IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Van de kaart, vermagerd met een baard[drugs topic 7] Vorige pagina | Volgende pagina
G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 16-05-2011 10:53 by G.I.R.L. Profiel van G.I.R.L.http://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

Toevallig zeg.
Ik was net bij de AH, en voor me in de rij bij de kassa stond een gast die volgens mij letterlijk nét van een party afkwam. Praten lukte 'm niet, geld moest hij met 2 handen vasthouden en over z'n lopen begin ik niet eens. Die had niet 1 enkel pilletje op geloof ik.


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 16-05-2011 10:54 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Hersenvolume is een afgeleidde maat terwijl cognitieve prestaties een direct beeld geven wat mensen wel en niet kunnen. Dit is een eerder onderzoek:

'Xtc heeft geen negatieve invloed op brein'
Uitgegeven: 15 februari 2011 10:49
Laatst gewijzigd: 15 februari 2011 10:57
AMSTERDAM – Het gebruik van xtc leidt niet tot cognitieve schade. Dat hebben Amerikaanse wetenschappers vastgesteld na een grootschalig onderzoek onder gebruikers van de drug.
© Thinkstock

Mensen die regelmatig xtc-pillen slikken, presteren mentaal gezien even goed als personen die de drug nooit gebruiken. De schadelijke invloed van de pillen op het menselijk brein is in eerdere onderzoeken waarschijnlijk sterk overschat.

Onderzoekers van het National Institute on Drug Abuse in de Verenigde Staten komen tot die conclusie in het wetenschappelijk tijdschrift Addiction.

Hersenonderzoek

Bij hun studie volgden de wetenschappers meer dan 1500 gebruikers van xtc. Uiteindelijk werden 52 personen intensief getest om de invloed van de drug op hun brein te meten. De werking van hun hersenen werd vergeleken met de cognitieve functie van 59 mensen die nooit xtc gebruikt hadden.

Uit het onderzoek bleek dat er geen verschil was in de mentale prestaties van de twee groepen proefpersonen.

Dansfeesten

De Amerikaanse wetenschappers vermoeden dat eerder beschreven negatieve effecten van xtc op het menselijk brein vooral zijn gemeten door verkeerde onderzoeksmethoden.

Veel gebruikers van xtc zijn vaste bezoekers van dansfeesten, waarop overmatig alcohol en andere soorten drugs worden gebruikt. Volgens de onderzoekers waren vooral slaapgebrek en de effecten van de andere genotsmiddelen verantwoordelijk voor de negatieve invloed op het brein die eerder werd toegeschreven aan xtc.

De proefpersonen in het recente onderzoek werden zorgvuldig geselecteerd om andere oorzaken van eventuele hersenschade uit te sluiten.

Risico's

Hoofdonderzoeker John Halpern benadrukt wel wel dat er aan het gebruik van xtc andere risico’s zijn verbonden.

“Illegaal gemaakte pillen kunnen schadelijke ingrediënten bevatten”, verklaart hij in de Britse krant The Guardian. “Verder bevatten de pillen geen bijsluiters en is er geen medische supervisie. In sommige gevallen kunnen mensen fysieke schade oplopen, of zelfs overlijden door een overdosis xtc.”


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Pem
d'Oh!!
Usericon van Pem
Posted 16-05-2011 11:08 by Pem Profiel van Pem

quote:
Op 16 mei 2011 10:51 schreef ElitE het volgende:
Zeer waarschijnlijk bij frequente gebruikers verslaafden lekker propaganda tintje eraan gegeven.
Nu geloof ik wel in die doorbloedingsstoornis omdat serotonine(dat in overvloed vrijkomt na xtc) een hevig effect op doorbloeding heeft. Maar de ene keer wordt gesteld dat krimpen gevolg kan zijn van efficiëntere hersenen. terwijl de andere keer het als schade wordt gezien. Oppassen met dit soort onderzoek.


Yup, en daarbij staat in het artikel nota bene al "Een woordvoerder benadrukt dat het om voorlopige resultaten gaat." Voorlopige resultaten, betekent dat ook voorlopige conclusies, dan?


Op 18 juni 2011 23:45 schreef BenKnuckles het volgende: Dat niet, dat zorgt voor Pemibele situaties.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 16-05-2011 11:13 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Ja dat betekend het ook


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Pem
d'Oh!!
Usericon van Pem
Posted 16-05-2011 11:25 by Pem Profiel van Pem

quote:
Op 16 mei 2011 11:13 schreef ElitE het volgende:
Ja dat betekend het ook


Oh sorry ik zal voortaan iets duidelijker sarcastisch doen hihi.


Op 18 juni 2011 23:45 schreef BenKnuckles het volgende: Dat niet, dat zorgt voor Pemibele situaties.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 16-05-2011 11:29 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Blijkbaar scoorde ik toch te hoog op de autismeschaal


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


jelmer2
VUILIGHEID
Usericon van jelmer2
Posted 29-05-2011 18:35 by jelmer2 Profiel van jelmer2



Wil je muilperen?


Sonic Titan
Binkelator.. ಠ_ಠ
Usericon van Sonic Titan
Posted 29-05-2011 18:43 by Sonic Titan Profiel van Sonic Titanhttp://forum.zwaremetalen.com/forum_logout.php

quote:
Op 29 mei 2011 18:35 schreef jelmer2 het volgende:
http://www.dumpert.nl/mediabase/1499811/6d69b90e/interview_met_gekkie.html




Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place."


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 29-05-2011 19:01 by Staalman Profiel van Staalman

Wat een figuur...


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 29-05-2011 19:10 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Hehe ook even wat leuke achtergrond info:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Vrijstad_Christiania

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 29-05-2011 19:10]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 29-05-2011 19:10 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles



@ interview

[Dit bericht is gewijzigd door BenKnuckles op 29-05-2011 19:11]


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 29-05-2011 19:13 by stigma Profiel van stigma


Ik vroeg me al af wat Tommy van Annika tegenwoordig deed...


Subtiel kamerolifantje


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 29-05-2011 19:22 by XnegativeX Profiel van XnegativeXhttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Dat zijn verdomme lekkere chips!


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 05-06-2011 15:21 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

'Langdurige relatie vermindert mogelijk effect van drugs'
Uitgegeven: 1 juni 2011 11:45
Laatst gewijzigd: 1 juni 2011 11:54
AMSTERDAM – Een langdurige relatie maakt bepaalde drugs mogelijk minder aantrekkelijk voor dieren en ook mensen. Dat blijkt uit een experiment met prairiewoelmuizen.
© ANP

Prairiewoelmuizen die een vaste partner hebben, tonen veel minder interesse in de synthetische drug amfetamine dan hun soortgenoten die ongebonden zijn.

Het zogenaamde beloningssysteem in hersenen van de dieren verandert onder invloed van een relatie, waardoor hun hersencellen anders reageren op de genotstof dopamine die vrijkomt bij drugsgebruik.

Dat melden onderzoekers van Florida State University in het wetenschappelijk tijdschrift Journal of Neuroscience.

Minder effect

“Onze resultaten wijzen er op dat het aangaan van een relatie de neurobiologische reactie op bepaalde drugs zo verandert dat de effecten ervan verminderen”, verklaart hoofdonderzoeker Zuoxin Wang op nieuwssite Physorg.com.

De wetenschappers stelden bij hun onderzoek ‘alleenstaande’ en ‘gebonden’ prairiewoelmuizen bloot aan amfetamine. Uit het onderzoek bleek dat de dopamine die vrijkwam in de hersenen van de 'gekoppelde' dieren zich veel minder goed bond aan bepaalde receptoren in hun brein.

De prairiewoelmuizen met vaste partner toonden ook minder belangstelling voor de synthetische drug die in de volksmond bekend staat als speed.

Menselijke relaties

Volgens onderzoekers is het goed mogelijk dat het aangaan van sociale banden ook bij mensen de werking van bepaalde drugs kan doen verminderen.

“Als we een beter begrip krijgen van de manier waarop sociale banden bescherming bieden tegen de effecten van drugs, kan dat mogelijk leiden tot nieuwe therapieën”, aldus Wang.

Eigenlijk weinig nieuws maar toch leuk dat ze het effect in de hersenen kunnen zien en dat het dus ook voor woelmuizen geld.

Die woelmuizen worden vaker gebruikt omdat ze sterke partnersband vormen, een modeldier voor relaties en sociale interactie.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 22-06-2011 20:48 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl



En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 22-06-2011 20:53 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Mooi, opgerot staat netjes


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 22-06-2011 20:53 by Schaep Profiel van Schaep

Die laatste drie seconden zijn viesss!

GHB kan ook wel mensen opeten toch?


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 22-06-2011 22:16 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 22 juni 2011 20:53 schreef Schaep het volgende:
Die laatste drie seconden zijn viesss!

GHB kan ook wel mensen opeten toch?

Waar haal je dat vandaan?

Nouja je maakt het met gootsteenontstopper, als je het goed doet blijft er niet van achter en dit is ook makkelijk te controleren. Als er een beetje achterblijft is het zelfs niet erg alleen is de oplossing licht basisch (pH boven de 7) ook niet zo erg al is de oplossing wat zepig.
Mocht je reactie echt slecht zijn gegaan en heb je het echt niet goed gedaan kan je dus veel gootsteen ontstopper overhouden maar dat heb je snel genoeg door.

GHB zelf is niet schadelijk ofzo, overdosering zorgt dan wel voor diepe slaap(coma) en misschien wat ademhalingsproblemen maar zonder die bijkomstige effecten is het net zo toxisch als keukenzout. (GHB is ook een zout vandaar)


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 22-06-2011 22:38 by intothevoid Profiel van intothevoid

Dat is het hele punt, GHB is vaak niet goed bereid. Ik ken vaagjes ook een junky gast die gemakshalve maar gewoon GBL neemt, die ervaart inmiddels wel aardig (slok)darm- en maagklachten.


You have time. You are doing fine.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 22-06-2011 23:04 by Schaep Profiel van Schaep

quote:
Op 22 juni 2011 22:16 schreef ElitE het volgende:
Waar haal je dat vandaan?

Nouja je maakt het met gootsteenontstopper, als je het goed doet blijft er niet van achter en dit is ook makkelijk te controleren. Als er een beetje achterblijft is het zelfs niet erg alleen is de oplossing licht basisch (pH boven de 7) ook niet zo erg al is de oplossing wat zepig.
Mocht je reactie echt slecht zijn gegaan en heb je het echt niet goed gedaan kan je dus veel gootsteen ontstopper overhouden maar dat heb je snel genoeg door.

GHB zelf is niet schadelijk ofzo, overdosering zorgt dan wel voor diepe slaap(coma) en misschien wat ademhalingsproblemen maar zonder die bijkomstige effecten is het net zo toxisch als keukenzout. (GHB is ook een zout vandaar)


Ik hoorde van mensen dat ledematen kunnen afsterven door GHB-gebruik, maar niet echt betrouwbare mensen zo te lezen. Zelf heb ik inderdaad alleen maar mensen op de grond zien liggen en nooit een zwarte arm gezien of zoiets. Hoe heb je door dat er veel gootsteen-ontstopper overblijft dan?


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 22-06-2011 23:12 by intothevoid Profiel van intothevoid

Gaat om de balans GBL (erg basisch) en NaOH (gootsteenontstopper). Als die erg uit het lood is dan kun je inwendige brandwonden oplopen.
edit: ElitE, correct me if I'm wrong, niet heel erg thuis in deze materie.

[Dit bericht is gewijzigd door intothevoid op 22-06-2011 23:13]


You have time. You are doing fine.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 22-06-2011 23:18 by Schaep Profiel van Schaep

Klinkt niet best!


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 22-06-2011 23:26 by jbassist Profiel van jbassist

wanneer gaan we aan de krokodil baas?!


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 22-06-2011 23:56 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 22 juni 2011 23:12 schreef intothevoid het volgende:
Gaat om de balans GBL (erg basisch) en NaOH (gootsteenontstopper). Als die erg uit het lood is dan kun je inwendige brandwonden oplopen.
edit: ElitE, correct me if I'm wrong, niet heel erg thuis in deze materie.


GBL kan branden en NaOH kan branden, al vast dat van GBL wel mee als je het in je drankje hebt gegooit (ook een relaxte methode komt zelfs sneller aan.)

NaOH teveel is wel kut maar de verhoudingen zijn eigenlijk overal op internet te vinden. En meet je de PH en istie tussen de 6 en 8 is er niets aan het handje.

Met een pH check volledig veilig dus. (mits je zuivere grondstoffen hebt!!)

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 22-06-2011 23:57]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 22-06-2011 23:57 by stigma Profiel van stigma

Beter ga je aan de kaaiman.


Subtiel kamerolifantje


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen