IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Auteur:
Topic : Het grote Vertaal topic! Vorige pagina | Volgende pagina
mörke
van örk
Usericon van mörke
Posted 02-05-2003 4:41 by mörke Wijzig reactieProfiel van mörkeQuote dit berichthttp://www.nattekrant.net/~mark

"FUCK YOU ALL"


wat zou de nederlandse zanger van de band Epoxyhars daar nou mee bedoeld hebben toen hij het metal-publiek aansprak?


Dit slaat nergens op.


Lies
Usericon van Lies
Posted 02-05-2003 11:55 by Lies Wijzig reactieProfiel van LiesQuote dit bericht

quote:
Op 2 mei 2003 1:04 schreef Voice Of Doom het volgende:
Dan kan ik een gegronde mening vormen over de interviewer en de waarheid van zijn verhaal. Of hij deze vragen dus wel ooit gesteld heeft en niet alleen de band in een kwaad daglicht probeert te zetten...
Zo duidelijk?

Duidelijk genoeg.

quote:
Op 2 mei 2003 4:41 schreef mörke het volgende:
"FUCK YOU ALL"

wat zou de nederlandse zanger van de band Epoxyhars daar nou mee bedoeld hebben toen hij het metal-publiek aansprak?

Dat hij Al zo geen leuke jongen vindt?


[Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation.


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 02-05-2003 12:06 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 1 mei 2003 23:02 schreef Voice Of Doom het volgende:
Okay, mensen die beter Frans kunnen dan ik?

Ik zou dit "interview" graag vertaald zien.



S.A.S de l'Argiliere, zanger van MISANTHROPE en belangrijk lid van het label HOLY RECORDS, is niet het meest geapprecieerde individu in de extreme underground metal scene, namelijk vanwege de attitude en de geestestoestand van de groep. Ziehier een klein interview tijdens dewelke ik geprobeerd heb enkele geruchten op te helderen... Spijtig genoeg wou Mr. de l'Argiliere er niet op antwoorden. Je kan wel enkele vragen lezen die we hem gesteld hebben.

1. Vind je het concept van MISANTHROPE niet een beetje paradoxaal met het feit dat je zoveel cd's uitbrengt, dat je een van de mensen bent die aan het hoofd staan van HOLY RECORDS en dat je daarmee bepaalde mensen 'belachelijk maakt'? [=gaan langs; nabij zijn..? weet niet hoe dat vrij te vertalen].
2. MISANTHROPE ontwikkelt een zekere burgerlijke, voorname kant... Vind je niet dat de kant die ik net beschreven heb in conflict komt met een van de basiscomponenten van de richting van extreme metal: rebellie tegen een verburgerlijkte, gekunstelde en weldenkende maatschappij?
3. HOLY RECORDS, en MISANTHROPE zoeken in zekere zin originaliteit. Denk je niet dat het zoeken naar originaliteit alle betekenis kan verliezen wanneer men origineel is om origineel te zijn, net zoals men brutaal kan zijn om brutaal te zijn.. Heb je al bands getekend waarin je geloofde, maar waarvan je dan spijt kreeg nadat ze een plaat uitbrachten?
4. Er zijn geruchten en metalheads die zeggen dat de leden van MISANTHROPE enorm arrogant zouden zijn, gezien hun poses op foto's en voorpagina's van bladen, of door de soms een beetje "hoogmoedige" inhoud van sommige interviews.. Jouw reactie?
5. De uitingen en gedragingen van MISANTHROPE op het podium en op fotosessies en interviews, zijn die serieus te nemen in de zin dat ze deel uitmaken van jullie persoonlijkheid, of zijn dat rollen die jullie aannemen voor promotiedoeleinden (poses, goedgebouwde uitspraken...).
6.


... Pfff ik moet weg.. Kan iemand verder doen?

(Geen wonder dat die vragen niet beantwoord werden)


[Dit bericht is gewijzigd door mislyd op 02-05-2003 12:07]


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 16-05-2003 19:49 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

Iemand die voor mij de woorden en derhalve ook een zinsnede:

"PASSION RULES"

in het latijn kan vertalen???


I Find That I Am Not There...


Lies
Usericon van Lies
Posted 16-05-2003 20:26 by Lies Wijzig reactieProfiel van LiesQuote dit bericht

libido regnat/imperat?


[Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation.


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 16-05-2003 20:29 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

ik dacht aan iets van "Amor Dominate"


Zenial


Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 16-05-2003 20:42 by Phaestus Wijzig reactieProfiel van PhaestusQuote dit bericht

Passio ducet..

Amor ducet = de liefde leidt, heerst

of

Amor Dominat..


"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 16-05-2003 20:44 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Rare zinsnede, waar is het voor? Ik zou eerder zeggen dat de liefde verleidt, of lokt . Wat is dat eigenlijk in het latijn?


Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 16-05-2003 20:50 by Phaestus Wijzig reactieProfiel van PhaestusQuote dit bericht

quote:
Op 16 mei 2003 20:44 schreef Dwaallicht het volgende:
Wat is dat eigenlijk in het latijn?


Zeg hé, ik leer op school alleen maar van Latijn naar Nederlands te vertalen hoor..


"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."


Voice Of Doom
kotsende chaoot
Usericon van Voice Of Doom
Posted 16-05-2003 21:07 by Voice Of Doom Wijzig reactieProfiel van Voice Of DoomQuote dit bericht

quote:
Op 2 mei 2003 12:06 schreef mislyd het volgende:
S.A.S de l'Argiliere, zanger van MISANTHROPE en belangrijk lid van het label HOLY RECORDS, is niet het meest geapprecieerde individu in de extreme underground metal scene, namelijk vanwege de attitude en de geestestoestand van de groep. Ziehier een klein interview tijdens dewelke ik geprobeerd heb enkele geruchten op te helderen... Spijtig genoeg wou Mr. de l'Argiliere er niet op antwoorden. Je kan wel enkele vragen lezen die we hem gesteld hebben.

1. Vind je het concept van MISANTHROPE niet een beetje paradoxaal met het feit dat je zoveel cd's uitbrengt, dat je een van de mensen bent die aan het hoofd staan van HOLY RECORDS en dat je daarmee bepaalde mensen 'belachelijk maakt'? [=gaan langs; nabij zijn..? weet niet hoe dat vrij te vertalen].
2. MISANTHROPE ontwikkelt een zekere burgerlijke, voorname kant... Vind je niet dat de kant die ik net beschreven heb in conflict komt met een van de basiscomponenten van de richting van extreme metal: rebellie tegen een verburgerlijkte, gekunstelde en weldenkende maatschappij?
3. HOLY RECORDS, en MISANTHROPE zoeken in zekere zin originaliteit. Denk je niet dat het zoeken naar originaliteit alle betekenis kan verliezen wanneer men origineel is om origineel te zijn, net zoals men brutaal kan zijn om brutaal te zijn.. Heb je al bands getekend waarin je geloofde, maar waarvan je dan spijt kreeg nadat ze een plaat uitbrachten?
4. Er zijn geruchten en metalheads die zeggen dat de leden van MISANTHROPE enorm arrogant zouden zijn, gezien hun poses op foto's en voorpagina's van bladen, of door de soms een beetje "hoogmoedige" inhoud van sommige interviews.. Jouw reactie?
5. De uitingen en gedragingen van MISANTHROPE op het podium en op fotosessies en interviews, zijn die serieus te nemen in de zin dat ze deel uitmaken van jullie persoonlijkheid, of zijn dat rollen die jullie aannemen voor promotiedoeleinden (poses, goedgebouwde uitspraken...).
6.


... Pfff ik moet weg.. Kan iemand verder doen?

(Geen wonder dat die vragen niet beantwoord werden)


Hey Mislyd bedankt! Ik zie je werk nu pas.

1000x dank.

Ik dacht al wel dat dat interview nooit plaatsgevonden had. Goed verzonnen van hem.

[Dit bericht is gewijzigd door Voice Of Doom op 16-05-2003 21:10]


I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 16-05-2003 23:16 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

quote:
Op 16 mei 2003 20:44 schreef Dwaallicht het volgende:
Rare zinsnede, waar is het voor? Ik zou eerder zeggen dat de liefde verleidt, of lokt . Wat is dat eigenlijk in het latijn?


Het is voor in een ring. Zelf daht ik in de richting van Amor Regno (maar ik weet de uitgangen van de werkwoorden niet zo goed meer..... (tis alweer 7 jaar terug dat ik latijn gehad heb)

Thanks for the input!!


I Find That I Am Not There...


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 16-05-2003 23:53 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 16 mei 2003 21:07 schreef Voice Of Doom het volgende:
Hey Mislyd bedankt! Ik zie je werk nu pas.

1000x dank.

Ik dacht al wel dat dat interview nooit plaatsgevonden had. Goed verzonnen van hem.

Graag gedaan hoor
Ow, ik was vergeten dat ik het maar half afgewerkt heb.......

[Dit bericht is gewijzigd door mislyd op 16-05-2003 23:54]


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 16-05-2003 23:54 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 16 mei 2003 23:16 schreef rvanderholst het volgende:
Het is voor in een ring.

Ooooooooeeeeeh romantisch!!!

quote:
Op 16 mei 2003 20:44 schreef Dwaallicht het volgende:
Wat is dat eigenlijk in het latijn?

Euhmm.... amor pellicere?


Zenial


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 16-05-2003 23:54 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

edit: een quote-knop is iets anders dan een edit-knop

[Dit bericht is gewijzigd door mislyd op 16-05-2003 23:55]


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Voice Of Doom
kotsende chaoot
Usericon van Voice Of Doom
Posted 17-05-2003 0:06 by Voice Of Doom Wijzig reactieProfiel van Voice Of DoomQuote dit bericht

quote:
Op 16 mei 2003 23:54 schreef mislyd het volgende:
edit: een quote-knop is iets anders dan een edit-knop


Was je nog van plan om het af te maken dan? Cool!


I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 17-05-2003 11:38 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

quote:
Op 16 mei 2003 23:54 schreef Zenial het volgende:
Ooooooooeeeeeh romantisch!!!


Euhmm.... amor pellicere?



Tja je moet wat als je je vrouwtje blij wilt houden he! misschien moet ik de tekst maar gewoon in het engels houden... kben er nog niet uit.


I Find That I Am Not There...


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 17-05-2003 12:19 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 17 mei 2003 11:38 schreef rvanderholst het volgende:
Tja je moet wat als je je vrouwtje blij wilt houden he!

Nou, nou, wat een prozaïsche uitleg weer .
'Schat ik hou van je'
'Ik merk er anders niets van, geef me eerst eens zo'n ring, dan praten we verder'


Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 17-05-2003 12:56 by Dunne_Hein Wijzig reactieProfiel van Dunne_HeinQuote dit bericht

quote:
Op 12 december 2002 17:27 schreef Agamidion het volgende:
Niech nasze beda silne i mocne a miecze wyt rwate i ost re, gotowe zawsze do walki! ???iemand???


Als je het nog wilt weten

Dat onze woorden sterk en krachtig en onze zwaarden geduldig en scherp zijn en altijd gereed zijn voor gevecht.



I can't shoot straight unless I've had a pint!


Phantom Lord
Blaat
Usericon van Phantom Lord
Posted 17-05-2003 14:07 by Phantom Lord Wijzig reactieProfiel van Phantom LordQuote dit bericht

I Donmhan Anseo Nach Bhfull Anseo
I Chnoic Draíochta Ag Cónaí Go Saor
Daoine Álainn Túatha Dé Danrnn
Is Rí Na Sidhe

Weet iemand wat hier staat?


FREEZE


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 17-05-2003 14:10 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

quote:
Op 17 mei 2003 12:19 schreef Dwaallicht het volgende:
Nou, nou, wat een prozaïsche uitleg weer .
'Schat ik hou van je'
'Ik merk er anders niets van, geef me eerst eens zo'n ring, dan praten we verder'


Ja iets in die geest ja!

nee hoor, tis mijn eigeste idee om haar een ring te geven en ik dacht dat een inscriptie wel leuk zou zijn!

ze is heel lief dus daarom!


I Find That I Am Not There...


humanator
spectre
Usericon van humanator
Posted 19-08-2003 11:17 by humanator Wijzig reactieProfiel van humanatorQuote dit berichthttp://www.controlhumandelete.com

CHD heeft een recensie gescoord op een Italiaanse ezine, alleen ik snap er de ballen van! Iemand die dit kan vertalen aub?

Control Human Delete - Error Spectre

Avant black metal dall' Olanda, per la precisione una mistura di industrial, death/black metal dell' ultima generazione e inserti elettronici. Minicd autoprodotto dal notevole impatto grafico e sonoro, non nasconde però un notevole elitismo nelle soluzioni, che tendono a rendere fin da subito questo prodotto ostico. I punti di riferimento sono noti: la scuola Code 666, And Oceans, una versione sintetica degli Zyklon e dei Myrksorg (primo album mi raccomando!!!). La prima traccia è una lunga intro con voce narrante, seguita da "Seeking for the end of life", un pezzo che si bilancia tra suoni metallici, voci filtrate e parti cadenzate. La terza "Discipline towards destruction" è molto bella, condita da un pianoforte assolutamente fuori luogo che richiama l' attenzione dell' ascoltatore: il resto è un pezzo lungo e complesso, il più "suonato" e "sentito" di tutto il cd. Perché in fondo, se proprio vogliamo trovare un difetto a questo "Error Spectre", è la grande densità di intro, voci, suoni campionati, che rendono le canzoni spesso complesse, difficili. Per quanto riguarda la musica in sé, il riffing andrebbe variegato un attimo di più e forse andrebbero aggiunte più parti d' impatto, perché quando i CHD pestano, la fanno molto bene. Avanti ancora.



Bloedbomen is wel een heel koel nummer! Vooral doorgaan. Verval, 23 januari 2004 www.wolversveen.tk www.controlhumandelete.com


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 20-08-2003 10:11 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van zillah-morteQuote dit berichthttp://aeterna.cjb.net

Voor Engels en Duits kun je ook bij mij terecht.
Ik kan ook alles wel vertalen in het Noors..
Ik heb 2 Noorse vrienden waar ik dagelijks mee chat.. die helpen me wel uit de brand....


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


Occultux Sathanas
Submit to Selfdestrucion
Usericon van Occultux Sathanas
Posted 30-09-2003 19:45 by Occultux Sathanas Wijzig reactieProfiel van Occultux SathanasQuote dit berichthttp://occultuxsathanas.cjb.net

weet soms iemand wat volgende cd titels van de heer falkenbach betekenen ???

En Their Medh Riki Fara
Magni Blandinn Ok Megintiri
Ok Nefna Tysvar Ty


occultuxsathanas.cjb.net - extreme metal interviews & much more


MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 01-10-2003 19:08 by MetalJan Wijzig reactieProfiel van MetalJanQuote dit bericht

Weet iemand wat de volgende tekst betekent?
Staat achter op een shirt van Finntroll

Försvinn du som lyser över mitt folk



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 01-10-2003 19:15 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 19 augustus 2003 11:17 schreef humanator het volgende:
CHD heeft een recensie gescoord op een Italiaanse ezine, alleen ik snap er de ballen van! Iemand die dit kan vertalen aub?

Control Human Delete - Error Spectre

Avant black metal dall' Olanda, per la precisione una mistura di industrial, death/black metal dell' ultima generazione e inserti elettronici. Minicd autoprodotto dal notevole impatto grafico e sonoro, non nasconde però un notevole elitismo nelle soluzioni, che tendono a rendere fin da subito questo prodotto ostico. I punti di riferimento sono noti: la scuola Code 666, And Oceans, una versione sintetica degli Zyklon e dei Myrksorg (primo album mi raccomando!!!). La prima traccia è una lunga intro con voce narrante, seguita da "Seeking for the end of life", un pezzo che si bilancia tra suoni metallici, voci filtrate e parti cadenzate. La terza "Discipline towards destruction" è molto bella, condita da un pianoforte assolutamente fuori luogo che richiama l' attenzione dell' ascoltatore: il resto è un pezzo lungo e complesso, il più "suonato" e "sentito" di tutto il cd. Perché in fondo, se proprio vogliamo trovare un difetto a questo "Error Spectre", è la grande densità di intro, voci, suoni campionati, che rendono le canzoni spesso complesse, difficili. Per quanto riguarda la musica in sé, il riffing andrebbe variegato un attimo di più e forse andrebbero aggiunte più parti d' impatto, perché quando i CHD pestano, la fanno molto bene. Avanti ancora.




Dit zegt AltaVista:
quote:

Avant black metal from Holland, for the precision one mixture of industrial, death/black metal of the last generation and inserti electronic. Minicd autoprodotto from the remarkable graphical and sonorous impact, does not hide but a remarkable elitismo in the solutions, that they stretch to render since endured this ostico product. The points of reference are famous: the school Tails 666, And Oceans, a synthetic version of the Zyklon and the Myrksorg (first album I recommend myself!!!). The first trace is long intro with voice narrating, continuation from "Seeking for the end of life", a piece that balance between metallic sounds, filtered voices and is left marked the rhythm. The third "Disciplines towards destruction" are much beautiful one, flavored from pianoforte an absolutely outside place that draws the attention of the listener: the rest is a long and complex piece, more "played" and "felt" of all the cd. Because in bottom, if just we want to find a defect to this "Error Spectre", it is the great density of intro, voices, sounds samples to you, that they often render the songs complex, difficult. As far as music in himself, the riffing it would go more variegato a moment and perhaps they would go added more you leave of impact, because when the CHD step on, they do good it very. Ahead still.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen