|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
quote: Mijn antwoord op deze vraag staat in dit topic, luie hond quote: quote: quote: quote: Ondertussen dus bijna 2 maanden weer aan "het vleesch". Na een korte verkenningsfase, waarbij ik zo snel mogelijk zo veel mogelijk vlees wilde proeven, is het nu een stuk evenwichtiger. Thuis eet ik het nauwelijks, mede doordat mijn lieftallige vriendinneke vegetariër is. Is natuurlijk niet zo praktisch om voor 2 personen 2 verschillende gerechten te bereiden. Ook vind ze het enorm meuren in huis als ik vleesch heb gebakken, dus dat respecteer ik. Ik eet momenteel dus alleen vlees als ik uit eten ga, en dat ook niet altijd. Ik vind vegetarisch eten enorm lekker namelijk. [Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 23-10-2006 22:42] |
|
quote: ja maar je idealen opgeven is iets anders dan opdringen Je moeder. |
|
mod: leuk geintje, maar al iets te vaak gemaakt m'okay. [Dit bericht is gemodereerd door Snaack op 23-10-2006 23:19] http://www.scrotum.tk Überhammer |
|
quote: Dus. Ik meen het. [Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 23-10-2006 23:18] |
|
offtopic. [Dit bericht is gemodereerd door Snaack op 23-10-2006 23:19] http://www.scrotum.tk Überhammer |
|
quote: Ik denk niet dat je je idealen opgeeft door voor een ander wel vlees te bakken. Het laat inderdaad zien dat je, ondanks je eigen idealen, wel openminded bent en respect hebt voor andere meningen/invalshoeken. Voor een keer zou 't me niet uitmaken, maar als ik regelmatig uitgenodigd zou worden bij iemand om te komen eten, en diegene schotelt me alleen vegetarisch voedsel voor... Ik zou er denk ik snel zat van worden. Maar goed, misschien ben ik niet genoeg thuis in de vegetarische keuken en zou ik het uiteindelijk heel lekker vinden. ..."Hate can only create more hate"... |
|
een keertje ga je niet dood van. er is idd genoeg lekkers zonder vlees. nadeel is alleen dat ik zelf altijd mn gerechten baseer op vlees en de rest er min of meer omheen terecht komt. dat maakt het iig voor mij erg moeilijk om iets voor een vegetarier klaar te maken. maarja, komt wel Je moeder. |
|
Ik heb het dan ook niet over 'een keertje' he... Maar ik heb dat probleem inderdaad ook. Vlees is bij mij iets dat toch altijd terugkomt in gerechten, in welke vorm dan ook. Ik zou overigens wel eens een paar goede/lekkere vegetarische recepten willen proberen. Voor de afwisseling inderdaad, te veel vlees is ook niet goed. Hetzelfde geldt overigens voor visgerechten, daar heb ik (volgens mezelf) ook nog niet genoeg kaas van gegeten. Probleem is alleen dat ik niet erg veel vissoorten lust. ..."Hate can only create more hate"... |
|
Ik kijk altijd hierop als ik vegetarisch wil koken (er staan natuurlijk ook goede andere recepten op) Het zijn er niet zoveel maar ik heb er een aantal van geprobeerd en het was erg goed binnen te houden. Wel een speciale site voor vega's: McDonald's Kitchen [Dit bericht is gewijzigd door spectre op 24-10-2006 11:34] Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
quote: Ik geloof dat dit wel zo'n beetje beantwoord was door Nix en Immortella. Ik eet uit principe geen vlees. Dat is míjn principe en niet die van een ander. Als een ander vlees eet ben ik daar net zo heppie mee als dat een ander geen vlees eet. Zoals ik al zei, ik wil niemand in de weg zitten en ik zal niemand dwingen vegetarisch te eten omdat ik geen vlees op wil bakken. Ik vind het wel degelijk een groot verschil om vlees te eten of om vlees op te bakken voor een ander. Ik ben nou eenmaal geen radicale vegetariër, so...sue me! Subtiel kamerolifantje |
|
Knuffelveggie. I generally avoid temptation...unless I can't resist it. |
|
