|
Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Kun je je benen ook in je nek leggen en doedelzak spelen? Van Dale: head·ban·gen (onov.ww.) met slingerende hoofdbewegingen luidruchtige muziek ondergaan |
|
quote:Vooral doorgaan! |
|
quote: O ik had het gewoon over mezelf. De enigste grindcore die ik hier voor handen heb ik Berzeker is dat ook goed, die kan ik namelijk wel immiteren.Ik heb op échte zangles gezeten vróéger Van Dale: head·ban·gen (onov.ww.) met slingerende hoofdbewegingen luidruchtige muziek ondergaan |
|
quote: Sorry mag niet naar 10 uur voor de buren Van Dale: head·ban·gen (onov.ww.) met slingerende hoofdbewegingen luidruchtige muziek ondergaan |
|
quote: Maar ja, kan hij zo in een AC/DC cover band ofzo Neenee, t moet van diep komen en natuurlijk oefenen totdat het een beetje pijnloos gaat , verdomme da's weer lang geleden dat ik nog es wat meegebromd heb in de auto ofzo. I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be |
|
Grunten is gaaf. Ik zit ook dikwijls op mijn stoffige kamertje in het rond te brullen. Het lukt nog niet helemaal om vanuit mijn buik te grunten, maar het komt in de buurt. Screamen heeft desalniettemin toch licht mijn voorkeur, alhoewel het ook leuk is om af te wisselen. Ik moet wel zeggen dat screamen inspannender is als grunten, teminste, dat is mijn ervaring. Penumbra hoards ye, God of revulsion |
|
Je kan grunten niet leren denk ik, je kan het of je kan het niet... Let us rejoice in the light of this man-made Armageddon |
|
Ik heb ooit eens gehoord van iemand die gruntles nam, maar dat ook echt officeel, en je moest eerst klassiekezang leren voor je naar het gruntwerk over ging. Van Dale: head·ban·gen (onov.ww.) met slingerende hoofdbewegingen luidruchtige muziek ondergaan |
|
Ben gewoon begonnen met imiteren van grunters. Toen ik dat een beetje onder de knie had ben ik de techniek voor mezelf gaan aanpassen. Ik kan nu een live optreden van een klein uur volbrullen zonder last van mijn keel te krijgen. Daarvoor heb ik wel al 2 poliepen gehad. Zijn nu weg. Ook een goeie tip, ga roken.. Een kleine snol zit zo vol. |
|
Zeg Skinpeeler, hoe kwam je erachter dat je die poliepen had? Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood. |
|
quote: 2 maand zo schor als een kraai bij de eerste. bij de 2e was ik lichtelijk schor en voelde iets "irritants" op mijn stembanden bij bepaalde tonen in een gesprek.. moeite hebben met "eeh" klanken. Na verloop van tijd leer je om de poliep "heen te praten". Heb nu alleen nog ruis in mijn praatstem maar met grunten heb ik er nooit last van gehad. Een kleine snol zit zo vol. |
|
Makkelijker ist ook om woorden meer met je mond te vormen dan met je stembanden ... Als ik "warm" ben, grunt ik veel meer met buik en mond dan met stembanden ... |
|
Hmmmm, dat irritante bij bepaalde klanken herken ik ook wel, alleen dan dezelfde dag of de dag na het grunten(lichtelijk). Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood. |
|
Het meeste respect heb ik nog voor Angela Gossow van Arch Enemy....een vrouw dat kan gewoon niet Van Dale: head·ban·gen (onov.ww.) met slingerende hoofdbewegingen luidruchtige muziek ondergaan |
|
quote: Volgens mij ben ik behoorlijk verstaanbaar op de cd, ik probeer altijd duidelijk te zijn. Alleen als ik de tekst vergeet ga ik onverstaanbaar rochelen.. Een kleine snol zit zo vol. |
|
Ik mag ook graag een poging doen tot meebrullen, in de auto, of tijdens gitaarspelen.T gaat me wel vrij goed af als ik het een beetje bijhou respect voor mijn moeder die de teksten voor Bound of Glory schrijft... |
|
Grunten lukt me doorgaans wel, alleen heb ik vaak moeilijkheden met de wat higher-pitched-grunts, waarbij je dus nét niet screamt. Tips om die uithalen wat grunteriger te maken, zonder het lager te laten klinken? "Obras son amores y no buenas razones" |
|
nope, no can do. ik weet ook niet precies wat je bedoelt dus... geef eens voorbeelden? respect voor mijn moeder die de teksten voor Bound of Glory schrijft... |
|
quote:Ehm... Nou, als je zingt verander je wel vaker van octaaf, toch? En als je nou datzelfde met grunten wil doen, i.e. hogere grunts voortbrengen, maar zonder de "grom" kwijt te spelen (meer tegen n scream aanleunend), hoe kan je dat dan tot 'n goed einde brengen? "Obras son amores y no buenas razones" |
|
quote: Bedoel je een grunt zoals die van Max Cavalera van Soulfly? |
|
quote:juist. misschien toch wat meer met je keel werken? heb het hier wat geprobeerd, maar t wil me zo niet lukken. als ik erachterkom ben je de eerste die het hoort respect voor mijn moeder die de teksten voor Bound of Glory schrijft... |
|
quote:Druk verandering en de vorm van je mondholte veranderen |
|
quote:En in welke zin? Meer/minder druk? Je mond groter/kleiner maken? "Obras son amores y no buenas razones" |
|
quote:Trial and error, gewoon proberen |
Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |