IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Concerten Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Auteur:
Topic : Fortarock XL 2013 Vorige pagina | Volgende pagina
underkoffer
weer geheel underkoffer
Usericon van underkoffer
Posted 26-11-2012 11:20 by underkoffer Wijzig reactieProfiel van underkofferQuote dit berichthttp://hoevindjemijn.blogspot.com/

quote:
Op 26 november 2012 9:43 schreef nark het volgende:
Voor de luitjes die deze line up nu al ruk vinden, deze opzet is geloof ik maar 1 malig dus dan sla je gewoon ff een jaartje over toch.

geloof er geen kut van. Volgens mij ging Dynamo zo ook naar de klote.. Denk dat de metalweide van de Zwarte cross vele malen interessanter wordt, prijstechnisch en bandtechnisch.. Ik verwacht nog wel wat emo-shit, wat gezellige avenged sevenfold enzo, misschien nog één hard bandje om te openen, TMDC ofzo, en dat was het wel... Oh ja, en gottik natuurlijk...

Vind ik ook niet

underkoffer
weer geheel underkoffer
Usericon van underkoffer
Posted 26-11-2012 11:22 by underkoffer Wijzig reactieProfiel van underkofferQuote dit berichthttp://hoevindjemijn.blogspot.com/

quote:
Op 26 november 2012 9:47 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Boeien. Als je het niets vindt, ga je niet, als je het wel wat vindt ga je wel. Ik vind deze ontwikkeling overigens prima in de geschiedenis van Fortarock passen, dus ik snap sowieso het geklaag niet zo.

Is dat niet met elk festival en optreden? Maar gezien de ontwikkeling van Fortarock was ik in de overtuiging (ben heel naïef) dat dit een echt metalfestival zou blijven. Nou ben ik niet true en zo, maar gewoon een meeloper, toch heb ik meer met "echte" metal acts, dan met Volbeat, Motorhead, Rammstein en zulks.. Dus in mijn opinie is het ruk, waar ik vorig jaar niet kon, wil ik dit jaar niet. En dat is jammer, want waardeer het fortarock normaal prima !! Dus.. snap je het nu wel? Hoeft niet hoor..

Vind ik ook niet

nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 26-11-2012 11:22 by nark Wijzig reactieProfiel van narkQuote dit bericht

quote:
Op 26 november 2012 11:20 schreef underkoffer het volgende:
geloof er geen kut van. Volgens mij ging Dynamo zo ook naar de klote.. Denk dat de metalweide van de Zwarte cross vele malen interessanter wordt, prijstechnisch en bandtechnisch.. Ik verwacht nog wel wat emo-shit, wat gezellige avenged sevenfold enzo, misschien nog één hard bandje om te openen, TMDC ofzo, en dat was het wel... Oh ja, en gottik natuurlijk...

Gelukkig hebben we In To The Grave nog

Vlekkie
Hallo!
Usericon van Vlekkie
Posted 26-11-2012 19:19 by Vlekkie Wijzig reactieProfiel van VlekkieQuote dit bericht

quote:
Op 25 november 2012 1:53 schreef ColdheartMinor het volgende:
Nightwish is volgens betrouwbare bron ook bevestigd.

Dat zou zo vet zijn!

euu?

Ascendant Grotesque
ಠ_ರೃ
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 26-11-2012 19:27 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 26 november 2012 11:22 schreef underkoffer het volgende:
Is dat niet met elk festival en optreden? Maar gezien de ontwikkeling van Fortarock was ik in de overtuiging (ben heel naïef) dat dit een echt metalfestival zou blijven. Nou ben ik niet true en zo, maar gewoon een meeloper, toch heb ik meer met "echte" metal acts, dan met Volbeat, Motorhead, Rammstein en zulks.. Dus in mijn opinie is het ruk, waar ik vorig jaar niet kon, wil ik dit jaar niet. En dat is jammer, want waardeer het fortarock normaal prima !! Dus.. snap je het nu wel? Hoeft niet hoor..

De eerste keer stond Delain er ook al. Dus, tsja.

Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy.

Mortis Rex
Feed Me A Stray Cat
Usericon van Mortis Rex
Posted 26-11-2012 19:42 by Mortis Rex Wijzig reactieProfiel van Mortis RexQuote dit berichthttp://www.bloody-disgusting.com

quote:
Op 26 november 2012 19:27 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
De eerste keer stond Delain er ook al. Dus, tsja.

Dus wat?

Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt...

Ascendant Grotesque
ಠ_ರೃ
Posted 26-11-2012 19:49 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 26 november 2012 19:42 schreef Mortis Rex het volgende:
Dus wat?

Dat er al vanaf het begin niet bepaald volbloed metal dingen stonden. Was altijd al een paar grote veilige metalacts, met wat meer mainstream dingen en een paar verrassingen. Nu op deze XL-editie wat meer mainstream, maar dat vind ik niet zo heel raar gezien de schaalvergroting. En dan vind ik Motörhead toch behoorlijk 'true' voor non-metal

Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy.

MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 26-11-2012 19:54 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

Volbloed metal....

LB

Boeiender

Ascendant Grotesque
ಠ_ರೃ
Posted 26-11-2012 19:55 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Is het niet goed? LB?

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 26-11-2012 19:56]

MR. N
Usericon van MR. N
Posted 26-11-2012 19:59 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 26 november 2012 19:55 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Is het niet goed? LB?

Hehe, was niet naar jou hoor, maar "volbloed metal", lekker belangrijk....

Volbeat is wel jammer imho.

Boeiender

Ascendant Grotesque
ಠ_ರೃ
Posted 26-11-2012 20:00 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 26 november 2012 19:59 schreef MR. N het volgende:
Hehe, was niet naar jou hoor, maar "volbloed metal", lekker belangrijk....

Volbeat is wel jammer imho.

Ja, Volbeat. Lijkt bijna op volbloed, maar is het duidelijk niet!

MR. N
Usericon van MR. N
Posted 26-11-2012 20:01 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 26 november 2012 20:00 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Ja, Volbeat. Lijkt bijna op volbloed, maar is het duidelijk niet!

LOL.

Volbloed zeehondgehuil. Dat dan weer wel!

Boeiender

Ktulu
Driven by sin
Usericon van Ktulu
Posted 03-12-2012 15:37 by Ktulu Wijzig reactieProfiel van KtuluQuote dit bericht

Iemand op metalfan.nl zou deze line-up op een onofficiële flyer gezien hebben. Weet niet in welke mate het betrouwbaar is, maar wou het jullie toch niet onthouden:

Rammstein, Volbeat, Motorhead, Alter Bridge, King Diamond, Airbourne, Opeth, Mastodon, Amon amarth, Hatebreed, Down, Exodus, Gojira, Sick of it all, Finntroll, Enslaved, As i lay dying, Delain, aura noir, Red Fang en havoc.

Dat zou idioot groots zijn. 3 podia dan lijkt me.

Mainstage:

RAMMSTEIN
Volbeat
Motörhead
Mastodon
Alter Bridge
Airbourne
Delain

Tent 1:

King Diamond
Opeth
Amon Amarth
Gojira
Finntroll
Enslaved
Aura Noir

Tent 2:

Hatebreed
Down
Exodus
Sick of it All
As I Lay Dying
Red Fang
Havoc

Zoiets.

Primal Creation - modern thrash metal - YouTube

ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 03-12-2012 15:44 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

Dat zou een prima line up zijn.

Ktulu
Driven by sin
Usericon van Ktulu
Posted 03-12-2012 15:44 by Ktulu Wijzig reactieProfiel van KtuluQuote dit bericht

Dit zou de flyer zijn:

Primal Creation - modern thrash metal - YouTube

Nyghtslave
Certified Vinylwhore
Usericon van Nyghtslave
Posted 03-12-2012 15:49 by Nyghtslave Wijzig reactieProfiel van NyghtslaveQuote dit bericht

Niet erbij, ga in plaats daarvan een weekje eerder met zeer veel plezier lekker naar Extremefest. Naar mijn smaak ook veel betere line up daarzo.

Black seeds of bunny!

Vomitory
ridders stinken
Usericon van Vomitory
Posted 03-12-2012 15:53 by Vomitory Wijzig reactieProfiel van VomitoryQuote dit bericht

Daar zitten toch nog aardig wat leuke orkestjes tussen!

Pritt kills the Brazilian glue-scene

MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 03-12-2012 15:56 by MetalJan Wijzig reactieProfiel van MetalJanQuote dit bericht

quote:
Op 3 december 2012 15:53 schreef Vomitory het volgende:
Daar zitten toch nog aardig wat leuke orkestjes tussen!

Idd! Als dit klopt, word het denk mijn eerste Fortarock!

XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 03-12-2012 16:05 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Het zou zo een 'Wacken xs' flyer kunnen zijn met die bands.

Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.

holysjit
Usericon van holysjit
Posted 03-12-2012 16:35 by holysjit Wijzig reactieProfiel van holysjitQuote dit berichthttp://www.ragherrie.com

-

[Dit bericht is gewijzigd door holysjit op 03-12-2012 16:50]

XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 03-12-2012 16:47 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Ach.

Als de namen niet kloppen blijkt dat toch vanzelf wel als ze woensdag de echte namen bekend maken?

Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.

altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 03-12-2012 16:58 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

Ik... wil... Nightwish!!!

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!

holysjit
Usericon van holysjit
Posted 03-12-2012 17:06 by holysjit Wijzig reactieProfiel van holysjitQuote dit berichthttp://www.ragherrie.com

Was toch ook een gerucht?

Vlekkie
Hallo!
Usericon van Vlekkie
Posted 03-12-2012 20:40 by Vlekkie Wijzig reactieProfiel van VlekkieQuote dit bericht

Ben benieuwd wat er woensdag bekend wordt gemaakt, ik hoop ook op Nightwish.

euu?

nark
Usericon van nark
Posted 04-12-2012 21:05 by nark Wijzig reactieProfiel van narkQuote dit bericht

Forse uitbreiding FortaRock niet eenmalig

Organisatie garandeert knus karakter op XL-editie

Jasper Konijnenbelt
4 december 2012

deel / embed

FortaRock gaat XL dit jaar. Het festival was toch al uit zijn jasje gegroeid in park Brakkenstein, en het binnenhalen van mega-act Rammstein noopte de organisatie tot het zoeken van een nieuwe locatie. Dat werd het Goffertpark. Nu blijkt dat de groeispurt van het festival waarschijnlijk van blijvende aard is. FortaRock gaat in zee met grote organisatorische partijen Mojo en LOC7000 en wordt daarmee in één klap een ‘groot’ festival. 3voor12 gelderland spreekt met oprichter Robert Korstanje.

Het gerucht deed de ronde dat door deze XL-versie Doornroosje volledig uit FortaRock gestapt is en de familie Korstanje (de oprichters van het festival) haar investering volledig heeft teruggekregen?
“Dat laatste klopt niet. De familie is zowel in naam en investering nog volop bij het festival betrokken. Wel hebben we dit jaar andere partnerschappen. De rol van Doornroosje is kleiner, maar Freek Koster neemt vanuit Doornroosje wel degelijk nog een flink deel van de programmering en productie voor zijn rekening.”

Deze editie werkt de organisatie samen met Mojo, 3FM en LOC7000. Dat zijn flinke spelers. Hoe groot is hun invloed?
“De schaalvergroting en verhuizing naar het Goffertpark vereisen nieuwe samenwerkingsverbanden. Mojo is natuurlijk een partij met de nodige expertise in het organiseren van grootschalige muziekevenementen. LOC7000 heeft veel ervaring met producties in het Goffertpark. Het was dus een logische stap om met deze partners in zee te gaan. 3FM speelt een puur publicitaire rol. Met meer radiovriendelijke acts als Rammstein en Volbeat op het affiche is dat mogelijk.”

De laatste jaren zijn vrijwel alle grote metalfestivals beëindigd of over de kop gegaan. FortaRock groeide ieder jaar gestaag, maar maakt dit jaar een reuzensprong en verwordt in een klap tot ‘groot’ metalfestival.
“Het festival groeide inderdaad jaarlijks, de laatste paar jaar steeds sneller. Met de afgelopen editie leken we het plafond op de locatie in Park Brakkenstein bereikt te hebben: we verkochten snel uit en de problemen met de geluidslimiet bleven ons parten spelen (FortaRock had iedere editie te kampen met de strenge geluidsrestricties in het park, red.). Rammstein is het soort naam dat een echte publieksverbreding mogelijk maakt; vandaar de XL editie. Dat soort acts dienen zich niet ieder jaar aan. We zullen dus per jaar bepalen welke omvang we hanteren. Wel geeft nieuwe locatie de Goffert natuurlijk de ruimte tot groei.”

Is er geen risico dat door af te stappen van de ‘bottom-up’ benadering FortaRock eveneens bezwijkt onder het eigen gewicht?
“Deze stap was min of meer onvermijdelijk. We zijn altijd met beleid te werk gegaan als het om groeien ging: we zijn eerst begonnen met clubshows in Doornroosje en daarna kwam pas het festival. Deze stap is in die zin een logisch vervolg. Wel zullen we altijd het knusse karakter van het festival in het oog houden. De FortaRock-cultuur blijft behouden.”

Dit topic is 16 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Index / Concerten Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com