IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Gekeken films XII Vorige pagina
zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 21-12-2005 16:36 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Profiel van zillah-mortehttp://aeterna.cjb.net

quote:
Op 21 december 2005 16:24 schreef Mutilator het volgende:
The ring dan?

Ik heb de Japanse versie niet gezien. Ik heb hem wel. Moeten we maar even testen. Maar ik heb het idee dat daar een goed verhaal in zit. Zoiets als Battle royal vind ik te stom voor woorden. Vergezocht. Ach veel films zijn vergezocht, maar kan het verder niet uitleggen.


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


Smoochy
raar maar waar
Usericon van Smoochy
Posted 21-12-2005 16:38 by Smoochy Profiel van Smoochy

Gisteren eindelijk eens weer From Hell gekeken na een maandenlange uitleen periode mocht ik deze dvd toch weer verwelkomen en blijft een leuke film.


SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER.


Melk is Goed
Usericon van Melk is Goed
Posted 21-12-2005 16:46 by Melk is Goed Profiel van Melk is Goed

quote:
Op 21 december 2005 15:23 schreef Daops het volgende:
Vind A Tale of Two Sisters een van de beste films die ik de laatste tijd gezien heb. Ook ik snapte niet alles, erg leuk ook om op imdb al die interpretaties te lezen.

Het wachten is op een cheesy hollywood-remake


Ik vond het echt een meesterwerk eerlijk gezegd. Prachtige psychologische horrorfilm die niet al te makkelijk te begrijpen is inderdaad. Persoonlijk vind ik het totaal niet erg als ik niet alles 1-2-3 "begrijp". Wat maakt dat eigenlijk uit? Het gaat toch om de ervaring van het filmkijken, niet om tot in de puntjes doorhebben van een puzzel, toch? Je moet bij Aziatische films ook in je achterhoofd houden dat daar het vertellen van een lineair, overzichtelijk verhaal niet cultureel bepaald is. Iets dat hier in het Westen wel het geval is. Persoonlijk vond ik A Tale of Two Sisters uiteindelijk best goed te volgen hoor. In het laatste kwartier wordt behoorlijk uitvoerig uit de doeken gedaan wat er nu eigenlijk aan de hand was; Even was ik bij het kijken van deze laatste vijftien minuten bang dat de makers dusdanige concessies aan de Westerse kijker hadden gedaan, dat ze álles tot in detail gingen uitleggen en daardoor niets meer aan de eigen fantasie zouden overlaten. Dat bleek gelukkig niet het geval.

Ik zou zeggen: kijk en huiver... t'is echt een klassefilm.


Smoochy
raar maar waar
Usericon van Smoochy
Posted 21-12-2005 16:49 by Smoochy Profiel van Smoochy

Ik ga hem vanavond huren ik had hem al zien staan en zie dat de meesten wel enthousiast zijn over deze film HUREN dus...


SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER.


Melk is Goed
Usericon van Melk is Goed
Posted 21-12-2005 16:51 by Melk is Goed Profiel van Melk is Goed

quote:
Op 21 december 2005 16:36 schreef zillah-morte het volgende:
Ik heb de Japanse versie niet gezien. Ik heb hem wel. Moeten we maar even testen. Maar ik heb het idee dat daar een goed verhaal in zit. Zoiets als Battle royal vind ik te stom voor woorden. Vergezocht. Ach veel films zijn vergezocht, maar kan het verder niet uitleggen.



Battle Royal stom? Vergezocht? Hmmm, ja ik snap wel wat je bedoeld. Ik vond de film zelfs absoluut absurd. Heb echt in een deuk gelegen telkens als er over de speakers werd omgeroepen wie er gesneuveld waren. De body-count die in beeld werd bijgehouden was ook briljant, om het nog niet eens te hebben over de manier waarop de scholieren zoal de pijp uit gingen. Dusss.... ja de film is totaal geschift en slaat eigenlijk nergens op, maar hij is werkelijk ideaal om te kijken met een paar maten en een paar biertjes. Lachsalvo's alom.

[Dit bericht is gewijzigd door Melk is Goed op 21-12-2005 16:53]


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 21-12-2005 16:55 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Profiel van zillah-mortehttp://aeterna.cjb.net

quote:
Op 21 december 2005 16:51 schreef Melk is Goed het volgende:
Battle Royal stom? Vergezocht? Hmmm, ja ik snap wel wat je bedoeld. Ik vond de film zelfs absoluut absurd. Heb echt in een deuk gelegen telkens als er over de speakers werd omgeroepen wie er gesneuveld waren. De body-count die in beeld werd bijgehouden was ook briljant, om het nog niet eens te hebben over de manier waarop de scholieren zoal de pijp uit gingen. Dusss.... ja de film is totaal geschift en slaat eigenlijk nergens op, maar hij is werkelijk ideaal om te kijken met een paar maten en een paar biertjes. Lachsalvo's alom.

Ach misschien lag het aan mijn humeur op dat moment. Misschien ben ik gewoon een typisch nuchtere Grunniger


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


Pierced by the metal
Usericon van Pierced by the metal
Posted 21-12-2005 22:26 by Pierced by the metal Profiel van Pierced by the metal

Gister de eerste DVD van PISA gezien. Dat doet oude tijden herleven. Met klassiekers als popie jopie en natuurlijk het kamermeisje.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 21-12-2005 22:36 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 21 december 2005 16:36 schreef zillah-morte het volgende:
Ik heb de Japanse versie niet gezien. Ik heb hem wel. Moeten we maar even testen. Maar ik heb het idee dat daar een goed verhaal in zit. Zoiets als Battle royal vind ik te stom voor woorden. Vergezocht. Ach veel films zijn vergezocht, maar kan het verder niet uitleggen.



Het idee achter Battle royale is een toekomstvisie waarin scholieren die zich respectloos uiten naar het gezag via een spel op leven en dood alsnog hun karakter kunnen bewijzen of anders hun -ultieme- straf ondergaan; verander 'Japanners' in VMBO Marokkanen/Antillianen en bedenk of je het dan nóg zo vergezocht vindt


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 22-12-2005 11:55 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

Narnia... eigenlijk best wel okee, wel een echte kinderfilm, maar ach, dat mag ook op zijn tijd. in ieder geval zeer mooi gemaakt


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 22-12-2005 12:04 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

Kill Bill. Viel mee.


Smoochy
raar maar waar
Usericon van Smoochy
Posted 22-12-2005 12:17 by Smoochy Profiel van Smoochy

Weddingcrashers...leuk voor een zondagmiddag

Stealth....geen aanrader..of er moet echt niks meer fatsoenlijks in de videotheek staan.


SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER.


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 22-12-2005 16:06 by Leviathanica Profiel van Leviathanicahttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

Contact, leuke film.


Iedereen heeft recht op mijn mening.


Argh
Usericon van Argh
Posted 22-12-2005 16:30 by Argh Profiel van Argh

quote:
Op 22 december 2005 11:55 schreef attila_de_hun het volgende:
Narnia... eigenlijk best wel okee, wel een echte kinderfilm, maar ach, dat mag ook op zijn tijd. in ieder geval zeer mooi gemaakt


Was laatst nog iets over bij De wereld draait door... iets met een gristelijke/bijbelse boodschap die in de film zou zijn verwerkt.. iets van meegekregen? ik skip em so ie so, ben geen liefhebber van sensatiefilms


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 22-12-2005 16:39 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 22 december 2005 16:30 schreef Argh het volgende:
Was laatst nog iets over bij De wereld draait door... iets met een gristelijke/bijbelse boodschap die in de film zou zijn verwerkt.. iets van meegekregen? ik skip em so ie so, ben geen liefhebber van sensatiefilms


ik heb zowiezo niks met "meerdere lagen" of intellectueel gewauwel over de diepziningere betekenissen van een film. Ik ben dus niet degene die je daarover kan inlichten. Maar er zitten wel fragmenten in die je "christelijk" kan intepreteren denk ik(maar ook vast boedhistisch en pagan etc etc).


Bleh?
Usericon van Bleh?
Posted 22-12-2005 17:11 by Bleh? Profiel van Bleh?

Las er ook al wat van, van dat christelijke. Maar goed, ik ga morgenavond evengoed gaan kijken, de film zelf lijkt wel leuk


VodeVilicious
kudthippie
Usericon van VodeVilicious
Posted 22-12-2005 17:15 by VodeVilicious Profiel van VodeVilicious

Vanavond P.I. Post Impact. Iemand deze al gezien en of deze d moeite is?


Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 22-12-2005 22:35 by Leviathanica Profiel van Leviathanicahttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

Braindead, blijft geniaal!


Iedereen heeft recht op mijn mening.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 22-12-2005 23:02 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 22 december 2005 16:39 schreef attila_de_hun het volgende:
ik heb zowiezo niks met "meerdere lagen" of intellectueel gewauwel over de diepziningere betekenissen van een film. Ik ben dus niet degene die je daarover kan inlichten. Maar er zitten wel fragmenten in die je "christelijk" kan intepreteren denk ik(maar ook vast boedhistisch en pagan etc etc).


Well d'oh. Narnia is altijd als een christelijke allegorie bedoeld en als zodanig bekend. Volgens mij heb ik ooit gelezen dat Tolkien weleens met Lewis discussierde dat het in Narnia te dik boven op lag terwijl hij zijn christelijke boodschap in LOTR wel wat subtieler bracht.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 22-12-2005 23:17 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 22 december 2005 23:02 schreef Chelman het volgende:
Well d'oh. Narnia is altijd als een christelijke allegorie bedoeld en als zodanig bekend. Volgens mij heb ik ooit gelezen dat Tolkien weleens met Lewis discussierde dat het in Narnia te dik boven op lag terwijl hij zijn christelijke boodschap in LOTR wel wat subtieler bracht.


wat well d'oh??? ik bekijk een film op mijn manier en al die "lagen" etc intereseren mij in het algemeen geen fluit. voor mijn part heeft die lewis een alternatieve versie van de bijbel willen schrijven ofzo. een persoon kan een film/boek interpreteren zoals hij/zij dat wil(of juist niet) en dat kan (en mag) volledig afwijken van de visie van de schrijver.
dus heb ik geen achtegrond studie gedaan naar de contacten van lewis etc.

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 22-12-2005 23:26]


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 22-12-2005 23:23 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 22 december 2005 16:39 schreef attila_de_hun het volgende:
ik heb zowiezo niks met "meerdere lagen" of intellectueel gewauwel over de diepziningere betekenissen van een film. Ik ben dus niet degene die je daarover kan inlichten. Maar er zitten wel fragmenten in die je "christelijk" kan intepreteren denk ik(maar ook vast boedhistisch en pagan etc etc).


is in de meeste films zo trouwens... kan ook moeilijk anders want religies omvatten bijna alle mogelijke thematieken die er zijn.


signature


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 22-12-2005 23:38 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 22 december 2005 23:17 schreef attila_de_hun het volgende:
wat well d'oh??? ik bekijk een film op mijn manier en al die "lagen" etc intereseren mij in het algemeen geen fluit. voor mijn part heeft die lewis een alternatieve versie van de bijbel willen schrijven ofzo. een persoon kan een film/boek interpreteren zoals hij/zij dat wil(of juist niet) en dat kan (en mag) volledig afwijken van de visie van de schrijver.
dus heb ik geen achtegrond studie gedaan naar de contacten van lewis etc.


Je moet zelf weten hoe je de film kijkt. Alleen is het feit dat Lewis een Chrsitelijk verhaal wilde scheppen vrij algemeen bekend. Vanaf algemene ontwikkelingsniveau MAVO zeg maar...


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 22-12-2005 23:40 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 22 december 2005 23:38 schreef Chelman het volgende:
Je moet zelf weten hoe je de film kijkt. Alleen is het feit dat Lewis een Chrsitelijk verhaal wilde scheppen vrij algemeen bekend. Vanaf algemene ontwikkelingsniveau MAVO zeg maar...


Ik besteedde mijn tijd aan belangrijkere dingen... achter de meiden aanzitten bijv.

maar leuk hoor.. aslan is jezus en dat ene rotventje zal vast wel judas zijn.

en de bevers???

maar het is en blijft een zeer fraaie film, met een dun verhaaltje.
overigens zal schoolgaand nederland wel heel wat deze titel wel gaan "lezen" om te bespreken tijdesn de examens en wat zullen ze door het ijs zakken als ze gevraagd worden of de bevers ook wat van de kerstman kregen


[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 22-12-2005 23:59]


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-12-2005 0:35 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Heeft er nu nog iemand Team America gezien?


signature


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 23-12-2005 0:36 by Rasputin Profiel van Rasputinhttp://www.cu2.nl/barsebert

Bend it like Beckham.

Heuj!


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


Slotje
De slotenmaker
Usericon van Slotje
Posted 23-12-2005 0:37 by Slotje (Administrator) Profiel van Slotjehttp://www.zwaremetalen.com

Maximum aantal reacties is bereikt. Dit topic is automatisch afgesloten door Slotje


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen