IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Berichtgeving omtrent dat prinsje die uit skiën ging [nieuwstopic] Vorige pagina
XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 13-06-2012 11:22 by XXL Profiel van XXL

Zou dat niet moeten zijn: 'Gelukkig ben ik vanavond aan het werk'?


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Sgeiterdt
Uitgebluste Bejaarde
Usericon van Sgeiterdt
Posted 13-06-2012 11:28 by Sgeiterdt Profiel van Sgeiterdthttp://www.aratron.net

Het is ook werken als ik met de cliënten tv kijk, dat is in het kader van bezigheidstherapie en ik begeleid dat met ondersteunende taken

Dat is dus leuk vind ik, beter dan thuis of in de kroeg kijken, er hangt een megascherm met beamer, dus we kunnen het goed zien

[Dit bericht is gewijzigd door Sgeiterdt op 13-06-2012 11:31]


5 Euro's? Op je muil!!


SQT
Usericon van SQT
Posted 14-06-2012 21:28 by SQT Profiel van SQThttp://basswinkels.blogspot.se/

Supermarkten willen plofkip in 2020 uit schappen

AMSTERDAM - Supermarkten willen vanaf 2020 alleen nog maar vlees verkopen van dieren die zijn behandeld volgens strenge normen op het gebied van milieu, antibioticagebruik en dierenwelzijn.

Dit voornemen heeft de brancheorganisatie van supermarkten CBL donderdag bekendgemaakt in Scheveningen.

"We hebben deze taak naar ons toegetrokken", zegt een CBL-woordvoerder. "Maar hoe het er precies uit gaat zien willen we de komende jaren bespreken, het is nu nog vrij abstract. Maar de lat komt in ieder geval hoger te liggen."

Tijd
Het is volgens de zegsvrouw moeilijk om de maatregelen eerder dan 2020 door te voeren. "Dat heeft toch tijd nodig. De vleessector kun je niet van de ene op de andere dag veranderen. Je zult bijvoorbeeld heel andere kippenrassen moeten invoeren."
Het is niet dat vanaf 2020 alleen nog maar vlees met een zogenoemde Beter Leven-ster van de Dierenbescherming wordt verkocht. "Die gaat alleen over dierenwelzijn, wij willen ook het antibioticagebruik en de CO2-uitstoot terugdringen."

Eisen
Van het vlees dat nu in de schappen ligt, voldoet volgens de Dierenbescherming zeker negentig procent niet aan de eisen die gelden voor het Beter Leven-kenmerk. De Dierenbescherming is uitermate verheugd met het voornemen van de supermarkten. Maar dat houdt volgens directeur Frank Dales wel in dat er nu doorgepakt moet worden.

"Er is geen tijd te verliezen. Het overgrote deel van de veehouderijen zal zijn stallen moeten aanpassen. Daar moet zo snel mogelijk een begin mee worden gemaakt".

Het Beter Leven-kenmerk van de Dierenbescherming is volgens Dales 'de bijl aan de wortel van de vee-industrie'. De organisatie gaat vanaf vrijdag kritisch in de gaten houden dat een Beter Leven-ster inderdaad de minimumstandaard wordt.

Teleurgesteld
Stichting Wakker Dier reageert teleurgesteld. "We voeren al jaren campagne voor een einde aan de plofkip en kiloknaller. Maar 2020 betekent dat de supermarkten nog vijf jaar lang stil kunnen zitten. We willen geen vergezichten, 2015 is haalbaar." De organisatie kondigt aan 'op volle kracht' door te gaan met haar campagne om dit plan in drie jaar gerealiseerd te krijgen.

Wakker Dier vindt het wel positief dat de supermarkten erop aan lijken te sturen om uitsluitend nog vlees met Beter Leven-sterren te verkopen. Meer dan honderd miljoen dieren per jaar zouden hierdoor een beter leven krijgen. Boeren zouden er ook beter van worden. Omdat ze meer geld voor hun waar krijgen, zouden meer boeren bereid zijn diervriendelijke maatregelen te nemen.

---------

Goede zaak! Kan misschien een jaar of twee sneller, maar het is an sich een mooie afspraak, zeker aangezien het vanuit de brancheorganisatie komt.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 14-06-2012 21:36 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

Langetermijndenken wanneer het ze uitkomt


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 14-06-2012 21:39 by Forever After Profiel van Forever After

Plofkip? Om een of andere reden moet ik altijd als ik dat lees aan die GL-er denken, die Plofkip Dibi.



 


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 15-06-2012 1:27 by XXL Profiel van XXL

CDA wil hogere accijnzen alcohol
DEN HAAG - De accijnzen op alcohol moet gekoppeld worden aan de ontwikkelingen van de prijzen. Dat stelt CDA-Kamerlid Sabine Uitslag voor in het Aanvalsplan Alcohol en Jongeren.

Ook moeten de mogelijkheden voor alcoholreclame worden beperkt. Eerder maakte het CDA al bekend voorstander te zijn van het verhogen van de alcoholleeftijd naar 18 jaar.

In het Lente-akkoord is al afgesproken dat de accijnzen op alcohol omhoog gaan, maar minder hoog. Zo moet er straks 15 procent meer betaald worden voor wijn, 10 procent meer voor bier en 6 procent meer voor gedestilleerde dranken.

Volgens het CDA zou een verhoging van 50 procent van de accijnzen het gebruik van alcohol verminderen met zo'n 5 procent. De schatkist krijgt er dan jaarlijks 350 miljoen euro bij en dit kan verder oplopen door de indexering. Zo ver wil het CDA echter niet gaan.

Reclame

Verder wil Uitslag het verbod op alcoholreclame op televisie uitbreiden. Uit een evaluatie zou blijken dat het aantal alcoholreclames na 21.00 is verdrievoudigd. Omdat veel jongeren televisie kijken tussen 21.00 en 23.00 wil Uitslag dat het in deze uren ook verboden is alcoholreclame uit te zenden.

"Uit diverse wetenschappelijke onderzoeken blijkt dat alcoholreclame de alcoholconsumptie opstuwt, met name onder jongeren", aldus Uitslag.



zozo... 350 miljoen erbij voor de schatkist. Da's mooi meegenomen in deze tijd van bezuinigen.

Ik heb nog wel een leuke tip voor meisje Uitslag:

Reken eens uit hoeveel het de schatkist zou opleveren als de kerk vanaf nu belasting gaat betalen!!!


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


SQT
Usericon van SQT
Posted 15-06-2012 7:59 by SQT Profiel van SQThttp://basswinkels.blogspot.se/

En de alcoholleeftijd verhogen naar 18 jaar is net zo zinvol als het invoeren van de wietpas. Wat een ontzettend stelletje bekrompen idioten is dat CDA ook.

[Dit bericht is gewijzigd door SQT op 15-06-2012 8:00]


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 15-06-2012 15:07 by M. Profiel van M.

quote:
'Nederlanders weigeren te betalen in Griekse restaurants'
AMSTERDAM - Griekse restaurants hebben steeds vaker te maken met Nederlanders die weigeren te betalen.

Dat meldt Missethoreca. Het argument dat Nederlanders gebruiken in de restaurants is dat ze al betaald zouden hebben via de Europese Unie.

Volgens Pavlos Kerasavopoulos, voorzitter van de Federatie van Griekse Gemeenschappen in Nederland, hebben Griekse restauranthouders het dankzij de financiële steun van de EU aan Griekenland in Nederland niet makkelijk.

''Ik heb serieus meer dan eens klachten gekregen dat Nederlanders in een Grieks restaurant zeggen dat ze de rekening niet willen voldoen omdat ze via de EU al hebben betaald'', vertelt Kerasavopoulos.

Kritiek op Griekenland

Kerasavopoulos vindt dat EU-landen die kritiek hebben op Griekenland zelf in de spiegel moeten kijken. "Nederland wist dat het met Griekenland bij het begin van de euro niet goed zat, maar dacht ook: hoe meer landen meedoen, hoe beter dat is voor de handel en export. Dan moet je niet achteraf zeuren."

What. the. fuck. Bestaan die mensen echt? Wat voor een trieste mongool ben je dan.

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 15-06-2012 15:07]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 15-06-2012 15:09 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 15 juni 2012 15:07 schreef M. het volgende:
What. the. fuck. Bestaan die mensen echt? Wat voor een trieste mongool ben je dan.

Supersneu, ja.

Maareh, "meer dan eens" = 2? 3? 10? 1000? Altijd?


I wish I was a butterfly


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 15-06-2012 18:23 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 15 juni 2012 15:07 schreef M. het volgende:
What. the. fuck. Bestaan die mensen echt? Wat voor een trieste mongool ben je dan.


De grap is dat dat soort kansloze mensen waarschijnlijk 'weinig belasting' betalen, ofwel, helemaal niet 'al aan Griekenland betalen'.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 16-06-2012 2:19 by XXL Profiel van XXL

Hans de Geus: schaf pensioenen af

Het huidige pensioensysteem moet anders, sterker nog: we moeten de pensioenfondsen afschaffen.

Stoppen met sparen en het geld teruggegeven aan de mensen. Daarvoor pleit beurscommentator Hans de Geus. Hij betoogt dat het huidige pensioenstelsel zijn beste tijd heeft gehad. “Die 900 miljard euro aan bezit klotst nu rond op de financiële markten, maar waarom? Dit alles gaat ten koste van de echte economie; sterker nog, de wereldwijd rond klotsende besparingen leiden tot misinvesteringen, dure voedselprijzen, dure huizenprijzen, teveel kantoren, in een ziekelijk zoeken naar rendement wat er niet is leidt tot speculatie en bubbles.” De besparing zijn als Ying en Yang, vervolgt De Geus. “Tegenover elke schuld staan evenveel besparingen. Excessief verplicht sparen, wat dit pensioensysteem doet, heeft dus mede tot de kredietbubbel geleid waarin we nu zitten.”

Schaf pensioensysteem af

Daarom is er maar een manier. “Schaf het pensioensysteem af; zet de pot geld in voor het (deels) aflossen van de staatschuld, het ombouwen van de economie in een toekomstbestendig groen model, en deel het geld uit aan de mensen, want met zijn allen sparen we nu veel te veel. ‘En mijn pensioen dan?’, denkt u. We hebben altijd nog de eerste pijler, de AOW. Die zou je uit kunnen breiden en wellicht deels inkomensafhankelijk kunnen maken; mensen die meer belasting betaald hebben, krijgen wat meer AOW. Voor de rest kan iedereen voor zichzelf extra sparen.”
Nuttige dingen doen

Het heeft nog meer voordelen, concludeert de econoom tenslotte. “Bovendien is het hele circus van peperdure pensioenadviseurs, consultants, vermogensbeheerders, accountants en verzekeraars in een klap overbodig. Die mensen kunnen dan wat nuttigs gaan doen zoals het ophogen van de dijken, verzorgen van ouderen of in elkaar schroeven van windmolens.”

Kritisch

Overigens is De Geus niet de enige die kritisch is over het Nederlandse pensioenstelsel. In Over Geld Gesproken deed pensioendeskundige Emilie Schols een oproep: het pensioenstelsel moet op de schop.



Voor!


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 16-06-2012 9:54 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 16 juni 2012 2:19 schreef XXL het volgende:

Het heeft nog meer voordelen, concludeert de econoom tenslotte. “Bovendien is het hele circus van peperdure pensioenadviseurs, consultants, vermogensbeheerders, accountants en verzekeraars in een klap overbodig. Die mensen kunnen dan wat nuttigs gaan doen zoals het ophogen van de dijken, verzorgen van ouderen of in elkaar schroeven van windmolens.”






Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 16-06-2012 9:56 by bastianus Profiel van bastianus

Klinkt goed in elk geval, vooral dat stukje inderdaad.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 16-06-2012 10:32 by M. Profiel van M.

Klinkt vooral als borrelpraat. Zitten we straks met allemaal straatarme bejaarden (zitten we nu ook al, maar dat wordt op deze manier nog veel erger). En hij slaat een enorm gat in de werkgelegenheid en doet dat even af met "dan gaan die mensen maar iets nuttigs doen". Ja hoor...

Die groene gedachtes van hem bevallen me wel, verder.
Hij heeft ook wel een punt hoor. Ik zou graag willen beschikken over mijn eigen pensioenpremies maar voor een heel land gaat het niet werken. Het past trouwens wel naadloos in de tendens van het verplaatsen van risico van "instellingen" naar het individu: zie ook bv. de roep om flexibilisering van het ontslagrecht, beschikbare premie-pensioen ipv middelloon, grotere eigen risico's in de zorg, van WAO naar WIA, etc.

Lang niet allemaal verkeerd, maar.... soms wel.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 16-06-2012 10:38 by bastianus Profiel van bastianus

Niet iedere klant zal er even verstandig mee omgaan natuurlijk. Maar ik vraag me af of er de afgelopen jaren wel verstandig is omgegaan met onze verplichte inleg.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 16-06-2012 18:08 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 16 juni 2012 10:38 schreef bastianus het volgende:
Niet iedere klant zal er even verstandig mee omgaan natuurlijk. Maar ik vraag me af of er de afgelopen jaren wel verstandig is omgegaan met onze verplichte inleg.


Dan moet je het systeem niet aanschaffen maar degenen die hier voor verantwoordelijk zijn (geweest) op straat schoppen (zonder premie)


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 17-06-2012 2:26 by G.I.R.L. Profiel van G.I.R.L.http://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

Podium Radiohead in Toronto ingestort – één dode, drie gewonden



Bij de opbouw van het podium voor een concert van de band Radiohead in de Canadese stad Toronto is vandaag een deel ingestort. Bij dit ongeluk is één persoon overleden en zijn drie mensen gewond geraakt.
Eén van de gewonden is er zeer ernstig aan toe, zo melden verplegers in Toronto vanavond aan persbureau AP. De gewonden zijn naar het ziekenhuis gebracht en worden nauwlettend in de gaten gehouden.

Het concert is afgelast en de omgeving van het podium is volledig ontruimd, meldt de organisator van het concert op haar website. De politie is een onderzoek gestart naar de instorting.

Ook Radiohead laat via Twitter weten dat het concert niet doorgaat.


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 17-06-2012 9:43 by Forever After Profiel van Forever After

Tsss afgezegd. Is die dode nog voor niks gevallen ook.
Bouw dan verder en draag het concert aan deze persoon op.


Edit:
Tenzij ze een tekort aan onbeschadigd steigermateriaal hebben natuurlijk.

[Dit bericht is gewijzigd door Forever After op 17-06-2012 9:45]


 


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 17-06-2012 9:59 by Forever After Profiel van Forever After

Scooterrijder dood door slagboom

ROTTERDAM - Een 42-jarige Rotterdammer is zondagochtend om het leven gekomen nadat hij op zijn scooter op de Erasmusbrug in zijn woonplaats tegen een gesloten slagboom reed.

Dat meldde de politie.

De scooter schoof na de botsing enkele tientallen meters door. Omstanders en later ambulancepersoneel probeerden het slachtoffer te reanimeren, maar zonder succes.


Door: ANP


Zo onopvallend lijkt mij zo'n slagboom anders niet.

Wat mij betreft gebaseerd op het artikel een fail dus.


 


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 17-06-2012 10:04 by Forever After Profiel van Forever After

Zeldzame kever in Nederland aangetroffen

HILVERSUM - In een natuurgebied bij Eindhoven is de vermiljoenkever aangetroffen. Dat werd zondag bekendgemaakt in het radioprogramma Vroege Vogels.

De kever is zeer zeldzaam in Europa. Volgens NCB Naturalis (Nederlands Centrum voor Biodiversiteit Naturalis) is het insect nooit eerder aangetroffen in Nederland en België.

De vermiljoenkever is 1 tot 1,5 centimeter groot. Een groot deel van de kever is rood. De poten, sprieten en bovenkaken zijn zwart.

De kern van het verspreidingsgebied van de kever ligt in Hongarije. Van daaruit heeft de Cucujus cinnaberinus zich richting het noordwesten verspreid, maar niet verder dan Beieren en Baden-Württemberg. Het is niet bekend hoe de kever hier is terechtgekomen.

Door: ANP


quote:
Het is niet bekend hoe de kever hier is terechtgekomen.




 


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 18-06-2012 22:05 by G.I.R.L. Profiel van G.I.R.L.http://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

Ruim 3 jaar cel geëist tegen Berlusconi

MILAAN - Justitie in Milaan heeft tegen de Italiaanse ex-premier Silvio Berlusconi een celstraf geëist van 3 jaar en 8 maanden wegens fraude en belastingontduiking.

Dat gebeurde in het zogenaamde Mediasetproces.
Volgens de officier van justitie Fabio De Pasquale heeft het bedrijf Mediaset van Berlusconi in de jaren '90 bij de verkoop van filmrechten aan zijn eigen bedrijven de prijzen kunstmatig opgevoerd.

Vervolgens werden ze weer terugverkocht aan Mediaset, waardoor het bedrijf minder inkomsten had en daardoor ook minder belasting hoefde te betalen. Het zou gaan om honderden miljoenen euro's. Volgens justitie was de ex-premier persoonlijk betrokken bij deze verkopen.
Berlusconi, die ook verwikkeld is bij een aantal andere fraude- en corruptiezaken, heeft altijd ontkend schuldig te zijn.


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 19-06-2012 22:37 by Forever After Profiel van Forever After



In zo'n geval had ik het begrepen als omstanders de 'dienstverlener' zouden hebben mishandeld.

Laat die troel ook maar inelkaar schoppen bij wijze van genoegdoening. (als deel van de straf die ze verdient, niet door een losgeslagen burger)

En naar ander werk gaan zoeken want voor deze baan is ze duidelijk niet geschikt.

[Dit bericht is gewijzigd door Forever After op 19-06-2012 22:39]


 


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 19-06-2012 23:05 by Rotzak Profiel van Rotzakhttp://www.meatspin.com

Oftewel er wordt niks aan die stink smeris gedaan, dat zegt die rode dak duif.


Against God and Government


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 19-06-2012 23:09 by Forever After Profiel van Forever After

Dat kan zij wel zeggen, maar ik vraag me af of de staatssecretaris er ook zo over denkt.
Zeker nu het landelijk nieuws is.

Als dit de manier is van de politie om wat (meer) respect te krijgen dan zijn ze lekker bezig daar in Rotterdam. :')


 


Slotje
De slotenmaker
Usericon van Slotje
Posted 19-06-2012 23:09 by Slotje (Administrator) Profiel van Slotjehttp://www.zwaremetalen.com

Maximum aantal reacties is bereikt. Dit topic is automatisch afgesloten door Slotje


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen