|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
quote: das toch geen reden om t niet te eten... ik hou van mensenleed maar zie je mij mn buurman in een pan mikken... vegetarisch eten is best goed te doen, je moet er alleen effe een stukkie vlees bij bakken! In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud |
|
quote: Iedereen heeft recht op mijn mening. |
|
quote: Jonge.. paard.. ik bedoelde dat ik wel vis en kip eet maar geen rund/varken "BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...." |
|
Al wat ouder artikel en ik weet niet of hij al was langsgekomen: http://news.bbc.co.uk/1/hi/sci/tech/4148164.stm Wat ik me afvraag: Als bijvoorbeeld dierenleed het argument geen vlees te eten is zou je dan als vegetarier dat vlees wel kunnen / mogen eten? Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
Mensen zijn omnivoren en die eten vleesch punt. Against God and Government |
|
In mijn ogen volledig waar maar niet iedereen denkt er zo over. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
quote: Kunnen lijkt me het goede woord en niet mogen. Er is geen vega politie die controleert of je je aan je zelf opgelegde dieet houdt voor zover ik weet Lijkt me verschrikkelijk trouwens. "Vlees uit een lab, nu met nog minder smaak!" |
|
quote: Zeg dat ook eens tegen de stammen in Nairobi, Brazilië en Papoea Nieuw-Guinea, die vanuit een natuurlijk oogpunt zich strikt houden aan een geheel plantaardig dieet. En van nature is de mens ook menseter, waarom dat niet weer in ere herstellen? Ergo, 'de mens is omnivoor, dus vlees eten is natuurlijk' is een drogreden pur sang. |
|
Redeneren is niet Rotzak's sterkste punt . Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen." |
|
Vegetable rights and peace. |
|
ik ben ermee gestopt, ik gun mezelf af en toe een stukje vlees. biologisch, dat dan weer wel. |
|
Nog steeds van de rund en varkensvlees af. Heb er wel een ijzer supplementje bij.. "BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...." |
|
ik ben vandaag gewoon maar helemaal gestopt met eten ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Kijk! Daar scoor je punten mee. "BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...." |
|
quote: dat varkensvlees kan ik begrijpen maar hoezo geen sappige koe meer? Je moeder. |
|
drink toch melk signature |
|
quote: Welcome back to the land of the living Len Life doesn't get much better than this! |
|
quote: Tja, het zijn idd minder hormonencrap als varkensvlees, maar toen ik met varkensvlees ophield ging die sappige langzaam ook steeds minder chill naar binnen. Vind het inmiddels niet eens lekker meer. "BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...." |
|
quote: Ah, je kan niet koken. Dat is heel wat anders Zenial |
|
Ik zou sappige koe schrijven. Verder ben ik ene geniale kok ja, zoon van een chefkok ja "BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...." |
|
Als ik geen vlees eet, dan doe ik mezelf leed aan. En, egoïstisch als ik ben (dat is de mens trouwens ook van nature), bespaar ik mezelf liever leed dan de dieren die ik eet. Wat kannibalisme betreft: carnivoren staan hoger in de voedselketen dan herbivoren. Dit is natuurlijk kwats, maar in een extreme situatie zou ik wel vegetariërs gaan eten hoor. dus |
|
quote: Het is geen drogreden aangezien je het woord 'van nature' in een andere context gebruikt. Wanneer men over 'omnivoren van nature' spreekt gaat het om het feit dat wij anatomisch en biologisch omnivoren zijn (zowel snijtanden als kiezen en een darmstelsel die te kort is voor echte herbivoren en te lang voor echte carnivoren) en niet dat men in bepaalde 'natuurlijke' settings overgaat tot vegetarisme. De meeste vegetariërs, hoe simpel en 'natuurlijk' hun cultuur ook is zijn het niet vanwege biologische redenen maar puur vanwege culturele redenen. Cannibalisme was nooit een vorm van structurele voedselinname. Het was of cultuurgebonden (b.v. Papoea's die hun overledenen opvraten) of noodgedwongen. Ook bij andere diersoorten komt over het algemeen cannibalisme alleen in specifieke gevallen voor. De natuur heeft dat mooi geregeld want cannibalisme kan tot zeer ernstige gezondheidsproblemen leiden ( http://en.wikipedia.org/wiki/Kuru_%28disease%29 ). Zodoende is het feit dat de mens anatomisch een omnivoor is weldegelijk een goede reden om niet toe te geven aan cultureel of emotioneel gedreven wens om vegetariër te worden. Laatste tijd lees ik ook steeds meer over vego's die hun honden en katten op een vego dieet zetten. Dit is met name voor katten schadelijk. Waarom? Omdat zij niet willen dat hun poes indirect de dood van wat beestjes veroorzaakt. P.S. Welke stammen in Nairobi bedoel je? De taxichauffeurs, winkeliers of kantoormedewerkers? Of bedoel je stammen in Kenya? KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
Tering, katten hebben vlees nodig.. hoe dom zijn die lui eigenlijk. Ik hoorde laatst ook over vegostel die hun baby geen vlees gaven, dat lijkt me niet echt bevordelijk voor zo'n kind. Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
quote: land der barbaren! |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |