IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Van gekke menschen, de dingen die voorbij gaan (psychiatrie en shit) Vorige pagina | Volgende pagina
skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 02-10-2008 22:16 by skullfuck Profiel van skullfuckhttp://

quote:
Op 1 oktober 2008 20:59 schreef BARABAS het volgende:
Eeej Skull, sterkte! Heb een paar maandjes geleden ook even ingericht gezeten. Hoe dat zo kwam valt moeilijk onder woorden te brengen; o.a haat jegens van alles plus daaruitvoortvloeiende discussies en escalatie toen ik het nodig vond mijn pas aangeschafte elektrische piano door mijn slaapkamerraam naar buiten te schuiven..

Anyway, ik hoop dat het allemaal niet te lang zal duren.
USE THE FORCE DUDE!


bedankt. Jou heb ik ook al lang niet meer gesproken zeg.

Shit happens he?!

TEH FORCE IS DEELS WEER TERUG. FUCKING CRIPTONYTE WIELKLEM VERWIJDEREN, BEETJE EXORCISM JE KENT HET WEL




Suck my piss


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 02-10-2008 22:30 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

kek!


hoe staat het nu in je bezinningsdinges?


signature


Pandora
munch time
Usericon van Pandora
Posted 02-10-2008 22:33 by Pandora Profiel van Pandora

succes skull.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 03-10-2008 0:14 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 2 oktober 2008 22:16 schreef skullfuck het volgende:
FUCKING CRIPTONYTE WIELKLEM VERWIJDEREN




HAHAHAaha Goedzo je gaat het redden!


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 03-10-2008 0:23 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Trouwens skull, nieuwe onderzoeken wijzen ernaar dat je van wiet ook tijdelijk licht psychotisch wordt, kun je je daar ook in vinden? Nu is het wel een beetje raar dat je het zelf al bent en het daarom misschien weer anders ervaart.

Zelf heb ik soms als ik blow soms behoorlijk last van dingen horen die er niet zijn of iig heel anders zijn en andere paranoie dingen, en te snel verbanden ergens tussen leggen.

K had mezelf een keer aangemeld voor een onderzoek om te kijken naar het effect van een antipsychotica en THC, jammer dat ik in principe wel door de medische keuring was(die is eigenlijk nog best streng) maar dat ik niet mocht omdat ik ooit zelf in een inrichting heb gezeten en daarom uit voorzorg niet als gezond persoon in onderzoeken mee mag doen waar ze met psychiatrische medicijnen werken.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 03-10-2008 16:23 by skullfuck Profiel van skullfuckhttp://

quote:
Op 3 oktober 2008 0:23 schreef ElitE het volgende:
Trouwens skull, nieuwe onderzoeken wijzen ernaar dat je van wiet ook tijdelijk licht psychotisch wordt, kun je je daar ook in vinden? Nu is het wel een beetje raar dat je het zelf al bent en het daarom misschien weer anders ervaart.

Zelf heb ik soms als ik blow soms behoorlijk last van dingen horen die er niet zijn of iig heel anders zijn en andere paranoie dingen, en te snel verbanden ergens tussen leggen.

K had mezelf een keer aangemeld voor een onderzoek om te kijken naar het effect van een antipsychotica en THC, jammer dat ik in principe wel door de medische keuring was(die is eigenlijk nog best streng) maar dat ik niet mocht omdat ik ooit zelf in een inrichting heb gezeten en daarom uit voorzorg niet als gezond persoon in onderzoeken mee mag doen waar ze met psychiatrische medicijnen werken.


Nee ik vind het niet raar, en om er duidelijk over te zijn: Als je schizofrenie hebt moet je niet blowen. Dat is het zelfde als een alcoholist met een slechte lever.

Ik kan met sommige mensen die behoorlijk geblowed hebben goed praten over een psychoze. Je kent het vast wel. Je hebt op een lege maag een joint gerookt en je word wat parranoide. Dan is het soms net als of je jezelf van boven af ziet.

Dat heb ik dus lang gehad ook toen ik niet blowde. Kijk als je een keer een jointje rookt en je hebt dat dan is het weg als het uitgewrkt is. Ik had het soms weken achter elkaar. Niet een paar uur ofzo. Ik kan niet praten over de inhoud van mijn psychoze, wel de vorm/

jammer dat jij niet aan dat onderzoek kon meedoen man, was misschien wel cool geweest. Ik wist niet dat jij ook in een inrichten hebt gezeten. Maar ik vragen waarvoor?"

beter dat je nergens in bent blijven steken.

[Dit bericht is gewijzigd door skullfuck op 03-10-2008 16:25]


Suck my piss


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 05-10-2008 10:03 by skullfuck Profiel van skullfuckhttp://

volgens mij was ik een beetje te vaag ofniet
?


Suck my piss


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 05-10-2008 10:14 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Ik kan je anders vrij goed volgen.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 05-10-2008 10:26 by skullfuck Profiel van skullfuckhttp://

ok!!

elite heeft het ook over verbanden leggen. Als je veel blowed en niet schizo bent kun je daar ook irreeele gedachten van krijgen die je, als je nuchter was, niet had.

Daar in kun je helemaal weg zakken. Dan kom je in een andere dimensie terecht.

Sommige mensen gebruiken drugs juist om die reden. Om los te komen van je zelf.

Ik kom zonder drugs ook los van mij zelf, dat is geen pretje.


Suck my piss


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 05-10-2008 14:14 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Ik ben ook niet voor niets gestopt met blowen, ik werd er knetterdegekker van.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 05-10-2008 14:20 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

kendat,

was een té downer vr mij

helemaal verkeerde effect en het beetje structuur in mijn denken was helemaal weg dan...


signature


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 05-10-2008 19:56 by BARABAS Profiel van BARABAS

quote:
Op 2 oktober 2008 22:16 schreef skullfuck het volgende:
bedankt. Jou heb ik ook al lang niet meer gesproken zeg.

Tjae, een poosje geleden had ik het echt helemaal gehad met alles wat menselijk was. En hoewel het komt door mijn eigen beperking kan ik mijn frustraties alleen maar op de buitenwereld (maatschappelijke normen/waarden en domheden)projecteren.

Na het proberen te overtuigen van de autoriteit (lees:psychiater) dat er verdomd weinig verschil is tussen consensus&ziektebeelden vs het individu&waan werd de medicatie stopgezet en mocht ik daar alleen weer aan in combinatie met een anti-psychoticum. Iets waar ik weinig trek in heb omdat ik niet psychotisch ben (eerder chaotisch).

Daarom

Inmiddels weer aan de 'dexies'

A condeming fear strikes down
Things they cannot understand
An excuse to cover up weaknesses that lie within
Lies
Laying your guilt and pain
On people that had no part in the molding of a life
That creates its destruction
Lies
Right before your very eyes
A reflection of the mistakes
To the end you will deny
Your part in the demise of a life
Lack of comprehension
Thriving on your cliche
Compelled by self-resentment

Reaching into the minds of those that created
The depression in which they
In which they drowned their flesh and blood
Lies
So easy to blame the
Everlasting fear on a pathetic attempt
To justify the ending of life
Lies
Right before your very eyes
A reflection of the mistakes
To the end you will deny
Your part in the demise of a life
Lack of comprehension
Thriving on your cliche
Compelled by self-resentment




Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 05-10-2008 20:26 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 3 oktober 2008 16:23 schreef skullfuck het volgende:
Nee ik vind het niet raar, en om er duidelijk over te zijn: Als je schizofrenie hebt moet je niet blowen. Dat is het zelfde als een alcoholist met een slechte lever.

Ik kan met sommige mensen die behoorlijk geblowed hebben goed praten over een psychoze. Je kent het vast wel. Je hebt op een lege maag een joint gerookt en je word wat parranoide. Dan is het soms net als of je jezelf van boven af ziet.

Dat heb ik dus lang gehad ook toen ik niet blowde. Kijk als je een keer een jointje rookt en je hebt dat dan is het weg als het uitgewrkt is. Ik had het soms weken achter elkaar. Niet een paar uur ofzo. Ik kan niet praten over de inhoud van mijn psychoze, wel de vorm/

jammer dat jij niet aan dat onderzoek kon meedoen man, was misschien wel cool geweest. Ik wist niet dat jij ook in een inrichten hebt gezeten. Maar ik vragen waarvoor?"

beter dat je nergens in bent blijven steken.


hmm zo als je het nu beschrijfd heb ik ook wel last van gehad, de hele tijd denken dat ik niet helder ben, gesprekken niet kunnen volgen omdat je de mensen wel hoort maar met heel veel moeite maar een paar woorden ervan kunt luisteren. En ook heel vaak het gevoel hebben dat je niet in je lichaam zit alsof je oordoppen in hebt en door een wolk moet kijken, en bij aanraking alsof je een dikke trui aan hebt.
Als ik toen stoned was, was het opzich wel tof(k deed het vooral in mn eentje om muziek te luisteren), maar ik kon niet eens meer een patatje bestellen of telefoneren of met vreemde mensen praten. En als ik in echt slechte buien zat kreeg ik het ook steeds meer als ik nuchter was.

Daar ben ik gelukkig wel goed vanaf geraakt, en niet door te stoppen met blowen(slechts enkele keren een maandje omdat ik er daarvoor afhankelijk was geraakt). Door aan problemen te werken die verergeren door blowen kun je stoned nog net even dieper op dat soort problemen in gaan. Natuurlijk moet je het nuchter eerst beginnen en nuchter het belangrijkste doen, maar zonder stoned dingen op te lossen was ik nooit zo diep bij problemen gekomen.

Trouwens wel raar dat psychotische patienten meer aangetrokken lijken tot blowen, blowen ze omdat ze schizofreen zijn of zijn ze schizofreen omdat ze blowen, Er zijn onderzoeken die beide bevestigen(en dat lijkt me ook het geval).

K heb op mn 16e 8 weekjes ter observatie gezeten. Ik was behoorlijk de weg kwijt geraakt, en de psych had gezegd dat ik vrijwillig mezelf kon op laten nemen of dat ik gedwongen zou gaan(niet echt een keus dus). Maar achteraf goed dat ik vrijwillig had gekozen want anders zou ik misschien veel langzamer eruit komen. Na die observatie was ik uit mezelf al zover gekomen dat ik eigenlijk niet veel verdere behandeling nodig had, k ging er wel naartoe maar dat was meer om makkelijk vrij te krijgen van school. Later heb ik uit interesse mn dossier door gelezen, er stonden gigantisch veel fouten in. Maar daar dachten ze aan PDD NOS en dissociatieve stoornis en volgens mij ook nog PTSS. K kan me daar wel redelijk in vinden, maar k heb er niet echt last meer van, al kan ik het wel weer oproepen als ik dat zou willen.

K ben niet echt ergens in blijven steken maar t heeft eigenlijk wel iets van 3 jaar geduurd voordat ik een beetje stabiel was.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 05-10-2008 21:20 by skullfuck Profiel van skullfuckhttp://

quote:
Op 5 oktober 2008 19:56 schreef BARABAS het volgende:
Tjae, een poosje geleden had ik het echt helemaal gehad met alles wat menselijk was. En hoewel het komt door mijn eigen beperking kan ik mijn frustraties alleen maar op de buitenwereld (maatschappelijke normen/waarden en domheden)projecteren.

Na het proberen te overtuigen van de autoriteit (lees:psychiater) dat er verdomd weinig verschil is tussen consensus&ziektebeelden vs het individu&waan werd de medicatie stopgezet en mocht ik daar alleen weer aan in combinatie met een anti-psychoticum. Iets waar ik weinig trek in heb omdat ik niet psychotisch ben (eerder chaotisch).

Daarom

Inmiddels weer aan de 'dexies'

A condeming fear strikes down
Things they cannot understand
An excuse to cover up weaknesses that lie within
Lies
Laying your guilt and pain
On people that had no part in the molding of a life
That creates its destruction
Lies
Right before your very eyes
A reflection of the mistakes
To the end you will deny
Your part in the demise of a life
Lack of comprehension
Thriving on your cliche
Compelled by self-resentment

Reaching into the minds of those that created
The depression in which they
In which they drowned their flesh and blood
Lies
So easy to blame the
Everlasting fear on a pathetic attempt
To justify the ending of life
Lies
Right before your very eyes
A reflection of the mistakes
To the end you will deny
Your part in the demise of a life
Lack of comprehension
Thriving on your cliche
Compelled by self-resentment





beter dat je nog leeft. Pillen is gavaarlijk soms. Hoop dat je er beter uitkomt. Ik wil je niet sarren maar, ik heb ook lang in de waan geleeft dat ik niet psychotisch was. Wat ik dus wel was. Moeilijk moeilijk.

Hopenlijk ga jij jezelf vinden. Soms is het gewoon torment.


Suck my piss


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 05-10-2008 21:42 by skullfuck Profiel van skullfuckhttp://

quote:
Op 5 oktober 2008 20:26 schreef ElitE het volgende:
hmm zo als je het nu beschrijfd heb ik ook wel last van gehad, de hele tijd denken dat ik niet helder ben, gesprekken niet kunnen volgen omdat je de mensen wel hoort maar met heel veel moeite maar een paar woorden ervan kunt luisteren. En ook heel vaak het gevoel hebben dat je niet in je lichaam zit alsof je oordoppen in hebt en door een wolk moet kijken, en bij aanraking alsof je een dikke trui aan hebt.
Als ik toen stoned was, was het opzich wel tof(k deed het vooral in mn eentje om muziek te luisteren), maar ik kon niet eens meer een patatje bestellen of telefoneren of met vreemde mensen praten. En als ik in echt slechte buien zat kreeg ik het ook steeds meer als ik nuchter was.

Daar ben ik gelukkig wel goed vanaf geraakt, en niet door te stoppen met blowen(slechts enkele keren een maandje omdat ik er daarvoor afhankelijk was geraakt). Door aan problemen te werken die verergeren door blowen kun je stoned nog net even dieper op dat soort problemen in gaan. Natuurlijk moet je het nuchter eerst beginnen en nuchter het belangrijkste doen, maar zonder stoned dingen op te lossen was ik nooit zo diep bij problemen gekomen.

Trouwens wel raar dat psychotische patienten meer aangetrokken lijken tot blowen, blowen ze omdat ze schizofreen zijn of zijn ze schizofreen omdat ze blowen, Er zijn onderzoeken die beide bevestigen(en dat lijkt me ook het geval).

K heb op mn 16e 8 weekjes ter observatie gezeten. Ik was behoorlijk de weg kwijt geraakt, en de psych had gezegd dat ik vrijwillig mezelf kon op laten nemen of dat ik gedwongen zou gaan(niet echt een keus dus). Maar achteraf goed dat ik vrijwillig had gekozen want anders zou ik misschien veel langzamer eruit komen. Na die observatie was ik uit mezelf al zover gekomen dat ik eigenlijk niet veel verdere behandeling nodig had, k ging er wel naartoe maar dat was meer om makkelijk vrij te krijgen van school. Later heb ik uit interesse mn dossier door gelezen, er stonden gigantisch veel fouten in. Maar daar dachten ze aan PDD NOS en dissociatieve stoornis en volgens mij ook nog PTSS. K kan me daar wel redelijk in vinden, maar k heb er niet echt last meer van, al kan ik het wel weer oproepen als ik dat zou willen.

K ben niet echt ergens in blijven steken maar t heeft eigenlijk wel iets van 3 jaar geduurd voordat ik een beetje stabiel was.


damn beter dat het nu wel goed gaat. Wat je verteld over je opname heb ik ook gehad.De eerste keer was dat, Dat ze doen alsof je een keuze hebt maar eigenlijk heb je die niet.

Over blowen en schizo.


Ik denk maar dat ben ik, dat het in je moet zitten en niet dat jet het kunt krijgen door blowen alleen. Je kan het triggeren idd.


Suck my piss


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 06-10-2008 0:02 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Jah idd, maar ik denk dat iedereen wel iets schizofreens heeft.
De meeste ziektes en ook geestelijke ziektes komen omdat 1 gedeelte/systeem te hard werkt ten opzichte van de rest of te zacht. Dat kan natuurlijk genetisch maar ook door milieu. Daarom zie ik de meeste geestelijke ziektes niet eens als ziekte maar gewoon als een inrichting van je hersenen die te goed is in 1 bepaald iets. Bij schizofrenie ben je erg goed met suggesties maken, maar soms ook iets te goed.
Bij autisme is het dat je hersenonderdelen geen goede verbindingen hebben waardoor je meestal erg abstract naar dingen kijkt, dat is vaak kut om sociale dingen te herkennen maar autisten zijn erg goed in techniek en patronen ergens in herkennen. Zo goed dat sommige autisten in een plaatje gelijk het goede aantal stipjes kan tellen in 1 oogopslag.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 06-10-2008 17:14 by skullfuck Profiel van skullfuckhttp://

quote:
Op 6 oktober 2008 0:02 schreef ElitE het volgende:
Jah idd, maar ik denk dat iedereen wel iets schizofreens heeft.
De meeste ziektes en ook geestelijke ziektes komen omdat 1 gedeelte/systeem te hard werkt ten opzichte van de rest of te zacht. Dat kan natuurlijk genetisch maar ook door milieu. Daarom zie ik de meeste geestelijke ziektes niet eens als ziekte maar gewoon als een inrichting van je hersenen die te goed is in 1 bepaald iets. Bij schizofrenie ben je erg goed met suggesties maken, maar soms ook iets te goed.
Bij autisme is het dat je hersenonderdelen geen goede verbindingen hebben waardoor je meestal erg abstract naar dingen kijkt, dat is vaak kut om sociale dingen te herkennen maar autisten zijn erg goed in techniek en patronen ergens in herkennen. Zo goed dat sommige autisten in een plaatje gelijk het goede aantal stipjes kan tellen in 1 oogopslag.


Ik snap wat je bedoeld. Ik ken een paar autisten en heb er ook mee gewerkt.

theoretisch gezien geloof ik niet meer in psychiatrie, het is gewoon steeds een herhaling van patronen in hoe mensen zich gedragen/daar moeten we een naam aan geven anders begrijpen we het niet.

De realiteit is toch een afspraak die we maken met elkaar, niet een waarheid.

Maar goed ik heb makkelijk lullen met mijn verbeeldingsvermogen


Suck my piss


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 06-10-2008 18:33 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

en we zijn niet eens zo goed in het afspreken


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 07-10-2008 10:30 by skullfuck Profiel van skullfuckhttp://

haha nee idd.

Trouwens het woord antipsychoticum gaat er uit. Ze gaan het stemmings stabilisator noemen. Dit omdat het in werkelijkheid niet een psychose tegen gaat maar meer de stemming stabiliseerd.

Staks mogen we het woord "mens" niet meer gebruiken omdat het eigenlijk niet klopt.


Suck my piss


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-10-2008 10:32 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje



Maar goed om te zien dat het beter met je gaat skulliefuckie!


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 07-10-2008 10:42 by skullfuck Profiel van skullfuckhttp://

dankje man! Ik ga voor uit met de dag.

ik krijg bijna zin in een meeting!


Suck my piss


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 11-10-2008 11:53 by skullfuck Profiel van skullfuckhttp://

Ik ga binnenkort spreken en vragen beandtwoorden voor een soort congress over schizofrenie.

Ik ben gevraagt omdat ik er altijd open over ben, en omdat ik niet bang ben voor vooroordelen. Dit doe ik juist om voor oordelen tegen te gaan.

Wish me luck


Suck my piss


Count Steel
Haatgospeltrol
Usericon van Count Steel
Posted 11-10-2008 11:56 by Count Steel Profiel van Count Steel

Dat doe je goed! Knap man!
Succes daar, hoop dat je een hoop vooroordelen onderuit kunt halen


Op 16 juli 2016 14:36 schreef Diktor het volgende: Edit: ik zie ook oprecht niet in wat jouw of mijn fysiek met welke zaak dan ook vandoen heeft.


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 11-10-2008 11:58 by skullfuck Profiel van skullfuckhttp://

dankje. Ik ga mijn best doen


Suck my piss


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 11-10-2008 12:00 by M. Profiel van M.

quote:
Op 11 oktober 2008 11:53 schreef skullfuck het volgende:
Ik ga binnenkort spreken en vragen beandtwoorden voor een soort congress over schizofrenie.

Ik ben gevraagt omdat ik er altijd open over ben, en omdat ik niet bang ben voor vooroordelen. Dit doe ik juist om voor oordelen tegen te gaan.

Wish me luck

Stoer. Laat je jezelf ook filmen?


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen