|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Wat dacht je van Autumnia? |
|
quote: Weer een Funeral-doom plaat met kutproductie, heerlijk |
|
quote: Kutproductie? Vind de productie prima bij de muziek passen. Dus gewoon een prima productie dan. Wat had jij dan gewild? Een dun helder geluid of zo? Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight. |
|
quote: Nee, dat hoeft natuurlijk niet, maar een diepere / wat gelaagdere productie kan echt geen kwaad, nu is het zo keihard "in your face", bij hardcore past dast dat prima, maar hier liever niet, tast de sfeer aan. |
|
quote:en dan geen arcana coelestia .. krijg smaak ... |
|
Hoe is die Novembers doom in verhouding tot the novella reservoir? Ik vind het een vrij geniale band, maar op de een of andere manier heb ik deze release gemist. "Apathy 'll kill you!" "I don't care..." https://lucidcream.bandcamp.com/ https://www.facebook.com/lucidcreamology/ |
|
quote: Jezus vent, haal die stront eens uit je oren. ...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light... |
|
Doom-Toplijst van 2009 dan maar: 1. The Human Quena Orchestra - The Politics Of The Irredeemable 2. Celeste - Misanthrope(s) 3. Gnaw - This Face 4. Habsyll - MMVIII 5. Kylesa - Static Tensions 6. Crawl Back In - Hang All Hope From The Nearest Tree 7. Minsk - With Echoes In The Movement Of Stone 8. HKY - HKY 9. Kongh - Shadows of the Shapeless 10. Hallowed Butchery - Funeral Rites for the Living |
|
quote: Absoluut. |
|
Leuke plaat hoor de nieuwe Ruins of the Beverast maar naar mijn mening totaal niets met doom te maken. Black metal met af en toe wat langzamere stukken maakt het nog geen black/doom. Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight. |
|
1. Procession - The Cult of Disease 2. Longing for Dawn - Between Elation and Despair (en die productie, Heerlijk!!!) 3. Griftegard - Solemn Sacred Severe 4. Capilla Ardiente - Promo 2009 5. Mournful Congregation - The June Frost 6. S: T Erik - From Under The Tarn 7. Count Raven - Mammons War 8. Candlemass - Death Magic Doom 9. Spiritus Mortis - The god behind the God 10. Pyramido - Sand 11. YOB - The Great Cessation 12. While Heaven Wept - Vast Oceans Lachrymose 13. Isole - Silent Ruins 14. Process Of Guilt – Erosion 15. Mourning Dawn - For the Fallen en de grote tegenvallers: Ahab, My Dying Bride, Gates of Slumber [Dit bericht is gewijzigd door metalmook op 28-12-2009 22:37] |
|
quote:Wasda? |
|
quote: Zeer goede doom uit Chili. Capilla Ardiente is een andere doomband van Felipe Plaza van Procession. CA klinkt veel meer als Candlemass dan Procession. Helaas is de CA promo/demo slechts gelimiteerd tot 30 stuks. Maar zal in 2010 op vinyl uitgebracht worden door High Roller, geloof ik. Procession is zowel op cd als vinyl uitgebracht door Iron Kodex en ZEER de moeite waard (Capilla Ardiente trouwens ook) vinyl is uitverkocht maar de cd is nog steeds te verkrijgen. EDIT: Procession is net als Capilla Ardiente epische doom. [Dit bericht is gewijzigd door Marcel H. op 29-12-2009 9:17] Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight. |
|
hmm epic is niet mijn ding |
|
quote: Daarom had ik voro alle zekerheid die edit er maar bijgezet. Maar het kan nooit kwaad om het eens te checken. Je weet maar nooit Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight. |
|
Mwa, epic is om te luisteren voor reviewen nog wel te doen, maar voor mijn eigen plezier liever niet |
|
quote: Geen Rituals of the Oak? |
|
quote: Probleem dat ik daarmee heb zijn de vrouwelijke vocalen. Net als bij Mourn, Jex Thoth, SubRosa, The River etc. een gebrek aan power daar. Plus heb Rituals Of The Oak nog niet zo vaak gedraaid. Hopelijk ligt vandaag de die-hard ervan op de deurmat samen met de deluxe Groftegard. Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight. |
|
quote:Vind 'm wel wat minder. Klinkt weer erg lekker enzo hoor, maar het lijkt wel of de band steeds meer sfeer verliest. Maar als je Novella Reservoir geniaal vond, dan is ie het checken heus wel waard. Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
quote:Ben ik het niet mee eens. Doom is doom, ook al heeft de band zijn wortels in de black. Als een nummer als Mount Sinai Moloch geen doom is dan weet ik het ook niet meer. [Dit bericht is gewijzigd door NecRobert op 29-12-2009 10:53] Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
quote: Dat nummer is het meest doomy en misschien zelfs wel doom, maar de rest is toch echt black metal. Trouwens, de laatste Novembers Doom heeft ook zo goed als totally niets met doom te maken. melodieuze death metal, yep, doom metal, nope. Op plaat oersaai vind ik, maar dan heb ik Novembers Doom altijd al weinig soeps gevonden, maar live echter wel prima te verteren. Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight. |
|
Er zit veel meer doom in die plaat, maar goed. En +1 wat betreft Novembers Doom = geen doom, maar da's wel duidelijk. [Dit bericht is gewijzigd door NecRobert op 29-12-2009 10:59] Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
quote: Wat houdt die deluxe Griftegard in? |
|
quote:Daarom review jij de doom ook niet Ik heb em nog niet beluisterd, staat die track op maispees? |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |