|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
ALS Varanus en TNT meewerken heb ik em binnnkort |
|
Ben benieuwd iPim zei: Zeikhoofd... alsof ik me door een 18-jarig kneusje laat afzeiken. Ik kom je nog wel eens tegen op een concert van Jan Smit, kneus! |
|
quote: Ja en nee.... Er is intussen gewoonweg ook een 'uitgebreid' doom-idioom ontstaan. Hierdoor gebruiken veel bands dezelfde stijlelementen. Bovendien zijn er altijd maar enkelen baanbrekend, de rest zijn navolgers (dit bedoel ik niet denigrerend; ben zelf ook een navolger... ) die ofwel de stijl verfijnen en verdiepen, ofwel een slap aftreksel afleveren. En... stijlelementen worden stijlelementen, omdat ze blijkbaar werken. De grote truc is natuurlijk zo langzaam mogelijk te spelen (Het is nu te laat om mijn gedachten fatsoenlijk te orderen). Anyway, het laatste wat deze navolger met Extinguished Fire uitpoepte was dit: http://wdka.hro.nl/~0547721/open/demo/EF-To_Leave_This_Misery.mp3 Verre van geniaal of orgineel en natuurlijk 1 grote truc (al was het maar omdat het analoog opgenomen en gemixt is). Ik ga binnenkort de nieuwe Ahab maar eens luisteren. Die sample klinkt namelijk heel erg veelbelovend. [Dit bericht is gewijzigd door White Tree op 18-10-2006 1:17] ...the man on moon smiles and he says: www.audiovisueelontwerp.nl & www.soundclick.com/bands/5/extinguishedfire.htm |
|
Niemand hier bekend met Indenisense? (als ik het goed schrijf...) Erg gave mix van doom & death ... |
|
Geen idee of je het goed schrijft, maar ik weet wat je bedoelt Staat ook op m'n LuisterLijst.... Toch maar eens tijd voor uittrekken... ...the man on moon smiles and he says: www.audiovisueelontwerp.nl & www.soundclick.com/bands/5/extinguishedfire.htm |
|
quote:Indesinence? iPim zei: Zeikhoofd... alsof ik me door een 18-jarig kneusje laat afzeiken. Ik kom je nog wel eens tegen op een concert van Jan Smit, kneus! |
|
quote:Ja die ja .. ik vind het een erg gave band ... Als gasten van Akercocke en Esoteric er tijd en geld instoppen zegt dat imho toch wel iets |
|
quote: Wat een vette plaat is die Krux II toch. En wat een meester riff in het nummer Lex Lucifero. Mijn favoriete nummer van de cd. In eerste instantie was ik wat teleurgesteld maar vraag me niet waarom. Maar na zo'n 30 luisterbeurten ben ik inmiddels helemaal verslaafd aan deze cd. Een meesterwerk. bub |
|
Gurbeeeeuuhhhh schiet op met die promo! |
|
Ben t doomgenre al een flinke tijd uit het 'oor' verloren. Wat zijn nou goede nieuwe bands zónder grunt ? |
|
Altijd een hekel gehad aan doom, maar na het horen van Lair of the Minotaur blijkt er toch iig wat gaafs te zijn. Zijn er nog meer bands die een beetje in die stijl spelen? Life doesn't get much better than this! |
|
quote:Skumring Fallen |
|
quote: Van de verse bands zonder grunt vind ik vooral Dolorian echt de moeite waard (De albums Dolorian en Voidwards). Verder heb je nog een hele lading nieuwe traditional doom bands (cf. St. Vitus, Obsessed) zoals Reverend Bizarre, Orodruin, The Gates of Slumber e.d. Allemaal zonder grunt. Geen grunt, wel extreme zang en pijnigende muziek: Burning With, Khanate. Dan nog een lading zwijmeldoom à la Skumring, waar ik niks van weet. Daarvoor moet je bij Jenje zijn. Information is not knowledge is not wisdom is not truth |
|
+ Krux natuurlijk. Sodeju zeg, die nieuwe is me idd een potje vet! Information is not knowledge is not wisdom is not truth |
|
quote:Zekers aanradertje! Alleen moet ik zeggen dat ik juist de andere Dolorian (When all the laughter is Gone) liever draai, zit imho wat meer sfeer in ... quote:Mirror of Deception, Heavy Lord, Agalloch, All Souls Day (wel hoog heavy/prog gehalte), Bethlehem (Zit dan weer veel blek in) Confessor!!!!! Lekker techinsche old school doom .. is zat doom zonder grunts ... misschien zelf wel meer dan met .. quote:Goatsnake for teh win! quote: Andere aanraders: - Grand Magus - Gorilla Monsoon (total black sabbath worship, hier en daar een verdwaalde grunt) - Methadrone (meer drone, ex-Incantation bassist) - Octavia Sperati (beetje a la gathering) - Orthodox (a la Khanate) - Sunn O))) (drone, weinig voc) Tja, zat keus lijkt me .. |
|
Zwijmeldoom, hehe die kende ik nog niet. |
|
Bloody Panda! |
|
quote: Grand Magus - Generator: [...] Oh yeah, I feel alright Believe me I feel just fine Oh yeah, I feel alright Got no restraining shackles Just a highway stretching far and wide The sun shines down and feeds me with what I need [...] DOOM? Information is not knowledge is not wisdom is not truth |
|
quote:Ach, heb je Goatsnake wel eens gehoord? Bloemetjes teksten Ach de voejes zitten ferm in de doom [Dit bericht is gewijzigd door Jenje op 20-10-2006 10:59] |
|
Weet niet goed waar het te posten. Hier dan maar... Ik speel in My Lament, een doom band van België. We hebben net onze demo klaar (komt uit op 1/11). Samples zijn te horen via onderstaande links: Silent Nights Vilest of Men Pre-order via www.deathmetal.be (rechts bovenaan klikken op "distro"). Check ook onze myspace! www.myspace.com/mylamentdoom The child - bless thee and keep thee forever... |
|
mensen die van doom houden moeten toch deze rerelease eens uitsjekken... http://www.roadrunnerrecords.com/blabbermouth.net/showreview.aspx?reviewID=928 |
|
Die heb ik natuurlijk al lang Ablaze In Hatred anyone? Lijkt wel erg op Shape Of Despair, moet ik zeggen, maar daarom niet minder lekker.. iPim zei: Zeikhoofd... alsof ik me door een 18-jarig kneusje laat afzeiken. Ik kom je nog wel eens tegen op een concert van Jan Smit, kneus! |
|
quote: Dat klinkt idd erg lekker! |
|
Idd niet slecht, maar ik hoor er zoveel SoD in dat ik het storend vind ... |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |