IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Vertrokken naar de eeuwige jachtvelden (meld de doden) Vorige pagina | Volgende pagina
Metal-D
Usericon van Metal-D
Posted 25-02-2013 21:29 by Metal-D (Speciaal lid) Profiel van Metal-D

Erg triest, te jong natuurlijk. Ben benieuwd wie nu de laatste pagina's van de Aardschok gaat vullen. Was zo'n beetje 20 jaar zijn stek.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 25-02-2013 23:13 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

Marcel H., naar ik heb vernomen.

[Dit bericht is gewijzigd door Kvelgeest op 25-02-2013 23:14]


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Marcel H.
Usericon van Marcel H.
Posted 26-02-2013 9:51 by Marcel H. Profiel van Marcel H.http://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 25 februari 2013 23:13 schreef Kvelgeest het volgende:
Marcel H., naar ik heb vernomen.




ben niet zo'n hardcore fan, op een paar bandjes na dan


Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.


Metal Spiderman
Big Guy
Usericon van Metal Spiderman
Posted 26-02-2013 11:03 by Metal Spiderman (Redacteur) Profiel van Metal Spiderman



No Pain, No Gain


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 26-02-2013 11:28 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

Spijtige zaak, en nog zo jong. Daar zal wel een speciale Aardschokeditie uit (mogen) volgen.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Metal Spiderman
Big Guy
Usericon van Metal Spiderman
Posted 26-02-2013 11:49 by Metal Spiderman (Redacteur) Profiel van Metal Spiderman

Ik stel ook voor dat we onze condoleances ook via Zware Metalen verspreiden. Ik heb inmiddels een nieuwsbericht geplaatst omtrent het overlijden.


No Pain, No Gain


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 26-02-2013 13:21 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 26 februari 2013 11:49 schreef Metal Spiderman het volgende:
Ik stel ook voor dat we onze condoleances ook via Zware Metalen verspreiden. Ik heb inmiddels een nieuwsbericht geplaatst omtrent het overlijden.


Waarom? Het is spijtig voor de familie en bekenden van hem, ik ken hem niet en vond hem een tergend slechte "journalist"....


Boeiender


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 26-02-2013 15:15 by Hexegot Profiel van Hexegot

quote:
Op 26 februari 2013 13:21 schreef MR. N het volgende:

Waarom? Het is spijtig voor de familie en bekenden van hem, ik ken hem niet en vond hem een tergend slechte "journalist"....

Ik vond zijn schrijfsels meestal ook niet uitzonderlijk sterk, maar toen ik er eenmaal achter kwam wat voor plaats hij eigenlijk in de scene had en wat hij allemaal deed ben ik hem wel meer gaan waarderen. Niet iedereen krijgt zoiets voor elkaar, en zeker niet enkel op basis van liefhebberij.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 26-02-2013 15:51 by bastianus Profiel van bastianus

Klote voor zijn vrouw en kinderen vooral. Hoorde van ene Anita B. dat hij een ontzettend lieve papa was. Bah.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 26-02-2013 16:07 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

Van de website van Aardschok:

R.I.P. Onno Cro-Mag - 19 juni 1963 - 25 februari 2013

Met grote verslagenheid hebben wij maandagavond vernomen dat Onno van Ravesteijn is overleden aan de gevolgen van een hartstilstand.

Het was eind 1987 dat Onno van Ravesteijn het Aardschokkantoor binnenliep. Een imposante verschijning die voor ons wilde gaan schrijven. Het was naar aanleiding van de S.O.D.-plaat ‘Stormtroopers Of Death’, die er immers voor zorgde dat hardrockers naar punk gingen luisteren en punkers naar hardrock. Onno vertelde honderduit over talloze bands waar wij maar vaag van hadden gehoord. We hadden ook raakvlakken: we vonden beiden ‘Best Wishes’ van Cro-Mags de beste plaat in het genre dat toen nog geen naam had, maar later hardcore zou heten. In de jaren die volgden werd Onno Cro-Mag, zijn alias, de belangrijkste spin in het hardcoreweb. Talloze bands bracht hij onder de aandacht bij liefhebbers en platenlabels als Noize, I Scream, Century Media en GSR. Ook gaf hij ze de kans zich live aan het publiek te presenteren tijdens de halfjaarlijkse European Hardcore Party’s in Maastricht, die hij onlangs weer opstartte in het Belgische Hamme. Tevens richtte hij vorige jaar nog een eigen platenlabel op: Strength Records. 25 jaar lang bracht hij de Aardschoklezers op de hoogte van het wel en in wee in hardcoreland. Een hartaanval werd hem maandag in alle vroegte noodlottig. Wij wensen zijn vrouw Judith, kinderen Sem en Steve, verdere familie en vrienden veel sterkte toe bij het dragen van dit grote verlies.

Metal Mike namens het complete Aardschokteam





The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 26-02-2013 18:06 by BARABAS Profiel van BARABAS

Tim Dog - 46 jaar.


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 26-02-2013 18:07 by Negatieveling Profiel van Negatieveling

Tjonge, een dag na dato raakt het me toch wel, ondanks dat ik hem niet eens persoonlijk kende.

Mede dankzij Onno heb ik stiekem nog heel wat goede muziek leren kennen in de jaren 90. Waar hij een CD 'te metal' vond, kon ik die steevast wel waarderen. Zijn recensies stonden vaak bol van de clichés, maar je kon er als fan in zekere zin blind op varen en dat maakte hem voor mij persoonlijk toch een waardevolle schrijver.

Zijn Aardschok-interview met One Life Crew/Pitboss 2000 of hoe die mannen zich destijds ook noemden beschouw ik overigens nog steeds als legendarisch.

Ook op de mede door hem opgestarte European Hardcore Party's ben ik vaak te vinden geweest, al was het vaak meer voor de sfeer dan de muziek op zich.

Ik lijk verdomme onderhand zijn persoonlijke fanclub wel zo... Maar toch: Onno, bedankt! Hopelijk staat er een soortgelijk boegbeeld en voortrekker op in de scene.



Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 26-02-2013 18:12 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

Zitten paar epic details in die sleeves!


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 26-02-2013 19:40 by varanus (Speciaal lid) Profiel van varanus

quote:
Op 25 februari 2013 20:03 schreef Negatieveling het volgende:
Vind wat je wilt van zijn kwaliteiten als recensent, maar hij heeft zich altijd ontzettend ingezet voor 'zijn' scene. Waarvoor hulde.


Bedoelde er ook niets negatiefs mee hoor, dat was gewoon zijn stijl van schrijven, en ondanks dat ik geen hardcorefan ben, las ik toch altijd zijn stukjes, vond dat wel vermakelijk...


spelfout weggehaald...


Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 26-02-2013 20:13 by Jolly Roger 666 Profiel van Jolly Roger 666

quote:
Op 26 februari 2013 18:12 schreef Kvelgeest het volgende:
Zitten paar epic details in die sleeves!


Half sleeves. En je doelt op de screwdriver tattoo een het white power-achtige detail, denk ik?


Ja hoor...


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 26-02-2013 20:38 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 26 februari 2013 18:12 schreef Kvelgeest het volgende:
Zitten paar epic details in die sleeves!
Skrewdriver en No remorse ongetwijfeld.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 27-02-2013 9:44 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

Toch niet dé Skrewdriver hoop ik...


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 27-02-2013 10:03 by nark Profiel van nark

Is er een andere dan?


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 27-02-2013 10:28 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

Ok, maar is dat geen uitgesproken neo-nazi-band?


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 27-02-2013 10:59 by nark Profiel van nark

quote:
Op 27 februari 2013 10:28 schreef PandroidJack het volgende:
Ok, maar is dat geen uitgesproken neo-nazi-band?




http://nl.wikipedia.org/wiki/Skrewdriver


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 27-02-2013 11:01 by PandroidJack Profiel van PandroidJack

Ok, ja dus, en ik vind het bizar dat Onno daar dan een tatoe van laat zetten. Maar soit.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 27-02-2013 11:04 by Jolly Roger 666 Profiel van Jolly Roger 666

Net als no remorse.


Ja hoor...


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 27-02-2013 11:09 by nark Profiel van nark

Volgens mij was dat nog iets uit zijn jeugd.....


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 27-02-2013 11:54 by Jolly Roger 666 Profiel van Jolly Roger 666

Lijkt mij ook.


Ja hoor...


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 27-02-2013 13:13 by bastianus Profiel van bastianus

Lijkt mij niet.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen