IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Berichtgeving omtrent dat prinsje die uit skiën ging [nieuwstopic] Vorige pagina | Volgende pagina
XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 03-06-2012 20:22 by XXL Profiel van XXL

Bij nader inzien is 45 jaar wat lang maar hou vast aan minimaal 40 jaar betalen. Liever nog 1 of 2 jaar langer.

Anders zou iedereen rond zijn 20e klaar moeten zijn met school.



[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 03-06-2012 20:25]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 03-06-2012 20:25 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 3 juni 2012 20:22 schreef XXL het volgende:
Bij nader inzien is 45 jaar wat lang maar hou vast aan minimaal 40 jaar betalen. Anders zou iedereen rond zijn 20e klaar moeten zijn met school.


Of gewoon, zoals ik, vanaf je zestiende leren en werken tegelijk.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 04-06-2012 0:46 by bokkie666 Profiel van bokkie666

quote:
Op 3 juni 2012 18:36 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Is ook zo. Ben erg benieuwd naar het binnenkomen van reisvergoedingen per 'laag' van de bevolking. Zou me niet verbazen als het meeste bij de 'hoge' inkomens terecht komt.
Hangt van de bedrijfstak af ivm CAO, maar als je via een uitzendbureau aan de slag gaat, kun je in de onderste 'laag' een reiskostenvergoeding wel vergeten. En dat is al jaren zo. Verplichte werkkleding zoals veiligheidsschoeisel wordt ook op het loon ingehouden of moet je zelf maar aanschaffen.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 04-06-2012 4:47 by XXL Profiel van XXL

Ik kreeg in mijn uitzendtijd bij Timing 3 jaar geleden gewoon reiskosten vergoed.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 04-06-2012 9:16 by bastianus Profiel van bastianus

Verschilt ook per bureau denk ik. Bij Randstad kreeg ik ook altijd alles vergoed, bij Manpower b.v. weer niks.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 04-06-2012 11:31 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het in andere landen geregeld is qua reiskosten vergoeding, het zou me niets verbazen als het typisch Nederlands is.



Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 04-06-2012 11:39 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 3 juni 2012 19:21 schreef XXL het volgende:
Dat was in het verleden gewoon na 40 jaar werken. Schroef dat op naar 45 jaar voor volledige aow en pensioen. Als je dan wel het zelfde percentage per jaar afdraagt als nu zal de beschikbare buffer ook groter worden.

Pardon? Vroeger was dat 40 jaar werken? AOW bouw je op door hier te wonen, 2% per jaar. Pensioen bouw je op door te werken, en daar zit geen X% per jaar achter, toch? Puur afhankelijk van je werk.

Het idee dat je op je 65e stopt met werken had volgens ook niet te maken met hoe lang je dan gewerkt had, maar meer met hoe lang je dan nog te leven had. Gezien de levensverwachting gestegen is, is het dus logisch dat de AOW-leeftijd omhoog gaat (en het percentage dat je per jaar verblijf opbouwt omlaag).
quote:
Helaas is dat wel een lange termijn oplossing waar je op dit moment niet gelijk de vruchten van plukt.

Jaoh... Een hele lange-termijnsoplossing

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 04-06-2012 11:40]


I wish I was a butterfly


Schuurman
MCDLXXXVIII
Usericon van Schuurman
Posted 04-06-2012 11:50 by Schuurman Profiel van Schuurman

quote:
Op 4 juni 2012 11:31 schreef Dappere-Speerwerper het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het in andere landen geregeld is qua reiskosten vergoeding, het zou me niets verbazen als het typisch Nederlands is.


Bij mijn weten werken veel landen met een zogenaamde deur-tot-deur vergoeding. Volgens mij is Denemarken één van de weinige Europese landen die eenzelfde model als Nederland hanteert.

Wat mij betreft "handen af van het reiskostenforfait". In ieder geval zouden ze de 30KM-regeling ten minste moeten verdubbelen. Ons polderlandje mag dan klein zijn, geen enkele stad binnen de G4 ligt op 30KM afstand, en ook in de polder is 30KM weinig.


Zo niet, dan pakt meester jou bij je oortje en trekt je uit de zandbak zodat alle andere kindertjes weer fijn kunnen spelen zonder dat jouw geklier het plezier van iedereen bederft.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 04-06-2012 12:10 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 3 juni 2012 19:52 schreef bastianus het volgende:
Maar de brandstofprijzen rijzen inmiddels de pan uit, en daar wordt de overheid beslist niet slechter van. Zeker in Nederland, waar de regering flink verdient op de accijns en andere zaken.

Dat is niet helemaal waar. Als de prijs omhoog gaat van een liter ruwe brandstof, gaat de accijns níet automatisch omhoog. De accijns is een vast bedrag. In de eerste plaats betekent een prijsstijging van benzine dus niets voor de absolute hoeveelheid accijns per liter, en neemt de 'accijnsdruk' procentueel áf. Mogelijk halen ze ook minder accijns binnen omdat er minder gebruikt wordt. De absolute BTW-inkomsten per liter nemen natuurlijk wel toe.

Nu weet ik niet of het waar is, maar ik heb me eens laten vertellen dat in de regel de totale belastingdruk (percentage accijns & BTW) op benzine ongeveer gelijk gebleven is over de tijd. Over de totale inkomsten van de overheid uit accijnzen en BTW weet ik echter niets.
quote:
Op 3 juni 2012 20:11 schreef MR. N het volgende:
Wat is niet houdbaar aan de reiskostenvergoeding? Het is gewoon een (makkelijke) lastenverzwaring voor de mensen die er ten dele afhankelijk van zijn.

Ik bedoelde niet dat de reiskostenforfait niet houdbaar is. Ik zei dat mensen moeite hebben verworven rechten op te geven (in het algemeen, dus ook reiskostenforfait), ook als deze niet houdbaar meer zijn (specifiek, niet per se reiskostenforfait, maar wel het AOW/pensioens-stelsel).

Dus, hoogstens in het totale kostenplaatje van de overhoud is het niet houdbaar te noemen, maar omdat je natuurlijk ook best een andere uitgave eruit kan snijden is het an sich wel houdbaar.
quote:
Ik had al met al toch wat progressievere dingen verwacht van met name D66 en Groen Links, maar ze willen klaarblijkelijk niet in het eigen vlees snijden.

Gemiste kans, waar ze denk ik ook voor gaan worden afgestraft.


Dit voorstel lag er al voor D66 en GL erbij kwamen

Maar inderdaad, het is al met al niet bijzonder enerverend. Het blijft ook een compromis, hè, dus met die paar zetels kunnen ze het echt niet helemaal omgooien. Wat dat betreft zou een afstraffing deels onterecht zijn. Vooral omdat er nu echt iets moest gebeuren, in zoverre het rente-verhaal waar is (hoger tekort = meer rente over leningen = meer overheidsuitgaven waar je helemaal niets aan hebt).

Dus. Hopen dat ze inderdaad met wat beters komen, anders is het maar sneu allemaal


I wish I was a butterfly


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 04-06-2012 12:15 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

Greeks say they are the hardest-working European nation
Stereotypes of Europe
May 30th 2012, 16:13 by J.S. | LONDON


ONCE in a while an opinion poll throws up an insight that is very revealing; yesterday it was the Pew Global survey of European countries. Among the usual questions about attitudes to the euro and the European Union, people in eight nations (Britain, France, Germany, the Czech Republic, Greece, Italy, Poland and Spain) were asked which country in the European Union is the hardest-working. The Greeks ignored the obvious answer (Germany) and instead nominated themselves. (The other seven nations all plumped for Germany, as the table shows.) Yet Greek perception is not quite as misaligned with reality as it seems. Greece does actually work the longest hours in Europe, as this graphic of OECD data shows. However, as any economist will tell you, working longer does not equate with higher productivity, and Greece's productivity is relatively low. The country's predicament is also hindered by corruption. It is viewed as having the second-highest level of corruption after Italy, though Greeks reckon their country is the most corrupt of all.





Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Schuurman
MCDLXXXVIII
Usericon van Schuurman
Posted 04-06-2012 12:36 by Schuurman Profiel van Schuurman

quote:
Op 4 juni 2012 12:15 schreef iPim het volgende:
Greeks say they are the hardest-working European nation
Stereotypes of Europe
May 30th 2012, 16:13 by J.S. | LONDON


ONCE in a while an opinion poll throws up an insight that is very revealing; yesterday it was the Pew Global survey of European countries. Among the usual questions about attitudes to the euro and the European Union, people in eight nations (Britain, France, Germany, the Czech Republic, Greece, Italy, Poland and Spain) were asked which country in the European Union is the hardest-working. The Greeks ignored the obvious answer (Germany) and instead nominated themselves. (The other seven nations all plumped for Germany, as the table shows.) Yet Greek perception is not quite as misaligned with reality as it seems. Greece does actually work the longest hours in Europe, as this graphic of OECD data shows. However, as any economist will tell you, working longer does not equate with higher productivity, and Greece's productivity is relatively low. The country's predicament is also hindered by corruption. It is viewed as having the second-highest level of corruption after Italy, though Greeks reckon their country is the most corrupt of all.






Grappig, maar volstrekt onduidelijk waar de gegevens dan wel op gebaseerd zijn? BBP? Arbeidsjaren/pensioensleeftijd?

Volgens mij is Duitsland het enige land van Europa dat de pensioensleeftijd verhoogd heeft naar 67, maar BBP per hoofd v/d bevolking in Duitsland is niet heel hoog. Iemand enig idee wat de gemiddelde werktijd per dag/week is in Duitsland (Duitse CAO buiten beschouwing gelaten)?


Zo niet, dan pakt meester jou bij je oortje en trekt je uit de zandbak zodat alle andere kindertjes weer fijn kunnen spelen zonder dat jouw geklier het plezier van iedereen bederft.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 04-06-2012 12:47 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

quote:
Op 4 juni 2012 12:36 schreef Schuurman het volgende:
Grappig, maar volstrekt onduidelijk waar de gegevens dan wel op gebaseerd zijn? BBP? Arbeidsjaren/pensioensleeftijd?



Vond ik ook onduidelijk, een mooie uitkomst van de survey blijft het wel.

Hier staat meer info over de survey: http://www.pewglobal.org/2012/05/29/chapter-4-views-of-eu-countries-and-leaders/


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 04-06-2012 13:38 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

quote:
Op 4 juni 2012 12:36 schreef Schuurman het volgende:
Grappig, maar volstrekt onduidelijk waar de gegevens dan wel op gebaseerd zijn? BBP? Arbeidsjaren/pensioensleeftijd?

Volgens mij is Duitsland het enige land van Europa dat de pensioensleeftijd verhoogd heeft naar 67, maar BBP per hoofd v/d bevolking in Duitsland is niet heel hoog. Iemand enig idee wat de gemiddelde werktijd per dag/week is in Duitsland (Duitse CAO buiten beschouwing gelaten)?



http://www.vkbanen.nl/banen/artikel/denemarken-pensioenleeftijd-naar-71/268636.html



Sonic Titan
Binkelator.. ಠ_ಠ
Usericon van Sonic Titan
Posted 04-06-2012 13:40 by Sonic Titan Profiel van Sonic Titanhttp://forum.zwaremetalen.com/forum_logout.php

http://www.powned.tv/nieuws/binnenland/2012/06/kickbokser_breekt_kaak_meisje.html

Ik blijf me verbazen hoe veel mensen focussen op het feit 'meisje' en hoe onrechtvaardig het wel niet zou zijn om een gleufdier te slaan/schoppen. Fuck dat, gelijke behandeling. Als je een klap of trap verdient, krijg je er één van me, gleufdier of éénoogslang.
nb: hiermee praat ik de actie van 17-jarige knul NIET goed. Eikel, een 14 jarige slaan..

Metaalenzo | 04-06-12 | 06:50 | niet ok!

-

FLEBBIE KNUL, BEN JIJ DAT ?!?!?!


Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place."


Schuurman
MCDLXXXVIII
Usericon van Schuurman
Posted 04-06-2012 13:43 by Schuurman Profiel van Schuurman

quote:
Op 4 juni 2012 13:38 schreef Dappere-Speerwerper het volgende:
http://www.vkbanen.nl/banen/artikel/denemarken-pensioenleeftijd-naar-71/268636.html


Dat betreft een plan van Rasmussen van vorig jaar. Voor zover ik weet is dat nog helemaal niet door het parlement gekomen, derhalve ligt de pensioenleeftijd nog op 65 in Denemarken.

Ik kan helaas nergens een tabelletje vinden met huidige Europese pensioenleeftijden.


Zo niet, dan pakt meester jou bij je oortje en trekt je uit de zandbak zodat alle andere kindertjes weer fijn kunnen spelen zonder dat jouw geklier het plezier van iedereen bederft.


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 04-06-2012 13:47 by G.I.R.L. Profiel van G.I.R.L.http://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

quote:
Op 4 juni 2012 13:40 schreef Sonic Titan het volgende:
http://www.powned.tv/nieuws/binnenland/2012/06/kickbokser_breekt_kaak_meisje.html

Ik blijf me verbazen hoe veel mensen focussen op het feit 'meisje' en hoe onrechtvaardig het wel niet zou zijn om een gleufdier te slaan/schoppen. Fuck dat, gelijke behandeling. Als je een klap of trap verdient, krijg je er één van me, gleufdier of éénoogslang.
nb: hiermee praat ik de actie van 17-jarige knul NIET goed. Eikel, een 14 jarige slaan..

Metaalenzo | 04-06-12 | 06:50 | niet ok!

-

FLEBBIE KNUL, BEN JIJ DAT ?!?!?!

"Leuk spelletje voor het hele gezin: Raad De Afkomst.
Larry Cook | 03-06-12 | 19:05 | niet ok!"



Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 04-06-2012 14:45 by faalhaas Profiel van faalhaas

quote:
Op 4 juni 2012 13:40 schreef Sonic Titan het volgende:
http://www.powned.tv/nieuws/binnenland/2012/06/kickbokser_breekt_kaak_meisje.html

Ik blijf me verbazen hoe veel mensen focussen op het feit 'meisje' en hoe onrechtvaardig het wel niet zou zijn om een gleufdier te slaan/schoppen. Fuck dat, gelijke behandeling. Als je een klap of trap verdient, krijg je er één van me, gleufdier of éénoogslang.
nb: hiermee praat ik de actie van 17-jarige knul NIET goed. Eikel, een 14 jarige slaan..

Metaalenzo | 04-06-12 | 06:50 | niet ok!

-

FLEBBIE KNUL, BEN JIJ DAT ?!?!?!


had zomaar gekund he

éénoogslang, die ga ik onthouden

[Dit bericht is gewijzigd door faalhaas op 04-06-2012 14:54]


... hoe de hazen lopen ...


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 04-06-2012 16:44 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

quote:
Op 3 juni 2012 20:11 schreef MR. N het volgende:
Wat is niet houdbaar aan de reiskostenvergoeding? Het is gewoon een (makkelijke) lastenverzwaring voor de mensen die er ten dele afhankelijk van zijn.

Ik had al met al toch wat progressievere dingen verwacht van met name D66 en Groen Links, maar ze willen klaarblijkelijk niet in het eigen vlees snijden.

Gemiste kans, waar ze denk ik ook voor gaan worden afgestraft.



Tja een onderdeel van een op langere termijn gerichte duurzaamheidsagenda die nu niet uitgevoerd wordt waardoor het idd op korte termijn geld binnenhalen is als noodmaatregel Afspraken op lange termijn worden gemaakt bij coalitie onderhandelingen, maarja als je zoiets met populisten gaat doen weet je zeker dat het mislukt.



SQT
Usericon van SQT
Posted 06-06-2012 17:24 by SQT Profiel van SQThttp://basswinkels.blogspot.se/

http://www.businessinsider.com/linkedin-hacked-2012-6

LinkedIn zelf gaf dit artikel als tip door, dus mocht je er een account hebben, dan is het waarschijnlijk verstandig even je wachtwoord aan te passen (alsmede dat van accounts bij andere websites, mocht je daar hetzelfde wachtwoord voor gebruiken).


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 06-06-2012 18:56 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 4 juni 2012 13:43 schreef Schuurman het volgende:
Dat betreft een plan van Rasmussen van vorig jaar. Voor zover ik weet is dat nog helemaal niet door het parlement gekomen, derhalve ligt de pensioenleeftijd nog op 65 in Denemarken.

Ik kan helaas nergens een tabelletje vinden met huidige Europese pensioenleeftijden.


Wel een erg goed plan, de levensverwachting en ook de gezonde levensjaren is flink gestegen. Bovendien is het beter als ouwetjes langer in beweging blijven voor geestelijke en lichamelijke gezondheid.

Wel flink probleem dat ouderen niet meer worden aangenomen en 55+ al een probleem is.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 09-06-2012 13:49 by Forever After Profiel van Forever After

'Nederland moet offers brengen voor Europa'
RIJSWIJK - Nederland ontkomt er niet aan om offers te brengen voor het voortbestaan van de euro. Dat zegt Alexander Rinnooy Kan, vertrekkend voorzitter van de Sociaal Economische Raad (SER), zaterdag in het AD.

Foto: ANP Nederland kan alleen een rol blijven spelen als het deel uitmaakt van de eurozone, zeker gezien de opkomst van China en Rusland als economische topspelers, meent Rinnooy Kan.

Hij pleit voor goede handelsrelaties met beide grootmachten, maar wel in Europees verband. ''We zijn te klein om dat in ons eentje te kunnen realiseren'', aldus Rinnooy Kan.

Rinnooy Kan wordt op 1 juli de nieuwe voorzitter van de raad van commissarissen van De Nederlandsche Bank (DN. Zijn functie bij de SER legt hij per 1 september neer.

Alles over de schuldencrisis

Door: ANP


Als we zo doorgaan moet Europa binnen niet al te lange tijd offers brengen voor Nederland.

Donder eerst die zwerverseconomieen van langs de Middelandse Zee maar eens uit de euro ipv ze te sponsoren.


 


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 09-06-2012 14:48 by XXL Profiel van XXL

Ook leuk:



'Zelf geld opzij leggen voor eigen oude dag'

Nederlanders moeten gaan sparen voor hun eigen ouderenzorg. Ook moeten kinderen weer voor hun ouders gaan zorgen. Volgens de Raad voor de Volksgezondheid (RVZ) blijft alleen op die manier de zorg betaalbaar.

Mensen moeten meer zelf investeren in zorg om de zorg voor 'niet-redzame ouderen' betaalbaar te houden. Dat adviseert de Raad voor de Volksgezondheid en Zorg aan het ministerie van Volksgezondheid.
Zorg onder druk

Volgens de RVZ komt de ouderenzorg steeds meer onder druk te staan. Dat komt doordat er steeds meer ouderen komen, mensen steeds langer leven en het aantal ouderen met chronische aandoeningen en beperkingen groeit. Ook nemen de kosten van de zorg toe en dreigt er een tekort aan personeel.

Ook wil de RVZ het collectieve pakket van de zorg beperken tot zware problemen en ziektes. Voor andere zaken moeten Nederlanders zelf meer gaan betalen of bij familie en vrienden aankloppen. Ook ouderen moeten meer zelf hun zorg regelen.
Langer zelfredzaam blijven

Daarnaast moeten mensen ook zo lang mogelijk zelfredzaam blijven, door bijvoorbeeld voorzorgsmaatregelen te treffen zodat ze langer gezond blijven. Ook zijn ze dan financieel beter voorbereid op ouderdomskwalen, zodat het collectieve pakket vooral aangesproken kan worden door ouderen die het echt nodig hebben.
Meer (controversiële) plannen

De afgelopen maanden presenteerden ook het College van Zorgverzekeraars en Paul Schnabel, directeur van het Sociaal en Cultureel Planbureau plannen om de zorg betaalbaar te houden. Zo heeft Schnabel het controversiële plan om de waarde van het eigen huis te gebruiken om de zorg te financieren, gepresenteerd. Het idee van de zorgverzekeraars sluit aan bij het advies van RVZ.





Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 09-06-2012 14:59 by Forever After Profiel van Forever After

Let op, binnenkort gaat men er over nadenken een 6-daagse 72-urige werkweek in te voeren.



 


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 09-06-2012 15:03 by XXL Profiel van XXL

Ach, ik kom al sinds mijn 18e zelden onder de 40+ uur.
5 daagse werkweek schiet er hier ook meer dan eens bij in.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 09-06-2012 15:14 by bastianus Profiel van bastianus

Mooi hè. Dat je verplicht een substantieel gedeelte van je inkomen aan een zorgverzekering af moet dragen. En dat zulke instanties dan gewoon mogen besluiten om bijna niks uit te keren. Idem voor pensioenen. Waar is al mijn geld gebleven dat op de beleggingsmarkt verdampt is, onder toezicht van en in beheer van al deze instanties?
Eigenlijk ben ik wel blij als ik zelf voor mijn zorg en oude dag verantwoordelijk wordt. Hoef ik mijn salaris tenminste niet verplicht aan speculanten en durfkapitalisten af te dragen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen