IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Van gekke menschen, de dingen die voorbij gaan (psychiatrie en shit) Vorige pagina | Volgende pagina
skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 28-09-2008 22:09 by skullfuck Profiel van skullfuckhttp://

quote:
Op 28 september 2008 22:03 schreef M. het volgende:
Hoe lang "moet" je eigenlijk?

Of wat moet je kunnen, voordat je weer weg mag?


Ik moet niets gelukkig. Hoe lang kan ik niet over melden omdat deze keer mijn psychoze uit een heel andere hoek kwam. Dus ik weet ook niet in hoeverre ik alles* weer terug krijg.

*concentratie, perceptie, je wereldbeeld, alles wat een persoon maakt.

Ik kan nu zo weg als ik wil, maar ik zit nog met klachten. Oa, leven als in een film en mijn geheugen werkt ook niet zoals het zou moeten of zoals het was.

Dus als ik weer op een niveua zit die vergelijkbaar is met hoe ik voor mijn psychoze was, dan ben ik weer pleite


Suck my piss


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 28-09-2008 22:12 by M. Profiel van M.

Bepaal je dat zelf dan?


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 28-09-2008 22:14 by skullfuck Profiel van skullfuckhttp://

Deels wel ja. Maar als ik in eens denk ik ga weg, dan kan ik zo weer gaan. Ik heb hier meerdere mensen gezien die midden in de behandeling of hoe je het ook maar wilt noemen, zich zelf ontslagen hebben.

Maar als je het aan mij vraagt wat ik daar van vind dan heb ik niet echt een mening want ik kan niet in iemand anders zijn/haar hoofd kijken.


Suck my piss


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 28-09-2008 22:19 by M. Profiel van M.

quote:
Op 28 september 2008 22:14 schreef skullfuck het volgende:
Deels wel ja. Maar als ik in eens denk ik ga weg, dan kan ik zo weer gaan. Ik heb hier meerdere mensen gezien die midden in de behandeling of hoe je het ook maar wilt noemen, zich zelf ontslagen hebben.

Maar als je het aan mij vraagt wat ik daar van vind dan heb ik niet echt een mening want ik kan niet in iemand anders zijn/haar hoofd kijken.

OK dan.

Interessant, in ieder geval. Als we nu bij een concert zouden staan met een biertje hadden we misschien verder geouwehoerd maar hier op ZM is ook weer zo wat . Ik hoop dat het voor jou doet waar je op hoopt man.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 29-09-2008 6:47 by Mottighaerd Profiel van Mottighaerdhttp://www.last.fm/user/flepmelg

quote:
Op 28 september 2008 15:24 schreef Aaargh het volgende:
Twee jaar geleden heb ik er een aantal keer gewerkt als uitzendkracht. Het was toen al niet best daar, en het is zo te zien in de afgelopen jaren niet beter geworden. Treurig...

Ik hoop nu alleen maar dat een eventuele parlementaire enquete zal uitwijzen wat wij verpleegkundigen al jaren roepen: Als er niet in onze beroepsgroep geïnvesteerd wordt, dan kost dat op de lange termijn mensenlevens (QED). Je kunt een HBO-geschoold iemand die 24 uur per dag verantwoordelijk is voor het welzijn, de gezondheid en in het meest extreme geval zelfs het leven van tien tot dertig kwetsbare mensen goddomme toch op z'n minst wel iets meer betalen dan een fucking verkoopster bij fucking Bijenkorf? Klagen over een gebrek aan geschoold personeel als je dat personeel goddomme zo schandalig onderbetaalt dat zij niet eens in haar eentje een hypotheek voor een bescheiden flatje kan krijgen? Word wakker, stelletje idioten!

Hehehe, verder ben ik ontzettend zen over de hele kwestie. *meditatiesmiley*


Ben het helemaal met je eens.
Ik werk zelf ook in de gezondheidszorg, maar dan met veelal dementerende bejaarden (als bijbaantje, dus niet in de zorg zelf) En het is gewoon echt triest zoals het soms gaat. Echt alles wordt wegbezuinigd op het uiterste minimum na. Waardeloos, vooral voor de mensen die er zitten. Heb je dáár decenia voor gewerkt.
Jammer om te zien dat het in de geestelijke gezondheidszorg hetzelfde is.


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 29-09-2008 9:25 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Wat ik in het nieuws lees heb ik meer het idee dat de fondsen verkeerd toegepast worden ..

Interm managers die teveel verdienen etc ..


SkinPeeleR
moeite van het doodschoppen niet waard
Usericon van SkinPeeleR
Posted 29-09-2008 9:51 by SkinPeeleR Profiel van SkinPeeleRhttp://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/zwakbegaafdheid.php

quote:
Op 29 september 2008 6:47 schreef Mottighaerd het volgende:
Ben het helemaal met je eens.
Ik werk zelf ook in de gezondheidszorg, maar dan met veelal dementerende bejaarden (als bijbaantje, dus niet in de zorg zelf) En het is gewoon echt triest zoals het soms gaat. Echt alles wordt wegbezuinigd op het uiterste minimum na. Waardeloos, vooral voor de mensen die er zitten. Heb je dáár decenia voor gewerkt.
Jammer om te zien dat het in de geestelijke gezondheidszorg hetzelfde is.


Toen ik in de zorg werkte heb had ik een contract voor 24 uur. Werkte gemiddeld 36! uur en ving daar godverdomme €740,- per maand voor. Toen ik aangaf dat ik in financiele problemen kwam begonnen ze direkt te zeiken over roeping in het vak ed en dat ik anders mischien beter wat anders kon gaan doen. Het laatste vond ik toen een goed idee.
En dan wordt je op weg naar huis smorgens bijna door een trut van het management van de fiets af gereden die op dat moment mij (niet handsfree) belde om te zeggen dat ik de avonddienst ook moest draaien en verder niet bereikbaar was want ze had besloten dat ze vrij nam.


Een kleine snol zit zo vol.


Sneeuwwitje
screw you
Usericon van Sneeuwwitje
Posted 29-09-2008 10:20 by Sneeuwwitje Profiel van Sneeuwwitje

Wat klote voor je skull! *knuffel*


Reddy
Viespeuk
Usericon van Reddy
Posted 29-09-2008 21:32 by Reddy Profiel van Reddy

Zelfhaat afgewisseld met narcisme. Is daar een naam voor?
En belangrijker nog, is het een grond om een uitkering aan te vragen?


dus


Brujo
demonische agricultuur, sectarische monocultuur
Usericon van Brujo
Posted 29-09-2008 21:34 by Brujo Profiel van Brujo

quote:
Op 29 september 2008 21:32 schreef Reddy het volgende:
Zelfhaat afgewisseld met narcisme. Is daar een naam voor?
En belangrijker nog, is het een grond om een uitkering aan te vragen?


Schizofreen?


Als iedereen nou precies doet wat ik wil, dan hebben ze aan mij een hele makkelijke


Reddy
Viespeuk
Usericon van Reddy
Posted 29-09-2008 21:57 by Reddy Profiel van Reddy

Ik denk dat het eigenlijk meer met Asperger te maken heeft, dat heeft namelijk ook de neiging om twee totaal verschillende kanten van de persoonlijkheid te tonen.
Af en toe ben ik gewoon heel erg depressief en zie ik het nut van het leven niet zo in.


dus


SQT
Usericon van SQT
Posted 29-09-2008 21:59 by SQT Profiel van SQThttp://basswinkels.blogspot.se/

Een dipje heet dat, dat hebben we allemaal.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 29-09-2008 22:07 by Nimbus Profiel van Nimbus

quote:
Op 29 september 2008 21:57 schreef Reddy het volgende:
Ik denk dat het eigenlijk meer met Asperger te maken heeft, dat heeft namelijk ook de neiging om twee totaal verschillende kanten van de persoonlijkheid te tonen.
Af en toe ben ik gewoon heel erg depressief en zie ik het nut van het leven niet zo in.


Stemmingswisselingen komen zeer vaak voor bij mensen met Asperger of ASS in het algemeen, zo een 65%.
Je kun je laten keuren bij het UWV, er zijn mensen die arbeidsongeschikt zijn verklaard wegens hun autisme, als je 18 tot 23 jaar bent hebt je dan recht op een Wajong uitkering.


SQT
Usericon van SQT
Posted 29-09-2008 22:11 by SQT Profiel van SQThttp://basswinkels.blogspot.se/

Laten keuren, flikker toch op, het is geen vlees. Laten kijken hoe het geestelijk met je gesteld is, als je er problemen van ondervindt, ja. Jezelf laten 'keuren' om te kijken of je recht hebt op een uitkering, dan ben je echt een parasiet.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 29-09-2008 22:14 by Nimbus Profiel van Nimbus



SQT
Usericon van SQT
Posted 29-09-2008 22:16 by SQT Profiel van SQThttp://basswinkels.blogspot.se/

Wat is het probleem? Het lijkt me duidelijk wat ik zeg. Problemen zijn problemen, maar wat jij nu zegt is gewoon bijna hopen op een erkende aandoening en geld vangen. Mensen die echt een probleem hebben, hebben dat niet voor het geld.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 29-09-2008 22:30 by Nimbus Profiel van Nimbus

Dat probeer ik ook niet te zeggen, als je problemen hebt zou ik daarmee eerst bij een arts of vertrouwenspersoon(in welke vorm dan ook)aankloppen, in dit geval een psychiater, omdat Reddy weet dat hij Asperger heeft, of hij al een diagnose heeft weet ik niet.
Of hij daarmee naar het UWV stapt moet hij zelf beslissen, ik zeg hem alleen dat het kan. Maar dat hoeft niet perse voor een uitkering, dat kan ook om andere redenen: hulp bij passend werk, hulp om je dagelijks leven op orde houden, voorbeeld hiervan is het in (bruikleen) krijgen van een pda om alles netjes bij te houden, dat soort zaken maar daarvoor moet je wel eerst gekeurd worden, niet alleen een kwestie van innen dus.
Het verschaft ook een boel duidelijkheid en kan voorkomen dat je later tegen problemen aanloopt bij een baan.


SQT
Usericon van SQT
Posted 29-09-2008 22:55 by SQT Profiel van SQThttp://basswinkels.blogspot.se/

quote:
Op 29 september 2008 22:30 schreef Nimbus het volgende:
Dat probeer ik ook niet te zeggen, als je problemen hebt zou ik daarmee eerst bij een arts of vertrouwenspersoon(in welke vorm dan ook)aankloppen, in dit geval een psychiater, omdat Reddy weet dat hij Asperger heeft, of hij al een diagnose heeft weet ik niet.
Of hij daarmee naar het UWV stapt moet hij zelf beslissen, ik zeg hem alleen dat het kan. Maar dat hoeft niet perse voor een uitkering, dat kan ook om andere redenen: hulp bij passend werk, hulp om je dagelijks leven op orde houden, voorbeeld hiervan is het in (bruikleen) krijgen van een pda om alles netjes bij te houden, dat soort zaken maar daarvoor moet je wel eerst gekeurd worden, niet alleen een kwestie van innen dus.
Het verschaft ook een boel duidelijkheid en kan voorkomen dat je later tegen problemen aanloopt bij een baan.

Oke, maar dat is in mijn optiek absoluut niet de manier waarop hij hier zijn 'vraag' stelt. Het klinkt ook meer alsof hij via Wikipedia heeft gezocht waar de in zijn hoofd symptomen bij passen en zelf concludeert dat hij Asperger zou kunnen hebben. Mijn reactie richting jou was dan ook misschien gericht op de manier waarop je je eerdere post verwoordde en niet op het feit dat je iemand wil helpen.

En als ik het mis heb betreffende Reddy, dan trek ik mijn woorden in, maar dit is wel de indruk die ik nu krijg.


Reddy
Viespeuk
Usericon van Reddy
Posted 30-09-2008 0:19 by Reddy Profiel van Reddy

Je hebt het helemaal juist. En bedankt voor je opmerking "een dipje, hebben we allemaal wel eens". Ik moet niet zo zielig lopen doen.
Een self-fulfilling prophecy heb ik ook zo weinig aan.


dus


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 30-09-2008 0:25 by M. Profiel van M.

quote:
Op 29 september 2008 21:32 schreef Reddy het volgende:
Zelfhaat afgewisseld met narcisme. Is daar een naam voor?


Black metal


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Sneeuwwitje
screw you
Usericon van Sneeuwwitje
Posted 30-09-2008 0:47 by Sneeuwwitje Profiel van Sneeuwwitje

haha


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 30-09-2008 9:50 by skullfuck Profiel van skullfuckhttp://

whahahahaha

ik hield mijn koffie nog net binnen./


Suck my piss


nuclearwarfare
Usericon van nuclearwarfare
Posted 30-09-2008 10:11 by nuclearwarfare Profiel van nuclearwarfare

quote:
Op 30 september 2008 0:25 schreef M. het volgende:
Black metal


!

Wat Skullfuck zei


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 01-10-2008 19:31 by skullfuck Profiel van skullfuckhttp://

quote:
Op 28 september 2008 22:19 schreef M. het volgende:
OK dan.

Interessant, in ieder geval. Als we nu bij een concert zouden staan met een biertje hadden we misschien verder geouwehoerd maar hier op ZM is ook weer zo wat . Ik hoop dat het voor jou doet waar je op hoopt man.


Nog even een kleine kanttekening; Ik ben voor openheid wbt dit onderwerp omdat er een soort wazige mist omheen komt soms. Door er open over te zijn merk ik dat ik meer leer. En misopvattingen zijn er bijna niet meer in mijn omgeving./

Ik kom je wel een keer weer tegen dan drinken we er een!

het beste!


Suck my piss


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 01-10-2008 20:59 by BARABAS Profiel van BARABAS

Eeej Skull, sterkte! Heb een paar maandjes geleden ook even ingericht gezeten. Hoe dat zo kwam valt moeilijk onder woorden te brengen; o.a haat jegens van alles plus daaruitvoortvloeiende discussies en escalatie toen ik het nodig vond mijn pas aangeschafte elektrische piano door mijn slaapkamerraam naar buiten te schuiven..

Anyway, ik hoop dat het allemaal niet te lang zal duren.
USE THE FORCE DUDE!


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen