IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Daar waar links geridiculiseerd wordt [nieuwstopic deel veel] Vorige pagina | Volgende pagina
Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 31-10-2006 15:22 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 31 oktober 2006 15:20 schreef spectre het volgende:
Gevaarlijk hoor, die wisselende snelheden.
Veel gevaarlijker om met 120 k een onoverzichtelijke situatie in te rijden.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 31-10-2006 15:26 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

Het punt is dat medeweggebruikers ervan uit gaan dat jij niet harder rijdt dan de toegestane snelheid. Doe je dat wel dan wordt anticiperen moeilijker en dat is gevaarlijk.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 31-10-2006 15:39 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 31 oktober 2006 15:26 schreef Onweerwolf het volgende:
Het punt is dat medeweggebruikers ervan uit gaan dat jij niet harder rijdt dan de toegestane snelheid. Doe je dat wel dan wordt anticiperen moeilijker en dat is gevaarlijk.


quote:
Op 31 oktober 2006 15:18 schreef Misanthrope het volgende:Ik wil weer terug naar een andere mentaliteit, dat mensen weer zelf inzicht tonen in het verkeer en dat niet de verkeersborden het inzicht voor je moeten tonen. Mensen moeten zelf op een situatie kunnen reageren. Maarja, dat is natuurlijk een Utopia.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


spectre
Usericon van spectre
Posted 31-10-2006 15:47 by spectre Profiel van spectre



Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 31-10-2006 15:52 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

Ach, men moet in Nederland net als in Duitsland een adviessnelheid invoeren, ga je erboven, dan ben je niet meer verzekerd. En al die matrixborden....*zucht*.... je hebt er geen reet aan, waar je dan 70 mag rijden de medeweggebruikers 60, en als je 50 mag sta je in de file.

Ook vaag is het als er een spitsstrook open is, zoals de situatie hier bij Zwolle.....Staan er allemaal bordjes 100 langs de weg, mag je maar 80, wat door maar 2 borden wordt weergegeven.

Maar wat ik wel fijn zou vinden is een soort registratie, bijvoorbeeld op wegvakken waar je normaal 100 mag, maar niet kon rijden x het aantal kilometers dat je langzamer kon dan beloofd = het aantal kilometers (per uur en afstand) dat je harder mag dan 120.



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 31-10-2006 16:03 by Chelman Profiel van Chelman

Hahaha. Dan zou ik permanent 200 mogen rijden.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 31-10-2006 16:04 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 31 oktober 2006 16:03 schreef Chelman het volgende:
Hahaha. Dan zou ik permanent 200 mogen rijden.


Precies!! Heb je ook geen verzekering nodig



rajackar
Rape the houses! Burn the women!
Usericon van rajackar
Posted 31-10-2006 16:24 by rajackar (Speciaal lid) Profiel van rajackarhttp://https://www.facebook.com/rajackar

Helemaal mee eens. Al zou het wel fijn zijn als je verzekering mee bleef doen


De nacht heeft vleugels maar nimmer teugels. * Grindpad * Facebook * http://twitter.com/rajackar


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 31-10-2006 16:53 by Iskariot Profiel van Iskariot

quote:
Op 31 oktober 2006 15:52 schreef blonde rockgod het volgende:
Ach, men moet in Nederland net als in Duitsland een adviessnelheid invoeren, ga je erboven, dan ben je niet meer verzekerd.

Geldt dat ook voor buitenlanders eigenlijk, dat je dan niet meer verzekerd bent?


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 31-10-2006 16:55 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

Ik denk het wel. Hier ben je volgens mij ook niet verzekerd als je harder rijdt dan toegestaan.

Maar vorige week moest ik even een stukje over een verlaten Duitsche snelweg, en toen had ik er ongeveer 190 voor. Was wel mooi om 7.00 uur s'ochtends.



Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 31-10-2006 17:11 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

Ik ben voor een chip in de kilometertellers, zodra je harder rijdt dan toegestaan wordt dat geregistreerd en vervolgens worden in real-time de Euro's van je bankrekening afgeboekt.



Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 31-10-2006 17:17 by Chelman Profiel van Chelman

Big Brother is watching you.

Thanks, but no thanks. Sommige potentiele gevaren zijn op maatschappelijke schaal niet voldoende groot om een dergelijk verstrekkende inbreuk in privacy door de overheid recht te praten.

De overmatige drang naar uberveiligheid (niet alleen in geval van autorijden uiteraard)is geldverspillend, demoraliserend en zorgt ervoor dat men alles maar afschuift. Eigen inzicht en verantwoordelijkheid worden totaal dood gemaakt. En dat heeft op lange termijn veel ernstigere effecten dan een paar verkeersdoden of onoplettende bouwvakkers die van een steiger afdonderen danwel bejaarden die besluiten om in extreme hitte de Nijmeegse vierdaagse te lopen.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 31-10-2006 17:23 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 31 oktober 2006 17:17 schreef Chelman het volgende:
Big Brother is watching you.

Thanks, but no thanks. Sommige potentiele gevaren zijn op maatschappelijke schaal niet voldoende groot om een dergelijk verstrekkende inbreuk in privacy door de overheid recht te praten.

De overmatige drang naar uberveiligheid (niet alleen in geval van autorijden uiteraard)is geldverspillend, demoraliserend en zorgt ervoor dat men alles maar afschuift. Eigen inzicht en verantwoordelijkheid worden totaal dood gemaakt. En dat heeft op lange termijn veel ernstigere effecten dan een paar verkeersdoden of onoplettende bouwvakkers die van een steiger afdonderen danwel bejaarden die besluiten om in extreme hitte de Nijmeegse vierdaagse te lopen.


Ik ben het in principe wel met je eens. Ik vind echter dat verkeersveiligheid dus wel een uitzonderlijke positie verdient. Juist omdat je daarbij ook het leven van andere mensen in gevaar brengt.

Ik vind die potentiele gevaren op maatschappelijke schaal juist wel te groot.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 31-10-2006 17:34 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 31 oktober 2006 17:23 schreef Onweerwolf het volgende:
Ik ben het in principe wel met je eens. Ik vind echter dat verkeersveiligheid dus wel een uitzonderlijke positie verdient. Juist omdat je daarbij ook het leven van andere mensen in gevaar brengt.

Ik vind die potentiele gevaren op maatschappelijke schaal juist wel te groot.



Waarom is het voor de maatschappij als geheel erg dat er soms iemand in het verkeer dood gaat? Er gaan dagelijks mensen dood, sommigen aan drank, anderen aan kanker anderen aan AIDS door het neuken van een Nigeriaanse manhoer, anderen door ouderdom en een aantal in het verkeer. Hou ook in gedachten dat snelheid niet altijd de reden van dodelijke ongevallen is, veel vaker gaat het om onoplettendheid, gevaarlijke (inhaal)manouvres of drank. Vaak wordt snelheid ook ten onrechte als oorzaak aangeduid.

Waarom is het verkeer zo uitzonderlijk als doodsoorzaak dat we het overmatig moeten gaan regeuleren en dat het volgens jou zelfs een zeer verstrekkende inbreuk op de privacy zou rechtvaardigen?

edit: Wat niet wegneemt dat indien door jou toedoen doden vallen je daarvoor ter verantwoording geroepen moet worden. De keuzevrijheid en inzicht moeten echter niet vooraf ingeperkt worden.

[Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 31-10-2006 17:39]


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 31-10-2006 17:36 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Je gaat niet meteen dood bij een verkeersongeval ...

Denk aan de mensen die jarenlange medische zorg nodig hebben .. die mensen kosten dus dan veel geld ..

Buiten die discussie om, regels zijn regels, je moet je er niet onderuit kunnen worstelen door iets als een verzekering, dat is ondermijnen van de regelgeving.

Straks krijg je nog een verzekering om je verzekeren als je gepakt wordt bij een bom maken ...


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 31-10-2006 17:37 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

+1

En daarbij: Hoeveel doden vallen er op snelwegen? En hoeveel in de bebouwde kom?

P.s. ontuchtwolf, rij je zelf ook auto of motor?



blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 31-10-2006 17:38 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 31 oktober 2006 17:37 schreef blonde rockgod het volgende:
+1 (@ chelman)

En daarbij: Hoeveel doden vallen er op snelwegen? En hoeveel in de bebouwde kom?

P.s. ontuchtwolf, rij je zelf ook auto of motor?



blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 31-10-2006 17:39 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 31 oktober 2006 17:36 schreef Jenje het volgende:
Je gaat niet meteen dood bij een verkeersongeval ...

Denk aan de mensen die jarenlange medische zorg nodig hebben .. die mensen kosten dus dan veel geld ..

Buiten die discussie om, regels zijn regels, je moet je er niet onderuit kunnen worstelen door iets als een verzekering, dat is ondermijnen van de regelgeving.

Straks krijg je nog een verzekering om je verzekeren als je gepakt wordt bij een bom maken ...


Gelul Jenje.......je gaat eerder meteen dood bij een verkeersongeval dan van bijvoorbeeld kanker of hart en vaatziektes.



Sodom
Axe wielding homicidal maniac!
Usericon van Sodom
Posted 31-10-2006 17:40 by Sodom Profiel van Sodom

quote:
Op 31 oktober 2006 17:36 schreef Jenje het volgende:
Straks krijg je nog een verzekering om je verzekeren als je gepakt wordt bij een bom maken ...


O je bedoelt de snoepreisjes van justitie


spectre
Usericon van spectre
Posted 31-10-2006 17:40 by spectre Profiel van spectre

Ik heb 2 verkeersongevallen gehad, maar ik leef nog steeds hoor! Hoera!


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 31-10-2006 17:40 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 31 oktober 2006 17:40 schreef spectre het volgende:
Ik heb 2 verkeersongevallen gehad, maar ik leef nog steeds hoor! Hoera!





Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 31-10-2006 17:41 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 31 oktober 2006 17:36 schreef Jenje het volgende:
Je gaat niet meteen dood bij een verkeersongeval ...

Denk aan de mensen die jarenlange medische zorg nodig hebben .. die mensen kosten dus dan veel geld ..



Zoals in mijn edit staat mag je best ter verantwoording geroepen worden. Ik ben tegen een beperking van de keuzevirjheid VOORAF

quote:

Buiten die discussie om, regels zijn regels, je moet je er niet onderuit kunnen worstelen door iets als een verzekering, dat is ondermijnen van de regelgeving.



Euh dat bestaat al...dat heet een WA verzekering. Je mag mijn hek niet slopen maar als je dat toch doet in een dronkenbui dan kan je dat op je WA verhalen....


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 31-10-2006 17:42 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 31 oktober 2006 17:39 schreef blonde rockgod het volgende:
Gelul Jenje.......je gaat eerder meteen dood bij een verkeersongeval dan van bijvoorbeeld kanker of hart en vaatziektes.
Ik geloof anders dat aantal gewonden nog altijd hoger is dan aantal doden ...

Verschil met kanker is dat een verkeersongeluk door iemand die zonodig 160 over de snelweg raast veroorzaakt kan worden ...


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 31-10-2006 17:43 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

Edit: @Chelman:

Juist omdat verkeersdoden die veroorzaakt worden door te snel rijden enorm nutteloos zijn en met gemak voorkomen kunnen worden.

Dat er ook veel doden vallen door onoplettendheid of verkeerd inhalen doet niet ter zake. Ik heb het over doden door te snel rijden.

Die inbreuk op de privacy valt m.i. best mee als je maar waarborgt dat de gegevens die zo'n maatregel opleveren niet voor andere doeleinden worden gebruikt dan waarvoor ze verzameld worden.

Daarnaast kan ik gewoon werkelijk waar niet begrijpen waarom mensen te snel willen rijden op een openbare weg. Uitzonderingen daargelaten zoals een ambulance bijvoorbeeld.

[Dit bericht is gewijzigd door Onweerwolf op 31-10-2006 17:43]


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 31-10-2006 17:45 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 31 oktober 2006 17:42 schreef Jenje het volgende:
Ik geloof anders dat aantal gewonden nog altijd hoger is dan aantal doden ...

Verschil met kanker is dat een verkeersongeluk door iemand die zonodig 160 over de snelweg raast veroorzaakt kan worden ...



En ik rook, en sta ook nog eens vaak in de file (= uitlaatgassen )

Maar ik denk dat de snelweg relatief veilig is, de meeste gewonden vallen in de bebouwde kom, waar minder overzicht is, en minder gecontroleerd wordt (wat stom is).



Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen