|
Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 | ||||
Auteur: |
|
|
|
|
Beetje een hipster feestje, maar wel gezellig gehad. Biergarten was gezellig en Kreator gaf een goede show. |
|
quote: Hoezo niet? Volgens mij is het inmiddels net zo commercieel van opzet als Roadburn dus het moet wel haast hipsters aantrekken. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
Was een leuk dagje, alleen wel wat fris. Toch maar een vest én jas aangedaan. We waren lekker op tijd (ging behoorlijk vlot met de auto en gratis parkeren!) en de eerste band die we zagen was Audrey Horne. Dat was wel aardig, maar ook niet meer dan dat. Toen naar de tent gelopen om nog wat van Amenra mee te pakken. Dat was behoorlijk hard, maar ook niet echt boeiend. Misschien meer een band om in een kleine zaal te zien. Daarna even bij de merchstand gekeken en een biertje gedronken met op de achtergrond Delain. Heb deze dus niet echt gekeken. Enslaved wilde ik graag zien, dus naar de tent gelopen. De heren speelden uitstekend, prima setlist ook. Ik heb hun show niet helemaal afgekeken, want mijn broer was inmiddels aangekomen en die stond naar Textures te kijken, dus daar naartoe gelopen. Textures vind ik maar zozo eigenlijk. Prima muzikanten natuurlijk, maar tegenwoordig vind ik er niet echt veel aan. Daarna even wat gegeten en naar het kleinste podium van het festival gelopen. Was behoorlijk druk daar, maar wel gezellig zo op die heuvel en die bomen, haha. Jammer dat ze rechts geen extra bar hadden, maarja. Entombed was iig lekker bezig met een prima setlist! Prima headbang band! Ook Finntroll was goed bezig, al had men wel wat meer oude nummers mogen spelen imo. Motörhead hebben we van een grote afstand bekeken, al met al vond ik het wel aardig, zeker die oude nummers. We hebben hun set niet helemaal afgekeken, want we wilden naar Kreator. De Duisters speelden een goede set met oud en nieuw materiaal. Daarna Volbeat gekeken en die vond ik ook wel goed. De nieuwe nummers vond ik maar zozo, vooral genoten van de wat oudere nummers. Het was erg druk bij Hatebreed en bijna heel het veld ging los, haha. Erg gaaf om mee te maken. De heren waren lekker op dreef en speelden een prima setlist als je het mij vraagt. Vet optreden dus! De vermoeidheid sloeg bij Rammstein een toe (tja, als je heel de dag al op je benen sta...) en ik denk dat we zo'n 3 kwartier van de band hebben gezien. Wel gaaf dat ze begonnen met wat oude krakers en de show eromheen (vuurwerk) was natuurlijk ook mooi om te zien. Toen ze begonnen met wat, voor mij onbekende nummers, zijn we naar de auto gelopen om naar huis te rijden. Al met al een prima dag gehad in Nijmegen! Wel jammer van het haperende sms-verkeer en dat het op sommige plekken erg druk was en ze geen lange bars (zoals op Graspop) hadden. [Dit bericht is gewijzigd door MetalJan op 02-06-2013 15:15] |
|
Omdat jij een beetje dom bent en je getroll te gemakkelijk. :v Edit: Onweermongooltje dus. [Dit bericht is gewijzigd door Kvelgeest op 02-06-2013 15:15] If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed. |
|
quote: Wat nou, meneer ad hominem? Hipsteren is de grootste subcultuur van de recente jaren. Fortarock is een enorm commercieel festival dat toch een alternatief genre van muziek aanbiedt. Dan is het toch logisch dat de hipsterjeugd daar op afkomt? Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
Opzich een toffe dag gehad. Wel aardig wat minpunten. Zo was de file voor Nijmegen echt een ramp. Om 10 uur in Weert vertrekken en zodoende om 1 uur op het terrein zijn waardoor ik, tot mijn grote ergenis, AmenRa grotendeels heb gemist. Dat moet toch eigenlijk niet mogelijk zijn Pluspuntje was wel de relatief 'lage' prijs voor een halve liter; 1 1/2 bon. Dat was wel chill en heb ik dan ook ruim gebruik van gemaakt. Delain was van een afstandje wat het altijd is; saai. Daarna Enslaved, was gaaf! Had ze nog nooit gezien en dit was zeker ook niet de laatste keer hoop ik. Veel bekende nummers voorbij horen komen. Daarna Textures, muziek is tof, maar lig persoonlijk niet zo goed met die gasten, dus maar een beetje gade geslagen. Daarna Heaven Shall Burn, wat wel vermakelijk was. Niet mijn ding, maar m'n maten wouden het graag zien. En daarbij speelt Entombed toch op Graspop, dus no harm done. Daarna Airborne gecheckt. Niet veel speciaals, leuk bandje maar daar blijft het bij. Daarna effe eten voor Motörhead. Wat ook wel een plus was. Eten was lekker, alleen schoot het niet altijd evengoed op. Ook veel keuze, wat ook wel fijn was. Motörhead daarna viel wel een beetje tegen. Verwacht ik wel ergens, maar ach. Toch wel wat bekende nummers gehoor dus ik vind het wel ok. Daarna stukje Amon Amarth van een afstandje. Zoals altijd, saai en totaal niet leuk. Toen Volbeat gecheckt. Wou ze nu toch wel eens checken na een tijdje in zo'n coverband te hebben gespeeld. Na die coverband kwam het echt m'n strot uit, maar vond het gister wel leuk. Geinig showtje, leuk momentje van 'Ring of Fire', maar verder niks speciaals. Daarna met iedereen zo ver mogelijk naar voren voor Rammstein, wat echt niet te doen was, en gewoon niet leuk. Paar jaar terug op Pinkpop was de sfeer vooraf bij de Duitse act zelfs beter dan gister. Inderdaad veel mensen die volgens mij alleen maar voor de Duitsers kwamen. Ook de show was minder vergeleken met vier jaar geleden. Een compilatie van hits en stunts die de meeste fans wel allemaal kennen van eerdere shows en dvd's. Des al niet te min wel vermakelijk en leuk mee blaten. quote: Ook mij viel dit op. Weet niet meer precies bij welk nummer, maar volgens mij was de microfoon iets te laat bij de mond of iets dergelijks. Ach ja. Daarna terug naar de bus, alwaar tot kwart over 3 hebben gewacht op iemand die zoek was. Toen besloot de organisator van de busreis achter te blijven met nog 2 anderen om te blijven zoeken terwijl de bus maar vertrok. Onderweg het bericht gekregen dat de des betreffende persoon terecht was. Toch wel een opluchting. Om half vijf in m'n nest, en nu nog steeds best moe, maar wel een toffe dag. Pluspunten: - Schappelijke prijs voor een halve liter. - Veel keuze qua eetgelegenheden. - Over het algemeen goed geluid. Waren hoogtepunten en dieptepunten, maar het kan erger, veel erger. Minpunten: - Door de drukte weinig bekenden tegengekomen met wie ik had afgesproken nog effe samen een pilsje te doen. (Hypnos! ) - De onmenselijk lange file was wel een zekere faal van de organisatie. Dat moet volgend jaar echt beter. Ook voor de eerste bands kan dit lullig uitpakken waardoor ze voor een halve tent staan te spelen. - Mobiel verkeer was bijna onmogelijk. Nauwelijk bereik. Nu hadden ik en mijn vriendengroep daar niet veel last van sinds wij altijd punten en tijden afspreken om elkaar weer te treffen, maar snap dat dit voor sommige mensen zeer lastig kan zijn. |
|
quote: Wow, dat is een causaliteit van heb ik jou daar. Hulde! Zo niet, dan pakt meester jou bij je oortje en trekt je uit de zandbak zodat alle andere kindertjes weer fijn kunnen spelen zonder dat jouw geklier het plezier van iedereen bederft. |
|
quote:Zo zit dat en niet anders! If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed. |
|
quote: Roadburn commercieel? De grootste onzinopmerking in jaren Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight. |
|
Idee van playbacken had ik ook bij Rammstein. Afstand microfoon - mond fluctueerde bij sommige uithalen terwijl het volume constant bleef. |
|
Druk, maar wel genoten. Vooral van de aanwezige menschen en de meegenomen whisky. Vond de opzet te groots, deed afbreuk aan de sfeer zoals het op Brakkenstein was helaas, nu was het alá Graspop een sfeerloos geheel. Boeiender |
|
quote: Gast! Ze nodigen alleen publieksfavorieten uit! Zoals Sleep, Bongripper en Hexvessel. MONEYMAKERS. http://www.last.fm/user/xmosh4jezusx | Kali/Entropy |
|
quote:En de andere bands moeten vast betalen om er te mogen spelen. |
|
Krijgen ze daarna wel een betaalde show hoor. http://www.last.fm/user/xmosh4jezusx | Kali/Entropy |
|
quote: Ik zag laatst Walter nog in zijn Mercedes convertible rijden richting de Goudkust in Utrecht waar zijn huis staat. En toen ontwaakte ik en zag hem op zijn fietsje naar zijn woninkje in Lombok fietsen Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight. |
|
Commercieel mainstream festival geworden dit. De enige positieve uitschieter die echt van de mainstream weg was was Amenra. Natuurlijk ook nog een paar kudo's voor Enslaved maar verder overwegend radio metal.Maar wie weet krijgen we door deze ontwikkeling van dit festival wel wat meer fatsoenlijke muziek op de radio. wouter023 |
|
Op nu.nl las ik dat het volgend ook weer in Goffert zal zijn. |
|
quote: Meldde de organisatie ook in de Aardschok. Het is wee Goffertpark ivm de geluidsbeperkingen van Park Brakkestein. EN volgend jaar zal het kleiner zijn. Wordt gewoon een gedeelte van Goffertpark dan maar gebruikt. Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight. |
|
Kleiner klinkt positief. Nu ook nog wat interessantere bands en dan zal ik het wel weer overwegen. Ondanks het feit dat het Goffert op 10 minuten afstand ligt heb ik eigenlijk geen moment overwogen om te gaan dit jaar. Als ik de reviews zo lees heb ik er ook niet echt spijt van. |
|
Heeft iemand Emile Roemer in de pit gezien ofzo? |
|
Een paar vrienden van me zagen hem bij Volbeat. Maar niet in de pit |
|
Ik ben zelf niet naar Fortarock geweest dit jaar. Wel leuk om de hele dag door van verschillende mensen sms'jes en foto's doorgestuurd te krijgen van programmaboekjes en een grote foto bij een biertent (goeie plek wel), was ik er toch een beetje bij |
|
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling.... |
Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 |
Index / Concerten | Vorige pagina | Volgende pagina |