IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Gekeken Films Deel XIII Vorige pagina | Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 07-05-2006 14:20 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 7 mei 2006 11:35 schreef Heiden het volgende:
Romper Stomper en American History X vind ik ook maar niks, de laatste is nog wel acceptabel, maar dat moraliserende toontje is kut. Al die films hebben zo'n moraliserend toontje. En op het einde zijn de skinheads altijd bekeerd.




ken jij de muziek die in die film wordt gespeeld want dat vind ik wel vet.
en ik heb wel eens ergens gelezen dat er een scene was gefilmd waarin de hoofdpersoon op het einde zijn hoofd weer kaal scheert. die hadden ze er in moeten zetten.


Markam
I woke up dead this morning...
Usericon van Markam
Posted 07-05-2006 14:27 by Markam Profiel van Markamhttp://www.vervamon.tk

quote:
Op 7 mei 2006 4:55 schreef Schaep het volgende:
Het Schnitzelparadijs

Wel grappig.


vond je? heb een paar keer moeten grinniken, maar verder was het echt bagger. Hoe flinter dun kan je verhaaltje zijn zeg...



Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 07-05-2006 15:37 by Oud Vuil Profiel van Oud Vuilhttp://www.judgementday.nl

Top Secret gisteren van zucker, abrahams en zucker. Lang geleden al wel een keer gezien, maar het blijft geniaal, die flauwe humor.



spectre
Usericon van spectre
Posted 07-05-2006 15:40 by spectre Profiel van spectre

A History of Violence, topfilm!


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 07-05-2006 23:04 by MMayo Profiel van MMayo

Firewall zojuist gezien, spannende actie film die mijn aandacht er wel bij kon houden. Overigens was het acteerwerk van de secretaresse dame ietwat irriterend, die constante angstige blik bleh.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 07-05-2006 23:05 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 7 mei 2006 4:55 schreef Schaep het volgende:
Het Schnitzelparadijs

Wel grappig.


Gister gezien ja, best een kutfilm met voorspelbaar verhaal en ietwat vreemde personages (alhoewel dat laatste dan weer een pluspunt was)


killerbarbie
Usericon van killerbarbie
Posted 07-05-2006 23:06 by killerbarbie Profiel van killerbarbie

schnitzelparadijs
team america


You suck and that's sad


BerserkerWoman
:)
Usericon van BerserkerWoman
Posted 09-05-2006 0:38 by BerserkerWoman Profiel van BerserkerWomanhttp://zathuracs.tumblr.com

Narnia & Catwoman
voor dit jr de 2 grootste boutfilms wat ik gezien heb


BlackSun
Usericon van BlackSun
Posted 09-05-2006 0:46 by BlackSun Profiel van BlackSunhttp://nl-nl.facebook.com/people/Linda-Blad/100001505370942

vanmiddag uit pure verveling star wars 3 van de nieuwe reeks maar es gekeken.

nu moet ik eerlijk zeggen dat ik hem nog mooi vond ook al is het alleen maar doordat ik nu alle 6 de films gezien heb.
weer iets wat ik kan afsluiten


in my world everyone's a pony and they all eat rainbows and poop butterflies..!


Melk is Goed
Usericon van Melk is Goed
Posted 09-05-2006 11:32 by Melk is Goed Profiel van Melk is Goed

Gister en eergist best wel wat filmpjes gezien. Zondag zelfs drie... tja wat moet je anders op een zondag?

- Battle Angel Alita: Behoorlijk sterke animefilm van begin jaren '90. Bloederige cyberpunky actiefilm die niet geheel van anime-clichés is gespeend (steeds groter wordende mechanische übervijanden) maar ik toch zeker aan elke animefan kan aanraden. De naam "Alita" slaat overigens niet echt ergens op aangezien de hoofdpersoon van de film in de originele Japanse versie (die ik gezien heb, anime-dubs zijn walgelijk) geen Alita heet. http://www.imdb.com/title/tt0107061/

- The Lost Skeleton of Cadavra: Yes! Heerlijke parodie op de oude extreem foute jaren '50 sci-fi/horror films, met name Plan 9 van Ed Wood wordt er flink doorheen gehaald. Het is dan ook een behoorlijke pré als je die film gezien hebt. Erg grappige met opzet domme dialogen, extreem slechte special-effects en allesomvattende cheesiness. Top! http://www.imdb.com/title/tt0307109/

- Lost Highway: Zo, wat minder licht vermaak dan de vorige twee films. Erg sterke ongrijpbare film van de heer Lynch. Sterker nog, waar uit Mulholland Drive nog een logische plot gereconstrueerd kan worden, is dat bij Lost Highway eigenlijk niet mogelijk. Verschillende gebeurtenissen in de film zijn wel aan elkaar te knopen, maar je houdt toch hiaten. Niet dat dat me iets uitmaakt; films zijn immers geen puzzels die persé opgelost dienen te worden. Klasse film, wellicht nog beter (en zeker angstaanjagender) dan Mulholland Drive.
http://www.imdb.com/title/tt0116922/

- Capote: Niet thuis vanaf de bank/het bed, maar gister in het lokale filmhuis (€3,50 voor alle films op een maandagavond! cheer!). Erg rustige, maar toch verontrustende film. Het boek van de heer Capote heb ik niet gelezen, maar deze film maakt me er zeker benieuwd naar. Moet een vreemde kerel zijn geweest, die Truman Capote. Ik zie dat de film in de imdb top 250 geen stek heeft weten te veroveren, wat me eigenlijk toch wel verbaasd. Cinema op niveau al zeg ik het zelf! http://www.imdb.com/title/tt0379725/


Melk is Goed
Usericon van Melk is Goed
Posted 09-05-2006 11:34 by Melk is Goed Profiel van Melk is Goed

quote:
Op 9 mei 2006 0:38 schreef BerserkerWoman het volgende:
Narnia & Catwoman
voor dit jr de 2 grootste boutfilms wat ik gezien heb


Wat doe je jezelf aan man! Die catwoman film heb niet gezien godzijdank, maar Narnia was inderdaad enorm saai. Ik had een lekkere no-brainer verwacht, maar de film begon de tweede helft behoorlijk op m'n zenuwen te werken. Wat een (bijbels-) moralistisch geneuzel....


Smoochy
raar maar waar
Usericon van Smoochy
Posted 09-05-2006 11:51 by Smoochy Profiel van Smoochy

Revolver gekeken gisteren...

Die nieuwe film van Guy Ritchie..vond hem op het eind nogal vrij wazig worden..


SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 09-05-2006 11:59 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 9 mei 2006 11:34 schreef Melk is Goed het volgende:
Wat een (bijbels-) moralistisch geneuzel....
Gelukkig heeft LotR dat niet.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 09-05-2006 12:02 by NecRobert (Hoofdredacteur) Profiel van NecRobert

quote:
Op 9 mei 2006 11:32 schreef Melk is Goed het volgende:

- Lost Highway: Zo, wat minder licht vermaak dan de vorige twee films. Erg sterke ongrijpbare film van de heer Lynch. Sterker nog, waar uit Mulholland Drive nog een logische plot gereconstrueerd kan worden, is dat bij Lost Highway eigenlijk niet mogelijk. Verschillende gebeurtenissen in de film zijn wel aan elkaar te knopen, maar je houdt toch hiaten. Niet dat dat me iets uitmaakt; films zijn immers geen puzzels die persé opgelost dienen te worden. Klasse film, wellicht nog beter (en zeker angstaanjagender) dan Mulholland Drive.
http://www.imdb.com/title/tt0116922/



Fantastische film! En inderdaad niet achteraf proberen de clue te achterhalen...


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 09-05-2006 12:21 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

Breakfast on Pluto! Super leuk, en een mini rolletje voor Bryan Ferry.
Verder oa met Liam Neeson.


Melk is Goed
Usericon van Melk is Goed
Posted 09-05-2006 14:01 by Melk is Goed Profiel van Melk is Goed

quote:
Op 9 mei 2006 11:59 schreef kwelgeest het volgende:
Gelukkig heeft LotR dat niet.


Hmmm... kan me niet herinneren dat ik in m'n post ook maar één keer naar LOTR verwees. Even kijken hoor. *lees* *lees*. Nee, nog niet één keer.

Dat gezegd hebbende. Als Tolkien zijn boeken schreef met een religieuze inslag ben ik daar niet van op de hoogte, maar het zou allicht kunnen. Ik hebben de boeken dan ook nooit gelezen. Dat Peter Jackson naar eigen inzicht religie aan de films heeft toegevoegd kan ik me, zijn andere films bekijkend, niet voorstellen. In ieder geval waren de LOTR films veel (zowel in positieve als negatieve zin) maar zeker niet saai. Dat vind ik althans.

[Dit bericht is gewijzigd door Melk is Goed op 09-05-2006 14:02]


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 09-05-2006 14:07 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 9 mei 2006 14:01 schreef Melk is Goed het volgende:
Hmmm... kan me niet herinneren dat ik in m'n post ook maar één keer naar LOTR verwees. Even kijken hoor. *lees* *lees*. Nee, nog niet één keer.

Dat gezegd hebbende. Als Tolkien zijn boeken schreef met een religieuze inslag ben ik daar niet van op de hoogte, maar het zou allicht kunnen. Ik hebben de boeken dan ook nooit gelezen. Dat Peter Jackson naar eigen inzicht religie aan de films heeft toegevoegd kan ik me, zijn andere films bekijkend, niet voorstellen. In ieder geval waren de LOTR films veel (zowel in positieve als negatieve zin) maar zeker niet saai. Dat vind ik althans.


Hehe...Tolkien heeft juist als inspiratie voor Lewis gediend. Als ik me niet vergis is Lewis zelfs na een langdurige discussie met Tolkien tot het Christendom bekeerd.

De Christelijke thema's zijn in beide boeken overduidelijk aanwezig. Messias die zichzelf opoffert om de rest te redden etc.

Het mooie van beide boeken is dat ze de moraal die ze beschrijven niet direct aan het christendom linken maar meer universeel brengen. Sommige dingen in Narnia liggen inderdaad iets dikker bovenop...dat komt omdat Narnia voor echt jonge kinderen bedoeld is en LOTR meer voor de wat oudere jeugd.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Melk is Goed
Usericon van Melk is Goed
Posted 09-05-2006 14:14 by Melk is Goed Profiel van Melk is Goed

quote:
Op 9 mei 2006 14:07 schreef Chelman het volgende:
Hehe...Tolkien heeft juist als inspiratie voor Lewis gediend. Als ik me niet vergis is Lewis zelfs na een langdurige discussie met Tolkien tot het Christendom bekeerd.

De Christelijke thema's zijn in beide boeken overduidelijk aanwezig. Messias die zichzelf opoffert om de rest te redden etc.

Het mooie van beide boeken is dat ze de moraal die ze beschrijven niet direct aan het christendom linken maar meer universeel brengen. Sommige dingen in Narnia liggen inderdaad iets dikker bovenop...dat komt omdat Narnia voor echt jonge kinderen bedoeld is en LOTR meer voor de wat oudere jeugd.


Universele thema's inderdaad. Bij het bekijken van de lOTR films is het helemaal niet bij me opgekomen dat het om christelijk thema's kon gaan/ging. Wellicht omdat ik er ook totaal niet bij stil heb gestaan. Dat allemaal buiten beschouwing genomen gaat het echter uiteindelijk om de kwaliteit van de films. En daar zit nogal een verschil tussen de LOTR films en Narnia. Smaken verschillen natuurlijk, maar persoonlijk vond ik Narnia echt een saaie zeurfilm met acteerwerk dat (nog) slechter was dan dat in de LOTR films.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 09-05-2006 21:03 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 9 mei 2006 11:51 schreef Smoochy het volgende:
Revolver gekeken gisteren...

Die nieuwe film van Guy Ritchie..vond hem op het eind nogal vrij wazig worden..


Ben er zeer benieuwd naar


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 09-05-2006 21:55 by NecRobert (Hoofdredacteur) Profiel van NecRobert

Zometeen: Saw II


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


SadistikFuk
Boze Meneer
Usericon van SadistikFuk
Posted 10-05-2006 12:10 by SadistikFuk Profiel van SadistikFuk

Saw II in bios gezien vond hem vele malen minder dan deel I


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 10-05-2006 12:12 by 0Tolerence Profiel van 0Tolerence

V for Vendetta, wat een slappe en simplistisch kutverhaal. Heel dramatisch.


"This one is older than shit, heavier than time!"


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 10-05-2006 12:17 by NecRobert (Hoofdredacteur) Profiel van NecRobert

quote:
Op 10 mei 2006 12:10 schreef SadistikFuk het volgende:
Saw II in bios gezien vond hem vele malen minder dan deel I
Ik vond 'm erg tof eigenlijk! Viel me 100% mee.


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


SadistikFuk
Boze Meneer
Usericon van SadistikFuk
Posted 10-05-2006 12:20 by SadistikFuk Profiel van SadistikFuk

Vond het jammer dat ze de zieke sfeer uit deel I vervangen hebben door gewoon veel bloed/slachtoffers...


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 10-05-2006 12:26 by 0Tolerence Profiel van 0Tolerence

quote:
Op 10 mei 2006 12:20 schreef SadistikFuk het volgende:
Vond het jammer dat ze de zieke sfeer uit deel I vervangen hebben door gewoon veel bloed/slachtoffers...


Ja zeker, deel 2 is gewoon zeer mager. B film is het gewoon geworden


"This one is older than shit, heavier than time!"


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen