|
Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote: gimme gimme signature |
|
gasten of wijfjes die me morgen smsen en wiens nick ik ken en die ik tegen kom krijgen drank van me 0032485368332 signature |
|
quote: Och jij herkent mij wel |
|
Ik herken nooit iemand. |
|
Opgelicht op marktplaats (heb geen 80 euro voor een kaartje dus dacht via die weg goedkoper aan een kaartje te kunnen komen...) Als iemand nog last minute van z'n hard copy ticket af moet tegen een heel zacht prijsje, en iemand heeel blij wil maken... angelique.v at hotmail.com [Dit bericht is gewijzigd door Sorceress op 01-06-2013 9:25] |
|
quote: Nou en. quote: Sucks [Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 01-06-2013 10:00] |
|
quote: Ik heb je net vi fb een bericht gestuurd |
|
MR. N. al droonkent? I am mine own redeemer...! |
|
quote: Viel best mee. Maar de tering wat is dit mega, mega groot! Apart volk ook, ondanks een erg gezellig feestje was het qua sfeer wel anders dan ik gewend ben op festivals. Wel dik genieten van Enslaved, Entombed, Kreator en Rammstein. |
|
En de rum, vergeet de rum niet! Boeiender |
|
I am mine own redeemer...! |
|
I generally avoid temptation...unless I can't resist it. |
|
quote: Ik vergeet de rum eeecht niet, die was echt fantastisch lekker! Even terug in 2006, Slovenie.. love it! THNX! |
|
5,5 uur op de bus gezeten wegens 2 tot 2,5 uur file in Nijmegen en daardoor AmenRa gemist, waar ik wel van baalde. Tijdens Delain waren we naar de ingang aan het wandelen. Daar verliep alles wel goed en vlot, jammer dat er geen polsbandje was! Munten gekocht, biertje gescoord en Enslaved kijken. Toen werkte SMS-verkeer nog, dat zou de rest van de namiddag niet werken of erg vertraagd zijn. Behoorlijk vervelend omdat ik met vrienden daarop rekende om elkaar weer te zien bij bepaalde bands. Ik snap dat dat door de drukte komt, anderzijds wordt er vaker wat in het Goffertpark georganiseerd dat veel mensen trekt. Op Graspop - toch vergelijkbaar qua hoeveelheid volk - heb ik hier nooit last van. Lijkt me dat ze wel GSM-masten kunnen bijzetten ofzo? Nuja, leerpuntje. Genoten van Enslaved, werk van Riitiir viel erg goed hier live. Isa als de Ace of Spades van Enslaved, hehe. Textures is niet mijn ding, dus een sandwich met tonijnsalade gescoord en het terrein verkend. Intussen wat volk gezien/gesproken van op Graspop. Kwam bij Entombed gasten tegen vanop de bus. Gezien SMS'en niet werkte, daar maar blijven hangen. Entombed was mijn eerste keer, wel van genoten! Dikke groove en drie nrs van LHP; de titeltrack, Revel in Flesh en Supposed to Rot. Al had ik toen al wel de bedenking dat dat podium wat klein zou zijn voor Kreator en Hatebreed... Vervolgens Airbourne van een sfstandje met een biertje. Zoals eerder gezegd vermakelijk, maar allesbehalve origineel. Daar kwam ik weer een bekende tegen waarmee ik dan samen naar Mastodon ben gaan kijken. Het blijft niet echt mijn muziek, maar het was wel goed. Intussen waren er dan toch een paar sms'en doorgekomen en kon ik afspreken met collega's bij Motorhead. Tijdens Motorhead een zak friet met mayo en een broodje frikandel gegeten. Motörhead was... tja, Motörhead. Degelijk als altijd, hoorde oa Damage Case voorbij komen. Kreator was intens! Dikke pit, maar niet storend. Strak, overtuigend. Vervolgens een stuk Volbeat... Niet slecht, maar wat was het irritant megadruk. Toen werd ook weer pijnlijk duidelijk waarom ik zo bang was voor deze formule. Hoop opgefokt volk dat blijkbaar niet tegen een duwtje kon als je met +/- 40.000 man in een park staat, 3 matpartijen vlak achter ons na elkaar... Dwaas volk, weg sfeer van een metalfestival. Kan aan mij liggen - en de vergelijking is misschien niet helemaal eerlijk, maar dringt zich toch op - maar op Graspop zie ik dat (zo goed als) niet. Voortijdig weggegaan voor Opeth. Dat was fantastisch, voor mij de band van de dag - nog maar eens! The Devil's Orchard, Ghost of Perdition, Heir Apparent, Hope Leaves, The Lines in my Hand en Deliverance. Prachtig. Opeth speelt trouwens tentrock. :' ) Rammstein was een mooie circusact en dat is geen negatief commentaar. Wat een bizar pervers Duits spektakel. Leuke setlist, was mijn eerste keer. Ze vallen niet uit hun rol. Ik heb het niet kunnen opmerken, maar bij iemand die bij ons was speelde er een vermoeden van playback... Tijdens Rammstein nog ff een pizzapunt gaan halen om bonnen op te maken en toen maar met collega's teruggereden naar huis. Had geen zin in nog zo'n langdurige busrit opgevouwen zitten. Positief: - mooie affiche met een paar eerste keren zien voor mij - lekker bier voor een fatsoenlijke festivalprijs (1,5 munt voor een grote) - naar festivalnormen best ok eten Negatief: - teveel volk en ook teveel nietmetalfestival volk, hence matpartijen en onbeschoft gedrag, ergo weg sfeer - te weinig bars, overal wachten. Ik ben redelijk voortvarend en nog moest ik vaak 6 man wachten voor ik aan de beurt was. De mensen achter de bar schoten ook echt niet op, geen logistieke wonderen. - vooral de Jägermeister Stage veel te klein, blijkbaar kwamen ze bij Amon Amarth de Monster Energy Stage ook niet meer in... - tijdschema met overlap is ook niet voor herhaling vatbaar. Ik hecht er toch wel waarde aan volledige sets te kunnen zien. Al bij al heb ik het een kans gegeven en ik heb me ook echt wel vermaakt. Als dit de formule blijft - wat me wel lijkt, downsizen is commerciële zelfmoord - zullen ze toch met een heel sterke affiche op de proppen moeten komen. Ik was sceptisch en uiteindelijk is de sfeer toch wel redelijk bepalend op een festival. Die ontbrak gewoon. Waarmee ik niet zeg dat ze per se terug moeten naar Brakkenstein voor mij, maar íets kleiner zou niet erg zijn. Graag ook betere voorzieningen (SMS-verkeer ondersteunen, meer bars, grotere zijpodia). Primal Creation - modern thrash metal - YouTube |
|
sms :') |
|
Pfff dat was wat zeg.. Ik vind het absoluut geen verbetering, ik ben gegaan omdat het echt op een steenworp afstand van m'n huis is, en ik er elk jaar bij ben en het altijd een super leuk sfeertje vond, maar deze hele nieuwe opzet vind ik echt drie keer niks! Hele veld vol met lelijke boeren gedrochten, die volgens mij ook verder niks anders kenden dan Rammstein. Al het metal was eraf op een enkele band na, het was veel te druk etc. etc. Ik was iets later omdat ik eerst nog moest werken, dus het stukje Enslaved dat ik nog gezien heb, Finntroll en Kreator waren nog wel leuk. Amon Amarth nog een stukje van meegekregen toen we aan het eten waren, en na een paar nummers Rammstein maar vast voor de meute uit richting de kroeg gegaan. |
|
quote: Postduiven waren op, vuurtje stoken voor rooksignalen was niet wenselijk en whatsapp werkte niet echt.. [Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 02-06-2013 12:15] |
|
quote: Graspop is dan ook gesponsord door Proximus, en is (over het algemeen) het best georganiseerde festival van Europa. denk ik :D [Dit bericht is gewijzigd door Moloch horridus op 02-06-2013 12:26] |
|
quote: Eens, maar gelde in mijn beleving alleen als je in de buurt van mainstage kwam (wat ik alleen bij Rammstein heb gedaan, textures van een afstandje). Bij Monster Stage geen vervelende dingen meegemaakt iig. Kwam zoals je zei inderdaad vooral omdat het mainstream-volk veel te opvliegend reageerde op normaal metal-gedrag. Belgische gast naast me bij Rammstein is op zo'n beetje iedereen in zijn nabije omgeving boos geworden, sloeg nergens op. Nog ff de optredens op een rijtje: //Amenra (vooraan): Verwachtte er niet heel veel van, maar werd blij verrast. Vooral door de zeer intense podiumpresentatie van de zanger, ondanks dat hij voornamelijk met z'n rug naar het publiek stond. //Delain (ver weg): Om de tijd te doden kijkje genomen, maar na paar minuten alweer afgehaakt. Niet mijn ding. //Enslaved (vooraan): Fantastische band, eigenlijk te kort optreden maar toch fijn om weer even gezien te hebben. //Textures (redelijk in de buurt): Waren al begonnen toen ik aankwam. Beetje jammer dat het geluid verwaaide, en in een zaaltje komt het uiteindelijk beter tot zijn recht. Alsnog gaaf om ze op zo'n groot podium te zien. Volgende keer weer lekker in baroeg ofzo. //Mastodon (vooraan): Van een afstandje nog wat van Heaven Shall Burn meegepikt (niet echt mijn ding). Vervolgens plekje vooraan ingepikt voor Mastodon. Ik ben niet zo'n fan van de albums, maar live verveelt het geen seconde. Zanger heeft de eigenaardige eigenschap om de voorste rijen constant het idee te geven dat hij je rechtstreeks aankijkt, beetje ongemakkelijk maar wel gaaf. //Amon Amarth (ver weg): Wat gegeten terwijl Motorhead op de achtergrond zijn ding deed. Amon Amarth van een afstandje gekeken. Drukste moment bij de monster stage, kon geen kip meer bij. Ik snap niet helemaal waarom. //Opeth (midden): Plekje bij mengtafel voor het beste geluid, en om makkelijk weg te kunnen. Al wel vaker gezien maar elke keer weer onder de indruk van de professionaliteit en het plezier waarmee die gasten spelen. En dan ook nog eens Hope Leaves spelen op een festival, wat een lef! Voordat ze Deliverance inzetten toch maar een plekje zoeken bij mainstage om nog iets te kunnen zien van: //Rammstein (in de buurt van voorvak): Geweldige show natuurlijk. Had misschien liever iets minder toneelstukjes gezien en meer vuurwerk (zowel letterlijk als muzikaal). Het hoort erbij, maar was het vroeger een speciaal eenmalig moment in de show, neemt het nu meer de overhand. Ach, ik heb ze eindelijk een keer gezien en dat werd hoog tijd. |
|
quote: Haha echt no fucking way! Graspop SUCKS qua organisatie. Nooit meer vijf uur lang wachten op een bandje wegens het falende Belgische kut kaarten systeem en incompetente lui die niks snappen. [Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 02-06-2013 13:01] |
|
ja in 2005 en 2006 was dat idd zo. |
|
Met 3 podia is het Inmiddels te groot om alle bands te kunnen fotograferen. Toch is het me gelukt om 12 bands mee te pakken. De pro-shot fotoserie is hier te vinden: http://www.achromemoments.nl/photobook/concerts/location/56/fortarock-2013/ Enslaved: |
|
quote: De afgelopen 6 edities geen last van gehad. Wel zure mayo trouwens (ja, echt :D), dat is het enige wat mag veranderen Op 16 juli 2016 14:36 schreef Diktor het volgende: Edit: ik zie ook oprecht niet in wat jouw of mijn fysiek met welke zaak dan ook vandoen heeft. |
Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 |
Index / Concerten | Vorige pagina | Volgende pagina |