IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : "Michael Jackson blijkt niet overleden" [nieuwstopic] Vorige pagina | Volgende pagina
Snark
Usericon van Snark
Posted 31-07-2009 10:44 by Snark Profiel van Snark

quote:
Op 31 juli 2009 10:37 schreef bastianus het volgende:
kan ik niet tippen aan jou nog overigens.


hee one has to have a hobby...


Jelle
Usericon van Jelle
Posted 31-07-2009 10:47 by Jelle Profiel van Jelle

"The president was drinking Bud Light, Biden was drinking Buckler [...] "

http://edition.cnn.com/2009/POLITICS/07/30/harvard.arrest.beers/index.html?iref=topnews


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 31-07-2009 10:47 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 31 juli 2009 10:42 schreef Valorian het volgende:
In vier jaar burgeroorlog Congo zijn ook 3 miljoen mensen de pijp uit gegaan. Hoef je daarom niet meer wakker te liggen om die paar duizend westerse soldaten die gesneuveld zijn in Irak en Afganistan dit decennium?




Wel een goed punt, van congo hoor je vrijwel niets terwijl dat toch echt wel het bloedigste conflict van dit decennia is. Maargoed zolang wij onze mobieltjes maar kunnen maken.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 31-07-2009 10:52 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 31 juli 2009 10:47 schreef ElitE het volgende:
Wel een goed punt, van congo hoor je vrijwel niets terwijl dat toch echt wel het bloedigste conflict van dit decennia is. Maargoed zolang wij onze mobieltjes maar kunnen maken.


Yep.. Het schrijnendste en meest hypocriete vond ik destijds dat er met succes enorm veel geld werd ingezameld voor Tsunami slachtoffers in relatief rijke landen terwijl er om de hoek miljoenen kapot gingen...

Maarja, met Congo (en vele andere brandhaarden in die regio) had de gemiddelde westerling weinig, en in Thailand op dat strandje waar die aardige barman je het jaar daarvoor nog cocktails serveerde, dat was toch wel erg schrijnend dat die nu zijn huisje kwijt was.

EDIT:
Nog wat leesvoer (al wat ouder, maar nog wel relevant):

Het IRC (International Rescue Committee) schat dat sinds het conflict in Congo begon in 19989 er in totaal een 3.9 miljoen mensen zijn omgekomen door oorlogs-gerelateerde oorzaken. Volgens Time maakt dit het conflict tot het meest dodelijke conflict sinds Wereldoorlog II. Volgens het IRC sterven er dagelijks nog 1250 Congolezen aan de gevolgen van het conflict vooral door ziekten en ondervoeding die in normale vredesomstandigheden niet zouden zijn voorgekomen. De totale bevolking van Congo wordt geschat op 63 miljoen mensen. Volgens conventionele maatstaven is het conflict inmiddels voorbij. Ondanks het enorme aantal slachtoffers is het Congo-conflict zelden voorpaginanieuws e.d. geweest. Ook scoort het conflict slecht op prioriteitenlijstjes van hulpverlenende landen. Zo vroeg de V.N. en hulpgroepen die in Congo actief waren in februari om 682 miljoen dollar humanitaire hulp. Tot nu toe is daarvan slechts 94 miljoen ontvangen of $9.40 voor iedere hulpbehoevende persoon. Ter vergelijking: de hulpgroep Oxfam schat dat de V.N. Tsunami oproep van het afgelopen jaar 550 dollar voor iedere hulpbehoevende persoon opbracht.

Bron: Time, June 5, 2006, p. 30-. The Deadliest War in the World. Simon Robinson & Vivienne Walt.


[Dit bericht is gewijzigd door Valorian op 31-07-2009 10:58]


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 31-07-2009 10:59 by MMayo Profiel van MMayo

quote:
Op 31 juli 2009 10:20 schreef Forever After het volgende:
Dat bedoelde ik inderdaad ja.
Die 8 zijn dus helemaal te verwaarlozen in een overvolle wereld.




Dus omdat jij er geen van kent is het niet erg?
Ik vind elke dode wel jammer, het was toch een leven of het nu die naamloze afrikaan of het te jonge buurjochie van de buurvrouw is.

Niet dat ik nu een stille tocht ga lopen ofzo of een inzamelingactie start voor de overblijvers.. welnee.. maar vind het wel klote om te lezen.

[Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 31-07-2009 11:02]


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 31-07-2009 11:06 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 31 juli 2009 10:52 schreef Valorian het volgende:
Yep.. Het schrijnendste en meest hypocriete vond ik destijds dat er met succes enorm veel geld werd ingezameld voor Tsunami slachtoffers in relatief rijke landen terwijl er om de hoek miljoenen kapot gingen...

Maarja, met Congo (en vele andere brandhaarden in die regio) had de gemiddelde westerling weinig, en in Thailand op dat strandje waar die aardige barman je het jaar daarvoor nog cocktails serveerde, dat was toch wel erg schrijnend dat die nu zijn huisje kwijt was.

In een dergelijk licht bedoelde ik mijn relativering inderdaad ook. Lullig als een familielid van je verongelukt in Spanje, vooral een kind van 5 lijkt me erg, het lijkt me ook verschrikkelijk één van mijn eigen kinderen te verliezen.
Maar aangezien ik niemand ken die in die bus zat, heb ik er verder niet zo veel mee. Ik vind het sowieso bizar dat mensen helemaal geschokt en in de war zijn als mensen worden kapot gereden bij de Naald in A'doorn, of bij een bus- of vliegtuigongeluk omkomen. En dat dat zo uitgemolken wordt met nieuwsberichten en ooggetuigenverslagen.
In mijn geboortedorp gebeurde een keer een groot ongeluk met een vrachtwagen, en ik stond met een paar vriendjes te kijken naar de verwrongen en half verkoolde chauffeur. Toevallig kwam mijn vader toen langs, en die sleepte me meteen weg. Daarna kreeg ik de boodschap dat dergelijk sensatiebelust gedrag niet passend was. En de goede man had gelijk. Het wordt tijd dat iemand al die Hart van Nederland- en andere sensatieverslaggevers een draai om de oren gaat geven.

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 31-07-2009 11:07]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 31-07-2009 11:07 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

@ mmayo: nouja sommige kunnen ook erg grappig zijn hoor

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 31-07-2009 11:07]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 31-07-2009 11:13 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 31 juli 2009 10:47 schreef Jelle het volgende:
"The president was drinking Bud Light, Biden was drinking Buckler [...] "

http://edition.cnn.com/2009/POLITICS/07/30/harvard.arrest.beers/index.html?iref=topnews
Youp maar eens die kant op sturen dan



ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 31-07-2009 11:15 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 31 juli 2009 11:06 schreef bastianus het volgende:
Het wordt tijd dat iemand al die Hart van Nederland- en andere sensatieverslaggevers een draai om de oren gaat geven.

+1


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 31-07-2009 11:20 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

@Bastianus: die sensatiezucht mag inderdaad wel minder..

Er was op den duur zelfs een tv-programma die na afloop altijd aangaf dat 'als je iets ziet in je buurt, tip ons en ontvang 25 euro' .. Geloof 112-weekend of hart van Nederland ofzo.. Kortom, je ziet een buurtbewoner tegen een boom klappen en belt eerst het programma met 'de tip' en daarna de ambulance?


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 31-07-2009 12:05 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

ik denk dat de meeste mensen 112 wel als eerste bellen hoor.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 31-07-2009 12:34 by Forever After Profiel van Forever After

quote:
Op 31 juli 2009 10:59 schreef MMayo het volgende:
Dus omdat jij er geen van kent is het niet erg?
Ik vind elke dode wel jammer, het was toch een leven of het nu die naamloze afrikaan of het te jonge buurjochie van de buurvrouw is.

Niet dat ik nu een stille tocht ga lopen ofzo of een inzamelingactie start voor de overblijvers.. welnee.. maar vind het wel klote om te lezen.

Ik lig er persoonlijk niet wakker van nee, maar ik heb niet gezegd dat het niet erg is voor de nabestaanden.

[Dit bericht is gewijzigd door Forever After op 31-07-2009 12:34]


 


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 31-07-2009 12:46 by Metalhead22 Profiel van Metalhead22http://www.last.fm/user/kledur

quote:
Op 31 juli 2009 11:15 schreef ZelThoR het volgende:
+1


Idem.
Verschrikkelijk, die programma's.


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 31-07-2009 12:49 by Valorian (Redacteur) Profiel van Valorian

quote:
Op 31 juli 2009 12:05 schreef ElitE het volgende:
ik denk dat de meeste mensen 112 wel als eerste bellen hoor.


Ja, daar ben ik ook van overtuigd, dat wel. Maar het idee dat mensen tegelijkertijd aan het helpen zijn en ondertussen zelf ook nog gewin halen uit andermans ellende.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 31-07-2009 13:05 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Ik denk dat het belabberder is dat die programma's toch veel kijkers hebben. Dat soort dingen verbieden is alleen maar extra betutteling door de regering.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 31-07-2009 13:18 by Forever After Profiel van Forever After

quote:
'Gestolen' auto staat bij buurman

30 Juli 09 - 22:14Na twee jaar heeft een 82-jarige vrouw uit het Duitse Hildesheim haar gestolen auto teruggevonden. De auto stond al die tijd in de garage van haar buurman.

De buurman besloot gisteren zijn garage, die hij al jaren niet meer gebruikte, uit te mesten. Zijn verbazing was dan ook groot toen hij onder een dikke laag stof een Audi aantrof. De man alameerde de politie, die vrij snel concludeerde dat het om de auto van de buurvrouw ging.

De vrouw was de auto kwijt nadat deze twee jaar gelden voor reparatie naar een autobedrijf was gebracht. Na reparatie brachten de monteurs de auto terug, maar de vrouw vond alleen de sleutels en de factuur. Naar nu blijkt hadden de monteurs de auto in de verkeerde garagebox geparkeerd.



 


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 31-07-2009 13:21 by Spirit In Black Profiel van Spirit In Black



ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 31-07-2009 13:55 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 31 juli 2009 12:49 schreef Valorian het volgende:
Ja, daar ben ik ook van overtuigd, dat wel. Maar het idee dat mensen tegelijkertijd aan het helpen zijn en ondertussen zelf ook nog gewin halen uit andermans ellende.



nouja ik denk toch dat het een belangrijk stukje realiteitsbesef meegeeft, als altijd alles in een tentje gebeurt is natuurlijk ook kut. Sensatie kut voor het slachtoffer en mensen die eromheen moeten werken. Maar je kunt er niets aan doen dat het bijzonder interessant is, als je alles wegcensureerd leren mensen ook niet van andermans fouten/ gevaarlijke situaties.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 31-07-2009 13:58 by Hexegot Profiel van Hexegot

quote:
Op 31 juli 2009 13:18 schreef Forever After het volgende:

'Gestolen' auto staat bij buurman

30 Juli 09 - 22:14Na twee jaar heeft een 82-jarige vrouw uit het Duitse Hildesheim haar gestolen auto teruggevonden. De auto stond al die tijd in de garage van haar buurman.

De buurman besloot gisteren zijn garage, die hij al jaren niet meer gebruikte, uit te mesten. Zijn verbazing was dan ook groot toen hij onder een dikke laag stof een Audi aantrof. De man alameerde de politie, die vrij snel concludeerde dat het om de auto van de buurvrouw ging.

De vrouw was de auto kwijt nadat deze twee jaar gelden voor reparatie naar een autobedrijf was gebracht. Na reparatie brachten de monteurs de auto terug, maar de vrouw vond alleen de sleutels en de factuur. Naar nu blijkt hadden de monteurs de auto in de verkeerde garagebox geparkeerd.


Die rimpelsauriërs toch...


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 31-07-2009 14:09 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 31 juli 2009 13:55 schreef ElitE het volgende:
nouja ik denk toch dat het een belangrijk stukje realiteitsbesef meegeeft, als altijd alles in een tentje gebeurt is natuurlijk ook kut. Sensatie kut voor het slachtoffer en mensen die eromheen moeten werken. Maar je kunt er niets aan doen dat het bijzonder interessant is, als je alles wegcensureerd leren mensen ook niet van andermans fouten/ gevaarlijke situaties.


Ik heb hier wel een andere theorie over. Maar die duurt wel lang.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


invictis
Usericon van invictis
Posted 31-07-2009 14:10 by invictis Profiel van invictis

quote:
Op 31 juli 2009 14:09 schreef bastianus het volgende:
Ik heb hier wel een andere theorie over. Maar die duurt wel lang.


het is erg rustig hier in de shop, doe maar


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 31-07-2009 14:36 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 31 juli 2009 14:10 schreef invictis het volgende:
het is erg rustig hier in de shop, doe maar

Later. Ik ben druk op het werk nu. Komt goed..


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 31-07-2009 14:52 by Metalhead22 Profiel van Metalhead22http://www.last.fm/user/kledur

quote:
Op 31 juli 2009 13:21 schreef Spirit In Black het volgende:



+1 :')


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 31-07-2009 16:11 by Forever After Profiel van Forever After

quote:
AMSTERDAM - Bioscoopbezoekers in Tilburg kregen donderdagmiddag een heel vreemde voorstelling voorgeschoteld. Een 37-jarige man die samen met zijn zoontje in de bioscoop was, vond het nodig om naakt door de bioscoop te kruipen.

De man had zich, na enkele glazen wijn en lijntjes cocaïne, in de bioscoop van zijn kleren ontdaan en toonde zijn geslachtsdeel.

Vervolgens werd hij kruipend op handen en voeten, hevig transpirerend aangetroffen. Hij had ook overgegeven.

De man is naar het ziekenhuis gebracht om zich te laten onderzoeken. Hij kan in ieder geval een fikse boete tegemoetzien. Zijn zoontje is overgedragen aan zijn opa

bron : nu.nl



 


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 31-07-2009 17:45 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl



En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen