![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Het punt is dat medeweggebruikers ervan uit gaan dat jij niet harder rijdt dan de toegestane snelheid. Doe je dat wel dan wordt anticiperen moeilijker en dat is gevaarlijk. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. ![]() |
|
quote: quote: Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken. ![]() |
|
![]() ![]() |
|
Ach, men moet in Nederland net als in Duitsland een adviessnelheid invoeren, ga je erboven, dan ben je niet meer verzekerd. En al die matrixborden....*zucht*.... je hebt er geen reet aan, waar je dan 70 mag rijden de medeweggebruikers 60, en als je 50 mag sta je in de file. Ook vaag is het als er een spitsstrook open is, zoals de situatie hier bij Zwolle.....Staan er allemaal bordjes 100 langs de weg, mag je maar 80, wat door maar 2 borden wordt weergegeven. Maar wat ik wel fijn zou vinden is een soort registratie, bijvoorbeeld op wegvakken waar je normaal 100 mag, maar niet kon rijden x het aantal kilometers dat je langzamer kon dan beloofd = het aantal kilometers (per uur en afstand) dat je harder mag dan 120. ![]() www.myspace.com/heerschendeheerschers www.myspace.com/dihm www.myspace.com/departuremetal http://www.departuremetal.com http://www.freewebs.com/grindbashers ![]() |
|
Hahaha. Dan zou ik permanent 200 mogen rijden. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! ![]() |
|
quote: Precies!! Heb je ook geen verzekering nodig ![]() www.myspace.com/heerschendeheerschers www.myspace.com/dihm www.myspace.com/departuremetal http://www.departuremetal.com http://www.freewebs.com/grindbashers ![]() |
|
Helemaal mee eens. Al zou het wel fijn zijn als je verzekering mee bleef doen ![]() ![]() |
|
quote: Geldt dat ook voor buitenlanders eigenlijk, dat je dan niet meer verzekerd bent? ![]() |
|
Ik denk het wel. Hier ben je volgens mij ook niet verzekerd als je harder rijdt dan toegestaan. Maar vorige week moest ik even een stukje over een verlaten Duitsche snelweg, en toen had ik er ongeveer 190 voor. Was wel mooi om 7.00 uur s'ochtends. www.myspace.com/heerschendeheerschers www.myspace.com/dihm www.myspace.com/departuremetal http://www.departuremetal.com http://www.freewebs.com/grindbashers ![]() |
|
Ik ben voor een chip in de kilometertellers, zodra je harder rijdt dan toegestaan wordt dat geregistreerd en vervolgens worden in real-time de Euro's van je bankrekening afgeboekt. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. ![]() |
|
Big Brother is watching you. Thanks, but no thanks. Sommige potentiele gevaren zijn op maatschappelijke schaal niet voldoende groot om een dergelijk verstrekkende inbreuk in privacy door de overheid recht te praten. De overmatige drang naar uberveiligheid (niet alleen in geval van autorijden uiteraard)is geldverspillend, demoraliserend en zorgt ervoor dat men alles maar afschuift. Eigen inzicht en verantwoordelijkheid worden totaal dood gemaakt. En dat heeft op lange termijn veel ernstigere effecten dan een paar verkeersdoden of onoplettende bouwvakkers die van een steiger afdonderen danwel bejaarden die besluiten om in extreme hitte de Nijmeegse vierdaagse te lopen. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! ![]() |
|
quote: Ik ben het in principe wel met je eens. Ik vind echter dat verkeersveiligheid dus wel een uitzonderlijke positie verdient. Juist omdat je daarbij ook het leven van andere mensen in gevaar brengt. Ik vind die potentiele gevaren op maatschappelijke schaal juist wel te groot. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. ![]() |
|
quote: Waarom is het voor de maatschappij als geheel erg dat er soms iemand in het verkeer dood gaat? Er gaan dagelijks mensen dood, sommigen aan drank, anderen aan kanker anderen aan AIDS door het neuken van een Nigeriaanse manhoer, anderen door ouderdom en een aantal in het verkeer. Hou ook in gedachten dat snelheid niet altijd de reden van dodelijke ongevallen is, veel vaker gaat het om onoplettendheid, gevaarlijke (inhaal)manouvres of drank. Vaak wordt snelheid ook ten onrechte als oorzaak aangeduid. Waarom is het verkeer zo uitzonderlijk als doodsoorzaak dat we het overmatig moeten gaan regeuleren en dat het volgens jou zelfs een zeer verstrekkende inbreuk op de privacy zou rechtvaardigen? edit: Wat niet wegneemt dat indien door jou toedoen doden vallen je daarvoor ter verantwoording geroepen moet worden. De keuzevrijheid en inzicht moeten echter niet vooraf ingeperkt worden. [Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 31-10-2006 17:39] KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! ![]() |
|
Je gaat niet meteen dood bij een verkeersongeval ... Denk aan de mensen die jarenlange medische zorg nodig hebben .. die mensen kosten dus dan veel geld .. Buiten die discussie om, regels zijn regels, je moet je er niet onderuit kunnen worstelen door iets als een verzekering, dat is ondermijnen van de regelgeving. Straks krijg je nog een verzekering om je verzekeren als je gepakt wordt bij een bom maken ... ![]() |
|
+1 ![]() En daarbij: Hoeveel doden vallen er op snelwegen? En hoeveel in de bebouwde kom? P.s. ontuchtwolf, rij je zelf ook auto of motor? www.myspace.com/heerschendeheerschers www.myspace.com/dihm www.myspace.com/departuremetal http://www.departuremetal.com http://www.freewebs.com/grindbashers ![]() |
|
quote: www.myspace.com/heerschendeheerschers www.myspace.com/dihm www.myspace.com/departuremetal http://www.departuremetal.com http://www.freewebs.com/grindbashers ![]() |
|
quote: Gelul Jenje.......je gaat eerder meteen dood bij een verkeersongeval dan van bijvoorbeeld kanker of hart en vaatziektes. www.myspace.com/heerschendeheerschers www.myspace.com/dihm www.myspace.com/departuremetal http://www.departuremetal.com http://www.freewebs.com/grindbashers ![]() |
|
quote: O je bedoelt de snoepreisjes van justitie ![]() ![]() |
|
Ik heb 2 verkeersongevallen gehad, maar ik leef nog steeds hoor! Hoera! ![]() |
|
quote: ![]() www.myspace.com/heerschendeheerschers www.myspace.com/dihm www.myspace.com/departuremetal http://www.departuremetal.com http://www.freewebs.com/grindbashers ![]() |
|
quote: Zoals in mijn edit staat mag je best ter verantwoording geroepen worden. Ik ben tegen een beperking van de keuzevirjheid VOORAF quote: Euh dat bestaat al...dat heet een WA verzekering. Je mag mijn hek niet slopen maar als je dat toch doet in een dronkenbui dan kan je dat op je WA verhalen.... KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! ![]() |
|
quote:Ik geloof anders dat aantal gewonden nog altijd hoger is dan aantal doden ... Verschil met kanker is dat een verkeersongeluk door iemand die zonodig 160 over de snelweg raast veroorzaakt kan worden ... ![]() |
|
Edit: @Chelman: Juist omdat verkeersdoden die veroorzaakt worden door te snel rijden enorm nutteloos zijn en met gemak voorkomen kunnen worden. Dat er ook veel doden vallen door onoplettendheid of verkeerd inhalen doet niet ter zake. Ik heb het over doden door te snel rijden. Die inbreuk op de privacy valt m.i. best mee als je maar waarborgt dat de gegevens die zo'n maatregel opleveren niet voor andere doeleinden worden gebruikt dan waarvoor ze verzameld worden. Daarnaast kan ik gewoon werkelijk waar niet begrijpen waarom mensen te snel willen rijden op een openbare weg. Uitzonderingen daargelaten zoals een ambulance bijvoorbeeld. [Dit bericht is gewijzigd door Onweerwolf op 31-10-2006 17:43] Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. ![]() |
|
quote: En ik rook, en sta ook nog eens vaak in de file (= uitlaatgassen ![]() Maar ik denk dat de snelweg relatief veilig is, de meeste gewonden vallen in de bebouwde kom, waar minder overzicht is, en minder gecontroleerd wordt (wat stom is). www.myspace.com/heerschendeheerschers www.myspace.com/dihm www.myspace.com/departuremetal http://www.departuremetal.com http://www.freewebs.com/grindbashers ![]() |
![]() |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
![]() |
Index / Nieuws, actualiteit en media | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |