IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Van de kaart, vermagerd met een baard[drugs topic 7] Vorige pagina | Volgende pagina
XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 06-10-2011 1:40 by XXL Profiel van XXL

Ik ben benieuwd wanneer alcohol nou eens op de harddrug lijst komt.

En tabac.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 06-10-2011 1:41 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

liever de rest eraf


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 07-10-2011 10:55 by Schaep Profiel van Schaep

quote:
Op 1 oktober 2011 19:24 schreef ElitE het volgende:
http://www.sciencedaily.com/releases/2011/09/110929074205.htm

Single Dose of 'Magic Mushrooms' Hallucinogen May Create Lasting Personality Change, Study Suggests

ScienceDaily (Sep. 29, 2011) — A single high dose of the hallucinogen psilocybin, the active ingredient in so-called "magic mushrooms," was enough to bring about a measurable personality change lasting at least a year in nearly 60 percent of the 51 participants in a new study, according to the Johns Hopkins researchers who conducted it.
[..]


Niet verbazingwekkend, maar wel een interessant onderzoek!


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 07-10-2011 11:18 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 6 oktober 2011 1:05 schreef ElitE het volgende:
je hebt kans dat het nog duurder wordt omdat het hele kweeksysteem van sommigen op de schop moet. Hangen vast forse boetes aan te hoge waarden.

Overigens vind ik dit een beetje laf, zorg dan gewoon voor echte regulatie.
Dit. Gewoon alles legaliseren en reguleren. Haal je de criminaliteit alle wind uit de zeilen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 07-10-2011 11:21 by G.I.R.L. Profiel van G.I.R.L.http://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

quote:
Op 7 oktober 2011 11:18 schreef bastianus het volgende:
Dit. Gewoon alles legaliseren en reguleren. Haal je de criminaliteit alle wind uit de zeilen.
+1.


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


Metal-D
Usericon van Metal-D
Posted 07-10-2011 11:46 by Metal-D (Speciaal lid) Profiel van Metal-D

quote:
Dit. Gewoon alles legaliseren en reguleren. Haal je de criminaliteit alle wind uit de zeilen.


Of voor eigen gebruik kweken.
Nog stoerder: stoppen met die onzin.


jelmer2
VUILIGHEID
Usericon van jelmer2
Posted 07-10-2011 14:41 by jelmer2 Profiel van jelmer2

quote:
Op 7 oktober 2011 11:18 schreef bastianus het volgende:
Dit. Gewoon alles legaliseren en reguleren. Haal je de criminaliteit alle wind uit de zeilen.


Weet ik niet, betekend legalisatie niet dat de prijzen van wiet dan stijgen ivm met btw enzovoorts. Dan kan ik me voorstellen dat de criminelen het gewoon goedkoper gaan aanbieden.


Wil je muilperen?


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 07-10-2011 14:50 by intothevoid Profiel van intothevoid

Lijkt me nauwelijks een argument, dat geldt ook voor televisies maar daarvoor gaat ook iedereen netjes naar de winkel. Meeste mensen hebben weinig behoefte om voor een paar cent de illegaliteit in te duiken.
Bovendien, dat goedkoper aanbieden doen ze nu ook al. 'Op straat' is wiet nu ook gewoon de helft goedkoper dan in coffeeshops, maar toch koopt haast iedereen het bij die laatste...


You have time. You are doing fine.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 08-10-2011 0:43 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 7 oktober 2011 14:41 schreef jelmer2 het volgende:
Weet ik niet, betekend legalisatie niet dat de prijzen van wiet dan stijgen ivm met btw enzovoorts. Dan kan ik me voorstellen dat de criminelen het gewoon goedkoper gaan aanbieden.


Een groot gedeelte van de prijs wordt opgejaagd door schaarste vanwege het verbod en de schaarste en hoge prijzen worden ook nog extra opgevoerd door controles en invallen in kwekerijen.

Wiet is gewoon een product wat in de vrije markt helemaal niet veel hoeft te kosten omdat het relatief gemakkelijk te groeien is. Niet voor niets dat je als thuiskweker er zoveel mee kan verdienen. Pak je het op grote schaal aan dan kost het echt niet zoveel als dat het nu kost.

De eerste jaren met legalisatie zullen echter nooit volledig vrij geteeld worden dus zal de prijs niet dalen idd en eerder stijgen. Is dat echt veel dan hou je er alsnog een zwarte markt naast.



♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 08-10-2011 9:50 by bastianus Profiel van bastianus

En met regulering kun je een beetje zorgen dat de troep van de markt blijft. Lijkt me vooral in het geval van pillen enzo niet verkeerd. Gebruiken doe ik overigens al jaren niet meer, maar ik weet nog wel dat ik een jaar of tien geleden goed fout ging op een koffieshopjoint, omdat ik alleen maar de thuisteelt van tien jaar daarvoor gewend was.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 26-10-2011 7:25 by Forever After Profiel van Forever After

'Blowen maakt schizofreen'
Laatste update: 25 oktober 2011 23:28

Blowen zorgt voor gedragsstoornissen die doen denken aan schizofrenie. Dat concluderen neurologen aan de Universiteit van Bristol op basis van onderzoek bij ratten.

Vandaag schrijven ze in het Journal of Neuroscience dat de hersenactiviteit van iemand die stoned is ongecoördineerd en onnauwkeurig wordt.

Dit komt overeen met de symptomen van schizofrenie, waarbij patiënten ook onlogische gedachtes hebben.

"Misbruik van marihuana komt vaak voor bij schizofreniepatiënten”, zegt Matthew Jones, hoofdauteur van het artikel. “Maar ook gezonde mensen kunnen symptomen van schizofrenie, krijgen door THC, de werkzame stof in marihuana”.


Onderzoek

De onderzoekers deden onderzoek bij ratten, die waren getraind om snel voedsel te vinden in een doolhof. Ze kregen een stof toegediend dat THC nabootst. Vervolgens werden ze losgelaten in hetzelfde doolhof.

De onderzoekers maten de elektrische activiteit van hun hersenen tijdens hun zoektocht naar eten. De ratten bleken bijvoorbeeld niet meer goed te kunnen beslissen of ze naar links of naar rechts moesten bij een T-splitsing.


Verstoord

Dat komt, verklaren de onderzoekers, doordat hun hersengolven tussen de hippocampus en de prefrontale cortex zijn verstoord. Deze gebieden zijn verantwoordelijk voor het geheugen en het nemen van beslissingen. Precies dezelfde soort stoornis komt voor bij schizofreniepatiënten.

Uit eerder onderzoek was bekend dat blowen leidt tot concentratiestoornissen en geheugenafwijkingen, maar de verklaring hiervoor ontbrak tot nu toe.

Deze nieuwe bevindingen zijn belangrijk om psychiatrische aandoeningen waarbij de hersengolven tussen bepaalde gebieden verstoord zijn, beter te begrijpen en te behandelen.

© NU.nl/Desiree Hoving


 


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 26-10-2011 7:28 by G.I.R.L. Profiel van G.I.R.L.http://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

Nee. Wiet kan schizofrenie helpen ontwaken, maar het is nooit de veroorzaker. Je moet het dus al in je hebben.

Edit: Dit is wat mijn psychiaters mij áltijd verteld hebben.

[Dit bericht is gewijzigd door G.I.R.L. op 26-10-2011 7:33]


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 26-10-2011 7:35 by Forever After Profiel van Forever After

Ik zou zeggen ga je beklag doen bij die neurologen in Bristol.


 


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 26-10-2011 7:43 by G.I.R.L. Profiel van G.I.R.L.http://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

Well, ik ben het levende bewijs dat blowen niet tot schizofrenie leitd.


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 26-10-2011 8:27 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 26 oktober 2011 7:28 schreef G.I.R.L. het volgende:
Nee. Wiet kan schizofrenie helpen ontwaken, maar het is nooit de veroorzaker. Je moet het dus al in je hebben.

Edit: Dit is wat mijn psychiaters mij áltijd verteld hebben.

:')

Gast, dit is geen religie, maar wetenschap. Als er nieuwe inzichten komen kan het dus zomaar betekenen dat men het eerder gewoon fout had


I wish I was a butterfly


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 26-10-2011 8:30 by G.I.R.L. Profiel van G.I.R.L.http://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

quote:
Op 26 oktober 2011 8:27 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
:')

Gast, dit is geen religie, maar wetenschap. Als er nieuwe inzichten komen kan het dus zomaar betekenen dat men het eerder gewoon fout had
Yeah, daarom wacht ik het volgende onderzoek af waaruit blijkt dat deze niet klopt.


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 26-10-2011 8:33 by bastianus Profiel van bastianus

Toch kom ik na een tekstverklaring tot de conclusie dat de titel (blowen maakt schizofreen) te kort door de bocht is. 'Blowen leidt tot soortgelijke symptomen als bij schizofrenie' was genuanceerder geweest, en had ook volledig betrekking op de inhoud van het onderzoek gehad.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 26-10-2011 8:33 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 26 oktober 2011 8:30 schreef G.I.R.L. het volgende:
Yeah, daarom wacht ik het volgende onderzoek af waaruit blijkt dat deze niet klopt.

Gelovige

Al kan het natuurlijk best wel meevallen, één onderzoek maakt niet per se zekerheid. En er staat ook niet dat het schizofreen maakt, maar dat het bepaalde symptomen van schizofrenie opwekt. En je kan toch moeilijk ontkennen dat je geheugen en beslissingsnemende skills wat minder goed functioneren als je stoned bent


I wish I was a butterfly


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 26-10-2011 8:34 by bastianus Profiel van bastianus

Hehe. Dat dus.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 26-10-2011 8:35 by G.I.R.L. Profiel van G.I.R.L.http://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

quote:
Op 26 oktober 2011 8:33 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Gelovige

Al kan het natuurlijk best wel meevallen, één onderzoek maakt niet per se zekerheid. En er staat ook niet dat het schizofreen maakt, maar dat het bepaalde symptomen van schizofrenie opwekt. En je kan toch moeilijk ontkennen dat je geheugen en beslissingsnemende skills wat minder goed functioneren als je stoned bent
Zie Bas z'n post, ik viel ook nogal over de titel.


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 26-10-2011 8:41 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Ja, zo klinkt het meteen veel te ernstig We willen ook vast niet weten wat er nog meer allemaal 'symptomen van schizofrenie' veroorzaakt


I wish I was a butterfly


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 26-10-2011 9:11 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 26 oktober 2011 7:25 schreef Forever After het volgende:
'Blowen maakt schizofreen'
Laatste update: 25 oktober 2011 23:28

Blowen zorgt voor gedragsstoornissen die doen denken aan schizofrenie. Dat concluderen neurologen aan de Universiteit van Bristol op basis van onderzoek bij ratten.

Vandaag schrijven ze in het Journal of Neuroscience dat de hersenactiviteit van iemand die stoned is ongecoördineerd en onnauwkeurig wordt.

Dit komt overeen met de symptomen van schizofrenie, waarbij patiënten ook onlogische gedachtes hebben.

"Misbruik van marihuana komt vaak voor bij schizofreniepatiënten”, zegt Matthew Jones, hoofdauteur van het artikel. “Maar ook gezonde mensen kunnen symptomen van schizofrenie, krijgen door THC, de werkzame stof in marihuana”.


Onderzoek

De onderzoekers deden onderzoek bij ratten, die waren getraind om snel voedsel te vinden in een doolhof. Ze kregen een stof toegediend dat THC nabootst. Vervolgens werden ze losgelaten in hetzelfde doolhof.

De onderzoekers maten de elektrische activiteit van hun hersenen tijdens hun zoektocht naar eten. De ratten bleken bijvoorbeeld niet meer goed te kunnen beslissen of ze naar links of naar rechts moesten bij een T-splitsing.


Verstoord

Dat komt, verklaren de onderzoekers, doordat hun hersengolven tussen de hippocampus en de prefrontale cortex zijn verstoord. Deze gebieden zijn verantwoordelijk voor het geheugen en het nemen van beslissingen. Precies dezelfde soort stoornis komt voor bij schizofreniepatiënten.

Uit eerder onderzoek was bekend dat blowen leidt tot concentratiestoornissen en geheugenafwijkingen, maar de verklaring hiervoor ontbrak tot nu toe.

Deze nieuwe bevindingen zijn belangrijk om psychiatrische aandoeningen waarbij de hersengolven tussen bepaalde gebieden verstoord zijn, beter te begrijpen en te behandelen.

© NU.nl/Desiree Hoving


Is het effect bij mensen precies hetzelfde als bij ratten?
Een rat wordt stoned zonder te weten wat hem overkomt.
Een mens wordt stoned en weet van tevoren wat de effecten gaan zijn.

Lijkt me lijkt me nogal uit te maken voor hoe je er op reageert.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 26-10-2011 11:44 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Zeer goed punt!

Sowieso een beetje vreemd geschreven, ik kan nu niet opmaken wat ze nu precies hebben onderzocht.

Dat ratten tijdelijk schizofrene trekken vertonen wanneer ze stoned zijn is helemaal niets nieuws.

Ik geloof dat het nieuwe aan dit onderzoek is dat ze nu weten welke hersengebieden betrokken zijn en niets meer. DE media doet net alsof ze nieuw bewijs hebben gevonden dat je er schizofrenie van kan krijgen.



♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 26-10-2011 11:58 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Laten we nu niet verbaasd doen dat wetenschappelijk nieuws slecht geschreven is


I wish I was a butterfly


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 26-10-2011 14:20 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

quote:
Op 7 oktober 2011 10:55 schreef Schaep het volgende:
Niet verbazingwekkend, maar wel een interessant onderzoek!


Dude als ik elke dag 10 kilo miljoen kaas ga eten komt het ook niet goed.

Enfin, ik ben gestopt met roken.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen