|
Dit topic is 31 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 | ||||
Auteur: |
|
|
das idd heel juist ...maar iets stabieler is toch de Second edition...probeer deze eens. After war comes peace, therefor war is good (Scatterbrain) |
|
quote: En opnieuw een netwerk aanmaken? Krijg je dan ook hetzelfde? |
|
Ja heb het geprobeerd maar zonder success. dood |
|
quote: Vreemd heel vreemd. |
|
heb je op alle drie een firewall opstaan toevallig? |
|
@Sauron: Kunnen de computers elkaar wel zien over het netwerk? Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
Ja, maar het rare is dat de computer het soms wel doet, zonder die melding. dood |
|
quote: xp home is bagger, zelf draai ik de pro en heb daar minder problemen mee dan met 98 |
|
ik heb ook een probleem. Ik wil een netwerk tussen twee computers (beide zelfde versie Win98), maar als ik bij 1 van de twee bij "netwerkomgeving" op "volledig netwerk" klik krijg ik de volgende foutmelding: "Kan het netwerk niet doorzoeken. Kan geen toegang krijgen tot het netwerk. Zie help-index, bij probleemoplosser: Netwerk voor meer informatie." Ik heb alle instellingen nagekeken die ze bij de probleemoplosser gaven, maar die instellingen zijn eigenlijk pas van toepassing als je het netwerk wel kan doorzoeken? Plz help "Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point." |
|
Zijn de kaarten geinstalleerd en heb je met name tcp/ip geinst? |
|
yup "Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point." |
|
kunnen de pc's elkaar pingen? |
|
Hebben beide pc's een uniek IP adres in het zelfde subnet? Zitten beide pc's in de zelfde werkgroep en hebben ze beiden een andere naam? Staat 'file and printer sharing' aan en hebben beide pc's iets gedeeld (anders zul je ze nooit zien in je network neigbourhood)? Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar |
|
quote: Dat laatste is een leuke, ja. Als alles 100% correct geinstalleerd is, maar je hebt geen enkele partitie en/of printer geshared, dan kan de andere computer de betreffende computer gewoonweg niet vinden. Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
Da's niet helemaal waar, de pc is alleen dan nog niet zichtbaar in de networkneigbourhood. Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar |
|
quote: ja, ja en ja.. quote: Hoe doe ik dat? "Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point." |
|
quote: 1) Open een command prompt. 2) En dan ping <ip-adres> Als het IP-adres van de computer die je wil pingen vanaf de computer waar je op dat moment achter zit, bijvoorbeeld 192.168.1.1 is, type je dus ping 192.168.1.1 [Dit bericht is gewijzigd door altx op 11-08-2003 16:29] Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
Hrm, ze kunnen elkaar niet pingen. "Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point." |
|
open een commandprompt en type 'winipcfg' en maak hiervan een screendump op beide pc's en post die ff dan hebben we wat meer gegevens. Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar |
|
quote: omg, das mijn IP Don't touch me. I'm evil. |
|
Lolbroek. Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar |
|
quote: Hrm.. even geduld Ik zie nu trouwens dat op beide pc's 2 ethernetadapter dingen zitten.. 1 PPP-adapter, deze geeft overal nullen en 1 billiontonadapter. "Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point." |
|
quote: ik ben bloedserieus, ik zal proberen een foto te maken Don't touch me. I'm evil. |
|
quote: ppp adapter kan je negeren. Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar |
Dit topic is 31 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |