IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Vegetarisme / veganisme Vorige pagina | Volgende pagina
XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 31-10-2007 17:49 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 31 oktober 2007 17:45 schreef Panzerke het volgende:
Jaja, heb het zojuist maar snel getikt, niet heel erg onderbouwd en genuanceerd, maar de ellende en narigheid in de wereld hangt one way or another gewoon samen met onze vleesconsumptie. Veel daarvan is wel weer te weerleggen, andere dingen niet. Brand me gerust nog een aantal pagina's lang af, ik lees/reageer waarschijnlijk morgen weer.


Zit ik er ver naast als ik vermoed dat het gebruik van gewassen voor de produktie van bijvoorbeeld biobrandstoffen wel eens een groter probleem zou kunnen worden?

Is dat een argument om dat dan ook maar niet te gaan gebruiken?


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 31-10-2007 17:55 by Jällö Profiel van Jällö

quote:
Op 31 oktober 2007 17:45 schreef Panzerke het volgende:
Jaja, heb het zojuist maar snel getikt, niet heel erg onderbouwd en genuanceerd, maar de ellende en narigheid in de wereld hangt one way or another gewoon samen met onze vleesconsumptie. Veel daarvan is wel weer te weerleggen, andere dingen niet. Brand me gerust nog een aantal pagina's lang af, ik lees/reageer waarschijnlijk morgen weer.

Het is triest dat iemand die ontwikkelingsstudies aan de landbouwuniversiteit (nu: WUR) studeert hier met zo'n naïef praatje aan komt zetten zonder ook maar één steekhoudend argument noemen!!


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


spectre
Usericon van spectre
Posted 31-10-2007 17:56 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 31 oktober 2007 17:45 schreef Panzerke het volgende:
maar de ellende en narigheid in de wereld hangt one way or another gewoon samen met onze vleesconsumptie.


Nou, ik geloof er helemaal niets van


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Panzerke
Usericon van Panzerke
Posted 31-10-2007 18:02 by Panzerke Profiel van Panzerkehttp://www.last.fm/user/Panzerke

Sorry, het moet natuurlijk niet 'de ellende' maar 'veel ellende' zijn. Dat is alweer stukken minder naïef. Steekhoudende argumenten komen, zoals gezegd, niet vandaag.



spectre
Usericon van spectre
Posted 31-10-2007 18:04 by spectre Profiel van spectre

morgen?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Panzerke
Usericon van Panzerke
Posted 31-10-2007 18:07 by Panzerke Profiel van Panzerkehttp://www.last.fm/user/Panzerke

Wellicht.



MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 31-10-2007 18:09 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 31 oktober 2007 17:12 schreef Jenje het volgende:
Principes tot aan de deur, dat probleem kennen we wel meer in Nederland.


Ghehe een ex van mij was ook zo. Hele verhalen dat ieeeeedereen vegetarisch zou moeten vreten, beter voor de wereld bladiebla. Zeuren als ik vlees at (zo zielig voor de dieren) maar wel een keer per week zelf vleeswaar op brood eten (als hij bij zijn ouders langs ging) want dat moest van zijn mama en hierdoor kreeg hij meer energie.


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 31-10-2007 18:30 by Jällö Profiel van Jällö

Het probleem in discussies met vego's is dat ze altijd met een inductieve redenering aan komen zetten, oftewel:

A: Wat veroorzaakt vleesconsumptie?
B: Een probleem
A: Hoe lossen we de probleem op?
B: Geen vlees eten.

Deze redenatie is technisch gezien correct maar helaas niet probleemgericht en reteschijnheilig.
Een deductieve redenering is m.i. veel eerlijker en doeltreffender. Oftewel:

A: Wat is het probleem?
B: Honger, armoede, etc.
A: Hoe lossen we dit probleem op?
B: ...


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 31-10-2007 19:09 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 31 oktober 2007 18:09 schreef MMayo het volgende:
Ghehe een ex van mij was ook zo. Hele verhalen dat ieeeeedereen vegetarisch zou moeten vreten, beter voor de wereld bladiebla. Zeuren als ik vlees at (zo zielig voor de dieren) maar wel een keer per week zelf vleeswaar op brood eten (als hij bij zijn ouders langs ging) want dat moest van zijn mama en hierdoor kreeg hij meer energie.


Daar kan ik nog wat mee.
Als je tegen de Bio Industrie bent en tegen de manier waarop dieren worden behandeld vind ik dat een argument om geen vlees te eten. Als in ik begrijp dat anderen die keus maken, maar mijn biefstukje of bijvoorbeeld snackje bij KFC zal er geen moment minder door smaken.




Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 31-10-2007 19:12 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 31 oktober 2007 19:09 schreef XXL het volgende:
Daar kan ik nog wat mee.
Als je tegen de Bio Industrie bent en tegen de manier waarop dieren worden behandeld vind ik dat een argument om geen vlees te eten. Als in ik begrijp dat anderen die keus maken, maar mijn biefstukje of bijvoorbeeld snackje bij KFC zal er geen moment minder door smaken.





Ik snap niet dat je zooo tegen vlees eten kunt zijn, er zo'n heisa om maakt en vervolgens wel een stukje vlees op brood vreet omdat het van mama moet. Beetje consequent blijven is schijnbaar lastig voor sommigen. Het gaat me dan ook totaal niet om argumenten om geen vlees te eten, sommigen zijn best goed.


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 01-11-2007 11:18 by Kramy Profiel van Kramyhttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 31 oktober 2007 17:45 schreef Panzerke het volgende:
Jaja, heb het zojuist maar snel getikt, niet heel erg onderbouwd en genuanceerd, maar de ellende en narigheid in de wereld hangt one way or another gewoon samen met onze vleesconsumptie. Veel daarvan is wel weer te weerleggen, andere dingen niet. Brand me gerust nog een aantal pagina's lang af, ik lees/reageer waarschijnlijk morgen weer.


:') Pwn3d



Jolijn
Usericon van Jolijn
Posted 01-11-2007 11:33 by Jolijn Profiel van Jolijn

Volgens mij blijf ik maar gewoon vegetarier zonder te vertellen waarom

Dan val ik er niemand mee lastig. Ik neem als het nodig is braaf mijn eigen eten mee. Ik zal niet gaan janken als iemand werkelijk denkt dat hij sterft van een dagje zonder vlees.




jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 01-11-2007 11:34 by jbassist Profiel van jbassist

Geen rund/varkens vlees hier, maar wel kip en vis.
Beetje half om half vega segmoar


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 01-11-2007 11:36 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Want?


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 01-11-2007 11:40 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

Je hebt natuurlijk vegetariers en vegetariers. De zogenaamde anti-vleesfundamentalisten die op een festival je even komen vertellen dat vlees moord is als je net een hamburger staat weg te werken of mensen die hun geloof niet zo nodig aan de grote klok hoeven te hangen.

En ja, het is enorm goed mogelijk om zonder vlees een lekkere en voedzame maaltijd te maken. Wat dat betreft heb ik het afgelopen jaar bijzonder veel van Jolijn opgestoken. Ik kwam in het begin ook niet verder dan 2 Valess schrijven bij het eten maar pasgeleden betrapte ik mezelf erop dat ik een volledig vegetarische saus (tomatensaus, spinazie, peultjes, rode uit en groenteballetjes) bij mijn pasta gemaakt had terwijl het toch echt alleen voor mezelf was en ik er voorheen bijna een halve kilo gehakt doorheen gemikst zou hebben.



jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 01-11-2007 11:42 by jbassist Profiel van jbassist

Varkensvlees krijg ik vage uitslag van
En ik ben nog steeds grossed out van mijn werk als schoonmaker bij een slagerij.. cool werk.. maar ik vreet binnenkort geen rund of varkensvlees meer


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Jolijn
Usericon van Jolijn
Posted 01-11-2007 11:43 by Jolijn Profiel van Jolijn

quote:
Op 1 november 2007 11:40 schreef Judge M. het volgende:
En ja, het is enorm goed mogelijk om zonder vlees een lekkere en voedzame maaltijd te maken. Wat dat betreft heb ik het afgelopen jaar bijzonder veel van Jolijn opgestoken. Ik kwam in het begin ook niet verder dan 2 Valess schrijven bij het eten maar pasgeleden betrapte ik mezelf erop dat ik een volledig vegetarische saus (tomatensaus, spinazie, peultjes, rode uit en groenteballetjes) bij mijn pasta gemaakt had terwijl het toch echt alleen voor mezelf was en ik er voorheen bijna een halve kilo gehakt doorheen gemikst zou hebben.


VICTORY!


aanpas: maar die groenteballetjes zijn dan ook gewoon heel lekker.

[Dit bericht is gewijzigd door Jolijn op 01-11-2007 11:43]


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 01-11-2007 11:45 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

Mijn ouders zijn zes jaar vegetarisch geweest. Van 'm'n geboorte tot m'n 4e jaar was ik dat dus ook. M'n ouders vertelden me dat ze bij een voorlichting te horen kregen dat de kans groot was dat men vrienden kwijt zal raken als je vegetarisch wordt, dat is nu iets meer dan 25 jaar geleden.

Nu ben ik het sinds januari en ik moet vaak nog wel lachen om die reacties die ik krijg. Alsof ik een misdaad pleeg lijkt het wel. En stomme vragen als: "eet je ook geen kroket of frikandel meer?"

Alsof ik zelf niet mag bepalen wat ik eet!!
Ik bemoei me toch ook niet met iemand die wel vlees eet!



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 01-11-2007 11:45 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 1 november 2007 11:42 schreef jbassist het volgende:
Varkensvlees krijg ik vage uitslag van
En ik ben nog steeds grossed out van mijn werk als schoonmaker bij een slagerij.. cool werk.. maar ik vreet binnenkort geen rund of varkensvlees meer
Dat hebben meer mensen bij varkensvlees, mijn vader kan er ook niet tegen. Rundvlees is lekker man ...


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 01-11-2007 11:47 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 1 november 2007 11:43 schreef Jolijn het volgende:
VICTORY!

Whooooooo hoooooooooo hoooooooo hooooooo

quote:
aanpas: maar die groenteballetjes zijn dan ook gewoon heel lekker.


quote:
Op 1 november 2007 11:45 schreef Dappere-Speerwerper het volgende:
M'n ouders vertelden me dat ze bij een voorlichting te horen kregen dat de kans groot was dat men vrienden kwijt zal raken als je vegetarisch wordt, dat is nu iets meer dan 25 jaar geleden.
*proest*



Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 01-11-2007 11:50 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

quote:
Op 1 november 2007 11:45 schreef Dappere-Speerwerper het volgende:
Mijn ouders zijn zes jaar vegetarisch geweest. Van 'm'n geboorte tot m'n 4e jaar was ik dat dus ook. M'n ouders vertelden me dat ze bij een voorlichting te horen kregen dat de kans groot was dat men vrienden kwijt zal raken als je vegetarisch wordt, dat is nu iets meer dan 25 jaar geleden.

Nu ben ik het sinds januari en ik moet vaak nog wel lachen om die reacties die ik krijg. Alsof ik een misdaad pleeg lijkt het wel. En stomme vragen als: "eet je ook geen kroket of frikandel meer?"

Alsof ik zelf niet mag bepalen wat ik eet!!
Ik bemoei me toch ook niet met iemand die wel vlees eet!

Mooiste voorbveeld: Het ontbijten bij mij thuis, hehe

"moet je eieren? Ja, lekker, spek ook? Nee, vegetarier. Ok, bak ik jou eieren eerst, kan daarna het spek erin"

Geen centje pijn op die manier, hehe


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


Jolijn
Usericon van Jolijn
Posted 01-11-2007 11:51 by Jolijn Profiel van Jolijn

quote:
Op 1 november 2007 11:45 schreef Dappere-Speerwerper het volgende:


Nu ben ik het sinds januari en ik moet vaak nog wel lachen om die reacties die ik krijg. Alsof ik een misdaad pleeg lijkt het wel. En stomme vragen als: "eet je ook geen kroket of frikandel meer?"



hehe, die heb ik ook vaak gehoord. of deze: Eet je dan ook geen vis meer?

Nee, vis eet ik wel want dat groeit aan bomen.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 01-11-2007 11:56 by Snaack Profiel van Snaack

Ah, vis groeit aan dezelfde struik als kip, heb ik begrepen.


Jolijn
Usericon van Jolijn
Posted 01-11-2007 12:02 by Jolijn Profiel van Jolijn

quote:
Op 1 november 2007 11:56 schreef Snaack het volgende:
Ah, vis groeit aan dezelfde struik als kip, heb ik begrepen.


Yep, en van de wortels kun je stremsel en gelatine trekken.


Nix
Usericon van Nix
Posted 01-11-2007 12:06 by Nix Profiel van Nix

Toch ken ik vega's die wél vis eten.


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen