|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
quote:Is denk ik al ene jaar geleden dat ik op mijn werk uitgemaakt werd voor rotte vis ... op ZM ligt dat dan weer anders |
|
quote: Als de beroepsmatige gesprekken inhouden dat je veel van / over iets / iemand moet weten en dat bewijsmatig moet vastleggen is het meer dan vragen beantwoorden.... Boeiender |
|
Auditeren. Heb ik nu iets gewonnen? I generally avoid temptation...unless I can't resist it. |
|
quote: Een kusje. Boeiender |
|
Whooptidoo Ga ik nu maar weer eens op de bank liggen. Yay. I generally avoid temptation...unless I can't resist it. |
|
quote: Da's ook wel weer zo quote: Daar las ik helemaan niet overheen, dat noemde ik. Maar eerst zeg je dus dat het je niet interesseert en dat je niet weet hoe het bedoeld is, dan dat het een vormgeefkeuze is en uiteindelijk zet je toch maar de aanval op ZM in (terwijl MR. N niet van ZM is...). Zeg dan inderdaad meteen niets. Verder wordt er veel andere terechte kritiek op Aardschok gegeven hier, waar je ook wat te vaak laf overheen stapt. Zoals die opmerkingen over Onno beantwoorden met dat de critici al jarenlang anoniem aan de kant staan :') quote: Dat doe ik gewoon wel, als iemand kritiek verdient verdient die kritiek. Inzet en succes in het verleden is geen vrijbrief om niet meer op kwaliteit te letten / er niets meer over te mogen zeggen. Respect kan hij krijgen voor de goede dingen die hij gedaan heeft, niet direct voor alles wat hij nu nog doet En je overtrekt het enorm met je "anoniem aanvallen". Stel je niet aan, een paar posts hier op het forum zullen Onno of Aardschok niet opeens doen ineenstorten, hoor. quote: Ik vind dat je nu ZM wel heel erg bagatelliseert. Wat mij betreft is er buiten ZM geen ander Nederlandstalig magazine of ezine wat én goed genoeg is én interessant is. Loopt hier genoeg deskundigheid rond om te weten dat je grosso modo wel degelijk wat aan recensies hebt Eerlijk gezegd denk ik dat de recencies van ZM beter zijn dan die van de Aardschok. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: |
|
quote: Daar kan ik me in vinden, absoluut. Ik vraag me alleen af in hoeverre je daar zelf de hand in hebt. Als je geen fossiel op de cover zet verkoopt het simpelweg niet. Het is toch de oude generatie die trouw blijft aan een blad en die je tevreden moet houden. Ontzettend gevaarlijk om dan opeens met je koers te gaan rommelen. Op een site kun je nog wel af en toe wat dingen uitproberen en meten wat voor invloed dat heeft op je bezoekersaantallen. En als het dan niet werkt, draai je het weer terug en komen de bezoekers vanzelf weer. Als je als blad de oudere groep van je abonnees kwijtraakt, krijg je die nooit meer terug. Dat is een van de lastigste dingen van bladen maken. |
|
Grote namen zijn nodig, maar je kunt ook een balans zoeken tussen oud en nieuw. Ook een blad kan prima experimenteren, hoeft niet direct op volledige schaal, je kunt ook klein beginnen. AS heeft ook een website, betrek die erin en meet de response daar ... |
|
quote: Het probleem is dat onze doelgroep - zeker bij het gedeelte voorin het blad - die oude namen verwacht. Sla ze een keer over en zet er een nieuwe band voor in de plaats, en ze vragen zich gegarandeerd af waar dat interview blijft. In het gedeelte achterin (hardcore en extremere metal) is dat wat eenvoudiger, maar daar doen we het ook wel. Ik zou zelf ook liever meer nieuw en minder oud lezen hoor, maar ik ben niet representatief voor onze doelgroep/ons abonneebestand. quote: Hoe zie je dat voor je? Online only artikelen over minder grote namen? Ik vrees dat dat al snel als te veel moeite wordt gezien. Dan moet je daar weer extra redacteuren voor aantrekken terwijl het niets oplevert. |
|
Werk dan samen met ZM. Ondersteun elkaar waar mogelijk. Aardschok met advertenties en links voor/naar ZM, en ZM met artikelen, recenties, en noem maar op. Dan kan je eigen personeel de grotere dingen blijven doen (zodat de oude knarretjes de boel blijven kopen en lezen ), en de ZM-mensen de extremere/kleinere bands behandelen. Is maar een voorstel, natuurlijk. [EDIT: of zeg ik nu iets heel doms? ] [Dit bericht is gewijzigd door Lainedil op 31-12-2010 14:29] Bruce Banner |
|
quote:Ach, denk dat er genoeg (jonge) mensen zijn die voor Aardschok dingen willen schrijven, kan een mooie kweekvijver zijn. En een binding met jongere mensen, wat nu dus een probleem blijkt te zijn. Ik las vroeger de Aardschok om nieuwe dingen te ontdekken, maar na de tot in het ziekelijke doorgeschoten Metallica-aanbidding ben ik afgehaakt. Denk dat jullie veel meer met internet moeten doen om het blad levensvatbaar te houden, want als het zo zwaar leunt op ouwelullen is het ten dode opgeschreven. Boeiender |
|
quote: Verbazingwekkend, maar nee, je typt iets heel slims. Boeiender |
|
ZM is gewoon de fucking BOMB! 1600 reviews in een jaar (en ik heb er zeker 1500 nagekeken) |
|
Kijk, nu wordt het interessant: opbouwende kritiek met als doel om het voor iedereen beter te maken. Filosofeer eens verder zou ik zeggen en leg een concreet voorstel bij Mike neer. Niet geschoten is altijd mis. |
|
quote: Beetje omgekeerde wereld dit, de insteek hierboven is juist dat jullie het bedrijf zijn wat in leven moet blijven. Jullie zullen dus voor elkaar moeten krijgen dat dat lukt. Daarnaast vraag je nu aan mensen die niet van ZM zijn om een voorstel te doen. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Ja zeg Aardschok verbeteren op ZM! Dat heet spam |
|
quote: Wie is hier nu van ZM en wie niet dan? Als je 'moderator' achter je naam hebt staan hoor je toch bij ZM? |
|
Voor een nader overeen te komen bedrag ben ik best bereid om advies te geven. [Dit bericht is gewijzigd door KHPLF op 31-12-2010 14:59] |
|
quote:Deels, die beheren alleen het forum. Mensen met redactie doen alleen de frontpage, de mensen met hoofdredactie zijn echt belangrijk en de mensen met EN blauwe naam EN hoofdredactie zijn echt da bomb! |
|
quote: Ik moet hier slechts de trollen af en toe van het forum flikkeren. Met het redactie-gedeelte heb ik niets te maken. Maar voel je vrij (ook aan ZM gericht) om dit idee in knallende plannen om te zetten. Bruce Banner |
|
Rootless: 30/100 Eden's Curse album van de maand ... ik wou dat ik de metalen kracht van Cruyff had signature |
|
quote:Aardschok is eindhoven en dat ligt buiten de invloedssfeer van Cruyff. |
|
signature |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |