IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Van gekke menschen, de dingen die voorbij gaan (psychiatrie en shit) Vorige pagina | Volgende pagina
Sjaakie
Droeftoeter
Usericon van Sjaakie
Posted 14-01-2009 17:24 by Sjaakie Profiel van Sjaakiehttp://www.context-band.nl

Ja, zwart/wit zien is een gevolg van mijn stoornis, ik heb last van trekken van Asperger en autisme, niet genoeg om een diagnose te krijgen alleen van die 2, maar omdat het allerlei punten zijn valt het onder een andere noemen, MCDD?

Ik ben al 5 jaar aan het proberen om uit dat circeltje te komen, nu heeft het vorig jaar wel geholpen dat ik eindelijk een "officiele" diagnose kreeg, maar af en toe wordt ik gewoon nog steeds zo gruwelijk wanhopig van dit feit. Ik weet waar het aan ligt, ik weet waar ik problemen door krijg, en ik kan het niet uit de weg gaan, zelfs als ik aan zie komen dat ik er problemen mee krijg.

De wil is er absoluut, maar nu ben ik gewoon alleen maar moe en verdrietig.


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 14-01-2009 18:08 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

quote:
Op 14 januari 2009 17:24 schreef Sjaakie het volgende:
Ja, zwart/wit zien is een gevolg van mijn stoornis, ik heb last van trekken van Asperger en autisme, niet genoeg om een diagnose te krijgen alleen van die 2, maar omdat het allerlei punten zijn valt het onder een andere noemen, MCDD?

Ik ben al 5 jaar aan het proberen om uit dat circeltje te komen, nu heeft het vorig jaar wel geholpen dat ik eindelijk een "officiele" diagnose kreeg, maar af en toe wordt ik gewoon nog steeds zo gruwelijk wanhopig van dit feit. Ik weet waar het aan ligt, ik weet waar ik problemen door krijg, en ik kan het niet uit de weg gaan, zelfs als ik aan zie komen dat ik er problemen mee krijg.

De wil is er absoluut, maar nu ben ik gewoon alleen maar moe en verdrietig.


shit ik weet niet eens hoe lang ik het al probeer. Ik ben ook nog lang niet klaar.

MCDD heb ik nog nooit van gehoord. Zal eens wat opzoeken.

veel respect en veel sterkte.
may the force be with you.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Sjaakie
Droeftoeter
Usericon van Sjaakie
Posted 14-01-2009 20:33 by Sjaakie Profiel van Sjaakiehttp://www.context-band.nl

Dank je, en voor jou hetzelfde.

Ik bedoelde trouwens PDD net, niet MCDD. (alhoewel het zeker wel interessant leervoer is)


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 14-01-2009 22:08 by ghoulliette Profiel van ghoulliette

PDD NOS bedoel je. Mijn broertje heeft dat. NOS= Not otherwise specified. kortom: geen idee!


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 14-01-2009 22:10 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 14 januari 2009 16:51 schreef ghoulliette het volgende:
Maar doordat jij dingen anders ziet dan de meeste mensen maakt het je ook uniek.
Hoe vervelend en lastig het soms ook is om te te passen in de bestaande instituten die allemaal uitgaan van een bepaald "model-mens" geeft het je misschien juist de mogelijkheid je buiten de bestaande instituties te begeven en te onwtikkelen. Creativiteit bestaat misschien wel binnen het gevestigde, maar het groeit/ ontwikkelt er niet.



Klinkt wel heel mooi, maar is volgens mij ook best moeilijk. Zeker nu de zorg en andere instanties juist heel erg proberen om je binnen een bepaald keurslijf te passen en daar een bepaald budget voor hulp aan toe te kennen.
Ik ben bang dat onze maatschappij enerzijds veel te veel gericht is op het "normale" en mensen in een keurslijf wil hebben, en anderzijds veel te ingewikkeld is geworden voor mensen met een "stoornis" om ergens in te passen.
Met een jongen die een PDD-NOS-stoornis heeft en een hoge intelligentie op mijn werk heb ik het er vaak over hoe hij een paar honderd jaar geleden veel beter in de maatschappij zou hebben gepast. Door zijn stoornis kan hij zich veel beter focussen op zaken dan wij en zou hij b.v. een prima geestelijke of vernieuwende wetenschapper kunnen zijn geworden. Nu moet hij daarvoor verplicht een school met allerlei (sociale) verplichtingen en aanpassingen volgen, binnen allerlei keurslijven passen etc. Bovendien moet hij continu vechten tegen het stempel dat hem in de diagnose is gegeven en waardoor hij automatisch al bij van alles buitengesloten wordt vanwege zijn dossier.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 14-01-2009 22:11 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

En NAO (Niet Anders Omschreven) in het Nederlands..

Hoe ik dat weet... mwah..



Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 15-01-2009 13:47 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050



IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 15-01-2009 20:17 by BARABAS Profiel van BARABAS

quote:
Op 13 januari 2009 16:56 schreef Nimbus het volgende:
Asperger en Tourette inderdaad.
Door mijn asperger heb ik misschien wel een goed geheugen, tenminste veel mensen die zeggen dat ik dat heb. Ik schijn bijna alles te onthouden en op sommige vlakken bijna enycclopedische kennis te hebben. Maar dat toepassen is lastig. Daarnaast wil logica en ruimtelijk inzicht wel goed.



Ik heb (naast Asperger) van die typische woord/klank fascinaties die het beste zijn te omschrijven als een soort tourette-denken. Kasperski is er o.a eentje.
Hoe zit het eigenlijk bij jou met het verschijnsel synesthesie. Mijn idee is dat het nogal samenhangt met de 'mate' van autisme.

Heb eens gelezen in een interview dat Gene Hoglan ook Asperger's syndroom heeft. Kan me wel goed indentificeren met zijn teksten op Time Does Not Heal in ieder geval:

Pain's Invention, Madness

Chains shackle me
With truth I'm face to face
Backed up in between
A damp cage I remain
In the cell of numb despair
The chill engulfs my veins
There's only one notion that I revere
The only truth in life is pain

It levels and crushes at its free will
My doomed fate will soon be sealed

Pain's invention, madness
Preys behind my eyes
Pain's invention, madness
Now I realize
Pain's invention, madness
Though I'll not break free
Pain's invention, madness
Truth eternally

Beyond my grasp is a life
That I will never attain
Happiness, joy, not in sight
Supplanted by truth's dark reign
Physical, mental agony shows
Along which my life revolves
Either you feel it, or you don't
There are never lies involved

Clutching to my abnormality
Hand in hand with destiny

Pain's invention, madness
Preys behind my eyes
Pain's invention, madness
Now I realize
Pain's invention, madness
Though I'll not break free
Pain's invention, madness
Truth eternally

When you are pumping full of life
The one sensation that you have
Can penetrate through love or hate
Existence on a higher plane
In death and life, both the domains
Surrender totally to pain

I slip and claw and scream
It calls
Leave me alone with me
It yearns
I'm bleeding from my brain
It needs me
I'm helpless, trapped behind
Its walls
Tearing apart my mind
It burns
Upon my naked soul
It feeds

Streams of consciousness fill the page
As my nerve endings scream in rage
Deliver me to the darkest age
As DeSade sits at center stage

My flesh is but a portal now
To wisdom and truth I am avowed

Pain's invention, madness
Pain's invention, madness

Twisting through the door
Am I nevermore?
My breath I can feel
Therefore I am real

I've succumbed to there heinous sins
And I'll never be forgiven
Shackled and bound, my new life I've found
And I've tasted the fruits forbidden

I've craving more
Of pain's overtures
Liberation is near
And I have nothing to fear

In this journey of self-discovery
I have found the keys to be set free
In this wicked course, I've uncovered the force
That will keep me vital eternally

Pain's invention, madness
The force that preys behind my eyes
Pain's invention, madness upon me
Pain's invention, madness
It takes this long to realize
Pain's invention, madness, has set me free

Transcendency
Of mere mortality
Tortured infliction
Is now my addiction
Constant agony
Has created me
I am suffering
Through this atrocity

I'm not blind to what I might find
Squirming way down deep inside my labyrinthine mind
Inhibitions removed, replaced with scar tissue
And I'm punished with blades of my lobotomizing suit

I've sought this dream
In its violent extreme
Now my pleasure is clear
Though the lesson's severee

My will is strong, but I could be wrong
This new doctrine for which I've been searching all along is
The religion of truth through administration of pain
The body only takes so much before it drives the mind insane

As a matter of fact, my friend
I've come to my bitter end
It's not a torture rack I'm in
Though I can still pretend
It's a jacket of white with buckles and straps
Not a pleasure device at all
It keeps me safely under wraps
While I'm chained to this padded wall

hear my cries...
you'll never know


[Dit bericht is gewijzigd door BARABAS op 15-01-2009 20:23]


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 16-01-2009 7:02 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

Misschien taboe maar ik probeer het toch.
Zijn er mensen met lausy orgasms door AD?


Sjaakie
Droeftoeter
Usericon van Sjaakie
Posted 16-01-2009 9:14 by Sjaakie Profiel van Sjaakiehttp://www.context-band.nl

Nee.

Ik heb dankzij mn medicijnen een sexdrive van 0,0, dus zelfs lousy orgasmes zijn er niet meer bij.

Ik stuitte toevallig trouwens gisteren op een forum over (autisme)spectrum stoornissen, waar ook oa. Asperger en PDD-NOS bijzit, misschien overbodig, maar ik vond er een aantal er herkenbare/nuttige dingen staan: www.autsider.net


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 16-01-2009 9:16 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

Je komt gewoon helemaal niet meer klaar?
Seroxat toevallig?


Sjaakie
Droeftoeter
Usericon van Sjaakie
Posted 16-01-2009 9:21 by Sjaakie Profiel van Sjaakiehttp://www.context-band.nl

Nee, Sertraline.

Kwam er gisteren toevallig achter dat ik wel jaren Seroxat gehad heb, alleen onder een andere naam, toen was dit probleem er ook. En ik kom inderdaad helemaal niet meer klaar, maar then again, er komt uberhaupt niks meer omhoog...


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 16-01-2009 9:41 by Slechtheid Profiel van Slechtheid

Ja een nogal ondergesneeuwd kindje. Je slikt AD om uit je depressie te komen, vervolgens zit je in zak en as omdat er niks omhoog komt maar ook omdat de "lust" gewoon weg is. Is zekers klote!



Aaargh
Hel jawel!
Usericon van Aaargh
Posted 16-01-2009 11:30 by Aaargh Profiel van Aaarghhttp://www.zwangerschapspagina.nl

Toen ik depressief was, had ik sowieso weinig zin in seks, dus als de antidepressiva ook libidokillers waren, dan viel me dat niet echt op. Voor mij persoonlijk was stoppen met de pil een veel groter verschil dan stoppen met de antidepressiva voor m'n seksdrive. Als we het dan toch over rottige medicijnen hebben... Heel veel vrouwen slikken jaren en jaren zonder erbij na te denken hormoonpreparaten die niet alleen hun cyclus volkomen verneuken (yeah, well, that's kind of the idea, isn't it?), maar die ook een enorme invloed hebben op hun seksualiteitsbeleving. En daar hoor je nooit iemand over.

Neemt niet weg dat veel psychofarmaca veel nare bijwerkingen hebben. En dat er maar weinig psychiaters zijn die daar uit zichzelf over beginnen wanneer ze iets voorschrijven.


“Be regular and orderly in your life so that you may be violent and original in your work.”


Litha
Usericon van Litha
Posted 16-01-2009 11:39 by Litha Profiel van Lithahttp://www.lithadesign.nl

Vriendin van m'n zusje is autistisch. Is nu van huis weggelopen. Zegt dat ze niet meer naar school gaat. Niets blabla. Reden: ze kreeg de sleutel van de brievenbus niet. Want daar zat het geld van dr krantenwijk in. Wat bleek: ze had het geld allang gehad stond er in de brief... Toch best apart..



MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 16-01-2009 11:44 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 16 januari 2009 11:39 schreef Litha het volgende:
Vriendin van m'n zusje is autistisch. Is nu van huis weggelopen. Zegt dat ze niet meer naar school gaat. Niets blabla. Reden: ze kreeg de sleutel van de brievenbus niet. Want daar zat het geld van dr krantenwijk in. Wat bleek: ze had het geld allang gehad stond er in de brief... Toch best apart..


Is zij niet gewoon ontzettend aan het puberen (naast dat ze autistisch is)


Litha
Usericon van Litha
Posted 16-01-2009 11:46 by Litha Profiel van Lithahttp://www.lithadesign.nl

Oh ook dat, en ze heeft ook ADHD.. naja tis gewoon een beetje een problemen meisje.
Maar nu heeft ze dus begeleidend wonen aangevraagt ofzo. En dr spullen worden zondag allemaal opgehaald en ze woont nu bij een vriend ofzo :S Echt vaag allemaal. Alleen maar om een sleutelte



Sjaakie
Droeftoeter
Usericon van Sjaakie
Posted 16-01-2009 12:07 by Sjaakie Profiel van Sjaakiehttp://www.context-band.nl

quote:
Op 16 januari 2009 9:41 schreef Slechtheid het volgende:
Ja een nogal ondergesneeuwd kindje. Je slikt AD om uit je depressie te komen, vervolgens zit je in zak en as omdat er niks omhoog komt maar ook omdat de "lust" gewoon weg is. Is zekers klote!



Ja, mijn voordeel is dat seks en dat soort dingen nooit echt mn interesse gehad hebben, ik wordt/werd er ook niet echt depressiever van ofzo.


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 16-01-2009 12:27 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

bijwerking op je sex zijn kut(huhuhhuhu)

SEROXAT kilde alle fun, dus ook teh fun in bed. Ik had een vet lekkere chick, alles er op en er aan. Maar het boeiede mij toen niet meer. Met andere pillen heb ik daar nooit last van gehad. Alles doet het verder prima tegenwoordig.

Er is mij toen wel pillen aan geboden om dat te verhelpen maar het boeide mij niet meer.

edit er zijn eigenlijk weinig dingen die er wel toe deden toen. het was allemaal lekker boeiend.

edit2 ik herinner mij dat ik wel eens riep, ik wil mijn naam verenderen want ik ben een compleet ander persoon.

[Dit bericht is gewijzigd door Black Jew op 16-01-2009 12:49]


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 16-01-2009 13:13 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 16 januari 2009 11:46 schreef Litha het volgende:
Alleen maar om een sleutelte

Dat zal wel meevallen, waarschijnlijk was het sleuteltje de bekende trigger of druppel die de emmer deed overlopen na jarenlang op de tenen lopen van de persoon in kwestie. Bovendien zijn details voor mensen met een stoornis in het autisctisch spectrum vaak veel belangrijker dan voor mensen die dit niet hebben.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 16-01-2009 13:19 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 16 januari 2009 11:30 schreef Aaargh het volgende:
Toen ik depressief was, had ik sowieso weinig zin in seks, dus als de antidepressiva ook libidokillers waren, dan viel me dat niet echt op.

Nou...
quote:
Voor mij persoonlijk was stoppen met de pil een veel groter verschil dan stoppen met de antidepressiva voor m'n seksdrive. Als we het dan toch over rottige medicijnen hebben... Heel veel vrouwen slikken jaren en jaren zonder erbij na te denken hormoonpreparaten die niet alleen hun cyclus volkomen verneuken (yeah, well, that's kind of the idea, isn't it?), maar die ook een enorme invloed hebben op hun seksualiteitsbeleving. En daar hoor je nooit iemand over.



Heel erg waar dit. En dan ook nog eens de invloed die het op de geestelijke toestand van vrouwen kan hebben naar mijn idee. Als vrouwen zwanger zijn en gevoelig voor hormonen, kan dit soms bijna karakterveranderingen tot gevolg hebben. Dit soort preparaten waar eenzelfde soort stoffen in zitten moeten naar mijn idee haast wel een vreemde wisselwerking met de stofjes in je hersenen veroorzaken.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 16-01-2009 13:44 by Nimbus Profiel van Nimbus

quote:
Op 15 januari 2009 20:17 schreef BARABAS het volgende:


Ik heb (naast Asperger) van die typische woord/klank fascinaties die het beste zijn te omschrijven als een soort tourette-denken. Kasperski is er o.a eentje.
Hoe zit het eigenlijk bij jou met het verschijnsel synesthesie. Mijn idee is dat het nogal samenhangt met de 'mate' van autisme.


Moest het even googlen, maar ik heb het niet tot nauwelijks.

Die woord en klank fascinaties daarentegen juist wel, dat zal door de Tourette kunnen komen.
Soms lees of hoor je wat en daar loop je dan de hele dag mee in je hoofd, maar ook veel zelf verzonnen (onzin)woorden of klanken, die naar boven komen en blijven hangen.
Steen en De Jeugd van Tegenwoordig zijn dan ook gaaf om naar te luisteren



Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 16-01-2009 13:47 by Nimbus Profiel van Nimbus

quote:
Op 16 januari 2009 7:02 schreef Slechtheid het volgende:
Misschien taboe maar ik probeer het toch.
Zijn er mensen met lausy orgasms door AD?


Kijk hier eens: http://en.wikipedia.org/wiki/Selective_serotonin_reuptake_inhibitor#Sexual_side_effects

Wordt ook toegediend bij mensen die last hebb en van voortijdige ejaculatie, dus het kan het inderdaad remmen.



Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 16-01-2009 13:48 by Nimbus Profiel van Nimbus

quote:
Op 16 januari 2009 9:14 schreef Sjaakie het volgende:
Nee.

Ik heb dankzij mn medicijnen een sexdrive van 0,0, dus zelfs lousy orgasmes zijn er niet meer bij.

Ik stuitte toevallig trouwens gisteren op een forum over (autisme)spectrum stoornissen, waar ook oa. Asperger en PDD-NOS bijzit, misschien overbodig, maar ik vond er een aantal er herkenbare/nuttige dingen staan: www.autsider.net


Daar kijk ik ook al een tijdje rond, best interessant soms. Geloof dat ik de link hier ook al eens had geplaatst in het autisme topic.


Sjaakie
Droeftoeter
Usericon van Sjaakie
Posted 16-01-2009 13:49 by Sjaakie Profiel van Sjaakiehttp://www.context-band.nl

Ik meen dat je me die zelfs ooit toegestuurd had via mail, samen met nog wat interessante links en artikelen.

Toen helemaal vergeten, en gisteren per toeval weer op gestuit.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen