|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Sjakie en de chocoladefabriek.. |
|
quote:Die heb ik ook gekeken. Onrealistisch politiek correct en historisch ook niet helemaal verantwoord. [Dit bericht is gewijzigd door kwelgeest op 22-11-2005 11:29] Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
|
quote:Die scene met die brandblusser Wel een erg gave film trouwens! Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
Alone in the Dark... Slecht, slecht, slecht, slecht, slecht. Oh ja, en slecht. |
|
quote: Ja, inderdaad, tegenvaller. ~ Hysteria at the moment of sudden illumination ~ |
|
Countess Dracula's Orgy of Blood Zenial |
|
quote: Die scene was inderdaad de eerste keer dat m'n maag zich omdraaide... Weet nog steeds niet of ik de film nou goed of slecht vond eigenlijk, mijn stemming was al niet al te best, misschien nog een keer kijken wanneer ik in een betere stemming verkeer. Op je knie en pijp voor genade! |
|
quote: Hoe kan een film van Uwe Boll nou tegenvallen? Van zijn films weet je toch al ver voor ze uit zijn dat ze volkomen kut zullen zijn? Bloodrayne zal ook wel weer huilen met de pet op worden, ook al zitten Michael Madsen en Ben Kingsley erin.... Wie blijft die gozer toch van liquide middelen voorzien? Stelletje crackrokers.... |
|
Van die film kríjg je ook een vervelend gevoel. Dat is het knappe ervan. Die Fransen weten wel hoe ze een film moeten maken! Die verkrachtingsscene is ook heftig trouwens! Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
Harry Potter : The Goblet of fire [Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 24-11-2005 10:20] |
|
quote: Ik vind de verkrachtingsscene stukken heftiger dan die brandblusserscene. Wat wel mooi is, is dat ze de verkeerde de hersens in slaan, en dat de echte dader op de achtergrond lachend toekijkt. Die hele film zit vol kleine details die je alleen meekrijgt als je goed oplet, mooi is dat. Van die verkrachtingsscene word ik helemaal onrustig, volgens mij is dat een van de weinige scenes waar ik niet goed van word (terwijl ik een hoop films heb gezien die als 'ziek' en 'shockerend' worden beschouwd.) |
|
Kijk qua Franse films ook eens de eerste film van de regisseur van Irréversible, Gaspar Noé. Die film heet "Seul Contre Tous" en is minder expliciet, maar wat een geweldig verhaal heeft die film. Het gaat over een slager van een jaar of 50 die uit de bak komt na een poging tot moord op de vermeende verkrachter van zijn doofstomme dochter. Hij krijgt steeds te maken met tegenslag en krijgt een steeds grotere afkeer van de mensen en de omgeving om hem heen. Op een gegeven moment explodeert hij, slaat hij zijn vrouw in elkaar (en doodt daarmee het ongeboren kind wat in haar buik zat) en vertrekt hij met een pistool met drie kogels. "Frankrijk is klote en iedereen die me dwars zit is een flikker die het verdient om te sterven", dat is zo'n beetje de rode draad in deze film. Het knappe aan de film is dat je op een bepaalde manier toch sympathie krijgt voor de slager, ondanks dat hij zich uiterst onsympathiek opstelt tegenover zijn omgeving en hij zijn doofstomme dochter misbruikt, zijn vrouw in elkaar heeft geslagen en zijn ongeboren zoon heeft gedood. De monologen die hij tegen zichzelf houdt zijn ook briljant. De film doet me erg denken aan een grimmiger versie van Taxi Driver, en ik moet echt zo spoedig mogelijk mijn VHS vervangen door de DVD, die helaas niet zo makkelijk te krijgen is. Meer info: http://www.imdb.com/title/tt0157016/ Een andere goede Franse arthouse film is "Fat Girl" (A Ma Soeur) van regisseuse Catherine Breillat. Meer info: http://www.imdb.com/title/tt0243255/ |
|
quote: Om bij de verkrachtingsthema te blijven. Breillat is natuurlijk wel een feministische schreeuwlelijk maar doet dat nog net subtiel genoeg om vermakelijk te zijn. A Ma Soeur is idd goed. Persoonlijk vind ik Anatomie de l'enfer een betere film. Het is ondanks de aanwezigheid van Rocco Siffredi (ja, ja DE Rocco) een smaakvolle en intrigerende kijk op man-vrouw relaties en hoe mensen tegen hun lichaam aankijken. En wat verkrachtingsscenes betreft vind ik die in Baise-Moi iets meer maagdraaiend dan Irreversible. Met name vanwege de murwheid en onverschilligiheid van een van de dames die het ondergaat....dat zet je aan het denken over hoe vaak het niet eerder heeft moeten gebeuren.....en dat is verontrustender dan de beelden zelf. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote:Je kan het natuurlijk ook interpreteren als: "wat een slecht geacteerde B-film". Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
|
quote: Hehe nog een kenner. De enige film van Breillat die ik ken is due A Ma Soeur, maar ben ook benieuwd naar Anatomy Of Hell die jij noemt, en naar Romance. Zal ze binnenkort eens opzoeken. Ik ben met haar in aanraking gekomen doordat mijn DVD-versie van "Salo, O Le 120 Giornate Di Sodoma" naast interviews met Gaspar Noé, Bertrand Bonello en Claire Denis ook een interview met Catherine Breillat bevat, had er eens wat over opgezocht op IMDB en 't leek me wel interessant genoeg om eens te bekijken. Baise-Moi heb ik ook op DVD, dat vond ik niet zo'n intense film als Irréversible. Begrijp je punt heel goed van die onverschilligheid, maar als je de slachtoffers uit Irréversible en Baise-Moi vergelijkt vind ik dat de scene van een vrouw die het uitgilt (Irréversible) een veel grotere impact heeft op visueel gebied dan een vrouw die het gelaten over zich heen laat komen (Baise-Moi), hoewel de achterliggende gedachte zoals jij die omschrijft ook niet al te fris is. Daarnaast is de verkrachter in Irréversible stukken barbaarser dan Baise-Moi. Begrijp me niet verkeerd, ik vind verkrachting nooit een 'humane' daad maar er zijn verschillende gradaties in barbaarsheid en Le Tenia uit Irréversible gaat toch net een stap verder. |
|
Gisteravond Star Wars Revenge of the Sith gezien. Ik moest er wel erg inkomen. Het begin vond ik niet echt sterk, maar naarmate de film vorderde begon het toch weer een leuke film te worden. Anakin ziet er goed uit als hij boos kijkt. the only pleasure is pain |
|
quote: het is net of die film in een keer door meerdere mensen bekeken word. heb het laatst dus ook gezien. Die brandblussermoord is ook behoorlijk expliciet. Suck my piss |
|
Over Irréversible: Inderdaad, die brandblusser- en verkrachtingsscene zijn sterk gevisualiseerd, maar dat werd vier jaar geleden bij het uitkomen van de film ook al benadrukt - 'de grofste verkrachtingsscene uit de cinema'. En het zijn met name die twee scenes waar men aan refereert aangaande deze film. Met name die verkrachtingsscene is in cinematografisch opzicht ronduit vulgair. 'Maar dat is de realiteit' - een onbeweeglijke camerastand, de 'volledige' tijdsduur, en de setting maakt het inderdaad 'waarheidsgetrouw'. Maar ik vraag me af daarmee de gewenste betrokkenheid bij de kijker opgewekt wordt, en dat hij of zij niet bij het idee 'zo waarheidsgetrouw mogelijk' uit plaatsvervangende schaamte het hoofd afwendt. Ik weet dat ik dat wel deed, in ieder geval. De pretentie van een realistische verkrachting op film is er één die niet waar te maken valt, omdat het geen echte pretentie is; het staat vooraf al vast hoe de kijker zoiets dergelijks tot zich neemt. Er valt nergens naar op te leven. Mijns inziens is het geen doel die dit middel heiligt. Verder is het stugge idee achter die verkrachtingsscene ook als gehele leidraad in de film te voelen. Leuk idee, een film die zich omgekeerd afspeelt, maar waar draait het uiteindelijk op uit? Tijdens het kijken, in de loop naar het einde toe, had ik iets verwacht dat het eenduidige karakter van de film zou nuanceren, maar nee: een vredige weide met een gelukkige vrouw -toen nog!- gecompleteerd met muziek van Beethoven. De titel had niet beter gekozen kunnen worden. In het extreme getrokken, met het einde in het achterhoofd, zou gesteld kunnen worden dat het een opgeheven vinger naar potentieële verkachters is. Zo van: 'Dit is het leed dat je veroozaakt'. |
|
quote: Nu wil ik niks bagatelliseren, maar wordt die betreffende vrouw niet als nymfomane/prostituee o.i.d. geschetst in de film? Dat zou maken dat ze zo 'kan' reageren, i.p.v. dat ze al vaker verkracht zou zijn. Overigens weet ik van één van de hoofdpersonen dat het een porno-actrice is (Karen Bach, o.i.d.), dat maakt 'het' al te dubieus, vind ik, als er al sprake moet zijn van 'iets', en het niet gewoon een pretentieloze b-film, zoals kwelgeest al suggereerde. Ik kon er in ieder geval niks uithalen. |
|
Night of the Creeps Faustian Spirit of the Earth |
|
quote: en wat vond je van Yodah toen hij boos was?? |
|
quote: Ook als het hem te heet onder de voeten is geworden. |
|
Gallipoli Sympathy for Mr. Vengeance |
|
Gisteren op tv die film gezien met vince vaughn naam weet ik zo niet maar het was niet spectaculair.... SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER. |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Nieuws, actualiteit en media | Vorige pagina | Volgende pagina |