IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Van gekke menschen, de dingen die voorbij gaan (psychiatrie en shit) Vorige pagina | Volgende pagina
ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 31-03-2009 19:13 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 31 maart 2009 16:50 schreef Mark het volgende:
Veel?

Maak daar maar gewoon alles van.

Als in: elke religeuze of spirituele ervaring die door drugs geinduceerd wordt is per definitie natuurlijk al volledig van elke metafysische onderbouwing ontdaan.


Keiharde bullshit,

Als je stoned een vrachtwagen op je af ziet komen dan neem je dat misschien wel ietjes anders waar maar de beschrijving die je geeft is nog steeds een gevaarlijk voorwerp wat op je afkomt. Drugs hebben als eigenschap dat ze bepaalde processen versterken en andere afremmen. Dat wil zeggen dat inderdaad bepaalde dingen niet meer betrouwbaar zijn onder invloed. Maar genoeg processen blijven onaangetast, of zelfs verbeterd.
Zo hebben gevechtspiloten nog weleens een beetje speed achter de kiezen. Omdat dit een positief effect heeft op de alertheid. Zo kan je dus ook stellen dat andere drugs op religieuze en spirituele ervaringen werken.

En kun je werken van filosofen dan weggooien omdat ze terwijl ze het schreven een bakkie koffie nuttigden om wakker te blijven?(de meeste filosofen zaten volgens mij wel aan de zwaardere shit)

Drugs werken alleen maar in op receptoren die er al zijn, als die verstoord worden door drugs zou dat dan minder relevant zijn dan als je lichaam zelf die dat proces aanstuurt. Als je bijvoorbeeld een spirituele ervaring krijgt door verhoging van serotonine, is de verhoging door omstandigheden dan wel okee en een drugs geïnduceerde verhoging dan niet?

En onderzoeken hebben ook laten zien dat tripmiddelen ongeveer dezelfde effecten teweeg kunnen brengen met meditatie. Is meditatie dan net zo slecht als het gaat om spirituele dingen.

Als je kijkt naar wat werkelijkheid is en daarbij zintuigelijke tekortkomingen probeert uit te sluiten (metafysica) dan zijn drugs sowieso erg interessant omdat ze in ieder geval licht werpen op die tekortkomingen.

Drugs geven niet per definitie een verstoord beeld van realiteit. Ze geven een verstoord beeld ten opzichte van een nuchter beeld wat op zichzelf ook verstoord is. Als voorbeeld een camera (op zichzelf nuchter) kun je uitrusten met een infraroodkijker(drugs) het geeft je een andere werkelijkheid die niet per definitie beter of slechter is dan zonder. Wat wel duidelijk is, is dat die gewone camera in het dagelijks leven veel breeder en betrouwbaarder inzetbaar is.

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 31-03-2009 21:05]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


VodeVilicious
kudthippie
Usericon van VodeVilicious
Posted 31-03-2009 19:33 by VodeVilicious Profiel van VodeVilicious

quote:
Op 31 maart 2009 16:50 schreef Mark het volgende:
Veel?

Maak daar maar gewoon alles van.

Als in: elke religeuze of spirituele ervaring die door drugs geinduceerd wordt is per definitie natuurlijk al volledig van elke metafysische onderbouwing ontdaan.


Compleet en volledig mee oneens. Die veronderstelling is slechts een product van het egoische conditionering van de huidige maatschappij. Verder kan ik het allemaal eens zijn met bovenstaande post.


Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 31-03-2009 19:40 by Nimbus Profiel van Nimbus

quote:
Op 31 maart 2009 19:33 schreef VodeVilicious het volgende:
Die veronderstelling is slechts een product van het egoische conditionering van de huidige maatschappij.


Weet je zelf wel wat je zegt?


VodeVilicious
kudthippie
Usericon van VodeVilicious
Posted 31-03-2009 20:01 by VodeVilicious Profiel van VodeVilicious

quote:
Op 31 maart 2009 19:40 schreef Nimbus het volgende:
Weet je zelf wel wat je zegt?


Anders zou ik het niet zeggen.


Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 31-03-2009 21:09 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 31 maart 2009 19:40 schreef Nimbus het volgende:
Weet je zelf wel wat je zegt?


Weet jij waar je het over hebt

Deze opmerking is erg versimpeld natuurlijk, en het egoisme zie ik er nog niet echt bij. Maar de War On Drugs is echt gebaseerd op allerlei onjuiste, hypocriete, en dogmatische aannames gemaakt die erg hot waren rond de drooglegging en net na de hippie tijd.
Je kan nu echt wel spreken dat een groot gedeelte van de bevolking beinvloed is door propaganda en verkeerde veronderstellingen rondom drugs.

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 31-03-2009 21:10]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


VodeVilicious
kudthippie
Usericon van VodeVilicious
Posted 31-03-2009 21:14 by VodeVilicious Profiel van VodeVilicious

quote:
Op 31 maart 2009 21:09 schreef ElitE het volgende:
Weet jij waar je het over hebt

Deze opmerking is erg versimpeld natuurlijk, en het egoisme zie ik er nog niet echt bij. Maar de War On Drugs is echt gebaseerd op allerlei onjuiste, hypocriete, en dogmatische aannames gemaakt die erg hot waren rond de drooglegging en net na de hippie tijd.
Je kan nu echt wel spreken dat een groot gedeelte van de bevolking beinvloed is door propaganda en verkeerde veronderstellingen rondom drugs.


Het egoische zie ik in de veronderstelling van Mark dat zijn waarheid klopt, en andere werkelijkheden/realiteiten door drugs niet bestaan omdat waar hij in gelooft (wetenschap?) dit niet kan onderbouwen.

Maar dan denk ik ook misschien weer te moeilijk.


Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 31-03-2009 21:18 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Black Jew where are you


signature


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 31-03-2009 21:32 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 31 maart 2009 21:14 schreef VodeVilicious het volgende:
Het egoische zie ik in de veronderstelling van Mark dat zijn waarheid klopt, en andere werkelijkheden/realiteiten door drugs niet bestaan omdat waar hij in gelooft (wetenschap?) dit niet kan onderbouwen.

Maar dan denk ik ook misschien weer te moeilijk.


ah okee, dat noem ik meer vernauwde blik. Maar wetenschap laat drugs zeker niet in de steek anders zou er niet zoveel onderzoek naar gedaan worden en krijgt onder zoek naar tripmiddelen niet zo'n opleving.

Het laat wel zien dat wetenschap gekleurd raakt door zn sponsors. De VS mag vrijwel geen onderzoeken doen naar drugs omdat het verboden stoffen zijn, en vaak ook geen medische onderzoeken. En dat omdat in de overheid daar bewezen heeft dat verslavingen ernstig zijn.

Maar onderzoek zoals Rat Park verstoort zo'n beetje alle bewijslast rond verslavingskans.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 01-04-2009 1:11 by Nimbus Profiel van Nimbus

quote:
Op 31 maart 2009 21:14 schreef VodeVilicious het volgende:
egoische




ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 01-04-2009 1:20 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

oh egoisch betekend iets anders zie ik dus, ik dacht aan egoisme. Kan iemand uitleggen wat egoisch is?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 01-04-2009 1:25 by Nimbus Profiel van Nimbus

Doe eens een Google zou ik zeggen.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 01-04-2009 1:38 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

daar wordt ik niet veel wijzer van.

http://en.wiktionary.org/wiki/egoic

is een heel breed begrip wat ik dan weer alleen terug zie komen in hele vage contexten een beetje what the bleeb do we know enzo.

Ah nu heb ik er wel 1.

quote:
Egoic: The state of being identified with the ego, the power which seeks to defend and glorify the separate and separated self, works for separation, unhealthy autonomy, or dogged independence, and works to obscure or destroy the Divine self.


Hmm ja okee ja, daar kan ik dan weer niets mee hehe.
k kan niet zoveel met de WTBDWK manier van denken/uitleggen.
Voor mijn idee worden er te snel conclusies getrokken, en te snel losstaande dingen met een kleine overeenkomst hebben aan elkaar gelinkt. Of er moet nog heel veel informatie uitgelegd worden.

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 01-04-2009 1:41]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


VodeVilicious
kudthippie
Usericon van VodeVilicious
Posted 01-04-2009 11:13 by VodeVilicious Profiel van VodeVilicious

Die quote van het wel zo'n beetje samen.

Egoisch is jezelf indentificeren met je gedachtes, je ego, en zaken/voorvallen waar jij je identiteit aan ontleent.


Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 21-04-2009 19:12 by Metalhead22 Profiel van Metalhead22http://www.last.fm/user/kledur

Welke ervaringen hebben mensen hier met Seroxat (paroxetine)? Positief en negatief.
Daar ben ik vanaf vandaag mee begonnen, namelijk.


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 22-04-2009 2:08 by Nimbus Profiel van Nimbus

Werkt wel redelijk goed, ook best snel al. Ik heb het ook gebruikt in combinatie met andere medicijnen, maar ik had het idee dat ik er aardig moe van werd en er ook door aan kwam. Je krijgt er ook een beetje een don't care gevoel van, maar dat is wel vaker bij dat soort medicijnen. Er zijn meerdere bijwerkingen van bekend, het wordt ook wel voorgeschreven bij mensen die voortijdig ejaculeren, dus....
Nu gebruik ik andere, bij die duurde langer voordat het werkte, maar het werkt subtieler. Wel een groter gevoel van onverschilligheid.

[Dit bericht is gewijzigd door Nimbus op 22-04-2009 2:08]


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 22-04-2009 8:59 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

quote:
Op 21 april 2009 19:12 schreef Metalhead22 het volgende:
Welke ervaringen hebben mensen hier met Seroxat (paroxetine)? Positief en negatief.
Daar ben ik vanaf vandaag mee begonnen, namelijk.
Jizzloos klaarkomen.


Pem
d'Oh!!
Usericon van Pem
Posted 22-04-2009 14:55 by Pem Profiel van Pem

quote:
Op 21 april 2009 19:12 schreef Metalhead22 het volgende:
Welke ervaringen hebben mensen hier met Seroxat (paroxetine)? Positief en negatief.
Daar ben ik vanaf vandaag mee begonnen, namelijk.


Positief: dat ik wel vrij snel merkte dat het werkt [ik werd er zelf destijds net was 'stabieler' van, en had minder last van mijn angst aanvallen]

Negatief: dat het vrij lastig was toen ik er mee wilde stoppen. 1e keer vrij rustig afgebouwd maar had toch niet lang daarna een terugval, dus moest er weer aan. Tweede keer nog voorzichtiger afgebouwd en toen ging het goed.

Weet niet of je hier wat aan hebt hoor Qua bijwerkingen enzo kan ik het me niet meer herinneren, sorry. Geloof wel dat ik toen ben aangekomen, da's helaas vaak met meds.

Succes ermee!


Op 18 juni 2011 23:45 schreef BenKnuckles het volgende: Dat niet, dat zorgt voor Pemibele situaties.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 22-04-2009 15:10 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 22 april 2009 8:59 schreef Slechtheid het volgende:
Jizzloos klaarkomen.



Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 22-04-2009 15:11 by Lionheart Profiel van Lionheart

quote:
Op 21 april 2009 19:12 schreef Metalhead22 het volgende:
Welke ervaringen hebben mensen hier met Seroxat (paroxetine)? Positief en negatief.
Daar ben ik vanaf vandaag mee begonnen, namelijk.


Wat is er aan de hand met je?


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 22-04-2009 18:05 by Metalhead22 Profiel van Metalhead22http://www.last.fm/user/kledur

De draad in mijn leven nogal kwijt, laten we het zo zeggen.


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 22-04-2009 18:58 by Dentz Profiel van Dentz

quote:
Op 22 april 2009 8:59 schreef Slechtheid het volgende:
Jizzloos klaarkomen.

Kan handig zijn.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 27-04-2009 12:21 by Metalhead22 Profiel van Metalhead22http://www.last.fm/user/kledur

Voor de mensen die bekend zijn met de meds die ik nu heb; komt het jullie bekend voor dat je je gedachten uitspreekt?
Nu had ik daar al wel langer last van, maar de laatste tijd kraam ik de meest wazige onzin uit.
Ik stond vanmorgen te praten tegen een pot pindakaas, namelijk.


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 27-04-2009 16:19 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

beetje het effect van de serotonine?
k merk ook wel bij middelen die op je serotonine werken dat het je spraakzaamheid kan beinvloeden, maar pindakaas ben ik altijd nog een beetje verlegen tegen, hagelslag daarentegen heb ik inmiddels mn levensverhaal wel verteld.



♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 27-04-2009 16:20 by Lionheart Profiel van Lionheart

Haha.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 01-05-2009 0:00 by Nimbus Profiel van Nimbus

quote:
Op 27 april 2009 12:21 schreef Metalhead22 het volgende:
Voor de mensen die bekend zijn met de meds die ik nu heb; komt het jullie bekend voor dat je je gedachten uitspreekt?
Nu had ik daar al wel langer last van, maar de laatste tijd kraam ik de meest wazige onzin uit.
Ik stond vanmorgen te praten tegen een pot pindakaas, namelijk.


Hmmm, zolang als ik me kan herinneren praat ik best vaak in mezelf, ik vind het een stuk makkelijker om zo mijn gedachten te formuleren, terwijl het andersom zou moeten zijn volgens onderzoek. Maar als ik, bijvoorbeeld bij mijn studie met een lastige vraag bezig ben, heb ik dat minder dan flits ik van gedachte naar gedachte en dan lijkt het sneller en gestroomlijnder te gaan zonder dat ik daarbij praat.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen