|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
NS gaat automaten aanpassen na misbruik via-route Uitgegeven: 21 augustus 2009 19:05 UTRECHT - De Nederlandse Spoorwegen (NS) gaan al hun kaartautomaten aanpassen nu is gebleken dat door een foefje uit te halen reizigers voor bepaalde reizen minder kunnen betalen dan eigenlijk zou moeten. Dat liet een woordvoerder van de NS vrijdag weten. Wanneer reizigers bijvoorbeeld van Groningen naar Amsterdam willen reizen en terug, kost een retourtje 42,30 euro. Wanneer de reiziger een kaartje koopt van Groningen naar Groningen Noord via Amsterdam kost een enkele reis 35,20 euro. Dat is 7,10 euro minder en de reiziger kan evengoed op en neer van Groningen naar Amsterdam. Trucje Volgens de NS is dit trucje mogelijk op sommige grotere afstanden, waarbij in de buurt van het vertrekstation ook een kleiner station ligt. De NS wil de automaten nu aanpassen zonder goedwillende reizigers te duperen. ''Tot die tijd is het een legale wijze van vervoer'', aldus de woordvoerder. © ANP Wellicht handig te weten voor de regelmatige gebruikers van het OV. Fijn dat de NS het ook even voor iedereen duidelijk uitlegt in de media Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
Hadden ze dat niet een week eerder kunnen uitleggen? Bruce Banner |
|
quote: Nou doe er wat aan dan. Hier heb je een link, kun je een reactie onder posten. http://www.destentor.nl/regio/zwolle/5407327/Rechter-ziet-34-messteken-als-noodweer.ece Wellicht doen ze er daar wat mee. |
|
Ik kan me er nog best iets bij voorstellen dat, wanneer je je zo bedreigd voelt dat je op iemand in gaat steken, je zonder dat je het doorhebt nog maar voor de zekerheid een paar keer vaker steekt. Of hij wilde eigenlijk maar één keer steken maar heeft ernstige Parkinson. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
quote: Internet is gaaf, ik kan mensen blokkeren, bannen en deleten!! | http://www.brutal-network.nl | http://www.snakes-reptiles.com |
|
En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik. |
|
quote: Ach, berichtgeving over rechtzaken staat vaak bol van de fouten. In plaats van dat ze een reporter sturen die effe een P gehaald heeft in rechten. Overigens moest ik wel glimlachen om het feit dat het OM het er niet mee eens was dat het een steekhoudend verhaal was |
|
Operazangeres valt in orkestbak GLYNDEBOURNE - Tijdens een operafestival in het Britse Glyndebourne is zangeres Ana Maria Martinez van het podium gevallen. Ze belandde in de orkestbak bovenop een cellist. Dat meldde de Daily Mail zaterdag. De sopraan mankeert niets, maar mocht voor de zekerheid toch niet verder spelen. Na een kort onderzoek in het ziekenhuis mocht ze naar huis. Martinez was simpelweg haar evenwicht verloren, waardoor ze van het podium afviel. Het publiek kreeg pauze en een vervangster haastte zich naar het theatergebouw om de rol in Rusalka van Antonin Dvorak over te nemen. Na ongeveer een half uur kon de show worden voortgezet. De cellist kon gewoon doorspelen. Zij gaat voor de Janick Gers-award Bareuh... |
|
quote: Het is daar al door iemand genoemd Dit soort reacties heeft dus tot gevolg: Wow. Gewoon wow. Een enkele messteek lijkt me al excessief, maar hoe een rechter 34 messteken nog als zelfverdediging kan aanmerken (ook nog eens voornamelijk o.b.v. een getuigenis van de verdachte zelf) is me werkelijk een raadsel. Dit soort uitspraken maken me angstig. Richard - 21-08-2009 | 20:20 Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
Ik vind de reactie "Best eng, dat zo'n Rechter nog rondloopt" vreemder. Ik zou eerder bang zijn voor die maffe vent |
|
quote: ? Je moeder. |
|
Ik weet wat ik volgende week meeneem naar de Blauwe Stadt. |
|
Een cellist? |
|
Dieplader richt ravage aan in Heinenoordtunnel Uitgegeven: 22 augustus 2009 10:50 Laatst gewijzigd: 22 augustus 2009 14:46 ROTTERDAM - Een dieplader met daarop een kraan heeft zaterdagochtend het dak van de Heinenoordtunnel over de hele lengte beschadigd en een ravage aangericht. © ANP De maximale hoogte voor voertuigen die de tunnel willen inrijden is 4,20 meter, de dieplader met kraan was 50 centimeter hoger. De tunnel van de A29 is richting Bergen op Zoom afgesloten. Dat hebben het Korps landelijke politiediensten (KLPD) en de Verkeersinformatiedienst (VID) gemeld. Schade De dieplader beschadigde omstreeks kwart voor tien het tunneldak boven de rechterrijstrook en nam daarbij alles wat daar hing, zoals lichtbakken, mee. Vijf personenauto's liepen daardoor schade op, twee daarvan moesten worden weggesleept. De chauffeur merkte niets van de ravage die hij aanrichtte. Hij merkte pas iets nadat hij verderop nog twee viaducten had beschadigd. Opruimwerkzaamheden De opruimwerkzaamheden gaan tot vanavond en misschien wel tot in de nacht duren. Het verkeer wordt omgeleid via de rijkswegen A15 en A16. Mensen die in de Hoeksche Waard wonen kunnen de Kiltunnel gebruiken. Omdat het nu een omleidingroute is, wordt voor het gebruik van de tunnel geen tol geheven. © ANP Sorry, maar je maakt mij niet wijs dat je daar als chauffeur niets van merkt. 50 cm te hoog is nogal wat dus dat zal een flinke klap geven. Een drugs / dranktestje lijkt me hier wel op zijn plaats en zijn kerstbonus zal dit jaar wel iets lager uitvallen. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
Een dieplader met daarop een kraan Je merkt het niet omdat het achter je is en omdat het ding behoorlijk massief en zwaar is. In de tunnel heeft hij het plafond niet geraakt alleen de versiering die eraan hangt, en dat is zo zwaar niet. Dus je voelt het niet erg, alleen mag hij naast de hoogtebordjes ook wel vaker in zn achteruitkijkspiegel kijken want wat dat had hij denkik wel kunnen bemerken. die 2 viaducten zijn wel wat vaag want daar hangt niks onder, die zullen wel wat hoger zijn geweest want als hij daar 50 cm te kort voor was dan had hij het 2e viaduct nooit kunnen halen. [Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 22-08-2009 15:06] ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Of hij het dak wel of niet geraakt heeft vind ik niet heel duidelijk uit de verslaggeving naar voren komen. De situatie bij de viaducten daarna ken ik niet. Lijkt me dan idd wel dat of het viaduct onbruikbaar is of je die kraan helemaal kwijt bent na de 1e. Hoe dan ook: dat deel vind ik nogal wazig. hehe, als ik dat voor me zou zien gebeuren zou ik wsl in een flits diverse rampenfilms herbeleven die ik in het verleden heb gezien. Ik ben persoonlijk, waarschijnlijk nogal onterecht, nooit zo happig op ritjes door tunnels waar veel water boven zit. Naar Wacken toe ben ik ook altijd wel een beetje blij dat ik die Elbe-tunnel weer gehad heb. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
je kijkt teveel films met autoongelukken en kapotte tunnels, je zou eens wat meer films moeten kijken met zinkende schepen en neerstortende vliegtuigen ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Of pandemiën! Je moeder. |
|
Is er voor de tunnel ook niet een waarschuwingssysteem? Zo ja, dan is het gewoon een grote flapdrol. |
|
een paar lullige kettingjes aan een ijzerenbalkje? als je die afgereden lampen en ventilators al niet door hebt hoe wil je die kettingkjes doorhebben. Maar idd op de bordjes had hij het al kunnen lezen, maar ik vraag me af hoe vroeg dat al te lezen is, want 100 meter voor de tunnel kan je al niets meer. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Nou volgens mij zijn er ook systemen met signaallampen ed. buiten die paar kettinkjes. En een flapdrol is het zowiezo. Je hoort voor je op pad gaat te weten hoe hoog je vracht is en de borden staan er inderdaad ook niet voor niets langs de weg. [Dit bericht is gewijzigd door Forever After op 22-08-2009 15:55] |
|
ah okee lijkt me wel handig jah, maar het gebeurt nog best vaak. En een eikel is het sowieso jah. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Het is inderdaad niet de eerste deze week. Misschien iets voor de navigatieboeren om in te bouwen in hun speciale transportversies. Voor het rijden eerst de hoogte van het voertuig (met vracht) invoeren zodat de navigatie een goede route zonder te lage viaducten en/of tunnels kan berekenen. |
|
quote:Iets zegt me dat de chauffeur in kwestie niet op de hoogte was van de hoogte van wat hij vervoerde.. |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Nieuws, actualiteit en media | Vorige pagina | Volgende pagina |