![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Israël wil terugslaan na dodelijke raketaanval Uitgegeven: 15 november 2006 21:42 Laatst gewijzigd: 15 november 2006 21:48 JERUZALEM - De Israëlische regering heeft besloten tot represailles nadat woensdag bij Palestijnse raketaanvallen een dode en twee zwaargewonden waren gevallen. Premier Ehud Olmert heeft zijn minister van Defensie opdracht gegeven "op te treden" tegen de raketaanvallen. Bij een aanval met zelfgemaakte Qassam-raketten kwam in de ochtend in Sderot een vrouw (57) om. Een 24-jarige bewaker van het huis van minister van Defensie Amir Peretz verloor beide benen. Enkele uren later raakte hier een jongen van zestien zwaargewond door een nieuwe raketaanval. De aanvallen zijn opgeëist door zowel de gewapende vleugel van de regerende Hamas-beweging en de Islamitische Jihad. Het was volgens een verklaring van de Izz al-Din al-Qassam Brigades van Hamas een vergeldingsactie voor de recente operatie van Israël in Beit Hanoun. Het ruim 20.000 zielen tellende Sderot ligt vijf kilometer ten oosten van de Gazastrook. Het stadje in de Negev-woestijn is bijna dagelijks het doelwit van Palestijnse groepen die het vanuit de Gazastrook bestoken met hun onnauwkeurige Qassam-raketten. Begraafplaats Volgens Israëlische media kwamen zeker elf raketten neer in en rond Sderot. De provisorische projectielen zijn volgens bronnen binnen het leger afgevuurd vanaf een begraafplaats bij het Palestijnse Beit Hanoun. Ook werden er vier raketten afgeschoten op de stad Ashkelon. De militanten zullen "een zware prijs betalen", dreigde de Israëlische minister van Defensie Amir Peretz. "We zullen optreden tegen hen die betrokken zijn bij het afvuren van raketten, te beginnen bij hun leiders tot aan hun laatste terroristen", liet de bewindsman weten. Beit Hanoun was tot vorige week het toneel van een Israëlische operatie die het afvuren van raketten moest tegengaan. Daardoor kwamen tientallen Palestijnen, onder wie veel burgers, om. Tijdens het offensief gingen de raketbeschietingen gewoon door. Het is voor het eerst sinds medio 2005 dat Palestijnse raketten weer een Israëliër in de grensregio het leven heeft gekost. Sinds het begin van de tweede Palestijnse opstand, in september 2000, zijn negen mensen gedood door raketten in Israël. Zes van hen kwamen om in Sderot. Ik hoop dat Israel die hele Gaza strook van de kaart veegt. ![]() Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie ![]() |
|
Ach kom op, dat eeuwige over en weer geschiet. En nu ga je de zijde van de joodse mensen kiezen omdat daar toevallig weer eens de doden zijn gevallen. En als er weer eens een palestijne wijk met de grond gelijk wordt gemaakt sta je te juichen. "Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine" ![]() |
|
En Iran en Syrië Israël, de VS Iran en Syrië, Noord-Korea de VS en dan leven we nog lang en gelukkig. ![]() |
|
quote: ik ga één keer per week met de auto naar een mega c1000 om dingen al kattegrit en bier en fris ed te halen. De rest van de week ga ik zo goed als elke werkdag op de fiets naar een supermarkt vlak bij huis om eten voor die dag te halen, zoals verse groenten ed. Als je verse groenten etc wilt hebben zul je toch vaker als 1 X per maand boodschappen moeten doen, lijkt me. ![]() |
|
quote:Ja, eigenlijk wel. ![]() Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken. ![]() |
|
quote: Uhh... frozen veggies?? ![]() ...en aan al die replies van "vers is gezonder" zeg ik: dat is regelrechte kolder gebleken bij onderzoeken. Nee, geen linkjes handig. Verschil is minimaal in het ergste geval en dan nóg in het voordeel van "niet-verse" groente vanwege hoger behoud van voedingsstoffen, hygiëne bij productieprocessen, controle op pesticiden om te voldoen aan regelgeving en allerhande ISO-standaarden etc.* Desondanks eet ik ook graag vers gestoomde groenten (smaak en gunstigere prijs), daar niet van. Alleen is vers om het vers zijn geen vereiste. Ik bedoelde natuurlijk dat ik HETgene in bulk koop wat daadwerkelijk goed houdbaar is. ![]() * Dit doet me ineens denken aan een heel oud reportage op TV over het feit dat de rest van europa allang aan de houdbare melk is (schijnbaar in veel opzichten "beter" dan vers) en dat men zich verwondert over de koppigheid van nederlanders om nog altijd verse melk te verkiezen boven houdbare. [Dit bericht is gewijzigd door Mikeee op 15-11-2006 23:08] ![]() |
|
Ik drink al jaren houdbaar omdat het handiger is en vooral omdat het ook nog eens ongeveer de helft kost. Ik pauper, ik. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. ![]() |
|
Houdbare melk is vies! Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. ![]() |
|
*wink wink* ![]() |
|
quote: Ik dan ook. Heb van m'n leven misschien bij elkaar 2 liter "verse" gedronken. Aan de smaak niks te merken maar wel aan de mindere houdbaarheid en hogere prijs. Nonsense IMO. Houdbare Melk Grand-Cru Reserva FTW!!1!1 ![]() |
|
quote:Elke keer als ik houdbare in mijn glas krijg heb ik het (nadelige) verschil direct geproefd! Wat voor soort heb jij dan? [Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 16-11-2006 0:36] Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. ![]() |
|
quote: Zou ik toch je smaakpapillen laten nakijken. ![]() ![]() |
|
quote: Dat staat er toch? Houdbare! ![]() Als je "merk" bedoelt; wat boeit dat? ![]() ![]() |
|
quote: Laat me het zo stellen: ik zag/zie mijn melk louter als "hulpje" bij m'n Kellogg's Corn Flakes, Rice Crispies, Corn Pops, koffie, müsli etc. en niet als drank an sich. Net zo triviaal als "wat voor boter gebruik je bij het braden?" ![]() [Dit bericht is gewijzigd door Mikeee op 16-11-2006 1:01] ![]() |
|
quote:Hele cheap-ass boter proef je wel hoor ![]() ![]() |
|
Op je boterham misschien (ik doe dat niet) maar als je eenmaal op je biefstukje zit te kanen? ![]() ![]() |
|
quote:Ook bij vleesch (al eet ik niet zo vaak biefstuk, als pauper student zijnde), maar das alleen bij die vet blokken van 15 cent per stuk ofzo, tussen de rest proef je idd niet echt verschil. ![]() |
|
quote: Toch gaan de vitaminen er dan uit. ![]() |
|
quote: vers smaakt lekkerder, en lekker is gezond! ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< ![]() |
|
quote: Nou ja, jij schijnt het wél te kunnen verdragen, en ik niet. Dus misschien is het merkgebonden ![]() Maar ja, het zal wel gewenning zijn dan. Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. ![]() |
|
Dommer dan dom Man schiet zichzelf in kruis Een 23-jarige man heeft zichzelf in zijn linker testikel geschoten tijdens een poging een tiener te kidnappen in Wichita in Kansas in de Verenigde Staten. De man stopte zijn pistool in zijn broek toen deze plotseling afging en hem trof in zijn kruis. Daarbij bleef het niet voor de onfortuinlijke kidnapper. Hij kromp ineen van de pijn, waardoor zijn pistool nogmaals afging. Deze keer werd hij geraakt in zijn kuit. De man wist op eigen kracht een ziekenhuis te bereiken om daar behandeld te worden. De man en zijn twee maten, van 18 en 20 jaar, werden gearresteerd voor een serieuze poging tot kidnapping en het belemmeren van justitie. Ze wilden de tiener kidnappen vanwege een meningsverschil over stereotorens, zo liet de politie weten. ![]() |
|
Een meningsverschil over stereotorens, ok... Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken. ![]() |
|
ik vind sony een veel beter merk!!! ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< ![]() |
|
quote:You gonna get raped!! Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken. ![]() |
![]() |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
![]() |
Index / Nieuws, actualiteit en media | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |