|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
quote:En je punt is? If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed. |
|
quote: Dat dat niet mag denk ik Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling.... |
|
Labels en bands werken hetzelf in de hand... gewoon geen promo's maken en opsturen...maar gewoon de geluidsdrager zoals die uitgebracht wordt... klaar! Als je van een band alles verzameld, alles wil hebben, dan zijn promo's, denk ik, extra gewilde objecten (weinig qua aantal vaak)... mmmz, misschien alleen nog maar promo's uitbrengen bedenk ik me nu. co-operation not competition! |
|
Ach, vaak vind ik een release wel leuk maar ook weer net niet leuk genoeg om er de hoofdprijs voor te betalen. Een voordelige promo voor een paar euro voldoet dan prima. Vooral doorgaan met het aanbieden van die dingen. Op festival-markets zijn dat juist vaak de bakken waar ik als eerste in duik. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
quote: er zijn ook mensen die alleen maar promo's verzamelen. waarom mag Joost weten maar ze zijn er. Voor het cd-r tijdperk kan ik me het nog enigzins voorstellen, maar hedentendage niet. vooral niet als er die irritante piepjes e.d. in zitten. Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight. |
|
Foto's van de artiesten met een aardschok. Leuk voor een promo, maar bij een interview hoeft dat wat mij betreft niet |
|
Ik heb altijd begrepen dat alleen promo's van grote bands als Iron Maiden wat opleveren. |
|
quote: Er werd geopperd dat labels strenger moeten optreden. Ik vind dat ze dat ook moeten doen tegen de verkoop van bootlegs bij grote ketens. Zowel FRS als Media Markt verkopen massa's onofficiele live DVD's. Frank Zappa releases op Ryko die momenteel in de winkel liggen. Allemaal boots met lelijke kleurkopiehoes. Ryko doet helemaal geen Zappa meer. Dat bedoelde ik. |
|
Mooi, volgens de recensie in de Aardschok is Martin Lopez weer drummen bij Opeth. Ook de eerste harde regels waarin Mike (voor de 100e keer) aangeeft kaf van koren te scheiden en zich daarmee onderscheidt van webzines is ronduit hilarisch... |
|
hilarisch inderdaad. Vooral als je bekijkt wat de normen daarvoor zijn en het feit dat Trivium ( ) cd van de maand haalde signature |
|
En wat is er precies mis met Trivium? Volgens mij toch één van de succesvollere 'nieuwe' bands. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
:') |
|
Je kan het wat dat betreft ook niet goed doen. Anderzijds klagen dat er geen nieuwe bands zijn en men enkel de oudjes op de voorpagina heeft staan, staat er een nieuwe band is het ook niet goed. (waarom nou *insert bandnaam* band!) Aardschok is na al die jaren toch wel een fijn blad, al een jaar of 10 los de nummers, nu sinds een jaar of twee elke maand in de bus. Dat ik het niet eens ben met alles wat geschreven word kan net zo goed aan mij liggen. ( dat doet het natuurlijk niet. ) |
|
Wat mij stoort aan Mike's verhaal is dat hij de suggestie wekt dat webzines niet kritisch zijn uit angst advertentie inkomsten te missen. Los van of dat wel of niet zo is is hij de laatste die dat zou mogen zeggen. Aardschok is ws veel afhankelijker van advertentie inkomsten dan menige webzine. Ik vond het een beetje een goedkoop en weinig realistisch verhaal. |
|
quote: succesvol, dat klopt, maar daar stopt het dan ook imo. Gepusht en overrated. Zet een compilatie cd op met Machine Head, Slipknot, Children of Bodom , Disturbed, Trivium, Chimaira, DevilDriver, In Flames, Scar Symmetry, Mnemic, Mastodon en Soilwork en er zal maar 1 band zijn die niet herkend wordt, meer zelfs, na een tweede speelbeurt wordt die overgeslagen. Nul de botten nummers, herkenbaarheid of visie. Maar ja, grote naam hé, beetje propaganda van Metallica, groot label erachter en hoppa. Als iedereen netjes een 75 geeft dan lukt het wel, de middelmaat regeert signature |
|
Ik trek het wel. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
quote: niet alleen dat, als je ziet dat de eigen belangen hun weg vinden dan vind ik dat persoonlijker nog degoutanter. Ik heb me echt kapotgelachten met Shiver Records platen. Axamenta haalde ooit cd van de maand geloof ik, dan had ik echt zoiets van, ja hallo... Op zich een echt sterke plaat, no doubt, maar van dat kaliber zijn er nog die meestal in de onderste regionen belanden van die eredinges of daar helemaal geen kans toe krijgen en dan te weten dat een bepaalde persoon (personen) bij Aardschok belangen hadden (hebben) in Shiver Records... lachen man Ik heb daar geen probleem mee als er open en eerlijk voor uitgekomen wordt, dat "lokale" bands wat meer aandacht verdienen of zo, maar gang dan ook de heilige boon niet uit met zelfverklaarde objectiviteit, onafhankelijkheid en "kennis". Puur omdat ze schrik hebben van het feit dat andere media stilaan dat papier zal verdringen. Shoot at random noem ik dat, in plaats van naar je eigen troeven te kijken ga je een vijand creëren die eigenlijk niet veel verschil van jezelf. Paniekaanval eerste klas signature |
|
quote:good for you signature |
|
oei, een 7,8 voor Textures. Daar kun je als band helemaal niets mee. Dan liever een 3,5. Dan kun je nog betogen dat de reviewer niet goed wijs is |
|
quote: Is dat dan een misser van Textures of van de Aardschok? Boeiender |
|
quote: Ik heb het stuk niet gelezen (want ik lees de Aardschok al een jaar niet meer, volkomen niet interessant voor mij), maar wat je zegt inderdaad... Roadrunner die het blad support en daarom steevast in de eregalerij stond, en verhalen over gekochte publiciteit (kan ik ivm privacy helaas niet publiekelijk toelichten). Er zitten nog heus wel goede schrijvers/kenners (Leon/Steven) maar verder klinkt het behoorlijk hypocriet. Maar nogmaals, ik lees het blad niet meer dus moet afgaan op de info hier. Metal zonder gitaren is als een bordeel zonder hoeren, en dat is ook maar gewoon een huis... |
|
quote:Van Textures natuurlijk. Wereldgasten hoor, op moeder Theresa en Ghandi na ken ik geen sympathiekere personen. Maar muzikaal gezien vind ik het net zo boeiend als een opgewaardeerde versie van een wit crematorium. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
Nou Bas, Een opgepoetste versie van TWC 2.0 net zo waarderen als een cd waar die band zijn hele ziel en zaligheid in heeft gestoken. Daar kan ik alleen maar blij mee zijn. Verder is het Texturescijfer geen misser van wie dan ook. Ik poste dit gewoon zonder deel te nemen aan de discussie. Verder geloof ik niet in verhalen van "gekochte" reviews. Kijk maar naar Textures, dat is een Nuclear Blast band, een label die voor tonnen aan advertentie inkomsten genereert. |
|
quote:Zeer diplomatiek. Ik denk overigens ook niet dat Aardschok 'gekochte' reviews doet. Ten tijde van Anthony v.d. B., die ook wat labelbelangen scheen te hebben, heeft men wel een lesje geleerd daar denk ik. Bovendien vermoed ik dat het vaak ook de kift is. Afgunst omdat andermans muziek wel gewaardeerd wordt, terwijl het eigen product niet onverdeeld positief beoordeeld wordt. Overigens, de vergelijking TMDC/Textures gaat sowieso niet op natuurlijk. TMDC is meer van het kaliber jeuk op moeilijke plekken door de trigger- en productietoestanden, maar da's meer een smaakding. Textures valt al meer in de categorie 'waar kan ik een heipaal vinden om mijn hoofd onder te leggen?'. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |