IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Waar Bart de meisjes van hun slipjes berooft [nieuwstopic] Vorige pagina | Volgende pagina
XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 09-12-2011 13:24 by XXL Profiel van XXL

Nou lekker dan.

Straks kopen al die belgen de soms toch al moeilijk verkrijgbare tickets voor concerten in nederland op.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 09-12-2011 13:24 by intothevoid Profiel van intothevoid

Belgisch equivalent van De Speld.


You have time. You are doing fine.


jelmer2
VUILIGHEID
Usericon van jelmer2
Posted 09-12-2011 13:31 by jelmer2 Profiel van jelmer2

Er staat toch alleen in jeudhonken, ik neem aan (en hoop voor de belgen) dat dit in de poppodia niet het geval is.


Wil je muilperen?


Schuurman
MCDLXXXVIII
Usericon van Schuurman
Posted 09-12-2011 13:36 by Schuurman Profiel van Schuurman

Jeetje minee, het is satire hoor.


Zo niet, dan pakt meester jou bij je oortje en trekt je uit de zandbak zodat alle andere kindertjes weer fijn kunnen spelen zonder dat jouw geklier het plezier van iedereen bederft.


jelmer2
VUILIGHEID
Usericon van jelmer2
Posted 09-12-2011 14:55 by jelmer2 Profiel van jelmer2

Sorry man, ik zal het niet weer doen.


Wil je muilperen?


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 09-12-2011 16:28 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 9 december 2011 9:12 schreef nark het volgende:
'Evolutie zal mensen niet slimmer maken'

Laatst gewijzigd: 08-12-11 21:26


UTRECHT – De kans is klein dat we nog veel slimmer worden, zeggen Duitse en Engelse onderzoekers. Een verdere toename in denkvermogen kan allerlei problemen opleveren.

De wetenschappers onderzochten waarom mensen niet slimmer zijn en kwamen tot de conclusie dat dit evolutionair gezien ook grote nadelen met zich mee zou brengen.

Volgens de evolutieleer ondergaan organismen veranderingen die ze beter in staat stellen te overleven als soort. Maar sommige eigenschappen die op zichzelf voordelig zijn, brengen nadelen met zich mee die ervoor zorgen dat een organisme over het geheel genomen slechter is aangepast.

Zo zou het bijvoorbeeld in veel gevallen handig zijn als mensen 3 meter lang zouden zijn. Het hart van de meeste mensen zou dit echter niet aankunnen waardoor er onvoldoende bloed bij de hersenen zou komen.

Afwegingen

"Net zoals er evolutionaire afwegingen zijn voor fysieke eigenschappen, zo zijn ze er ook voor intelligentie", stelt Thomas Hills, een van de onderzoekers. Zo is het formaat van het brein van een baby beperkt door onder andere de grootte van het bekken van de moeder.

Grotere hersenen zouden kunnen leiden tot meer doodgeboren kinderen. Een aanpassing van het bekken zou op haar beurt weer een verandering teweegbrengen in onze manier van staan en bewegen.

Middelen als Ritalin, amfetaminen en koffie kunnen mensen helpen zich beter te concentreren. Maar mensen zonder concentratieproblemen presteren soms juist slechter als ze deze middelen gebruiken. Volgens Hills is dit een teken dat er een top zit aan het denkvermogen van mensen.

Superbrein

Zijn collega Ralph Hertwig voegt toe dat ook een onfeilbaar geheugen levens kan verstoren. Zo hebben mensen met een posttraumatische aandoening een gebeurtenis in hun leven op zo’n manier opgeslagen dat ze hem niet kunnen vergeten. Bij deze mensen komt deze herinnering bij het minste of geringste weer naar boven.

Ook bij de Asjkenazische joden is een soortgelijke ontwikkeling te zien. Zij hebben door op intelligentie gebaseerde selectieve voortplanting een IQ dat veel hoger ligt dan dat van de gemiddelde mens. Maar zij leiden ook bovengemiddeld veel aan ziektes als Tay-Sachs, een aantasting van het zenuwstelsel.

Kijkend naar al de negatieve bijwerkingen van een beter denkvermogen, zegt Hills dat het onwaarschijnlijk is dat er ooit een superbrein geboren zal worden. "Wel kunnen er middelen ontwikkeld worden die de gebruiker beter maakt in één specifieke taak."

© NU.nl/Bitsofscience.org



beetje kort door de bocht, natuurlijk zitten er behoorlijke restricties aan, maar die zijn niet allemaal onoverbrugbaar. Het zijn allemaal pietlullige voorbeeldjes die genoemd worden.
Het is mogelijk om kinderen langer hersengroei mee te laten maken, vroeger een enorm kwetsbare periode nu veel minder boeiend. Sowieso kunnen keizersnedes het bekken probleem voor een gedeelte wegnemen.

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 09-12-2011 16:31]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 10-12-2011 0:47 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

Medewerkster C1000 doodgeschoten

ALMELO - Een schietpartij heeft vrijdagavond het leven gekost van een 18-jarige medewerkster van supermarkt C1000 in winkelcentrum Schelfhorst in Almelo.

Medewerkster C1000 doodgeschoten Fotoserie Video
Dat heeft de politie laten weten. De dader heeft zich daarna van het leven beroofd. Hij werd dood gevonden op de Kerkstraat in het centrum van de stad. De schietpartij vond plaats aan het begin van de avond.
Over het motief van de schutter is vooralsnog niets bekend. Wel is duidelijk dat de man een 25-jarige agent in opleiding is van het korps Amsterdam-Amstelland. In het huis waar hij dood werd gevonden, troffen agenten twee afscheidsbrieven aan. De twee waren mogelijk bekenden van elkaar.
Dat heeft de politie bekendgemaakt. Of de man heeft geschoten met een dienstwapen is onduidelijk. Dat is volgens burgemeester Jon Hermans-Vloedbeld onderwerp van onderzoek.
Rijksrecherche
Omdat de man een agent in opleiding was, wordt het onderzoek naar de schietpartij uitgevoerd door de rijksrecherche. De politie Amsterdam-Amstelland reageert vooralsnog niet op het incident. De zegsvrouw verwijst voor informatie naar de politie Twente.
De Schelfhorst is een winkelcentrum in de wijk de Schelfhorst in Almelo. Er zijn 24 winkels, waaronder Dirk van de Broek, Blokker en C1000. Vrijdagavond is het koopavond in het winkelcentrum.
Medeleven
Supermarktketen C1000 heeft vrijdag medeleven getoond aan de familie, vrienden en collega´s van de medewerkster van het filiaal in Almelo die vrijdag werd doodgeschoten.
In een verklaring schrijft het bedrijf: Een verschrikkelijk bericht dat ons, de ondernemer en de directe collega´s erg raakt. Ons medeleven gaat uit naar de familie, vrienden en collega´s van het slachtoffer.
De medewerkers van het getroffen filiaal in winkelcentrum De Schelfhorst schrijven in de verklaring: Vanavond is ons iets verschrikkelijks overkomen. Door een tragisch schietincident is één van onze medewerksters om het leven gekomen. Het heeft ons allemaal heel erg geraakt. We willen ons medeleven tonen aan familie en vrienden.
Het filiaal is zaterdag gesloten.
Geschokt
Burgemeester Jon Hermans-Vloedbeld van Almelo heeft eveneens geschokt gereageerd op de schietpartij, zo liet de gemeente weten.
Hermans-Vloedbeld bezocht het winkelcentrum en sprak met familieleden van het slachtoffer. Ook sprak zij met medewerkers van het winkelcentrum en betuigde haar medeleven.

Stoplicht springt op rood.....



Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 10-12-2011 8:10 by Forever After Profiel van Forever After

'Vernieuwende school slechter'
Laatste update: 10 december 2011 07:29

AMSTERDAM - Leerlingen van scholen die bezig zijn met vernieuwend onderwijs scoren bij het eindexamen stukken slechter dan leerlingen op andere scholen.

Het percentage dat uiteindelijk slaagt, wijkt weinig af van het gemiddelde, maar dat komt waarschijnlijk vooral door de hogere scores bij de examens die de school zelf afneemt.

Dat concludeert Trouw zaterdag uit een jaarlijks onderzoek naar de resultaten op middelbare scholen.

De krant onderzocht acht scholen die de methode van het zogeheten Nieuwe Leren volgen. De scholen noemen het zelf niet meer zo, maar ze geven hun leerlingen net als bij het Nieuwe Leren veel gelegenheid om hun eigen nieuwsgierigheid te volgen.

Meestal hebben deze scholen een havo- en een vwo-afdeling en vaak ook de theoretische leerweg van het vmbo.

Van de zestien afdelingen die de scholen samen hebben, kregen er maar drie een 6. De onderzoekers, beleidssocioloog Stan van Alphen en hoogleraar onderwijsprestaties Jaap Dronkers, gaven de rest een 5 of lager.


Eindexamencijfer

Als voorbeeld noemt de krant de Nieuwste School in Tilburg en Impulse in Leeuwarden. Op beide scholen bleef het gemiddeld eindexamencijfer van de geslaagden in acht vakken onder de zes steken.

Door de hoge cijfers die de andere examens de school zelf afneemt, stonden ze gemiddeld toch voldoende. Ook slaagden veel leerlingen met hakken over de sloot doordat een 5,5 naar boven wordt afgerond.

Het platform voor vernieuwingsscholen Pleion stelt in de krant dat het eindexamen maar 'één parameter' is. Een woordvoerder wijst erop dat leerlingen van deze scholen beter scoren op oplossingsgerichtheid en creativiteit. Daarbij zouden de scholen ook beter presteren bij onderzoeken naar tevredenheid van scholieren en ouders.

© Novum / Nu.nl


 


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 10-12-2011 8:34 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 10 december 2011 8:10 schreef Forever After het volgende:
De scholen noemen het zelf niet meer zo, maar ze geven hun leerlingen net als bij het Nieuwe Leren veel gelegenheid om hun eigen nieuwsgierigheid te volgen.



Goed verhaal.

De praktijk is hier in huize xxl dat xxs achter de pc loopt te flippen omdat ze er niet uit komt en papa en zijn vriendin vervolgens de leraar kunnen gaan spelen omdat ze anders, tegen haar zin, nog een jaar langer naar die school moet.

Ze krijgt dus wel traditioneel les, alleen gebeurt dat niet op school.

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 10-12-2011 8:36]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 10-12-2011 10:07 by bastianus Profiel van bastianus

Ik kreeg van de week nog te horen dat ik veel doceer en klassikaal werk. Afgaande op deze verhalen houd ik het mooi zo.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 10-12-2011 10:44 by faalhaas Profiel van faalhaas

Buren van de Hells Angels zijn boos
09-12-11 09:05 uur
© ANP

De buren van de Hells Angels in Amsterdam zijn boos. De gemeente legt 4 ton neer om de motorclub van het terrein aan de Wenckebachweg af te krijgen. 'En ik dan? Ik krijg slechts 20.000 euro', zegt Wim van Oijen die al sinds 1958 vlak naast het clubgebouw zit.
De 43 kleinere ondernemers moeten namelijk weg. 'Wethouder Van Poelgeest vergeet eventjes dat wij ons geld moeten verdienen en dat die Angels slechts in een clubgebouw zitten', zegt Van Oijen. 'Toch krijgen zij tonnen, terwijl er altijd hard is geroepen dat het criminelen zijn.' Dat vertelt hij vandaag in de Telegraaf.

Hij stelt dat er was beloofd dat ze terug mochten keren, maar dat het nu over is. 'Voor 1 januari moeten wij hier allemaal weg zijn. En dat terwijl er nog helemaal geen concrete plannen zijn. Alles is alleen maar gedaan om die Angels weg te krijgen.'


... hoe de hazen lopen ...


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 10-12-2011 12:35 by nark Profiel van nark

'Geen bijstand bij weigering verhuizing voor werk'

Laatst gewijzigd: 10-12-11 11:38


AMSTERDAM - Werklozen moeten geen bijstand meer krijgen als ze weigeren voor een nieuwe baan te verhuizen.

Minister van Sociale Zaken Henk Kamp (VVD) werkt aan wetgeving die dit mogelijk moet maken, bevestigt zijn woordvoerder na een bericht hierover in de Volkskrant.

Voor de WW-uitkering bestaat al een mogelijkheid om die in te trekken als iemand weigert aan de andere kant van het land te werken. Het ministerie onderzoekt momenteel of uitkeringsinstanties genoeg gebruik maken van die optie.

Mogelijkheden

Deze mogelijkheid moet ook gelden voor de bijstand, vindt de minister. In de praktijk komt het niet bijzonder vaak voor dat bijvoorbeeld een werkloze Limburger een baan krijgt aangeboden in Groningen en die vervolgens weigert.

Maar als het gebeurt, moeten er volgens de minister wel mogelijkheden zijn om dat aan te pakken.

Hij wijst erop dat er een half miljoen mensen in Nederland zijn met een uitkering terwijl ze wel kunnen werken. Daarnaast zijn er driehonderdduizend mensen uit andere Europese landen die in Nederland werken en nog eens honderdduizend vacatures. Er is volgens hem dus werk genoeg.

© Novum


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 10-12-2011 12:57 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Jong katje gevoerd aan slang


In Engeland is flink wat ophef ontstaan om een video waarin een man een levende kat voert aan zijn python.

In een zeven minuten durende filmpje met de naam 'Python Christmas' zet de man zijn katje op bed in een kerstmuts. Hij leidt zijn katje af waarna de slang de kat wurgt en oppeuzelt. De video is inmiddels weer verwijderd van YouTube.

Op internet is er een ware zoektocht opgezet om de identiteit van de man op te sporen. De man staat een gevangenisstraf te wachten van een half jaar en krijgt een geldboete van 23.000 euro.






Echt ziek, waarom wordt deze man vervolgd?

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 10-12-2011 13:05]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 10-12-2011 13:48 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Er is ook al een nieuw filmpje van die knakker te vinden, een kat vast aan een stok gemaakt en deze verdrinkt hij in een bad. Ik heb niet gekeken, dat las ik alleen maar.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 10-12-2011 13:52 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Oei dat maakt het anders...


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 10-12-2011 14:06 by stigma Profiel van stigma

Nou Elite, jij als reptielenhouder zou toch ook niet blij moeten zijn met zo'n filmpje! Geeft 'ons liefhebbers' niet echt een goede naam.
Hoewel het natuurlijk klinkklare nonsens is dat ik mn slang wel een babymuis, een cavia, big of een konijn mag voeren maar geen kat.

Maar als die gozert die kat heeft verzopen is het idd wat anders. Ik denk dat ie katten niet zo lief vindt...


[edit] gekke zin. Een kat mag je ook een big voeren.

[Dit bericht is gewijzigd door stigma op 10-12-2011 14:07]


Subtiel kamerolifantje


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 10-12-2011 14:14 by faalhaas Profiel van faalhaas

quote:
Op 10 december 2011 12:57 schreef ElitE het volgende:
Jong katje gevoerd aan slang
Echt ziek, waarom wordt deze man vervolgd?


omdat ie die kat op deze manier een hele gruwelijke dood laat sterven?


... hoe de hazen lopen ...


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 10-12-2011 14:22 by stigma Profiel van stigma

quote:
Op 10 december 2011 14:14 schreef faalhaas het volgende:
omdat ie die kat op deze manier een hele gruwelijke dood laat sterven?

Je mag gewoon levend voeren hoor. Zoals ik hierboven al zei; waarom mag ik wel levende muizen/konijnen/cavia's/gerbils/hamsters/etc. voeren, maar geen kat?
Ik zou het niet snel doen, maar dat het niet MAG is wat anders.

[Dit bericht is gewijzigd door stigma op 10-12-2011 14:22]


Subtiel kamerolifantje


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 10-12-2011 14:22 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 10 december 2011 14:14 schreef faalhaas het volgende:
omdat ie die kat op deze manier een hele gruwelijke dood laat sterven?
En zoals er al aangegeven wordt, waarom is het okee om levende knagertjes te voeren en zijn katten een no-no?



What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 10-12-2011 14:26 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 10 december 2011 12:57 schreef ElitE het volgende:
De man staat een gevangenisstraf te wachten van een half jaar en krijgt een geldboete van 23.000 euro.



Blijkbaar mag het niet.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 10-12-2011 14:34 by stigma Profiel van stigma

.

[Dit bericht is gewijzigd door stigma op 10-12-2011 14:52]


Subtiel kamerolifantje


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 10-12-2011 14:42 by faalhaas Profiel van faalhaas

quote:
Op 10 december 2011 14:22 schreef Greycloak het volgende:
En zoals er al aangegeven wordt, waarom is het okee om levende knagertjes te voeren en zijn katten een no-no?




Omdat het sadistisch is. Geldt wat mij betreft ook voor andere dieren zoals konijnen overigens. Vreemd dat de Nederlandse wet hier zo'n onderscheid in maakt.

[Dit bericht is gewijzigd door faalhaas op 10-12-2011 14:44]


... hoe de hazen lopen ...


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 10-12-2011 14:44 by faalhaas Profiel van faalhaas

quote:
Op 10 december 2011 14:34 schreef stigma het volgende:
Hij komt uit Engeland dus. Volgens mij mag je daar bij de wet niet levend voeren.


Volkomen terecht dat die gast vervolgd wordt dus


... hoe de hazen lopen ...


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 10-12-2011 14:53 by stigma Profiel van stigma

Oh, ik heb even zitten googlen en volgens mij mag je niet in alle landen levend voeren. In Nederland wordt dit "gedoogt".
(De GWWD staat vol met 'ja, mits' en 'nee, tenzij' wetten.)

Ik heb even de Gezondheids- en Welzijnswet vooor Dieren erop nageslagen en je mag geen dieren doden tenzij je hiertoe bevoegd bent en dit onder de bij de wet geregelde omstandigheden gebeurt.
Het is verboden om bij een dier onnodig pijn of letsel te veroorzaken. (hier kun je dat gebruik maken van het woord 'onnodig'. Voeding voor slangen is wel degelijk nodig.)

Ik denk dat je kunt stellen dat je een redelijk leed veroorzaakt wanneer je een levende muis bij een slang zet, maar officieel zou je de muis dus eigenlijk niet eerst mogen doden.

Overigens is het ook verboden om dieren van hun ouderdieren te scheiden voordat zij een bij de wet vastgestelde leeftijd hebben bereikt.
Dit betekent dat je dus ook geen babymuizen of halfwassen mag voeren.

Ik denk dat alles redelijk onderuit gehaald wordt met een zeer belangrijke wet in de GWWD;
Het is verboden aan een dier de nodige verzorging te onthouden.

Voer lijkt mij een belangrijk onderdeel van de verzorging.


Subtiel kamerolifantje


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 10-12-2011 15:03 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 10 december 2011 14:42 schreef faalhaas het volgende:
Omdat het sadistisch is. Geldt wat mij betreft ook voor andere dieren zoals konijnen overigens. Vreemd dat de Nederlandse wet hier zo'n onderscheid in maakt.
Ben ik zeker met je eens, maar vraag me af wat er gebeurt als je in NL een fimpje upt van het voeren van een kat en daarnaast eentje van een cavia.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen