IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : De islamisering van onze samenleving. (moslims in het nieuws deel 2) Vorige pagina | Volgende pagina
spectre
Usericon van spectre
Posted 15-07-2008 10:43 by spectre Profiel van spectre

De baarden zijn altijd groener bij de buurman


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 15-07-2008 10:55 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

gemengde huwelijken heb je hier ook idd, bijna net zoveel als gemengde scheidingen + gemengde passionele drama's en gemengde partnergewelden


signature


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 15-07-2008 11:23 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 14 juli 2008 21:27 schreef Greycloak het volgende:
Het spijt me voor alle polico's hier, maar het lukte me ook vandaag wéér niet om iets mens-erends te vinden over jullie favo knuffelvolkje. Gelukkig vindt men het in deze hooggewaardeerde cultuur wel weer erg fijn om met onze meisjes te knuffelen en te laten knuffelen:

Nou, wie praat dit even goed? Ik geef vast een voorzetje door te zeggen dat alle Nederlandse vrouwen het allemaal aan zichzelf te denken hebben omdat het naïeve hoeren zijn.

Huilebalk.
quote:
Op 15 juli 2008 10:01 schreef Jenje het volgende:
Hmm dat stuk over de vaders klopt mijns inziens in beginsel niet. De vader hoort in een goed islamgezin ook echt de patriarch te zijn die met stevige hand zijn gezin in het gareel houdt.

Omdat die ouderwetse cultuur nu botst met de nieuwe cultuur en de ouderen niet willen aanpassen daaraan loopt het spaak.

Het verhaal is juist dat die vaders de jongens helemaal niet meer zo onder controle hebben als bij de cultuur past en dat er mede daardoor dit soort dingen gebeuren.
quote:
Op 15 juli 2008 0:25 schreef Mark het volgende:
*zucht* Het punt is dat "islamitisch" niet gelimiteerd is tot turken en marokkanen, dus je kunt niet zeggen dat de "islamitische" gemeenschap het probleem negeert. Kom op jongens, beetje begrijpend lezen graag. Je mag er van mij allerhande dingen bijslepen en redeneren dat een islamitisch gestoelde opvoeding invloed gehad zal hebben op hoe ze denken over vrouwen etc, maar dat was het punt niet. Dat staat er ook helemaal niet. Nog maar een keer, "turks + marokkaans" is niet gelijk aan "islamitisch". Een onnodige generalisering, vooral omdat er ongetwijfeld een hele reeks aan andere dingen ook in deze gemeenschappen meespelen (onopgeleide ouders, traditionele/culturele klassenverhoudingen die deels op de islam gestoeld zullen zijn maar niet exclusief hiervoor zijn, armoede, maatschappelijke achterstand, etc).

Juist, de aanpak van dit soort problematiek moet zich in beginsel dan ook niet op het islamitsch zijn richten, maar op deze problemen. Al mag/moet er bij het oplossen natuurlijk wel extra aandacht besteed worden aan de islamitische doelgroep, aangezien zij buitensporig veel problemen opleveren.

Wat verder niet vaak begrepen wordt is dat veel van de problemen niet zozeer uit de religie zelf komen maar uit de cultuur (ies koeltoer, ja haha) waar de betreffende islamieten uitkomen. De relatie cultuur/islam bestaat natuurlijk wel en de islam levert ook zeker (voor ons) verwerpelijke standpunten op, maar alle (negatieve) eigenschappen zijn niet per se (in dezelfde vorm) terug te vinden.

(Sommige) Pakistanen bijvoorbeeld schromen niet om hun familie die naar het buitenland vertrekt in de gaten te houden en ze terug te 'halen' als ze dingen doen die ze niet aanstaat (zoals met een niet-Pakistaan trouwen), wat niet in die vorm bij islamieten met een andere achtergrond voorkomt. Het gaat echt héél wat bruter dan de praktijken rond importbruidjes.

Zoals eerder gezegd werkt het 'opvoeden in de ene cultuur' niet goed in combinatie met 'loslaten in de andere cultuur'. De full frontal collision methode die sommige mensen jegens de religieuze achtergrond van de 'anderen' aanhangen draagt volgens mij niet bij tot een oplossing. Het (hard) optreden tegen elk gedrag wat niet door de wet wordt goedgekeurd wel.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 15-07-2008 11:52 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 14 juli 2008 21:27 schreef Greycloak het volgende:
Het spijt me voor alle polico's hier, maar het lukte me ook vandaag wéér niet om iets mens-erends te vinden over jullie favo knuffelvolkje. Gelukkig vindt men het in deze hooggewaardeerde cultuur wel weer erg fijn om met onze meisjes te knuffelen en te laten knuffelen:



Nou, wie praat dit even goed? Ik geef vast een voorzetje door te zeggen dat alle Nederlandse vrouwen het allemaal aan zichzelf te denken hebben omdat het naïeve hoeren zijn.


The only deadly sin I know is cynicism.
Henry L. Stimson


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Rouwend in de Mist
Usericon van Rouwend in de Mist
Posted 17-07-2008 11:55 by Rouwend in de Mist Profiel van Rouwend in de Misthttp://www.myspace.com/branislavplesa

quote:
Op 15 juli 2008 10:01 schreef Jenje het volgende:
Hmm dat stuk over de vaders klopt mijns inziens in beginsel niet. De vader hoort in een goed islamgezin ook echt de patriarch te zijn die met stevige hand zijn gezin in het gareel houdt.

Omdat die ouderwetse cultuur nu botst met de nieuwe cultuur en de ouderen niet willen aanpassen daaraan loopt het spaak.


Waar het grotendeels ook spaak op loopt is dat die jongens thuis het engeltje uit lopen te hangen omdat ze niet willen dat paps het weet, omdat ze weten dat paps ze hardhandig aanpakt als hij er achter komt en daarna met stalen smoel achterlaat in een cel op een politiebureau.



Jolijn
Usericon van Jolijn
Posted 17-07-2008 13:35 by Jolijn Profiel van Jolijn

quote:
Op 17 juli 2008 11:55 schreef Rouwend in de Mist het volgende:
Waar het grotendeels ook spaak op loopt is dat die jongens thuis het engeltje uit lopen te hangen omdat ze niet willen dat paps het weet,
het zijn net nederlanders he, haha!


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 17-07-2008 14:02 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 14 juli 2008 22:23 schreef Greycloak het volgende:
Ze staan erbij te kijken alsof er niets aan de hand is?


Net als blanke Nederlandertjes trouwens.


[Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 17-07-2008 14:03]


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 17-07-2008 14:30 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

Ik zal Grey wel even voor zijn:

quote:
Rotterdam onderzoekt Turkse organisaties
Uitgegeven: 17 juli 2008 14:19
Laatst gewijzigd: 17 juli 2008 14:23

ROTTERDAM - Rotterdam onderzoekt of Turkse organisaties in de stad op enige manier verbonden zijn met de omstreden islamitische prediker Fethullah Gülen. De gemeenteraad nam donderdag een motie aan die het college daartoe opdracht geeft.
ANP

Het gaat om Turkse instellingen die subsidie krijgen voor integratie, terwijl het tegenovergestelde zou plaatsvinden.

Geldstromen

De gemeenteraad wil dat de geldstromen van Turkse schoolinternaten, De Dialoogacademie, Stichting Islam en Dialoog, Stichting Hogiaf, Time Media Groep en het Cosmicus College worden onderzocht.

Motie

Leefbaar Rotterdam diende de motie in en kreeg steun van het grootste deel van de PvdA-fractie. Ook D66, SP en CU/SGP steunden de motie.

Zij zeiden echter niet te twijfelen aan de integriteit van de Turkse instellingen en vinden dit een mooie aanleiding om dat eens met een onderzoek bevestigd te zien.

Gülen

Volgens sommigen is de organisatie van Fethullah Gülen een sektarische beweging die uit is op de islamisering van de samenleving en ook in Nederland vele duizenden aanhangers heeft.

Gülen is in zijn eigen land, Turkije, tot ongewenst persoon verklaard omdat hij een risico vormt voor de seculiere samenleving.

Kamer

Een ruime meerderheid in de Tweede Kamer gaf eerder minister Ella Vogelaar (Integratie) te kennen een landelijk onderzoek te willen.


(NU)

Kutmoslims.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 17-07-2008 14:34 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 15 juli 2008 11:23 schreef ZelThoR het volgende:
Huilebalk.

Het verhaal is juist dat die vaders de jongens helemaal niet meer zo onder controle hebben als bij de cultuur past en dat er mede daardoor dit soort dingen gebeuren.

Juist, de aanpak van dit soort problematiek moet zich in beginsel dan ook niet op het islamitsch zijn richten, maar op deze problemen. Al mag/moet er bij het oplossen natuurlijk wel extra aandacht besteed worden aan de islamitische doelgroep, aangezien zij buitensporig veel problemen opleveren.

Wat verder niet vaak begrepen wordt is dat veel van de problemen niet zozeer uit de religie zelf komen maar uit de cultuur (ies koeltoer, ja haha) waar de betreffende islamieten uitkomen. De relatie cultuur/islam bestaat natuurlijk wel en de islam levert ook zeker (voor ons) verwerpelijke standpunten op, maar alle (negatieve) eigenschappen zijn niet per se (in dezelfde vorm) terug te vinden.

(Sommige) Pakistanen bijvoorbeeld schromen niet om hun familie die naar het buitenland vertrekt in de gaten te houden en ze terug te 'halen' als ze dingen doen die ze niet aanstaat (zoals met een niet-Pakistaan trouwen), wat niet in die vorm bij islamieten met een andere achtergrond voorkomt. Het gaat echt héél wat bruter dan de praktijken rond importbruidjes.

Zoals eerder gezegd werkt het 'opvoeden in de ene cultuur' niet goed in combinatie met 'loslaten in de andere cultuur'. De full frontal collision methode die sommige mensen jegens de religieuze achtergrond van de 'anderen' aanhangen draagt volgens mij niet bij tot een oplossing. Het (hard) optreden tegen elk gedrag wat niet door de wet wordt goedgekeurd wel.
Juischt, precies zoals ik het zei, alleen dan in 2 zinnen en op je laatste conclusie dat het losgezien moet worden van de religie na.

Om problemen op te lossen moet je begrijpen waar de problemen vandaan komen. Problemen liggen vaak in culturele of subculturele achtergronden (opvoeding, omgeving enz) van hen die de problemen veroorzaken. Symptoombestrijding werkt niet. Hard optreden tegen het gedrag van mensen kan in de ogen van onze cultuur inderdaad hard optreden betekenen en in de ogen van een andere cultuur niet. Het probleem wordt dan niet opgelost.
Klaarblijkelijk zijn de problemen met jeugd van Turkse of Marokkaanse, of jeugd met een Islamitische achtergrond, hoe je het ook wilt noemen, niet op te lossen binnen de huidige wetgeving. Er moet dus gekeken worden naar hoe de problemen dan wel op te lossen zijn en daarvoor moet men begrijpen waar de problemen door ontstaan en daarbij moet ook zeker rekening gehouden worden met de Islamitisch culturele achtergrond.

Hoe graag we ook seculier willen denken vanuit de overheid, er zijn genoeg mensen die zich laten leiden door een religieuze cultuur.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 18-07-2008 9:49 by Zenial Profiel van Zenialhttp://www.zenial.nl

quote:
Meeste Egyptische mannen vallen vrouwen lastig
Uitgegeven: 17 juli 2008 18:59
Laatst gewijzigd: 17 juli 2008 19:09

CAIRO - Bijna twee derde van de Egyptische mannen heeft toegegeven vrouwen seksueel te hebben lastiggevallen. Volgens de meesten is het de schuld van de vrouwen zelf.
Pixel Quelle

Dat toont een donderdag gepubliceerde enquête van het Egyptische Centrum voor Vrouwenrechten.

Het lastigvallen betreft onder meer aanraken van en lonken naar vrouwen, het maken van seksuele opmerkingen en het tonen van het mannelijk geslachtsdeel. "Dit is een ernstig probleem aan het worden in de Egyptische maatschappij", luidde het verslag.

Ruim 2000 mannen en vrouwen waren in de hoofdstad Caïro ondervraagd. Van de Egyptische vrouwen zei 83 procent te zijn lastiggevallen en bij buitenlandse vrouwen ging het om 98 procent. De helft van de vrouwen liet weten dat het dagelijks gebeurt.

Aandacht

De vrouwen klaagden tegen de onderzoekers over de ongewenste mannelijke aandacht, maar slechts een zeer klein aantal had het aangegeven bij de politie. De meesten dachten dat het toch niets zou helpen. Daarnaast waren sommigen bang dat het hun reputatie zou schaden.

Ondanks de conservatieve inslag van de traditionele islamitische samenleving, gaven de mannen toe dat ze ook vrouwen met hoofddoekjes lastigvielen.

Een meerderheid van zowel mannen als vrouwen vond dat vrouwen die strakke kleding droegen, de ongewenste intimiteiten aan zichzelf te danken hadden. De ondervraagde vrouwen vonden echter dat ze zelf conservatieve kleding droegen.

Hahaha gaaf land

Grappig plaatje staat er ook bij op nu.nl:



Zenial


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 18-07-2008 9:51 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

Heeft natuurlijk geen reet te maken met de vermeende 'islamisering' van onze samenleving



[Dit bericht is gewijzigd door Ralph op 18-07-2008 9:52]


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


##**Boemba**##
Langdradig
Usericon van ##**Boemba**##
Posted 18-07-2008 10:20 by ##**Boemba**## Profiel van ##**Boemba**##

quote:

CAIRO - Bijna twee derde van de Egyptische mannen heeft toegegeven vrouwen seksueel te hebben lastiggevallen.



doen de italianen ook, polen, oostenrijkers en de franse mannen als ze wat groter waren...

wordt misschien ook wel eens tijd dat de nederlander beseft dat hij in de wereld grof in de minderheid is met zijn atheistische en vrouwvriendelijke gezemel...

misschien moet nederland eens integreren in de wereldcultuur



[Dit bericht is gewijzigd door ##**Boemba**## op 18-07-2008 10:21]


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 18-07-2008 10:21 by varanus (Speciaal lid) Profiel van varanus

quote:
Op 18 juli 2008 10:20 schreef ##**Boemba**## het volgende:
doen de italianen ook, polen, oostenrijkers en de franse mannen als ze wat groter waren...

wordt misschien ook wel eens tijd dat de nederlander beseft dat ze in de wereld grof in de minderheid zijn met hun atheistische en vrouwvriendelijke gezemel...

misschien moet nederland eens integreren in de wereldcultuur




Goed idee, ik ga meteen naar buiten, vrouwen lastig vallen


spelfout weggehaald...


##**Boemba**##
Langdradig
Usericon van ##**Boemba**##
Posted 18-07-2008 10:24 by ##**Boemba**## Profiel van ##**Boemba**##

quote:
Op 18 juli 2008 10:21 schreef varanus het volgende:
Goed idee, ik ga meteen naar buiten, vrouwen lastig vallen


ach
de niet-in-de-billen-mogen-knijpen-wet in nederland klinkt de buitenlander net zo exotisch in de oren als het kauwgomverbod in thailand

dus doe wat je niet laten kan





Sneeuwwitje
screw you
Usericon van Sneeuwwitje
Posted 18-07-2008 10:26 by Sneeuwwitje Profiel van Sneeuwwitje

Idd, mannen hebben ook hun behoeftes, dat gemiep van die wijven altijd! Het is gewoon de plicht van de vrouw om zich op straat eens flink te laten pakken door mannen die daar zin in hebben.

[Dit bericht is gewijzigd door Sneeuwwitje op 18-07-2008 10:27]


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-07-2008 10:27 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Als vrouwen nou eens minder moeilijk doen heb je ook geen verkrachtingen.


Sneeuwwitje
screw you
Usericon van Sneeuwwitje
Posted 18-07-2008 10:27 by Sneeuwwitje Profiel van Sneeuwwitje

Precies! Dat kieskeurige geleuter altijd..


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 18-07-2008 10:42 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 18 juli 2008 10:21 schreef varanus het volgende:
Goed idee, ik ga meteen naar buiten, vrouwen lastig vallen


Jij valt toch alleen Ulkies lastig?


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 18-07-2008 10:46 by varanus (Speciaal lid) Profiel van varanus

quote:
Op 18 juli 2008 10:42 schreef MMayo het volgende:
Jij valt toch alleen Ulkies lastig?


Oh ja, das waar. Dan blijf ik toch maar binnen.


spelfout weggehaald...


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 18-07-2008 11:18 by skullfuck Profiel van skullfuckhttp://

quote:
Op 18 juli 2008 10:27 schreef Jenje het volgende:
Als vrouwen nou eens minder moeilijk doen heb je ook geen verkrachtingen.




Suck my piss


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-07-2008 11:19 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Cru gezien is dat keiwaar toch?


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-07-2008 16:02 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje



##**Boemba**##
Langdradig
Usericon van ##**Boemba**##
Posted 18-07-2008 16:25 by ##**Boemba**## Profiel van ##**Boemba**##

quote:
Op 18 juli 2008 16:02 schreef Jenje het volgende:
Bij afwezigheid van Gray:

http://meer.trouw.nl/nieuws-en-debat/dwangbekering-islam-was-wettig


Bah bah bah


beetje naief om berichten uit die landen klakkeloos over te nemen...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-07-2008 16:26 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

The bitch asked for it idd


##**Boemba**##
Langdradig
Usericon van ##**Boemba**##
Posted 18-07-2008 16:27 by ##**Boemba**## Profiel van ##**Boemba**##

quote:
Op 18 juli 2008 16:26 schreef Jenje het volgende:
The bitch asked for it idd


ik betwijfel uberhaupt het bestaan van deze 'bitches' en hun vader en hun eventuele echtgenoten en hun geloof en de hele berichtgeving

we hebben het over pakistan
minder betrouwbaar dan belgië



Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen