IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Daar waar links geridiculiseerd wordt [nieuwstopic deel veel] Vorige pagina | Volgende pagina
MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 17-10-2006 18:26 by MMayo Profiel van MMayo

'Gevangene moet kost en inwoning betalen'

Uitgegeven: 17 oktober 2006 15:29
Laatst gewijzigd: 17 oktober 2006 15:32

DEN HAAG - Minister Ernst Hirsch Ballin (Justitie) gaat onderzoeken of het mogelijk is om van vermogende gevangenen een bijdrage voor kost en inwoning te vragen. Hij kondigde dat dinsdag aan tijdens het wekelijkse vragenuurtje in de Tweede Kamer. Een meerderheid van de fracties (CDA, VVD en PvdA) steunt zijn plannen.

Het CDA had Hirsch Ballin naar de Kamer geroepen naar aanleiding van berichten dat diverse gedetineerden maandelijks hun AOW-uitkering van bijna 900 euro krijgen, terwijl ze niets hoeven te betalen voor de kosten die de Staat voor hen maakt. Enkele andere uitkeringen aan gevangenen, zoals WW en WAO/WIA, werden eerder al stopgezet. Volgens de fracties mag het echter niet zo zijn dat gedetineerden zittend rijk worden dankzij hun AOW.


Ongeveer honderd gevangenen hebben momenteel recht op die uitkering, zo blijkt volgens de minister uit een voorlopige inventarisatie. Het gaat om 81 gedetineerden en twintig tbs'ers. Van hen zit slechts een klein deel langdurig vast.

Ouderen in verpleeg- en verzorgingshuizen moeten vaak wel een deel van hun AOW afdragen aan de instelling waar ze worden verzorgd. Hirsch Ballin erkende dat deze ongelijkheid "wringt".

Vergrijzing

Door de vergrijzing zal het aantal AOW'ers in de cel toenemen. Volgens de minister is er daarom alle reden om er wat aan te doen. Maar het is juridisch gezien niet iets wat je met een pennenstreek kunt regelen, zei hij. Daarom zal de CDA-bewindsman de kwestie grondig onderzoeken.

Daarbij zijn er volgens hem twee mogelijkheden. De overheid kan gevangenen korten op hun uitkering of brengt een eigen bijdrage voor kost en inwoning in rekening bij gedetineerden die dat kunnen opbrengen. Hirsch Ballin zei dat hij het meeste voelt voor de tweede optie. Hij vindt dat er een algemene regeling moet komen.

De minister hoopt zijn analyse klaar te hebben voordat er een nieuw kabinet aantreedt, zodat de nieuwe minister van Justitie er direct mee aan de slag kan.


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 17-10-2006 23:15 by Hexegot Profiel van Hexegot

Hans Teeuwen terug op het podium

Uitgegeven: 17 oktober 2006 16:16
Laatst gewijzigd: 17 oktober 2006 16:23


AMSTERDAM - Hans Teeuwen keert terug op het podium. De voormalige cabaretier gaat onder de noemer Hans Teeuwen zingt een liedjesprogramma spelen in Nightclub Panama in Amsterdam. Dat maakte producent Column dinsdag bekend.

De volledige titel van de voorstelling luidt 'Hans Teeuwen Zingt Liedjes Die Door Anderen al Veel Eerder, Veel Vaker En Veel Beter Zijn Gezongen'. Het oeuvre van de (voormalige) cabaretier bestaat vooral uit jazznummers. Hij zal onder meer een groot aantal nummers van Frank Sinatra vertolken.

De première is op 26 oktober. Het is nog niet bekend hoeveel avonden Teeuwen exact gaat optreden. De podiumkunstenaar kondigde een jaar geleden aan dat hij na vijf programma's stopte als cabaretier. De voorstellingen matten hem teveel af. Sindsdien maakte Teeuwen onder meer als regisseur de film Masterclass.


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 17-10-2006 23:44 by 0Tolerence Profiel van 0Tolerence

Hmm het is wel behoorlijk naast mijn woning. Misschien een keer kijken voor de grap


"This one is older than shit, heavier than time!"


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 18-10-2006 11:14 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun



Marokkanen juichen bij WTC-film

Een aantal Marokkaanse jongeren is onlangs uit de Rotterdamse bioscoop Pathé Schouwburgplein verwijderd. Tijdens de film World Trade Center, zaten ze te applaudiseren en gebruikten ze popcorn als confetti. De scène waarin de terroristen met een gekaapt passagiersvliegtuig de New Yorkse Twin Towers doorboorden, deed de groep Marokkanen in juichen uitbarsten.

Verschillende bioscoopbezoekers verlieten kwaad en vol walging de zaal. De beveiliging van Pathé heeft direct ingegrepen door de groep jongeren uit de bioscoop te verwijderen. "Het is natuurlijk afschuwelijk dat zoiets gebeurt. De jongeren wilden zich duidelijk profileren. We hebben direct maatregelen genomen", aldus Pathé-woordvoerder Hans Jose.

World Trade center is een film van Oliver Stone met in de hoofdrollen Nicolas Cage en Michael Pena. De film gaat over de aanslagen op 11 september 2001 in New York


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-10-2006 11:15 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Ai, die hebben vast een moeilijke jeugd gehad ...


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 18-10-2006 11:18 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 18 oktober 2006 11:15 schreef Jenje het volgende:
Ai, die hebben vast een moeilijke jeugd gehad ...


de bioscoop zal wel worden aangeklaagd wegens discriminatie en het niet erkennen van een eigen indentiteit van onze biculturele medemensen (of zoiets).


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-10-2006 11:25 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 18 oktober 2006 11:18 schreef attila_de_hun het volgende:
de bioscoop zal wel worden aangeklaagd wegens discriminatie en het niet erkennen van een eigen indentiteit van onze biculturele medemensen (of zoiets).
Ik vind dat die op zijn minst afgebrand dient te worden!


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 18-10-2006 12:29 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

Het is duidelijk verkiezingstijd met zo'n 'linkse' beslissing:

Toch verblijfsvergunning voor Iraanse homo's

Uitgegeven: 18 oktober 2006 10:15
Laatst gewijzigd: 18 oktober 2006 10:35

DEN HAAG - Homoseksuele asielzoekers uit Iran die aannemelijk kunnen maken dat ze bij terugkeer naar hun land van herkomst persoonlijk te vrezen zullen hebben voor vervolging, kunnen een asielvergunning krijgen. Dat heeft minister Rita Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) besloten.

Ze komt met dit specifieke beleid na een nieuw ambtsbericht van het ministerie van Buitenlandse Zaken over de actuele situatie in Iran. Daarin wordt een nog niet gepubliceerd rapport van mensenrechtenorganisatie Human Rights Watch aangehaald waarin staat dat er in het streng islamitische land sprake is van systematische vervolging van homoseksuelen.


Toetsing

Als voortaan tijdens een individuele toetsing de nationaliteit, identiteit en homoseksualiteit van een Iraanse asielzoeker wordt vastgesteld, hoeft hij in principe niet terug te keren naar Iran.

Er mogen dan echter geen contra-indicaties zijn en iemand mag niet elders al eens asiel hebben aangevraagd. Verdonk zal de effecten van haar maatregel goed laten volgen. Wie er misbruik van maakt, raakt z'n verblijfsvergunning kwijt.

Christenen

De bewindsvrouw heeft verder besloten dat uitgeprocedeerde Iraanse christenen, onder wie bekeerde ex-moslims, voorlopig niet terug hoeven naar hun land van herkomst. Voor deze groep bestond al een half jaar een zogeheten besluit- en vertrekmoratorium. Verdonk verlengt dat tot 19 mei 2007.

Het nieuwe ambtsbericht bevat volgens haar geen wezenlijk nieuwe feiten over de positie van christenen, maar biedt wel meer helderheid op enkele punten. Zo blijkt dat het voor moslims in Iran feitelijk strafbaar is zich te bekeren.

Duidelijk

De situatie waarin christenen in dat land verkeren, is nog niet duidelijk genoeg. Zo is niet helemaal helder of christelijke ex-moslims die niet actief anderen proberen te bekeren, risico lopen op vervolging.

Begin dit jaar kwam Verdonk onder vuur te liggen nadat ze had aangekondigd dat ze afgewezen Iraanse homo's en christenen wilde terugsturen. Ze meende dat homoseksuelen en christenen geen groot gevaar lopen, mits ze zich niet openlijk zouden uiten.

Kritiek

Vanuit de Tweede Kamer en de belangenorganisatie voor homoseksuelen COC kwam grote kritiek op dat besluit. In de zomer van 2005 was de uitzetting van uitgeprocedeerde homoseksuele asielzoekers juist opgeschort na berichten over executies van homoseksuele mannen in Iran.

Lovend

Het COC is nu lovend over het homobesluit van Verdonk. Homoseksuele Iraanse asielzoekers kunnen in ons land een veilige haven vinden tegen vervolging of onmenselijke behandeling in hun eigen land. "Verdonk heeft een voorbeeld gesteld voor de rest van de wereld", stelde COC-voorzitter Frank van Dalen.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-10-2006 12:41 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

En er zijn nu ineens veel homofiele Iraniërs ...


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 18-10-2006 12:42 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

Komkommertje in je aars doen en je hebt vrijbaan naar Nederland!


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 18-10-2006 13:41 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 18 oktober 2006 12:42 schreef Misanthrope het volgende:
Komkommertje in je aars doen en je hebt vrijbaan naar Nederland!


Je kan vást een betere test verzinnen


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 18-10-2006 13:42 by Phriar Profiel van Phriarhttp://metal.20m.com

Ja, en ze lekker terugsturen zodat ze opgehangen worden, leuk joh .



"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


spectre
Usericon van spectre
Posted 18-10-2006 13:44 by spectre Profiel van spectre

Hoe zit het met de homofiele Iraniers met een voorliefde voor ruwe wurgseks? Mogen die terug als ze willen?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 18-10-2006 13:45 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 18 oktober 2006 13:42 schreef Phriar het volgende:
Ja, en ze lekker terugsturen zodat ze opgehangen worden, leuk joh .


Hier weet je dat je geen pedofiel mag zijn, daar weet je dat je geen homofiel mag zijn. Beiden zijn het sexuele geaardheden. Wie zijn wij om te oordelen dat hun cultuur een fout oordeel vestigt over sexuele geaardheden en wij niet?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


spectre
Usericon van spectre
Posted 18-10-2006 13:49 by spectre Profiel van spectre

Wat een achterlijke vergelijking zeg


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 18-10-2006 13:54 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 18 oktober 2006 13:49 schreef spectre het volgende:
Wat een achterlijke vergelijking zeg
Zou een pedofiel dan ook met open armen ontvangen worden in Nederland?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 18-10-2006 13:56 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 18 oktober 2006 13:54 schreef Misanthrope het volgende:
Zou een pedofiel dan ook met open armen ontvangen worden in Nederland?


mogelijk Pim Fortuyn??? ten minste, wat was de leeftijd van de marokaanse jochies die hij graag gebruikte in de darkroom???


spectre
Usericon van spectre
Posted 18-10-2006 13:58 by spectre Profiel van spectre

Zodra al die lieve 4jarigen een pik in de mond lekker vinden heeft niemand er moeite mee Kijk, elkaar piemels in de bips drukken is niets voor mij maar er is een verschil tussen 2 kerels die dat fijn vinden tegenover de pedofiel en het kind waarbij maar 1 partij echt geniet.

Maar dat wist je zelf toch ook wel


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 18-10-2006 13:59 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 18 oktober 2006 13:45 schreef Misanthrope het volgende:
Hier weet je dat je geen pedofiel mag zijn, daar weet je dat je geen homofiel mag zijn. Beiden zijn het sexuele geaardheden. Wie zijn wij om te oordelen dat hun cultuur een fout oordeel vestigt over sexuele geaardheden en wij niet?


Volgens onze cultuur veroordeel je homo's niet tot de doodstraf. Als we ze terug zouden sturen zou dat dus in deze cultuur verwerpelijk zijn. Heeft toch voor de rest niks met de Iraanse cultuur te maken?


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-10-2006 14:00 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 18 oktober 2006 13:58 schreef spectre het volgende:
Zodra al die lieve 4jarigen een pik in de mond lekker vinden heeft niemand er moeite mee Kijk, elkaar piemels in de bips drukken is niets voor mij maar er is een verschil tussen 2 kerels die dat fijn vinden tegenover de pedofiel en het kind waarbij maar 1 partij echt geniet.

Maar dat wist je zelf toch ook wel
Dus als een kind verklaard het ook lekker te vinden is het goed?


spectre
Usericon van spectre
Posted 18-10-2006 14:00 by spectre Profiel van spectre

Kijk naar het knipoogje Jan, kijk naar het knipoogje...


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-10-2006 14:01 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 18 oktober 2006 14:00 schreef spectre het volgende:
Kijk naar het knipoogje Jan, kijk naar het knipoogje...
uh-huh, nu ridiculiseer je de pedo's!


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 18-10-2006 14:01 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 18 oktober 2006 13:58 schreef spectre het volgende:
Zodra al die lieve 4jarigen een pik in de mond lekker vinden heeft niemand er moeite mee Kijk, elkaar piemels in de bips drukken is niets voor mij maar er is een verschil tussen 2 kerels die dat fijn vinden tegenover de pedofiel en het kind waarbij maar 1 partij echt geniet.

Maar dat wist je zelf toch ook wel
Net zoals er ook mensen zijn die het wel fijn vinden om met elkaars plassertje te spelen, zullen er vast ook wel kinderen zijn die dat fijn vinden om met een oud, behaard en verschrompeld plassertje te spelen. In de oudheid vonden veel kinderen dat ook fijn. Nu vinden wij dat ongepast en stellen we het strafbaar.
De Iraniers vonden het vroeger ook fijn om met elkaar plassertje te spelen. Nu vinden ze dat ongepast en stellen ze het strafbaar.

Wie zijn wij om te oordelen dat dat fout is?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


spectre
Usericon van spectre
Posted 18-10-2006 14:02 by spectre Profiel van spectre

@Jenje: Met graagte!

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 18-10-2006 14:02]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 18-10-2006 14:03 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 18 oktober 2006 13:59 schreef Gemene Lepel het volgende:
Volgens onze cultuur veroordeel je homo's niet tot de doodstraf. Als we ze terug zouden sturen zou dat dus in deze cultuur verwerpelijk zijn. Heeft toch voor de rest niks met de Iraanse cultuur te maken?
Het zou betekenen dat wij zeggen dat hun cultuur achterlijk is en onze cultuur superieur is.

Van mij mogen we dat zeggen, maar dan moeten we er ook eerlijk voor uitkomen en niet zo multiculti hippie gaan doen.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen