IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Daar waar links geridiculiseerd wordt [nieuwstopic deel veel] Vorige pagina | Volgende pagina
Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 31-10-2006 18:25 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 31 oktober 2006 18:24 schreef blonde rockgod het volgende:
IJken mag alleen een bevoegd persoon doen, daar wordt ook een ijkingsrapport bij geleverd. Bij vrachtwagens doen ze dat wel, want als een vrachtwagen te langzaam rijdt kost dit natuurlijk tijd en geld, en als een vrachtwagen te snel rijdt, is het een economisch delict.
Dude .. ik dis je, ijken in de context van kilometertellers gebeurd door ijkmeesters idd, maar ijken kan ook gewoon zijn het instellen van apparatuur op een normaallijn


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 31-10-2006 18:26 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 31 oktober 2006 18:25 schreef Jenje het volgende:
Dude .. ik dis je, ijken in de context van kilometertellers gebeurd door ijkmeesters idd, maar ijken kan ook gewoon zijn het instellen van apparatuur op een normaallijn


Jenje is gemeeeeeeeeeeeeeeeen!

*tekent gewoon door*



Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 31-10-2006 18:26 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 31 oktober 2006 18:19 schreef blonde rockgod het volgende:
Ik bedoel dus dat te hard rijden niet mag (I aggree) maar niet persé gevaarlijk is. En als de regels zo nauw nageleefd moeten worden, waarom begrenzen ze auto's dan niet allemaal op 120 km per uur?




Te hard rijden is wel per se gevaarlijk aangezien de andere verkeersdeelnemers ervan uitgaan dat je het niet doet en daar op anticiperen.

Mijns inziens is een "lege snelweg" een fabeltje omdat je nooit zover vooruit kunt kijken om te zien of de weg over een paar km nog leeg is.

Ik vind het een prima idee om auto's waarmee op de openbare weg mag worden gereden te begrenzen tot 120 km per uur.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 31-10-2006 18:27 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 31 oktober 2006 18:26 schreef blonde rockgod het volgende:
Jenje is gemeeeeeeeeeeeeeeeen!

*tekent gewoon door*
Braaf


spectre
Usericon van spectre
Posted 31-10-2006 18:31 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 31 oktober 2006 18:27 schreef Jenje het volgende:
Braaf
ijkel


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 31-10-2006 18:31 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 31 oktober 2006 18:31 schreef spectre het volgende:
ijkel
disrespectre ..


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 31-10-2006 18:31 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 31 oktober 2006 18:26 schreef Onweerwolf het volgende:
Te hard rijden is wel per se gevaarlijk aangezien de andere verkeersdeelnemers ervan uitgaan dat je het niet doet en daar op anticiperen.


Dude, ik hoop niet dat jij ooit op een snelweg komt. Realiteit is jou in dezen vreemd helaas. Met deze stelling is winkelen of zelfs de deur uitgaan per se gevaarlijk.


quote:

Mijns inziens is een "lege snelweg" een fabeltje omdat je nooit zover vooruit kunt kijken om te zien of de weg over een paar km nog leeg is.


En jij woont in Groningen? Een lege snelweg kom ik daar vaak tegen.


quote:

Ik vind het een prima idee om auto's waarmee op de openbare weg mag worden gereden te begrenzen tot 120 km per uur.


En dan staat heel Nederland in de file.



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 31-10-2006 18:32 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 31 oktober 2006 18:26 schreef Onweerwolf het volgende:
Te hard rijden is wel per se gevaarlijk aangezien de andere verkeersdeelnemers ervan uitgaan dat je het niet doet en daar op anticiperen.



Als je in het verkeer ergens vanuitgaat zonder jezelf te vergewissen dan dient je rijbewijs per direct ontnomen worden. Echt waar, veilig auto rijden betekent JUIST anticiperen en niet ergens vanuit gaan.

When you assume, you make an ass out of U and ME.
quote:

Mijns inziens is een "lege snelweg" een fabeltje omdat je nooit zover vooruit kunt kijken om te zien of de weg over een paar km nog leeg is.


Gelukkig rijd ik in een auto en niet in een supertanker (schip) en is mijn remweg aanzienlijk korter dan een paar km.

quote:

Ik vind het een prima idee om auto's waarmee op de openbare weg mag worden gereden te begrenzen tot 120 km per uur.


En als ik naar Duitsland ga? Of Frankrijk? Wat dan? Een bevoegde leger ambtenaren die bij een grensovergang de begrenzer herijken?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


spectre
Usericon van spectre
Posted 31-10-2006 18:34 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 31 oktober 2006 18:31 schreef Jenje het volgende:
disrespectre ..
wormpje van me


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 31-10-2006 18:34 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 31 oktober 2006 18:26 schreef Onweerwolf het volgende:
Te hard rijden is wel per se gevaarlijk aangezien de andere verkeersdeelnemers ervan uitgaan dat je het niet doet en daar op anticiperen.




En hoe kunnen andere automobilisten ergens op anticiperen terwijl het niet gebeurd



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 31-10-2006 18:40 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 31 oktober 2006 18:34 schreef blonde rockgod het volgende:
En hoe kunnen andere automobilisten ergens op anticiperen terwijl het niet gebeurd
Je moet er rekening mee houden dat het kan gebeuren ...

Bijvoorbeeld, over een lege snelweg kan plots een dier bijv een hert oversteken ... als jij 180 rijdt is je reactieweg plus remweg stukken groter dan als je 120 rijdt, waardoor je jezelf een fikse aanrijding kunt besparen ...

Overigens lijkt mij een boete stelsel waarbij overtreders die continu in de fout gaan een steeds zwaardere straf krijgen beter. Het is soms idd gewoon nodig om even wat harder te rijden (om bijvoorbeeld ruimte te maken bij ritsen of invoegen of om een inhaalmaneuvre goed af te ronden. Maar als je meerdere malen per jaar met een zelfde overtreding geconfronteerd wordt is er stelselmatig wat mis met je rijhouding.

Bijv. als je in een jaar meer als 2 boetes hebt van meer dan 30 euro, dan is de 3e 150% van de normale boete, de 4e 200% etc etc ... zo vang je incidenteel gedrag af ..


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 31-10-2006 18:44 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

En als je 120 rijdt, is je remweg weer langer dan wanneer je 80 rijdt. Het veiligste is eigenlijk om niet te rijden.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 31-10-2006 18:45 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 31 oktober 2006 18:44 schreef Misanthrope het volgende:
En als je 120 rijdt, is je remweg weer langer dan wanneer je 80 rijdt. Het veiligste is eigenlijk om niet te rijden.
Klopt, maar dan smelten de poolkappen te langzaam


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 31-10-2006 18:46 by Chelman Profiel van Chelman

Het veiligste is om niet geboren te worden. Dan kan je uberhaupt niet dood.

Chemische castratie van alle mannen! Voor een veilig Nederland!


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 31-10-2006 18:46 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 31 oktober 2006 18:40 schreef Jenje het volgende:
Je moet er rekening mee houden dat het kan gebeuren ...




Precies! Daarom moet men in het verkeer ook ver naar voren kijken en een continue inschatting van situaties maken. Zoals als men op de rechter rijbaan een vrachtwagen achterop komt.......Wat heel veel mensen doen is dat ze eerst helemaal naar de vrachtwagen toe rijden en dan pas gaan kijken of ze hem ook kunnen inhalen. Met als gevolg dat ze gaan remmen, en met veel minder dan 120 km per uur de linkerbaan opknallen Ik rij zo'n 70 á 80.000 km per jaar, al 9 jaar lang (zonder ongelukken) en kan van te voren zien wanneer het bovenstaande gebeurd. Rijden is VOORUITZIEN.

[edit] en ook achteruitkijken ja...

[Dit bericht is gewijzigd door blonde rockgod op 31-10-2006 18:50]



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 31-10-2006 18:50 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Maar .. komt dat omdat de rest netjes 120 rijdt? Je hebt juist die extra snelheid nodig omdat ik gok 90% van de snelwegrijders de max snelheid overschrijdt ...


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 31-10-2006 18:51 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 31 oktober 2006 18:50 schreef Jenje het volgende:
Maar .. komt dat omdat de rest netjes 120 rijdt? Je hebt juist die extra snelheid nodig omdat ik gok 90% van de snelwegrijders de max snelheid overschrijdt ...


Lezen, Jenje, lezen......



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 31-10-2006 18:51 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 31 oktober 2006 18:51 schreef blonde rockgod het volgende:
Lezen, Jenje, lezen......
happen slet ...

Autorijden is gewoon 99% kijken, niet alleen vooruit


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 31-10-2006 18:51 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

Rijden is inderdaad anticiperen. Op het moment dat de overheid voor je gaat anticiperen, neemt dit verantwoordelijkheid bij de rijder weg en denkt de rijder dat hij niet meer hoeft te anticiperen, maar alleen de regels hoeft te volgen én dan gaan de ongelukken gebeuren.

Rijden is nooit hetzelfde, het is altijd blijven anticiperen op wat er gebeurt. Hoe minder regels en hoe meer men leert zelf te anticiperen, hoe beter men zal opletten in het verkeer.

Uiteraard moet men de consequenties van zijn keuzes dragen, dus ook wanneer zijn keuzes een verkeerde uitwerking hebben.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 31-10-2006 18:54 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 31 oktober 2006 18:51 schreef Jenje het volgende:
happen slet ...

Autorijden is gewoon 99% kijken, niet alleen vooruit


Check de edit, slettebakje van me



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 31-10-2006 18:55 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 31 oktober 2006 18:51 schreef Misanthrope het volgende:
Rijden is inderdaad anticiperen. Op het moment dat de overheid voor je gaat anticiperen, neemt dit verantwoordelijkheid bij de rijder weg en denkt de rijder dat hij niet meer hoeft te anticiperen, maar alleen de regels hoeft te volgen én dan gaan de ongelukken gebeuren.

Rijden is nooit hetzelfde, het is altijd blijven anticiperen op wat er gebeurt. Hoe minder regels en hoe meer men leert zelf te anticiperen, hoe beter men zal opletten in het verkeer.

Uiteraard moet men de consequenties van zijn keuzes dragen, dus ook wanneer zijn keuzes een verkeerde uitwerking hebben.


IDD. GAMMA!


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 31-10-2006 18:57 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 31 oktober 2006 18:51 schreef Misanthrope het volgende:

Uiteraard moet men de consequenties van zijn keuzes dragen, dus ook wanneer zijn keuzes een verkeerde uitwerking hebben.
Dus als iemand een ongeluk krijgt door slecht weggegdrag, dan mag hij dus ALLE schade uit eigen zak betalen?


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 31-10-2006 18:58 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 31 oktober 2006 18:57 schreef Jenje het volgende:
Dus als iemand een ongeluk krijgt door slecht weggegdrag, dan mag hij dus ALLE schade uit eigen zak betalen?


He, stokert, dat is nu qua materieel al zo, en voor de rest ben je verzekerd.



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 31-10-2006 18:58 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 31 oktober 2006 18:57 schreef Jenje het volgende:
Dus als iemand een ongeluk krijgt door slecht weggegdrag, dan mag hij dus ALLE schade uit eigen zak betalen?


Die mag dan net als bij andere misdragingen aansprakelijk gesteld worden en de mate van schadeloosstelling wordt door de rechter bepaald.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 31-10-2006 18:59 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 31 oktober 2006 18:57 schreef Jenje het volgende:
Dus als iemand een ongeluk krijgt door slecht weggegdrag, dan mag hij dus ALLE schade uit eigen zak betalen?
Als aangetoond kan worden dat hij onverantwoord gevaarlijk reed, ja.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen