelheid een pak groter wordt als je rond 1 of andere reus gaat slingeren. ons zonnestelsel zou trouwens zonder die kracht gewoonweg uit elkaar slingeren. de planeten in ons stelsel draaien rond de zon. nu, draai eens een emmer met water of zo rond je eigen as. voel je die kracht? de emmer zou weg willen vliegen ware het niet dat je hem vasthoudt. In het zonnestelsel zijn er geen armpjes tussen de zon en zijn omringende planeten. Gaat de planeten daarom steeds verder wegvliegen van de zon? Neen. Vanwege de zwaartekracht. quote: [Dit bericht is gewijzigd door Wolveken op 16-06-2005 14:54] 'Sex can be very stressful for men. You judge us on technique, sensitivity, stamina...we're just happy if you're naked...half naked...one breast' |
|
quote: Met 'we' bedoelde ik eigenlijk jij en ik. Waarschijnlijk heb jij en ik nooit een formeel bewijs voor de zwaartekracht gelezen. Wat jij hierboven schetst is geen bewijs maar een reeks waarnemingen die gebruikt kunnen worden om een bewijs samen te stellen. quote: De kracht van een ronddraaiende emmer komt niet door de zwaartekracht. Dat is de zogenaamde centrifugale kracht. Bij zulke kleine massas is zwaartekracht nauwelijks waar te nemen. edit: Strict genomen is het volgens mij zelfs een combinatie van centrifugale kracht die de emmer uiteofent op je arm en centripetale kracht die ja arm op de emmer uitoefent. Maar je hebt gelijk dat zonder zwaartekracht de objecten in de ruimte uit elkaar zouden vliegen. Orbits (sic) zijn volgens mij een gevolg van de zwaartekracht en het ronddraaien van de objecten... de maan valt als het ware telkens naar de aarde maar mist het telkens.. Zwaartekracht bestaat ook zonder rondtollen. Het is enkel een functie van de massa. Zie experiment met enorme loden bal en een korrel piepschuim. Die laatste wordt door de bal zichtbaar aangetrokken ook zonder voorafgaande beweging. Wellicht dat de hier aanwezige natuurkundigen uitsluitsel kunnen geven, het is voor mij al lang geleden. [Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 16-06-2005 15:07] KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote: Je volgt niet helemaal. Uiteraard is dat de centrifugale kracht, doordat je de emmer aan het ronddraaien bent. Zou je de emmer los laten dan vliegt die gewoon WEG van je. Nu, de planeten DRAAIEN ook rond de zon. M.a.w. ze zijn onderhevig aan de centrifugale kracht, ja? Vliegen de planeten weg? (Want er is niets dat ze vasthoudt zoals jij de emmer) Nee. Dus er moet een compenserende kracht zijn. Genaamd: de zwaartekracht. edit: type errors [Dit bericht is gewijzigd door Wolveken op 16-06-2005 15:07] 'Sex can be very stressful for men. You judge us on technique, sensitivity, stamina...we're just happy if you're naked...half naked...one breast' |
|
En daarin schuilt dus dat stukje geloof. Het is strict genomen theoretisch mogelijk dat er ook een andere kracht wiens bestaan we nog niet ontdekt hebben OOK een effect op de planeten heeft. Dat weet ik niet en dat weet jij niet en inbeginsel weet een wetenschapper dat ook niet met 100% zekerheid. De dingen die je aanhaalt zijn volgens mij niet de formele bewijzen die samengesteld zijn, het zijn illustraties. En nog neem jij en ik het voor waar aan. Uiteraard zijn we haren aan het splitsen maar dat is nu eenmaal het verschil tussen praktisch toegepaste wetenschap en wetenschapsfilosofie. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
Dat is zelfs geen haren splitsen, dat is zeggen dat 1 + 1 geen 2 is. Wat men doet in de ruimtevaart vandaag is compleet onmogelijk zonder juist begrip van de zwaartekracht. Dat een stuk van de wetenschap gebaseerd is op 'geloof', daar kan ik, als wetenschapper, nog min of meer inkomen. Alleen is de zwaartekracht een bijzonder slecht voorbeeld. Ik ga er niet dieper op ingaan maar je moet eens lezen hoe men de banen van die eerder vernoemde satellieten berekent. Daar gebruikt men dezelfde soort krachten en er zijn daar echt geen 'onzichtbare' krachten meer aanwezig. quote: 'Sex can be very stressful for men. You judge us on technique, sensitivity, stamina...we're just happy if you're naked...half naked...one breast' |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Nieuws, actualiteit en media | Vorige pagina | Volgende pagina |