Bij het klaarmaken van een tafel voor meerdere mensen is het in mijn ervaring niet al te moeilijk één pannetje met vleesvervanger apart te houden, en de andere zaken als rijst, aardappelen, groente, garnering, etc op normale wijze te doen. ik kan me voorstellen dat het irritant is voor sommige mensen om te moeten gaan na denken over wat ze iemand moeten geven die toevallig geen vlees eet, maar eerlijk is toch wel: je nodigt meestal geen mensen uit bij je thuis die je toch niet aan je eettafel wil hebben, en dat kleine beetje extra moeite heb je er toch wel voor over lijkt me "Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine" |
|
quote: Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas.... |
|
quote: In jouw ervaring, in jouw ervaring, jij hebt gewoon geen ervaring met goede, lekkere, grote vleesgerechten denk ik dan. Het is niet zomaar een bieflapje wat je in een pannetje ernaast bakt... Dat is lang niet met alle vleesgerechten zomaar een gegeven. Nogmaals; stel je voor dat de kok in kwestie carpaccio vooraf serveert, met lamsbout als hoofdgerecht (+ heerlijke saus getrokken van het vleesnat natuurlijk). Vriend Hutkippie krijgt carpaccio zonder vlees vooraf en een bord pasta met tomatensaus als hoofdgerecht (want een vegetarisch gerecht van het kaliber lamsbout is niet "een klein beetje extra moeite"). Meer tijd heeft de kok nl. niet, die heeft zich al de halve dag uitgesloofd voor de gasten. Maar ja, een prutsgerecht voor de vego "ernaast" zetten is voor een beetje zichzelf respecterende thuiskok toch zeer storend. Weet je wel, verse pasta, verse pesto, prachtige rodewijnsaus, een stomende lamsbout... hoe kán je nou verlangen dat de kok daar dan zo'n verlept stuk sojaburger naast moet leggen ik zou d'r bijna een principezaak van maken: vego's eten op de gang! Ach het zal altijd wel moeilijk blijven... Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
En dan laten we nog buiten beschouwing dat er in heel veel ingredienten dierlijke producten zitten. Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
Gewoon uit eten gaan Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden? |
|
quote: Ik dacht dat je zelf ook ooit zo'n truus was? Maar gelijk heb je, zet mij maar op de gang met een plakje droog brood, waar ik het water met de hond mag delen. Lijkt me bévergezellig. (anders moet je gewoon een "verboden voor vega's" bordje ophangen. En ze dus níet uitnodigen.') Hmz, volgens mij ging ik me al een paar posts geleden niet meer bemoeien met dit onderwerp. Subtiel kamerolifantje |
|
Goed gedacht, maar mensen kunnen wel eens van mening veranderen. Ik vind het af en toe best een ondankbare opstelling, per sé vegetarisch willen eten (dat vind ik dus van mezelf in retrospect af en toe ook). N.B. let op het "af en toe", ik schrik er zelf een beetje van maar ben inmiddels oud en wijs genoeg om te snappen dat de ene vego de andere niet is. Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
Wat ik wel godsgruwelijk vervelend vind, is bbqen met een vega die persé haar eigen plekje op het rooster wil hebben waar géén vlees mag hebben gelegen en persé een aparte vork wil hebben. Dat geeft mij een slechte naam. (Sorry voor degene die de persoon herkend, maar het zij zo.) Subtiel kamerolifantje |
|
quote: Nou.. Dat is nou iets wat ik vanzelfsprekend vind eigenlijk. Toen ik nog vega was wilde ik echt niet dat mijn vega BBQ shizzle met dierlijke resten doordrenkt was. Wij gebruikten dan ook altijd 2 bbq's. 1 vlees/ vis en 1 vega. Iedereen blij. |
|
quote: Prettig idee. Vriendin van mij is veganist, die zat op school altijd te zeiken als er een broodje vleeswaar werd gegeten. Of wel wel wisten wat we aten en hoe het tot dat plakje vleeswaar was gekomen. Daarbij kregen we bij haar presentaties altijd de slachterij te zien en allerlei andere ranzigheden die er nodig zijn om een lekker stukkie vlees op het bord te kunnen deponeren. |
|
de prekerige vega's geven ons relaxte vega's een slechte naam , indien wij die al niet zowiezo hadden in den publieke opinie... "Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine" |
|
ik ben een vegaseksueel signature |
|
kom je iets tekort? |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |