IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Auteur:
Topic : grunten Vorige pagina | Volgende pagina
Possessedpacman
Signum cornu
Usericon van Possessedpacman
Posted 26-10-2004 0:34 by Possessedpacman Wijzig reactieProfiel van PossessedpacmanQuote dit berichthttp://Old... www.myspace.com/repulsiveslaughter

Volgens mij snap je niet echt wat ik bedoel met een grind. Het is niet screamen of iets in die richting. Probeer Benighted eens te luisteren of een echte Grindcore band.


Repulsive Slaughter - Guesthouse of Screams gebakken en ingepakt! Check de site


stookvogel
Höj höj
Usericon van stookvogel
Posted 26-10-2004 0:34 by stookvogel Wijzig reactieProfiel van stookvogelQuote dit bericht

quote:
Op 16 maart 2003 2:11 schreef MetalTuupLimburg het volgende:
Ik kan eigenlijk alles, behalve zingen
Het leukst om te imiteren is nog wel My Pledge of Allegiance #1 van After Forever, de hele tijd wisselen tussen Grunt en sopraan

Kun je je benen ook in je nek leggen en doedelzak spelen?


Van Dale: head·ban·gen (onov.ww.) met slingerende hoofdbewegingen luidruchtige muziek ondergaan


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 26-10-2004 0:37 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 26 oktober 2004 0:31 schreef stookvogel het volgende:
Ik krijs heel hard en heel hoog en nederlands in de band, recht uit mijn keel daarna heb ik bijna letterlijk geen stem meer.
Vooral doorgaan!


stookvogel
Höj höj
Usericon van stookvogel
Posted 26-10-2004 0:37 by stookvogel Wijzig reactieProfiel van stookvogelQuote dit bericht

quote:
Op 26 oktober 2004 0:34 schreef Possessedpacman het volgende:
Volgens mij snap je niet echt wat ik bedoel met een grind. Het is niet screamen of iets in die richting. Probeer Benighted eens te luisteren of een echte Grindcore band.

O ik had het gewoon over mezelf. De enigste grindcore die ik hier voor handen heb ik Berzeker is dat ook goed, die kan ik namelijk wel immiteren.Ik heb op échte zangles gezeten
vróéger


Van Dale: head·ban·gen (onov.ww.) met slingerende hoofdbewegingen luidruchtige muziek ondergaan


stookvogel
Höj höj
Usericon van stookvogel
Posted 26-10-2004 0:37 by stookvogel Wijzig reactieProfiel van stookvogelQuote dit bericht

quote:
Op 26 oktober 2004 0:37 schreef Jenje het volgende:
Vooral doorgaan!

Sorry mag niet naar 10 uur voor de buren


Van Dale: head·ban·gen (onov.ww.) met slingerende hoofdbewegingen luidruchtige muziek ondergaan


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 26-10-2004 1:01 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 26 oktober 2004 0:37 schreef Jenje het volgende:
Vooral doorgaan!

Maar ja, kan hij zo in een AC/DC cover band ofzo

Neenee, t moet van diep komen en natuurlijk oefenen totdat het een beetje pijnloos gaat , verdomme da's weer lang geleden dat ik nog es wat meegebromd heb in de auto ofzo.


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


Phygor
Huiver ende beef
Usericon van Phygor
Posted 26-10-2004 3:44 by Phygor Wijzig reactieProfiel van PhygorQuote dit bericht

Grunten is gaaf. Ik zit ook dikwijls op mijn stoffige kamertje in het rond te brullen. Het lukt nog niet helemaal om vanuit mijn buik te grunten, maar het komt in de buurt. Screamen heeft desalniettemin toch licht mijn voorkeur, alhoewel het ook leuk is om af te wisselen. Ik moet wel zeggen dat screamen inspannender is als grunten, teminste, dat is mijn ervaring.


Penumbra hoards ye, God of revulsion


Botzwaard
Usericon van Botzwaard
Posted 26-10-2004 8:19 by Botzwaard Wijzig reactieProfiel van BotzwaardQuote dit bericht

Je kan grunten niet leren denk ik, je kan het of je kan het niet...


Let us rejoice in the light of this man-made Armageddon


stookvogel
Höj höj
Usericon van stookvogel
Posted 26-10-2004 11:29 by stookvogel Wijzig reactieProfiel van stookvogelQuote dit bericht

Ik heb ooit eens gehoord van iemand die gruntles nam, maar dat ook echt officeel, en je moest eerst klassiekezang leren voor je naar het gruntwerk over ging.


Van Dale: head·ban·gen (onov.ww.) met slingerende hoofdbewegingen luidruchtige muziek ondergaan


SkinPeeleR
moeite van het doodschoppen niet waard
Usericon van SkinPeeleR
Posted 26-10-2004 14:10 by SkinPeeleR Wijzig reactieProfiel van SkinPeeleRQuote dit berichthttp://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/zwakbegaafdheid.php

Ben gewoon begonnen met imiteren van grunters. Toen ik dat een beetje onder de knie had ben ik de techniek voor mezelf gaan aanpassen. Ik kan nu een live optreden van een klein uur volbrullen zonder last van mijn keel te krijgen. Daarvoor heb ik wel al 2 poliepen gehad. Zijn nu weg.

Ook een goeie tip, ga roken..


Een kleine snol zit zo vol.


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 26-10-2004 16:22 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

Zeg Skinpeeler, hoe kwam je erachter dat je die poliepen had?


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


SkinPeeleR
moeite van het doodschoppen niet waard
Usericon van SkinPeeleR
Posted 26-10-2004 17:53 by SkinPeeleR Wijzig reactieProfiel van SkinPeeleRQuote dit berichthttp://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/zwakbegaafdheid.php

quote:
Op 26 oktober 2004 16:22 schreef BARABAS het volgende:
Zeg Skinpeeler, hoe kwam je erachter dat je die poliepen had?


2 maand zo schor als een kraai bij de eerste.
bij de 2e was ik lichtelijk schor en voelde iets "irritants" op mijn stembanden bij bepaalde tonen in een gesprek.. moeite hebben met "eeh" klanken.
Na verloop van tijd leer je om de poliep "heen te praten". Heb nu alleen nog ruis in mijn praatstem maar met grunten heb ik er nooit last van gehad.


Een kleine snol zit zo vol.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 26-10-2004 18:01 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Makkelijker ist ook om woorden meer met je mond te vormen dan met je stembanden ...

Als ik "warm" ben, grunt ik veel meer met buik en mond dan met stembanden ...


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 26-10-2004 18:01 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

Hmmmm, dat irritante bij bepaalde klanken herken ik ook wel, alleen dan dezelfde dag of de dag na het grunten(lichtelijk).


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


stookvogel
Höj höj
Usericon van stookvogel
Posted 26-10-2004 19:31 by stookvogel Wijzig reactieProfiel van stookvogelQuote dit bericht

Het meeste respect heb ik nog voor Angela Gossow van Arch Enemy....een vrouw dat kan gewoon niet


Van Dale: head·ban·gen (onov.ww.) met slingerende hoofdbewegingen luidruchtige muziek ondergaan


SkinPeeleR
moeite van het doodschoppen niet waard
Usericon van SkinPeeleR
Posted 26-10-2004 22:14 by SkinPeeleR Wijzig reactieProfiel van SkinPeeleRQuote dit berichthttp://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/zwakbegaafdheid.php

quote:
Op 26 oktober 2004 18:01 schreef Jenje het volgende:
Makkelijker ist ook om woorden meer met je mond te vormen dan met je stembanden ...

Als ik "warm" ben, grunt ik veel meer met buik en mond dan met stembanden ...



Volgens mij ben ik behoorlijk verstaanbaar op de cd, ik probeer altijd duidelijk te zijn. Alleen als ik de tekst vergeet ga ik onverstaanbaar rochelen..


Een kleine snol zit zo vol.


Brujeria
spreek uit: Bruheria
Usericon van Brujeria
Posted 26-10-2004 22:25 by Brujeria Wijzig reactieProfiel van BrujeriaQuote dit bericht

Ik mag ook graag een poging doen tot meebrullen, in de auto, of tijdens gitaarspelen.T gaat me wel vrij goed af als ik het een beetje bijhou


respect voor mijn moeder die de teksten voor Bound of Glory schrijft...


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 26-10-2004 22:29 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht

Grunten lukt me doorgaans wel, alleen heb ik vaak moeilijkheden met de wat higher-pitched-grunts, waarbij je dus nét niet screamt.

Tips om die uithalen wat grunteriger te maken, zonder het lager te laten klinken?


"Obras son amores y no buenas razones"


Brujeria
spreek uit: Bruheria
Usericon van Brujeria
Posted 26-10-2004 22:31 by Brujeria Wijzig reactieProfiel van BrujeriaQuote dit bericht

nope, no can do. ik weet ook niet precies wat je bedoelt dus... geef eens voorbeelden?


respect voor mijn moeder die de teksten voor Bound of Glory schrijft...


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 26-10-2004 22:37 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht

quote:
Op 26 oktober 2004 22:31 schreef Brujeria het volgende:
nope, no can do. ik weet ook niet precies wat je bedoelt dus... geef eens voorbeelden?
Ehm... Nou, als je zingt verander je wel vaker van octaaf, toch?

En als je nou datzelfde met grunten wil doen, i.e. hogere grunts voortbrengen, maar zonder de "grom" kwijt te spelen (meer tegen n scream aanleunend), hoe kan je dat dan tot 'n goed einde brengen?


"Obras son amores y no buenas razones"


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 26-10-2004 22:42 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

quote:
Op 26 oktober 2004 22:37 schreef Malekith het volgende:
Ehm... Nou, als je zingt verander je wel vaker van octaaf, toch?

En als je nou datzelfde met grunten wil doen, i.e. hogere grunts voortbrengen, maar zonder de "grom" kwijt te spelen (meer tegen n scream aanleunend), hoe kan je dat dan tot 'n goed einde brengen?

Bedoel je een grunt zoals die van Max Cavalera van Soulfly?



Brujeria
spreek uit: Bruheria
Usericon van Brujeria
Posted 26-10-2004 22:44 by Brujeria Wijzig reactieProfiel van BrujeriaQuote dit bericht

quote:
Op 26 oktober 2004 22:37 schreef Malekith het volgende:
Ehm... Nou, als je zingt verander je wel vaker van octaaf, toch?

En als je nou datzelfde met grunten wil doen, i.e. hogere grunts voortbrengen, maar zonder de "grom" kwijt te spelen (meer tegen n scream aanleunend), hoe kan je dat dan tot 'n goed einde brengen?
juist. misschien toch wat meer met je keel werken? heb het hier wat geprobeerd, maar t wil me zo niet lukken. als ik erachterkom ben je de eerste die het hoort


respect voor mijn moeder die de teksten voor Bound of Glory schrijft...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 26-10-2004 22:44 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 26 oktober 2004 22:29 schreef Malekith het volgende:
Grunten lukt me doorgaans wel, alleen heb ik vaak moeilijkheden met de wat higher-pitched-grunts, waarbij je dus nét niet screamt.

Tips om die uithalen wat grunteriger te maken, zonder het lager te laten klinken?
Druk verandering en de vorm van je mondholte veranderen


Malekith
Usericon van Malekith
Posted 26-10-2004 22:47 by Malekith Wijzig reactieProfiel van MalekithQuote dit bericht

quote:
Op 26 oktober 2004 22:44 schreef Jenje het volgende:
Druk verandering en de vorm van je mondholte veranderen
En in welke zin?

Meer/minder druk? Je mond groter/kleiner maken?


"Obras son amores y no buenas razones"


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 26-10-2004 22:48 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 26 oktober 2004 22:47 schreef Malekith het volgende:
En in welke zin?

Meer/minder druk? Je mond groter/kleiner maken?
Trial and error, gewoon proberen


Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen