|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
quote: Wat hou ik toch veel van jou! Ik had het niet beter kunnen verwoorden.. Enne, Mr.N het feit dat jullie 83 punten halen is geen garantie om gelijk op de cover te komen he.. meneertje grootheidswaanzin! "Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All" |
|
quote:Jij hebt ook al een partner he? Overigens wil het toeval dat mijn wederhelft vandaag bij de familie N. op bezoek gaat Overigens niks tegen de Grindbashers, die verdienen wat mij betreft zeker meer aandacht op basis van wat ik gehoord heb. www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies." |
|
quote: Haha, jawel, ze wordt nu van het station gehaald. *herstel, nu in da house!* quote: Och, *hapmodus aan* hoeft niet meer aandacht hoor. Ik vind het alleen zonde dat bands zoals DT of Metallica zoveel pagina's beslaan, met weinig tekst ten opzichte van de opgeblazen foto's. Er is genoeg te ontdekken en genoeg te schrijven om naast 2 pagina's de rest meer ruimte te geven. Oh, nog iets, review van een duitsch optreden, wat is daar relevant aan? Boeiender |
|
quote: Omdat er mensen in Nederland zijn die aan de Duitse grens wonen en daar naar concertjes kunnen? (wat ik me als Randstadtenaar niet voor kan stellen) Daarnaast schrijf je een liverecensie niet voor de mensen die het zo kunnen herbeleven, maar meer voor de exposure voor een band. Zo zie ik het zelf eigenlijk. Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. |
|
quote: Ja, dat kan een relevante reden zijn... quote: Dat is een goede insteek, maar kan je dan niet beter meer aandacht geven aan bands die het meer nodig hebben? Boeiender |
|
quote: Ik weet niet om welke betreffende band het gaat. Daarnaast schrijf ik meestal recensies van elk concert waar ik zo'n beetje metalgerelateerd heen ga. Misschien was dat hier ook zo? Ik vind zelf het aanbod aan liverecensies niet zo hoog en op ZM zie je ze ook niet zo vaak. Ikzelf vind ze echter geweldig om te lezen. Misschien had de Aardschok maar een paar concerten waar de redacteuren heengingen, en vonden ze een recensie voor een minder interessant concert beter dan niets? Ik weet ook niet om welke bands het ging, want voor hetzelfde geld zeg jij dat de band niet relevant is, terwijl dat misschien niet hoeft te zijn? Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. |
|
Eigen beheer releases staan onder meer apart omdat het vaak CDR's zijn. Het zou vreemd zijn om die tussen geperste releases van Warner, Nuclear Blast etc te bespreken. Tenzij je het er telkens expliciet bij vermeldt. Persoonlijk vind ik trouwens dat een release waar een label geld in investeert wel iets meer ruimte verdient dan een brakke oefentape op CDR, waarvan er 20 zijn gebrand. Ook al is de muziek op die laatste geluidsdrager misschien wel stukken beter dan op de eerste. Dat kan zomaar gebeuren. Ik ben een groot voorstander van fictieve labels. Al was het maar omdat die vaak een coole/creatieve/grappige naam hebben. Maar als kwaliteitsblad met 30+ jaar ervaring (hihi) prikken we daar natuurlijk wel genadeloos doorheen. Wat betreft interviews en recensies... ja, in de ideale wereld stem je dat op elkaar af. Ik heb de nieuwe Morbid Angel nog niet gehoord. Maar als die werkelijk zo kut is als iedereen roept, dan moet de interviewer wel vragen aan de band: zijn jullie nou helemaal gek geworden. Tegelijkertijd weet ik uit ervaring dat er met ome Trey bijv. amper een normaal gesprek te voeren valt, omdat die gast totaal buiten de realiteit staat. Zo. |
|
Tegelijkertijd zijn er inderdaad geregeld eigen beheer releases die kwalitatief niet onderdoen voor releases van labels. En dus best tussen de CD's besproken zouden kunnen en mogen worden. |
|
quote:Duidelijk . Precies mijn punt, in de eerste plaats moet het gaan om de kwaliteit (muziek, verpakking, produktie etc.). Een goede eigen beheer-band verdient toch op z'n minst ook een cijfer. Daarom vind ik het jammer dat men op voorhand al naar zo'n B-rubriek verwezen wordt. Alsof het standaard al minder is, zonder dat de envelop zelfs geopend is. Wat betreft CD-R's opsturen, helemaal mee eens. Dit komt gewoon knullig over. www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies." |
|
quote: En andersom: rotzooi op erkende labels. Een eeuwig grijs vlak waar je gewoon een keuze in maakt en verder niet moeilijk over moet doen... Metal zonder gitaren is als een bordeel zonder hoeren, en dat is ook maar gewoon een huis... |
|
Ik vind het helemaal niet erg dat cd's in eigen beheer apart geplaatst worden, hoef ik tenminste niet te zoeken tussen al die cd's. Ik zou trouwens ook wel weer voor een aparte rubriek zijn met Nederlands/Belgisch talent. Om wat ruimte te geven aan opkomende bandjes. Ik vond het trouwens geheel overbodig om 3 reviews van hetzelfde festival (graspop) te doen in de laatste aardschok. Die ruimte had beter gebruikt kunnen worden. |
|
quote: Het viel mij vooral op dat er van sommige bands meerdere reviews in stonden van Graspop. |
|
Robbie, worden demo cassettes en 7"es eigelijk nog wel besproken in de Aardschok? |
|
demo cassettes ... hoe de hazen lopen ... |
|
Gebruikt iemand die dingen nog? |
|
Cd's zijn zo achterhaald toch? |
|
ja tegenwoordig zet elke beginnende band hun zooi op bandcamp ... hoe de hazen lopen ... |
|
Inderdaad anders luistert er helemaal niemand meer naar. |
|
Je bedoelt, gebruiken mensen ze WEER. Het is de nieuwste rage en lekker trve en obscvvr |
|
True en Obscuur...that's it! |
|
Ik heb recent nog wel een 7" besproken, van de hardcoreband Tense Reaction. Ik denk dat een cassettebandje ook wel besproken zou worden. Het gaat om de muziek, niet om de geluidsdrager. |
|
quote: Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: En het heeft ook wel eens wat om een ander soort geluidsdrager te krijgen. I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew |
|
Sta je daar met in de ene hand dat bandje en in de andere je iPod. Uuuuuh..... en nu??? [Dit bericht is gewijzigd door XXL op 26-08-2011 13:40] Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |