IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Berichtgeving omtrent dat prinsje die uit skiën ging [nieuwstopic] Vorige pagina | Volgende pagina
MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 02-04-2012 11:56 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 2 april 2012 11:50 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
MBO zou naar mijn idee meer op de 'markt' gericht moeten zijn dan HBO en universiteit. Maar ook HBO en WO kunnen in enige mate aangepakt worden (en HBO dan weer meer dan WO ).


Mwoah, ik denk dat de criteria aangescherpt moet worden, en natuurlijk zijn er "onzinstudies", maar wie bepaald welke studies specifiek?


Boeiender


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 02-04-2012 12:00 by bokkie666 Profiel van bokkie666

quote:
Op 2 april 2012 11:55 schreef MR. N het volgende:
Serieus? Ze moeten de politiesteun die soms nodig is gaan verhalen op voetbalclubs, en niets kwijtschelden. Op lokaal niveau is er ook nog heeeeeeeeeel veel te halen als je de belachelijke steun voor voetbalclubs intrekt.
Spaans voetbal gaat over, niet de Nederlandse clubs.

Probleem met de Nederlandse clubs is dat er al teveel geïnvesteerd is door sommige gemeenten, een miljoentje extra maakt niet meer uit als de andere optie is dat je tien miljoen ziet verdampen.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 02-04-2012 12:02 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 2 april 2012 12:00 schreef bokkie666 het volgende:
Spaans voetbal gaat over, niet de Nederlandse clubs.



Ah, sowwy, my bad!
quote:

Probleem met de Nederlandse clubs is dat er al teveel geïnvesteerd is door sommige gemeenten, een miljoentje extra maakt niet meer uit als de andere optie is dat je tien miljoen ziet verdampen.


Dat is zo, het is wel vrij zot dat het zover heeft kunnen komen.


Boeiender


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 02-04-2012 12:06 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 2 april 2012 11:56 schreef MR. N het volgende:
Mwoah, ik denk dat de criteria aangescherpt moet worden, en natuurlijk zijn er "onzinstudies", maar wie bepaald welke studies specifiek?

Ik vind het an sich goed dat er naar gekeken wordt. En hoe en wie dat allemaal doet is dan inderdaad het volgende probleem


I wish I was a butterfly


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 02-04-2012 12:10 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 2 april 2012 12:02 schreef MR. N het volgende:
Dat is zo, het is wel vrij zot dat het zover heeft kunnen komen.


Tja, blijft een afweging. Je moet de invloed van een betaald voetbalclub voor een gemeente ook niet onderschatten. Naast de 'happiness factor' van je burgers is er ook simpelweg een heleboel (inter)nationale naamsbekend mee gemoeid. Een voetbalclub is vaak ook een beetje een uithangbord voor een gemeente. Als je over de grens vraagt of iemand Alkmaar kent, dan durf ik er mijn hand wel voor in het vuur te steken dat 9 van de 10 bevestigingen komen door AZ. Dat soort promotie valt moeilijk in financiele termen te vatten.

[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 02-04-2012 12:10]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 02-04-2012 12:11 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 2 april 2012 12:06 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Ik vind het an sich goed dat er naar gekeken wordt. En hoe en wie dat allemaal doet is dan inderdaad het volgende probleem


Sja, als de overheid scholen stimuleert om leerfabrieken te worden met zoveel mogelijk afgestudeerde leerlingen, dan heeft de overheid het zelf in de hand gewerkt.

Ik zou wel balen als ik nu een opleiding dierverzorging zou volgen bijvoorbeeld, dan wordt je nu dik genaaid door de negatieve publiciteit vanuit de overheid die je daar heeft laten studeren.


Boeiender


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 02-04-2012 12:11 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 2 april 2012 11:56 schreef MR. N het volgende:
Mwoah, ik denk dat de criteria aangescherpt moet worden, en natuurlijk zijn er "onzinstudies", maar wie bepaald welke studies specifiek?


Zal wel gekoppeld worden aan het aantal beschikbare vacatures. Vraag-aanbod verhaaltje.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 02-04-2012 12:14 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 2 april 2012 12:10 schreef Mark het volgende:
Tja, blijft een afweging. Je moet de invloed van een betaald voetbalclub voor een gemeente ook niet onderschatten. Naast de 'happiness factor' van je burgers is er ook simpelweg een heleboel (inter)nationale naamsbekend mee gemoeid. Een voetbalclub is vaak ook een beetje een uithangbord voor een gemeente. Als je over de grens vraagt of iemand Alkmaar kent, dan durf ik er mijn hand wel voor in het vuur te steken dat 9 van de 10 bevestigingen komen door AZ. Dat soort promotie valt moeilijk in financiele termen te vatten.


Dat gemeenten sporten stimuleert en ondersteunt lijkt mij wel wenselijk, dat men "professionele" voetbalclubs helpen de begroting sluitend te krijgen door bijvoorbeeld subsidie op de stadions is mijns inziens niet de bedoeling. Lekker professioneel.


Boeiender


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 02-04-2012 12:18 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 2 april 2012 12:11 schreef Mark het volgende:
Zal wel gekoppeld worden aan het aantal beschikbare vacatures. Vraag-aanbod verhaaltje.


Snap ik, maar als iemand talent heeft in een bepaald vakgebied, waarom zou diegene dan niet een studie kunnen volgen in die richting? En een overheid die 4 jaar naar voren kan kijken qua arbeidsmarkt, dat lijkt me een utopie.

Het lijkt me dat er strenge toelatingscriteria moeten komen, voor elke richting (na veel betere voorlichting over arbeidskansen, arbeidsrichting en arbeidservaring) dan filter je de mensen die er niets te zoeken hebt wel uit.


Boeiender


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 02-04-2012 12:19 by Mark Profiel van Mark

Gebeurde in het verleden inderdaad met grote regelmaat, maar tegenwoordig is dat voor gemeentes een stuk moeilijker geworden. Europa zit daar namelijk ook bovenop. Dus tenzij je als gemeente kunt aantonen dat het niet overduidelijk verkapte overheidssteun is, of dat je er als gemeente op termijn beter van wordt (bijv. een lening die met goede rente wordt terugbetaald of een langetermijn huurovereenkomst die financieel rendabel is), is het steeds moeilijker om geld te pompen in de lokale club.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 02-04-2012 12:21 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 2 april 2012 12:19 schreef Mark het volgende:
Gebeurde in het verleden inderdaad met grote regelmaat, maar tegenwoordig is dat voor gemeentes een stuk moeilijker geworden. Europa zit daar namelijk ook bovenop. Dus tenzij je als gemeente kunt aantonen dat het niet overduidelijk verkapte overheidssteun is, of dat je er als gemeente op termijn beter van wordt (bijv. een lening die met goede rente wordt terugbetaald of een langetermijn huurovereenkomst die financieel rendabel is), is het steeds moeilijker om geld te pompen in de lokale club.


Joa, maar ze verzinnen steeds weer omwegen om het wel te kunnen doen.


Boeiender


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 02-04-2012 12:27 by Mark Profiel van Mark

Klopt. Wie wil er immers nou zijn voetbalclub kwijt?


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 02-04-2012 12:30 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 2 april 2012 11:23 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
En de vriendjes in het publiek zijn natuurlijk níet bevooroordeeld

Wij hadden flink wat aanhang mee natuurlijk. Navraag en enig rekenwerk leverde op dat de helft van de stemmen ongeveer van mensen buiten onze vrienden-, kennissen- en familiekring afkwam. Dat viel me nog mee eerlijk gezegd. Aangezien er twee metalbands meededen, en het publiek nogal metalminded was, vielen wij met onze new wave behoorlijk uit de toon.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 02-04-2012 12:31 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 2 april 2012 11:23 schreef bokkie666 het volgende:
Was meer als vergelijking. Ik ken wel een band die het tot de finale van de grote prijs heeft geschopt, puur en alleen omdat ze naar elke voorronde een bus vol bekenden meenamen en zo minstens een derde van de publieksstemmen kregen. Dat is voldoende voor de overwinning. Zegt vaak niks over de neutrale toeschouwer en die moet je juist overtuigen, naar mijn mening.

Mee eens.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 02-04-2012 13:22 by XXL Profiel van XXL

Wow, mooi om net voor mijn werk nog even te lezen dat mijn dochter een onzinopleiding Dierverzorging volgt.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 02-04-2012 13:38 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 2 april 2012 12:11 schreef MR. N het volgende:
Sja, als de overheid scholen stimuleert om leerfabrieken te worden met zoveel mogelijk afgestudeerde leerlingen, dan heeft de overheid het zelf in de hand gewerkt.

Ik zou wel balen als ik nu een opleiding dierverzorging zou volgen bijvoorbeeld, dan wordt je nu dik genaaid door de negatieve publiciteit vanuit de overheid die je daar heeft laten studeren.
Vanmorgen was kip zonder kop van Bijsterveldt weer op de radio, om dit plan uit te leggen. Ze heeft overigens wel gelijk, vind ik, als ze zegt dat het onderwijs op de arbeidsmarkt afgestemd moet zijn. Maar verder spoort ze niet, ze slaat altijd meteen door in wat ze beweert heb ik het idee. Zo zei ze nu weer dat ze op de basisschool al een soort profielen wilde gaan maken, aan de hand waarvan mensen al naar een bepaald beroepstype toegeleid gaan worden. Mogen kinderen op de basisschool en op de middelbare school a.u.b. nog even een zo breed mogelijk aanbod van interesses uittesten, voor ze een definitieve keuze maken? Het probleem lijkt me juist, dat al veel te vroeg wordt vastgelegd welke kant je op moet op school.
Verder snapt deze vrouw ook duidelijk niet hoe jongeren werken. Ze wil namelijk alles afdwingen. De leerplicht moet zo lang mogelijk, om mensen niet zonder diploma de maatschappij in te laten gaan. Leerlingen met een beperking moeten naar het regulier onderwijs, gaan ze spijbelen of redden ze het niet dan volgen er maatregelen.
De hele historie van deze vrouw in het onderwijs is er één van dwang, verplichtingen terwijl er nergens ook maar een poging wordt gedaan om de kwaliteit van het onderwijs te verhogen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Teneighty
Maandag 10 Februari 2003 - 13:02.54
Usericon van Teneighty
Posted 02-04-2012 13:49 by Teneighty Profiel van Teneighty

Gisteren een leraar van het middelbaar onderwijs gesproken, blijkt dat zowel de minister als staatssecretaris niet uit het onderwijs komen. Heel vreemd dat dat wordt geaccepteerd.


"Gelukkig kunnen wij op jou rekenen als het om veelzeggende replys gaat."


SadistikFuk
Boze Meneer
Usericon van SadistikFuk
Posted 02-04-2012 14:08 by SadistikFuk Profiel van SadistikFuk

quote:
Op 2 april 2012 13:38 schreef bastianus het volgende:....


Ik heb eindexamenleerlingen die nog geen idee hebben welke kant ze echt op willen. Regelmatig wordt er uiteindelijk maar een opleiding gekozen omdat vriendje/vriendinnetje dat ook gaat doen of wordt er iets gekozen wat achteraf minder leuk blijkt te zijn dan ze hadden gedacht. Dit zorgt voor een boel uitval binnen het MBO, leerlingen nog eerder een richting in drukken gaat zeker geen positieve bijdrage leveren.
En dan willen ze profielen binnen het basisonderwijs?

Mogen ze ook nog even kind zijn?


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 02-04-2012 14:31 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 2 april 2012 13:49 schreef Teneighty het volgende:
Gisteren een leraar van het middelbaar onderwijs gesproken, blijkt dat zowel de minister als staatssecretaris niet uit het onderwijs komen. Heel vreemd dat dat wordt geaccepteerd.
De lijst is bijna oneindig. Van der Laan, van der Hoeven, Netelenbos, Deetman, het barst van de onderwijzers en staatssecretarissen uit de geschiedenis die de ballen verstand van onderwijs hebben. Een Plasterk bijvoorbeeld heeft weer verstand van het hoger onderwijs, maar die snapt volgens mij weer weinig van het beroepsonderwijs.
De kloof tussen politiek en praktijk is volgens mij ook te hoog. En verder past het volgens mij wel binnen de neoliberale agenda van politici om onderwijs vooral te gebruiken als bezuinigingspost op de begroting. Leraren zijn natuurlijk wel semi-ambtenaren.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 02-04-2012 14:58 by bastianus Profiel van bastianus

Netelenbos en Deetman komen trouwens wel uit het onderwijs. Maar met name onder Deetman is er ontzettend veel vernacheld aan de financiering.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 02-04-2012 15:12 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 2 april 2012 14:31 schreef bastianus het volgende:
De lijst is bijna oneindig.

Vanaf 1965 waren alleen Bijsterveldt (2010-2012), Van Der Hoeven (2003-2006), Chris van Veen (1971-1973) ministers van Onderwijs die nooit in het onderwijs gewerkt hadden (al deed Rouvoet het maar een beetje, en kan ik van ene Gerard Veringa niet vinden of hij voor of na zijn ministerschap hoogleraar werd). Dat is dus zo'n 10 over 47 jaar.

Dus, die eindeloze lijst valt met ministerschappen in ieder geval wel mee

Staatsecretarissen:
Jacques Wallage (1989-1993)
Karin Adelmund (1998-2002)
Annette Nijs (2002-2004)
Mark Rutte (2004-2006)
Bruno Bruins (2006-2007)
Sharon Dijksma (2007-2010)
Halbe Zijlstra (2010-2012)

21 over 47 jaar, stuk meer dus.

Zo. En nu dan nog laten zien dat ze allemaal incapabel waren

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 02-04-2012 15:41]


I wish I was a butterfly


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 02-04-2012 15:39 by Mark Profiel van Mark

PWND!!


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Zoep
Usericon van Zoep
Posted 02-04-2012 16:20 by Zoep Profiel van Zoep

Ik vind die maatregelen eigenlijk zo gek dat ik denk dat je, om zulke dingen NIET te doen, enkel gezond verstand moet hebben en je jeugd moet herinneren, dan begin je nog niet eens aan onderwijservaring.

Heeft ze het plan *basisschoolkinderen* in een profiel te duwen? Wut?

Ik vind ministers nu sowieso een beetje gek. Zoals die ene van Volksgezondheid. Psychiatrisch zieken kunnen best in eigen kring de problematiek aanpakken volgens haar. Volgens mij heeft die ook maar mavo Verpleegkunde gedaan.


Zoep
Usericon van Zoep
Posted 02-04-2012 16:24 by Zoep Profiel van Zoep

quote:
Op 2 april 2012 11:50 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
MBO zou naar mijn idee meer op de 'markt' gericht moeten zijn dan HBO en universiteit. Maar ook HBO en WO kunnen in enige mate aangepakt worden (en HBO dan weer meer dan WO ).

Lijkt me wel riskant. Zo kan je misschien ook faculteiten op gaan heffen die geen direct nut hebben, maar uiteindelijk dus weer wel, zoals theoretische natuurkunde of analyse (wiskunde), dingen die de minister volgens mij niet zo tof vindt.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 02-04-2012 18:47 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 2 april 2012 15:12 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Vanaf 1965 waren alleen Bijsterveldt (2010-2012), Van Der Hoeven (2003-2006), Chris van Veen (1971-1973) ministers van Onderwijs die nooit in het onderwijs gewerkt hadden (al deed Rouvoet het maar een beetje, en kan ik van ene Gerard Veringa niet vinden of hij voor of na zijn ministerschap hoogleraar werd). Dat is dus zo'n 10 over 47 jaar.

Dus, die eindeloze lijst valt met ministerschappen in ieder geval wel mee

Staatsecretarissen:
Jacques Wallage (1989-1993)
Karin Adelmund (1998-2002)
Annette Nijs (2002-2004)
Mark Rutte (2004-2006)
Bruno Bruins (2006-2007)
Sharon Dijksma (2007-2010)
Halbe Zijlstra (2010-2012)

21 over 47 jaar, stuk meer dus.

Zo. En nu dan nog laten zien dat ze allemaal incapabel waren
Vind ik nog best veel. Ok, daar gaat ie:
Wallage: Fanatieke invoerder van het concept 'basisvorming', een programma waarmee werd geprobeerd de eerste periode van het voortgezet onderwijs op elk schooltype gelijk te trekken. Deze mislukte poging tot nivellering leidde vooral tot kwaliteitsvermindering van het onderwijs.
Adelmund: Invoerder van de 'tweede fase', een inmiddels breed verguisde onderwijsvernieuwing in het voortgezet onderwijs.
Nijs: Staatssecretaris die continu aanvaringen had met haar minister. Sprak voortdurend voor haar beurt, en werd dan weer teruggefloten.
Rutte: Onze goedlachse mp doet altijd alsof hij onderwijs prioriteit vindt hebben, maar heeft alleen maar ingestemd met bezuinigingen, ook als staatssecretaris.
Bruins: Zo kleurloos dat er niks over te vinden is.
Dijksma: Incapabele baantjesjaagster. Zat net als ik bij de studentenvakbond, tot ze zich door de PvdA liet inpakken. Pleitte toen onmiddellijk voor bezuinigingen op beurzen en onderwijs. Levend voorbeeld van 'wiens brood men eet, diens woord men spreekt'. Laat zich zo te zien met name het beleg goed smaken. Terecht afgewezen als burgemeester van Nijmegen.
Zijlstra: Helpt momenteel met Bijsterveldt het onderwijs naar de klote.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen