|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
quote: shit ik weet niet eens hoe lang ik het al probeer. Ik ben ook nog lang niet klaar. MCDD heb ik nog nooit van gehoord. Zal eens wat opzoeken. veel respect en veel sterkte. may the force be with you. IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK |
|
Dank je, en voor jou hetzelfde. Ik bedoelde trouwens PDD net, niet MCDD. (alhoewel het zeker wel interessant leervoer is) |
|
PDD NOS bedoel je. Mijn broertje heeft dat. NOS= Not otherwise specified. kortom: geen idee! |
|
quote: Klinkt wel heel mooi, maar is volgens mij ook best moeilijk. Zeker nu de zorg en andere instanties juist heel erg proberen om je binnen een bepaald keurslijf te passen en daar een bepaald budget voor hulp aan toe te kennen. Ik ben bang dat onze maatschappij enerzijds veel te veel gericht is op het "normale" en mensen in een keurslijf wil hebben, en anderzijds veel te ingewikkeld is geworden voor mensen met een "stoornis" om ergens in te passen. Met een jongen die een PDD-NOS-stoornis heeft en een hoge intelligentie op mijn werk heb ik het er vaak over hoe hij een paar honderd jaar geleden veel beter in de maatschappij zou hebben gepast. Door zijn stoornis kan hij zich veel beter focussen op zaken dan wij en zou hij b.v. een prima geestelijke of vernieuwende wetenschapper kunnen zijn geworden. Nu moet hij daarvoor verplicht een school met allerlei (sociale) verplichtingen en aanpassingen volgen, binnen allerlei keurslijven passen etc. Bovendien moet hij continu vechten tegen het stempel dat hem in de diagnose is gegeven en waardoor hij automatisch al bij van alles buitengesloten wordt vanwege zijn dossier. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
En NAO (Niet Anders Omschreven) in het Nederlands.. Hoe ik dat weet... mwah.. |
|
leuke docu. http://www.youtube.com/watch?v=DNBqGZQRL_c&feature=channel_page wel een beetje negatief. IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK |
|
quote: Ik heb (naast Asperger) van die typische woord/klank fascinaties die het beste zijn te omschrijven als een soort tourette-denken. Kasperski is er o.a eentje. Hoe zit het eigenlijk bij jou met het verschijnsel synesthesie. Mijn idee is dat het nogal samenhangt met de 'mate' van autisme. Heb eens gelezen in een interview dat Gene Hoglan ook Asperger's syndroom heeft. Kan me wel goed indentificeren met zijn teksten op Time Does Not Heal in ieder geval: Pain's Invention, Madness Chains shackle me With truth I'm face to face Backed up in between A damp cage I remain In the cell of numb despair The chill engulfs my veins There's only one notion that I revere The only truth in life is pain It levels and crushes at its free will My doomed fate will soon be sealed Pain's invention, madness Preys behind my eyes Pain's invention, madness Now I realize Pain's invention, madness Though I'll not break free Pain's invention, madness Truth eternally Beyond my grasp is a life That I will never attain Happiness, joy, not in sight Supplanted by truth's dark reign Physical, mental agony shows Along which my life revolves Either you feel it, or you don't There are never lies involved Clutching to my abnormality Hand in hand with destiny Pain's invention, madness Preys behind my eyes Pain's invention, madness Now I realize Pain's invention, madness Though I'll not break free Pain's invention, madness Truth eternally When you are pumping full of life The one sensation that you have Can penetrate through love or hate Existence on a higher plane In death and life, both the domains Surrender totally to pain I slip and claw and scream It calls Leave me alone with me It yearns I'm bleeding from my brain It needs me I'm helpless, trapped behind Its walls Tearing apart my mind It burns Upon my naked soul It feeds Streams of consciousness fill the page As my nerve endings scream in rage Deliver me to the darkest age As DeSade sits at center stage My flesh is but a portal now To wisdom and truth I am avowed Pain's invention, madness Pain's invention, madness Twisting through the door Am I nevermore? My breath I can feel Therefore I am real I've succumbed to there heinous sins And I'll never be forgiven Shackled and bound, my new life I've found And I've tasted the fruits forbidden I've craving more Of pain's overtures Liberation is near And I have nothing to fear In this journey of self-discovery I have found the keys to be set free In this wicked course, I've uncovered the force That will keep me vital eternally Pain's invention, madness The force that preys behind my eyes Pain's invention, madness upon me Pain's invention, madness It takes this long to realize Pain's invention, madness, has set me free Transcendency Of mere mortality Tortured infliction Is now my addiction Constant agony Has created me I am suffering Through this atrocity I'm not blind to what I might find Squirming way down deep inside my labyrinthine mind Inhibitions removed, replaced with scar tissue And I'm punished with blades of my lobotomizing suit I've sought this dream In its violent extreme Now my pleasure is clear Though the lesson's severee My will is strong, but I could be wrong This new doctrine for which I've been searching all along is The religion of truth through administration of pain The body only takes so much before it drives the mind insane As a matter of fact, my friend I've come to my bitter end It's not a torture rack I'm in Though I can still pretend It's a jacket of white with buckles and straps Not a pleasure device at all It keeps me safely under wraps While I'm chained to this padded wall hear my cries... you'll never know [Dit bericht is gewijzigd door BARABAS op 15-01-2009 20:23] Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood. |
|
Misschien taboe maar ik probeer het toch. Zijn er mensen met lausy orgasms door AD? |
|
Nee. Ik heb dankzij mn medicijnen een sexdrive van 0,0, dus zelfs lousy orgasmes zijn er niet meer bij. Ik stuitte toevallig trouwens gisteren op een forum over (autisme)spectrum stoornissen, waar ook oa. Asperger en PDD-NOS bijzit, misschien overbodig, maar ik vond er een aantal er herkenbare/nuttige dingen staan: www.autsider.net |
|
Je komt gewoon helemaal niet meer klaar? Seroxat toevallig? |
|
Nee, Sertraline. Kwam er gisteren toevallig achter dat ik wel jaren Seroxat gehad heb, alleen onder een andere naam, toen was dit probleem er ook. En ik kom inderdaad helemaal niet meer klaar, maar then again, er komt uberhaupt niks meer omhoog... |
|
Ja een nogal ondergesneeuwd kindje. Je slikt AD om uit je depressie te komen, vervolgens zit je in zak en as omdat er niks omhoog komt maar ook omdat de "lust" gewoon weg is. Is zekers klote! |
|
Toen ik depressief was, had ik sowieso weinig zin in seks, dus als de antidepressiva ook libidokillers waren, dan viel me dat niet echt op. Voor mij persoonlijk was stoppen met de pil een veel groter verschil dan stoppen met de antidepressiva voor m'n seksdrive. Als we het dan toch over rottige medicijnen hebben... Heel veel vrouwen slikken jaren en jaren zonder erbij na te denken hormoonpreparaten die niet alleen hun cyclus volkomen verneuken (yeah, well, that's kind of the idea, isn't it?), maar die ook een enorme invloed hebben op hun seksualiteitsbeleving. En daar hoor je nooit iemand over. Neemt niet weg dat veel psychofarmaca veel nare bijwerkingen hebben. En dat er maar weinig psychiaters zijn die daar uit zichzelf over beginnen wanneer ze iets voorschrijven. “Be regular and orderly in your life so that you may be violent and original in your work.” |
|
Vriendin van m'n zusje is autistisch. Is nu van huis weggelopen. Zegt dat ze niet meer naar school gaat. Niets blabla. Reden: ze kreeg de sleutel van de brievenbus niet. Want daar zat het geld van dr krantenwijk in. Wat bleek: ze had het geld allang gehad stond er in de brief... Toch best apart.. |
|
quote: Is zij niet gewoon ontzettend aan het puberen (naast dat ze autistisch is) |
|
Oh ook dat, en ze heeft ook ADHD.. naja tis gewoon een beetje een problemen meisje. Maar nu heeft ze dus begeleidend wonen aangevraagt ofzo. En dr spullen worden zondag allemaal opgehaald en ze woont nu bij een vriend ofzo :S Echt vaag allemaal. Alleen maar om een sleutelte |
|
quote: Ja, mijn voordeel is dat seks en dat soort dingen nooit echt mn interesse gehad hebben, ik wordt/werd er ook niet echt depressiever van ofzo. |
|
bijwerking op je sex zijn kut(huhuhhuhu) SEROXAT kilde alle fun, dus ook teh fun in bed. Ik had een vet lekkere chick, alles er op en er aan. Maar het boeiede mij toen niet meer. Met andere pillen heb ik daar nooit last van gehad. Alles doet het verder prima tegenwoordig. Er is mij toen wel pillen aan geboden om dat te verhelpen maar het boeide mij niet meer. edit er zijn eigenlijk weinig dingen die er wel toe deden toen. het was allemaal lekker boeiend. edit2 ik herinner mij dat ik wel eens riep, ik wil mijn naam verenderen want ik ben een compleet ander persoon. [Dit bericht is gewijzigd door Black Jew op 16-01-2009 12:49] IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK |
|
quote: Dat zal wel meevallen, waarschijnlijk was het sleuteltje de bekende trigger of druppel die de emmer deed overlopen na jarenlang op de tenen lopen van de persoon in kwestie. Bovendien zijn details voor mensen met een stoornis in het autisctisch spectrum vaak veel belangrijker dan voor mensen die dit niet hebben. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote: Nou... quote: Heel erg waar dit. En dan ook nog eens de invloed die het op de geestelijke toestand van vrouwen kan hebben naar mijn idee. Als vrouwen zwanger zijn en gevoelig voor hormonen, kan dit soms bijna karakterveranderingen tot gevolg hebben. Dit soort preparaten waar eenzelfde soort stoffen in zitten moeten naar mijn idee haast wel een vreemde wisselwerking met de stofjes in je hersenen veroorzaken. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote: Moest het even googlen, maar ik heb het niet tot nauwelijks. Die woord en klank fascinaties daarentegen juist wel, dat zal door de Tourette kunnen komen. Soms lees of hoor je wat en daar loop je dan de hele dag mee in je hoofd, maar ook veel zelf verzonnen (onzin)woorden of klanken, die naar boven komen en blijven hangen. Steen en De Jeugd van Tegenwoordig zijn dan ook gaaf om naar te luisteren |
|
quote: Kijk hier eens: http://en.wikipedia.org/wiki/Selective_serotonin_reuptake_inhibitor#Sexual_side_effects Wordt ook toegediend bij mensen die last hebb en van voortijdige ejaculatie, dus het kan het inderdaad remmen. |
|
quote: Daar kijk ik ook al een tijdje rond, best interessant soms. Geloof dat ik de link hier ook al eens had geplaatst in het autisme topic. |
|
Ik meen dat je me die zelfs ooit toegestuurd had via mail, samen met nog wat interessante links en artikelen. Toen helemaal vergeten, en gisteren per toeval weer op gestuit. |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |