![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
quote:Natuurlijk, maar dat heeft meer en ook andere redenen. Iets met medische zorg e.d. Maar dat doet er simpelweg niet aan af dat de leeftijdscategorie (die normaal als sterk, fit, vitaal wordt gezien), relatief, vaak de sjaak was. Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie ![]() |
|
quote: zeker maar is men nu niet beter voorbereid? Ze hebben het nu al over de aankomende herfst en winter. Was dat ook niet anders ten tijde van de Spaanse griep? ![]() |
|
quote: Klopt ![]() ![]() (aantal doden per 100,000 mensen van die leeftijdscategorie) quote: Ja, inderdaad, de bevolking zal daar waarschijnlijk een stuk minder verzwakt geweest zijn. Maar de algehele gezondheid(szorg) was ook een stuk minder, vermoed ik ![]() [Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 07-08-2009 11:20] Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. ![]() |
|
quote: De voorbereiding is aanzienlijk beter, net als de medische wetenschap. Ondanks dat we de Mexicaanse griep met een geruster gevoel tegemoet kunnen zien, kan het nog steeds een enorme impact op de economie hebben; 50% ziekteverzuim onder de bevolking.. tel uit je winst. [Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.' ![]() |
|
quote: ik bagatelliseer het zeker niet maarik moet nog zien dat 50% van de bevolking ziek zal gaan worden. en nu hoop ik echt dat ik gelijk heb!!! ![]() ![]() |
|
Ik geloof niet dat je dan nog veel winst uit te tellen hebt, hehe. ![]() |
|
quote: Tja, dat zijn wel de percentages waarop de noodplannen worden gebaseerd: 10%, 30% en 50%. Uiteraard een worst case scenario, maar toch. [Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.' ![]() |
|
Tja kut, maar halsstarrige pogingen om het buiten de deur te houden zijn ook niet altijd handig, zo zorg je dat het jaren erna ook nog terug blijft komen, okee je hebt geen enorme piek, maar je geeft zo ook veel meer ruimte voor mutatie en resistentie. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< ![]() |
|
ik vraag me af hoeveel mensen het zullen krijgen die het amper zullen merken (of zich op zijn hoogste een beetje grieperig zullen voelen). of is dat niet mogelijk bij deze ziekte, het is toch geen ebolah-achtigige ziekte?(ik heb er eigenlijk (te) weing aandacht aan besteed) hoeveel doden vallen er eigenlijk per jaar aan "normale" ziekten? [Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 07-08-2009 11:27] ![]() |
|
quote: Het verloop van de Spaanse Griep was wel een stuk heftiger dan die de Mexicaanse Griep nu vertoont. In het grootste deel van de gevallen MG heeft het een verloop van een standaard griepje en ben je na een paar dagen weer op de been. [Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.' ![]() |
|
quote: Best veel. Even snel van Wikipedia gehaald: 250.000 - 500.000 doden per jaar. [Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.' ![]() |
|
nouja net zoals bij alle andere virussen heb je er idd een zooi mensen tussen zitten die gewoon echt nergens last van hebben of die maar een beetje wat hebben. Zelf bij ebola heb je mensen die volledig resitent ervoor zijn. Al is bij griep die groep altijd stukken groter als bij ebola. Ik weet niet of die mensen ook verspreiden maar ik geloof dat een gedeelte dat wel doet. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< ![]() |
|
quote: influenza wereldwijd? die cijfers zijn helemaal niet zo nauwkeurig vast te leggen omdat er op influenza niet getest wordt. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< ![]() |
|
Die tweede Spaanse griep komt wel. Iets met overbevolking. Of de tacohoest'm is betwijfel ik overigens ten zeerste. Geen concreet argument voor, slechts een vermoeden. Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie ![]() |
|
quote: Zijn de bijgewerkte influenzacijfers van WHO. Zal niet 100% nauwkeurig zijn, maar wel één van de betrouwbaarste bronnen. [Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.' ![]() |
|
quote: ik bedoelde eigenlijk in Nederland. want daar hoor je eigenlijk nooit iets over. en nogmaals, ik wil de MG niet bagatelliseren maar ik heb ook wel eenbeetje het idee dat er wel heel veel aandacht voor is (maar ik ondersteun natuurlijk wel dat er serieuze voorbereidingen worden getroffen). ![]() |
|
quote: Nederland heb ik niet zo voorhanden, zou je even moeten opzoeken. Och, ik verwacht ook geen tweede Spaanse Griep, maar de klap die een pandemie kan opleveren voor de economie en dagelijkse dienstverlening dient men niet te onderschatten. De enorme aandacht die er voor is, is ook natuurlijk een groot deel geruststelling; door tot in detail te laten zien wat er gebeurt, wat eraan gedaan wordt en wat de stand van zaken is, hou je de bevolking scherp op mogelijke verschijnselen en voorkom je overbodige paniek. [Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.' ![]() |
|
quote:Griepdoden per jaar in NL is gewoon een aardig bekend cijfer, hoor. Paar duizend per jaar. Vrnmlk oude(re) mensen die al behoorlijk aan het eind van hun latijn zijn. Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie ![]() |
|
quote: Klopt, maar ik had pas iets gelezen dat het maar een beetje gissen is omdat het meestal niet alleen de griep is en influenza meestal niet als doodsoorzaak wordt opgegeven. Jammer maar ik kan het stukje niet meer vinden. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< ![]() |
|
quote: ik zie het toch geen goede oplossing om met mondkapjes te gaan lopen of handschoenen te dragen of constant handen te desinfecteren. Het is eigenlijk een verloren strijd vroeg of laat krijg je nu eenmaal virusjes. Neem je dit soort maatregelen op lange termijn dan zul je veel minder goed tegen virussen kunnen, je lichaam herkent virussen minder snel en heeft minder snel oplossingen. Als een nieuw virus op een oud virus lijkt wat je hebt gehad maak je daar makkelijker antistoffen voor. Als je het maar tegen probeert te houden krijg je virussen die minder op elkaar lijken, en wordt het uiteindelijk gevaarlijker. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< ![]() |
|
Mondkapjes e.d. is ook om een razendsnelle verspreiding tegen te gaan tot er een vaccin is ontwikkeld. Verwachting is dat dat aan het einde van het jaar zover is. Dan kan het opbouwen van antistoffen in een gecontroleerde aanpak gegoten worden, in plaats van een landelijke griepepidemie. [Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.' ![]() |
|
![]() ![]() ![]() quote: Bron Die Chinezen toch ![]() Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness ![]() ![]() ![]() |
|
@Griepvirus: Ik heb vd week, weet niet meer waarin, gelezen dat het helemaal niet bewezen is dat mondkapjes helpen. Deze dingen hebben waarschijnlijk slechts een placebo effect. Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie ![]() |
|
quote: wat opzich logisch is, zeker de standaard mondkapjes die uitgedeeld en an masse gedragen worden laten elk denkbaar stofdeeltje door. Hermetisch afgesloten pak inclusief masker ja, maar de rest is echt prut Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie. ![]() |
![]() |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
![]() |
Index / Nieuws, actualiteit en media | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |