|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Aardschok schreef zelf in een jubileumnummer dat ze van een faillisement gered zijn door Roadrunner. Hoe kun je dan ooit een min of meer objectieve review verwachten. Meest schrijnende voorbeeld hiervan was het artikel van 4 pagina's over de laatste CD van Coal Chamber. Door alle andere bladen (terecht) afgedaan als een kutplaat (vonden zelfs de bandleden zelf) maar het Roadrunner huisblad prees de plaat de hemel in. Het is ook geen journalistiek blad zoals een aantal van jullie schijnen te denken. Het is een uit de hand gelopen hobby. Als je geen advertentie koopt kun je een interview met je bandje ook wel schudden. |
|
quote: Idd, kreeg 'm vorige week onder de neus. Wat een aanfluiting weer. Reviewtje van Exodus op Wacken bestond zowat alleen uit een beschrijving van de broek van de zanger, de circlepit en zijn anti-bin laden speech. Weer een bevestiging dat je je die dikke 40 euro per jaar beter kan besparen door reviews te lezen van amateur webzines (zoals die van ZW bijv.) die vaak wel een vrij objectief en uitgebreid beeld geven. Vind het persoonlijk erg knap dat ze überhaupt nog bestaan, maar de opmerking dat ze door Roadrunner "gered" zijn verklaard wel een hoop. Ik lees zelf wel eens de OOR en al staat er van mijn persoonlijke muzieksmaak niet heel veel in, de manier waarop ze schrijven en aan bepaalde punten of gebeurtenissen extra aandacht schenken ligt qua kwaliteit mijlenver boven de Aardschok. [Dit bericht is gewijzigd door NecroNoud op 23-09-2008 11:04] don't mistake lack of talent for genius |
|
Was het nog maar als vroegah toen het geld niet belangrijk voor ze was en ze het ding gewoon nog echt zelf inelkaar flansten. Fuck the world and fuck you |
|
Je kunt nog altijd je reet mee afvegen. |
|
quote: hoe zie je dan dat je aars eindelijk proper is? signature |
|
Make-up spiegeltje gebruiken. |
|
oja! maar dat heeft ook een bruin randje signature |
|
70 Euro voor dat hoopje gedrukte kattenbakvulling? |
|
quote: Vroeger toen waren het bij de politie allemaal varkens en reden ze er ook op! [Dit bericht is gewijzigd door Burzum op 22-09-2008 19:00] |
|
quote: Die rommel absorbeert niet. Te glad papier. Een kleine snol zit zo vol. |
|
quote: Sorry ik had nog de guldenprijs in m'n hoofd. Volgensmij ligt een jaarabbonnement nu zo rond de €40,-. don't mistake lack of talent for genius |
|
arme Aardschokkers, die lezen dit wel hoor!! weet je nog dat ze verwezen naar ons ( ivm Children of Boredom en Gaydle of Filth en Dimmu Boregir) signature |
|
quote: Huh? ... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore. |
|
signature |
|
hehe |
|
Aardshock is de meest voorkomende foute spelling. Dit blijft een leuk topic om te lezen. Wel of geen journalistiek? Dat ligt eraan hoe je dat beoordeelt. Feit is: ik mag schrijven wat ik wil en cijfers geven zoals ik wil. De enige dingen die veranderd worden in je stukjes zijn spelfouten en af en toe een slechtlopende zin. Wat het blad met de A. wel doet is de recensies een beetje slim verdelen. Dus geen black metal sturen naar Onno Cromag en Rudi Engel geen CD's van Grave Digger laten bespreken. Dat heeft geen zin. Dan kun je beter iemand de recensie laten doen die wel 'iets' met een bepaalde band heeft. |
|
quote: nee juist niet. Als iemand die niet van hardcore houdt een hardcore-cd een 70-80 geeft, dan zegt dat meer dan de zoveelste 99 van Onno Cro-mag. |
|
Deels, mij moet je geen power metal laten doen, ik haat dat en kan er echt geen zinig woord over zeggen omdat ik ook geen kennis van het genre heb. Onno weet gruwelijk veel van HC, maar hij mag imho ook wel wat kritischer zijn. Soms denk ik dat zijn immensen kennis en vriendschappen in die scene hem parten spelen. |
|
Ik kan de passie en liefde natuurlijk wel waarderen van zo een fanaat maar een recensie neem ik niet serieus. Als rammsteiner hier, hoe aardig die ook is verder, over rammstein begint zeg dat ook weinig. |
|
Tuurlijk, fanboy reviews zeggen niets ... Moet me ook altijd ommeunig inhouden bij een Crowbar review |
|
quote: Waarom zou jij die gaan reviewen dan? Dat is toch dikke onzin in dat geval? Boeiender |
|
Mwoa, heb altijd nog het idee dat ik mijn persoonlijke mening over Crowbar redelijk kan onderdrukken in een review. Ik ken de band van haver tot gort, dan breng ik liever dat naar voren en probeer ik zo goed mogelijk ene vergelijking met oud en nieuw werk te maken. |
|
Zolang je in een review duidelijk laat merken dat je een fan bent dan kan de lezer zich daar ook op instellen. Een kleine snol zit zo vol. |
|
Onno Cromag is misschien niet het beste voorbeeld. Maar het gaat erom: als je mensen de verkeerde CD's stuurt, krijg je een hoop zure en weinig informatieve stukjes en hebben die recensenten misschien ook niet het juiste referentiekader om een release echt op waarde te kunnen schatten. Een black metal CD die zelfs Onno of ik goed vinden... wordt een orthodoxe black metal fan daar echt blij van? Die wil het liefst obscure muziek horen. Dat 'fan zijn' is betrekkelijk, want als je op jaarbasis 200 recensies schrijft, zul je heus niet van al die bands fan zijn. En sterker nog... als fan kun je net zo goed teleurgesteld worden door een band. Anyway... blijf het blad met A. vooral afkraken hier, want het is best leerzaam en interessant. |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |