IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Doom metal Vorige pagina | Volgende pagina
Jällö
Usericon van Jällö
Posted 26-06-2007 22:58 by Jällö Profiel van Jällö

Hmm, ik vind fluiten in funeral doom volgens mij wel OK. Bij Shape of Despair past het iig prima. Is dit vergelijkbaar?


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 26-06-2007 23:58 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 26 juni 2007 16:26 schreef Jällö het volgende:
Dames & heren, onze nieuwe EP is uit en wordt gratis ter download gesteld.
RAINROOM - MONOCHROME OF FEATHERS (2007)



http://www.mikseri.net/artists/rainroom.49885.php

Het gaat om de eerste 3 nummers; Ba, Rook en Bird's Wings. Totaal 30 minuten. Voor de liefhebbers worden er binnenkort ook Cd-tjes geperst (geen CDR).

Excuses dit nogmaals onder te aandacht de brengen, ik kon het niet laten.
Grtzl,
Jelle


Ik heb even op de MySpace geluisterd, geen zin om moeilijk te doen, klinkt waardig Zal het later volledig downloaden en wat beter uitgebreider naar luisteren!


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 27-06-2007 0:04 by Aaaarco Profiel van Aaaarco

quote:
Op 26 juni 2007 16:26 schreef Jällö het volgende:
Dames & heren, onze nieuwe EP is uit en wordt gratis ter download gesteld.
RAINROOM - MONOCHROME OF FEATHERS (2007)



http://www.mikseri.net/artists/rainroom.49885.php

Het gaat om de eerste 3 nummers; Ba, Rook en Bird's Wings. Totaal 30 minuten. Voor de liefhebbers worden er binnenkort ook Cd-tjes geperst (geen CDR).

Excuses dit nogmaals onder te aandacht de brengen, ik kon het niet laten.
Grtzl,
Jelle



hee meneer wonderbeak... klinkt lekker.. laat t effe weten als er een echte cd is, downloaden doe ik niet!


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 27-06-2007 0:04 by jbassist Profiel van jbassist

Klinkt idd vet jelle! goeie poep!

Ben nu net Dopesmoker aan het downloaden btw hehehe..


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 27-06-2007 0:15 by Jällö Profiel van Jällö

quote:
Op 27 juni 2007 0:04 schreef Aaaarco het volgende:
hee meneer wonderbeak... klinkt lekker.. laat t effe weten als er een echte cd is, downloaden doe ik niet!
Okidokie, tzt zal er wederom gespamd worden, maak je maar geen zorgen.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 27-06-2007 0:20 by Jällö Profiel van Jällö

quote:
Op 27 juni 2007 0:04 schreef jbassist het volgende:
Ben nu net Dopesmoker aan het downloaden btw hehehe..
Pas maar op, met Dopesmoker/Jerusalem op de achtergrond is wiet opeens wèl zwaarverslavend!!! Ik heb de CD weg moeten geven en zelf moeten emigreren om der vanaf te komen.

En thx


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 27-06-2007 7:41 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 26 juni 2007 22:58 schreef Jällö het volgende:
Hmm, ik vind fluiten in funeral doom volgens mij wel OK. Bij Shape of Despair past het iig prima. Is dit vergelijkbaar?
Mwa niet echt, wat ruwer en tikkie meer folky.


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 18-07-2007 20:33 by XnegativeX Profiel van XnegativeXhttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Is hier de naam Sol al gevallen? Ik hoorde laatst het debuut van deze misanthropische funeral doom band, Let there be a massacre. Ik was direkt verkocht.

Ultra trage "kerker-funeral" zoals Evoken maar dan heeft Sol iets meer melodie. Niet veel, maar genoeg om een extreem depressieve sfeer neer te zetten.

Sol weet eigenlijk de duisternis van Evoken en de depressie van My dying bride samen te brengen.

http://sol.mymusic.dk/


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 18-07-2007 20:42 by Jällö Profiel van Jällö

Ze spelen op zich wel consistent, maar het klinkt allemaal wel erg afgezaagd als je het mij vraagt.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-07-2007 21:07 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Hmm, vind de namen waar het mee vergeleken word niet in vergelijking met de kwaliteit. Met name gitaarwerk is te simpel voor woorden. Zang her en der wat te overdreven.

NIet echt slecht, maar niet echt goed


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 18-07-2007 21:12 by XnegativeX Profiel van XnegativeXhttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Nee, het ligt uiteraard niet op hetzelfde niveau als Evoken en My dying bride. Dat zeg ik ook nergens.

Maar ik vind het behoorlijk vet klinken. Ik ben al die drone/experimentele zaken een beetje zat. Sol is redelijk simpel maar weet mij op het emotionele vlak erg aan te spreken.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-07-2007 21:13 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Ah dan moet je Total RUst Music en Solitude Prod. (beide labels) Eens aandacht geven, hebben erg leuke bands (oa Comatose Vigil)


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 26-08-2007 14:43 by XnegativeX Profiel van XnegativeXhttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Iemand had me een tijdje geleden gewezen om de band The Gault. Een doom metal band met leden van Weakling. Fijne band en de black metal invloeden van Weakling komen er ook lekker in naar voren. Maar via The Gault kwam ik ook terecht bij Asunder. Meneer John Gossard, bekend van Weakling, speelt namelijk zowel in The Gault als in Asunder. De black metal invloeden van Weakling zijn wat minder duidelijk dan bij The Gault maar persoonlijk vind ik Asunder beter. Dit is namelijk echt geweldige funeral doom. Hoe moet je het anders noemen als een band 2 nummers op 1 cd perst. De eerste klokt 22.26 minuten en de tweede 50.23 minuten. De muziek van Asunder gaat diep, heel diep. Slepende riffs en subtiele melodieen brengen je naar de diepste diepten van melancholiek en depressie. Af en toe wordt er gebruik gemaakt van viool en dat geeft nog weer een extra dimensie aan het geheel. Prachtige muziek!


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 28-10-2007 21:06 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Dikke aanrader: shEver, vier grietjes uit Zwitserland weten een gemene pot Doom neer te zetten. Zowaar een mix van traditionele doom, de britse doom/death en de amerikaanse doom.

www.shever.cd
of
www.myspace.com/sheverdoom


(vaag, dit topic kwam niet omhoog in de search)


Psychonaut
Usericon van Psychonaut
Posted 28-10-2007 21:08 by Psychonaut Profiel van Psychonaut

Eh, jawel. Gewoon zoeken op doom en dan staat t op de 2e pagina in 't midden.


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 28-10-2007 21:08 by Staalman Profiel van Staalman

Deze post wil ik toch nog even hierheen plakken:

Eigenlijk krijg ik steeds meer het idee dat de "doom-scene" nog bekrompener aan het worden is dan de "black metal scene". Dat gelul over "the circle of true doom" dat geneuzel over wat wel doom is en wat niet. Met grunt is echte doom, of juist met cleane zang is echte doom..

Zo, dat moest eruit.
Let the bashing begin!



"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 28-10-2007 21:08 by Dentz Profiel van Dentz

quote:
Krijg aids en zuig negerpiemeles!

Hap.


Misschien een spatie in de titel waardoor de zoekfunctie het niet meer snapt?


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 28-10-2007 21:09 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

@Staalmanneke: Ik vind dat de laatste tijd juist weer erg meevallen .. variatie zat binnen de doom. Of iets "echt" is of niet is eingelijk een stompzinnige queste. Alles verandert, ook doom.

@Dentz; nee, ik had op doom, doom metal en doommetal gezocht ... vage schijt, maar goed.

[Dit bericht is gewijzigd door Jenje op 28-10-2007 21:10]


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 28-10-2007 21:12 by Staalman Profiel van Staalman

quote:
Op 28 oktober 2007 21:09 schreef Jenje het volgende:
Ik vind dat de laatste tijd juist weer erg meevallen .. variatie zat binnen de doom. Of iets "echt" is of niet is eingelijk een stompzinnige queste. Alles verandert, ook doom.


Ik vind het juist steeds meer een "issue" worden, en een behoorlijk sneu "issue" als je het mij vraagt. Toch met dat gezeik rondom doom-metal.com is het toen begonnen, en er lopen toch nog steeds teveel van die kneuzen rond die menen te moeten "knorren" wat wel door de "doom-beugel" kan en wat niet. M.a.w de doom-scene verschilt in dat opzicht nog maar weinig van de black-metal scene..

[Dit bericht is gewijzigd door Staalman op 28-10-2007 21:12]


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 28-10-2007 21:14 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 28 oktober 2007 21:12 schreef Staalman het volgende:
Ik vind het juist steeds meer een "issue" worden, en een behoorlijk sneu "issue" als je het mij vraagt. Toch met dat gezeik rondom doom-metal.com is het toen begonnen, en er lopen toch nog steeds teveel van die kneuzen rond die menen te moeten "knorren" wat wel door de "doom-beugel" kan en wat niet. M.a.w de doom-scene verschilt in dat opzicht nog maar weinig van de black-matal scene..
Hmm, dat forum is een droevige bedoeling. Wel jammer, de rest van de site is absoluut top. Nha ja, als die gasten alleen maar the same old willen horen, laat ze dat lekker doen ... mijn doomcollectie schiet alle kanten op en dat bevalt me best.


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 28-10-2007 21:17 by Staalman Profiel van Staalman

quote:
Op 28 oktober 2007 21:14 schreef Jenje het volgende:
Hmm, dat forum is een droevige bedoeling. Wel jammer, de rest van de site is absoluut top. Nha ja, als die gasten alleen maar the same old willen horen, laat ze dat lekker doen ... mijn doomcollectie schiet alle kanten op en dat bevalt me best.


Ik heb hetzelfde ik heb echt doom in alle stijlen en vormen en zou niet anders willen, net zoals ik verder alles muzikaal vreet zolang het mij raakt.

Ik zeg het alleen omdat op concerten ik steeds meer het gevoel krijg dat iedereen beordeeld wordt op het shirt wat hij draagt en of hij wel "voldoende" weet... En eigenlijk schijt ik vierkant op die mafketels! Biertje en bandje = genieten voor mij nml.


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 28-10-2007 21:19 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 28 oktober 2007 21:17 schreef Staalman het volgende:
Ik heb hetzelfde ik heb echt doom in alle stijlen en vormen en zou niet anders willen, net zoals ik verder alles muzikaal vreet zolang het mij raakt.

Ik zeg het alleen omdat op concerten ik steeds meer het gevoel krijg dat iedereen beordeeld wordt op het shirt wat hij draagt en of hij wel "voldoende" weet... En eigenlijk schijt ik vierkant op die mafketels! Biertje en bandje = genieten voor mij nml.
Heb op doomconcerten nogal eens mijn zeehondencreche shirt aan .. ook zwart met donker grijze opdruk (zeehondjes)

Gaaf die gezichten als ze doorhebben wat er staat.


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 28-10-2007 21:22 by Staalman Profiel van Staalman

quote:
Op 28 oktober 2007 21:19 schreef Jenje het volgende:
Heb op doomconcerten nogal eens mijn zeehondencreche shirt aan .. ook zwart met donker grijze opdruk (zeehondjes)

Gaaf die gezichten als ze doorhebben wat er staat.


Hahahaha, toen ik vroegah nog weekelijks hardcore concerten bezocht waar iedereen ook maar straighter en serieuzer dan de ander moest zijn, liep ik altijd in mijn New Kids On The Block shirt wat ik voor twee gulden bij de Giraffe had gehaald. Fuck 'm, ik wordt zo moe van die concert-politie.


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 28-10-2007 21:28 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Ach, ik kan er niet echt mee zitten, concerten zijn er voor mij om naar een band te luisteren, niet om scene-punten te verdienen. (Net zo waardeloos als DE-punten)


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 28-10-2007 21:48 by Jällö Profiel van Jällö

quote:
Op 28 oktober 2007 21:14 schreef Jenje het volgende:
Hmm, dat forum is een droevige bedoeling. Wel jammer, de rest van de site is absoluut top. Nha ja, als die gasten alleen maar the same old willen horen, laat ze dat lekker doen ... mijn doomcollectie schiet alle kanten op en dat bevalt me best.

Doom-metal.com is juist erg vrijzinnig wat dat betreft. De C.O.T.D. (Circle of True Doom) zit op Hellride forum. Die hele discussie interesseert me overigens voor geen meter.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen