IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 33 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33
Auteur:
Topic : Lord of the Rings Vorige pagina | Volgende pagina
Voice_of_thunder
Usericon van Voice_of_thunder
Posted 06-01-2002 18:00 by Voice_of_thunder Wijzig reactieProfiel van Voice_of_thunderQuote dit bericht

uh ik ben 3 keer geweest,
mocht 2 keer gratis mee


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 06-01-2002 20:33 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Nogmaals: Ik adviseer iedereen EERST het boek te lezen, daar je daarmee jezelf de kans geeft bij dit werkelijk sublieme verhaal je eigen verbeeldingen te kunnen maken, waar de specialeffectmachine van Jackson vast niet tegen op kan.. Maar als mensen hier geen zin of tijd voor hebben moeten ze dat toch zelf weten.. Bedenk echter wel dat je wanneer je naar de film gaat alvorens het boek te lezen, je jezelf de kans ontneeemt OOIT nog echt je eigen verbeelding van deze klassieker te creeeren... !



XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 06-01-2002 21:14 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Hmmm...zit zeker wat in. Maar ik heb het boek ook gelezen en ben niet van mening dat de film (veel) afbreuk heeft gedaan aan het verhaal. Ik ben blij dat er eindelijk een (goede) verfilming van Lord of the rings is gemaakt. Ik heb de film de 2e keer samen met mijn vriendin gezien en zij heeft het boek niet gelezen. Nu is het me wel opgevallen dat je dan toch veel achtergrond info mist. Dit maakt het verhaal toch minder makkelijk te volgen. Als je echt diepte wilt moet je inderdaad eerst heb boek lezen om alle achtergrond info te weten te komen. (inclusief de Hobbit natuurlijk)


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Aragorn
Ach Welnee
Usericon van Aragorn
Posted 06-01-2002 22:47 by Aragorn Wijzig reactieProfiel van AragornQuote dit berichthttp://members.chello.nl/j.devries39/PortfolioSite/ApoProject.htm

en vergeet niet de Silmarillion


I love the smell of painted miniatures in the morning


Shadow_Smile
Mr. Bitch
Usericon van Shadow_Smile
Posted 06-01-2002 22:51 by Shadow_Smile Wijzig reactieProfiel van Shadow_SmileQuote dit bericht

Ik heb maandag als het mee zit de film op avi en mpg formaat, voor de gene die hem wil hebben.

Mits het mij lukt


Wiegen Meister !


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 06-01-2002 22:58 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Hmm... een vriend krijgt hem als het goed is volgende week ook op cd, maar ik gaat toch eerst naar de bios..

Eigenlijk wil ik daarna een copy van de dvd hebben (op dvd dus!).. komt nog wel..


NecRomantica
Usericon van NecRomantica
Posted 06-01-2002 23:02 by NecRomantica Wijzig reactieProfiel van NecRomanticaQuote dit bericht

Ik heb de film nu 2x in de bios gezien.
Heel erg goeie film natuurlijk ,
Ik had nooit gedacht dat de Balrog en die Cave Troll er zo goed uit zouden komen te zien
Maar zag Sauron eruit alsof ie uit Starwars komt en sommige Orks zagen er echt te lief uit, gewoon lachwekkend.


Aragorn
Ach Welnee
Usericon van Aragorn
Posted 06-01-2002 23:12 by Aragorn Wijzig reactieProfiel van AragornQuote dit berichthttp://members.chello.nl/j.devries39/PortfolioSite/ApoProject.htm

quote:
Op 6 januari 2002 23:02 schreef NecRomantica het volgende:
Maar zag Sauron eruit alsof ie uit Starwars komt

hier ben ik het echt NIET mee eens...sorry


eerder de Power Rangers toch?

[Dit bericht is gewijzigd door Aragorn op 06-01-2002 23:14]


I love the smell of painted miniatures in the morning


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 06-01-2002 23:52 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Kent iemand overigens de boeken van Weiss en Hickman over Dragonlance? (met name over RAISTLIN MAJERE!)?



GkuA
-nt
Usericon van GkuA
Posted 07-01-2002 0:02 by GkuA Wijzig reactieProfiel van GkuAQuote dit bericht

Raistlin
Camaron

ja, ik ken ze
(heb ze alleen nog niet gelezen, de novels over Raistlin zelf, alleen ben zeker van plan om dat nog wel een keer te doen)

[Dit bericht is gewijzigd door GkuA op 07-01-2002 0:04]


'I think therefore I am, I think' -Nordom the Modron


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 07-01-2002 0:05 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Rulez.. erg goede boeken.. AD&D rulez.. alles..


GkuA
-nt
Usericon van GkuA
Posted 07-01-2002 0:10 by GkuA Wijzig reactieProfiel van GkuAQuote dit bericht

Ja, Ad&d roelt...alleen ben ik niet zo gecharmeerd van 3d editie...:/



'I think therefore I am, I think' -Nordom the Modron


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 07-01-2002 0:12 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Nee.. niemand die ik ken eigenlijk.. en helaas zijn de 2nd edition boeken nauwelijks meer te krijgen.. ook sommige handbooks zijn geheel verdwenen (bijv. Necromancers en Psionics, voor zover ik weet.. )


GkuA
-nt
Usericon van GkuA
Posted 07-01-2002 0:23 by GkuA Wijzig reactieProfiel van GkuAQuote dit bericht

Klopt, ik heb zelf gelukkig een tijd geleden nog Psionics handbook kunnen bemachtigen voor een aardige prijs.
Verder hebben we met onze groepen wel ongeveer alle boeken die echt handig zijn, necro's handbook niet (wel als docu), maar die scheen toch niet echt super te zijn.


'I think therefore I am, I think' -Nordom the Modron


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 07-01-2002 1:03 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 7 januari 2002 0:12 schreef Valorian666 het volgende:
Nee.. niemand die ik ken eigenlijk.. en helaas zijn de 2nd edition boeken nauwelijks meer te krijgen.. ook sommige handbooks zijn geheel verdwenen (bijv. Necromancers en Psionics, voor zover ik weet.. )


Hey, je hebt samen met mij bij Stef gespeeld; en aangezien ik jou wel vertrouw met boeken, en Stef mij, is hij wel bereid om wat 2nd edition boeken aan jou (maar dan ook ALLEEN aan jou) uit te lenen, zodat jij de boel kan kopiëren. Of beter, ik neem ze een keer mee en dan doen we wat leuks, en dan ga jij ze kopiëren en neem ik ze ook weer mee terug. Hij heeft intussen best wel veel van de 2nd edition. Ik zal het er morgen eens met hem over hebben.

Verder vind ik Weis & Hickman volkomen PULP (heb de hele 'Death Gate Cycle' van ze gelezen) maar ja, ik ben dan ook behoorlijk uitgepoept op fantasy, op 1 à 2 auteurs en lekker roleplayen na dan.

P.S. m'n character Aranrùth is pas lvl 10 geworden; toen jij nog meespeelde was-ie toch al level 5.... klote 2nd edition XP curve he


Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 07-01-2002 10:35 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

quote:
Op 7 januari 2002 1:03 schreef Dwaallicht het volgende:
Hey, je hebt samen met mij bij Stef gespeeld; en aangezien ik jou wel vertrouw met boeken, en Stef mij, is hij wel bereid om wat 2nd edition boeken aan jou (maar dan ook ALLEEN aan jou) uit te lenen, zodat jij de boel kan kopiëren. Of beter, ik neem ze een keer mee en dan doen we wat leuks, en dan ga jij ze kopiëren en neem ik ze ook weer mee terug. Hij heeft intussen best wel veel van de 2nd edition. Ik zal het er morgen eens met hem over hebben.

Verder vind ik Weis & Hickman volkomen PULP (heb de hele 'Death Gate Cycle' van ze gelezen) maar ja, ik ben dan ook behoorlijk uitgepoept op fantasy, op 1 à 2 auteurs en lekker roleplayen na dan.

P.S. m'n character Aranrùth is pas lvl 10 geworden; toen jij nog meespeelde was-ie toch al level 5.... klote 2nd edition XP curve he


Hoewel ik een zeer groot AD&D fan ben (speel zelf ik 2 parties)... ONTOPIC!

Tip: Open anders een AD&D topic.


Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar


Aragorn
Ach Welnee
Usericon van Aragorn
Posted 12-02-2002 19:23 by Aragorn Wijzig reactieProfiel van AragornQuote dit berichthttp://members.chello.nl/j.devries39/PortfolioSite/ApoProject.htm

Lotr heeft 13 oscar nominaties

BEST PICTURE
DIRECTING
ACTOR IN A SUPPORTING ROLE
WRITING (ADAPTED SCREENPLAY)
MUSIC (SCORE)
MUSIC (SONG)
ART DIRECTION
CINEMATOGRAPHY
COSTUME DESIGN
FILM EDITING
MAKEUP
SOUND
VISUAL EFFECTS


I love the smell of painted miniatures in the morning


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 12-02-2002 19:30 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Ben er als een van de laatste Tolkien fans pas vorige week heengeweest (voordeel: Maar een stuk of 30 mensen in een vrij grote zaal)

.. Gave film..

Iets vreemds wat me opviel:

Ik zag pas op het moment dat de fellowship bij de ingang van Moria stond dat de pony BILL ook mee was? Ligt het aan mij en is die al eerder in beeld geweest, of hebben ze die serieus pas geintroduceerd op het moment dat hij weggekickt werd?
Nog ridiculer: BILL werd ondertiteld met 'WILLEM' ... waarom?


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 12-02-2002 19:38 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 12 februari 2002 19:30 schreef Valorian666 het volgende:
Ik zag pas op het moment dat de fellowship bij de ingang van Moria stond dat de pony BILL ook mee was? Ligt het aan mij en is die al eerder in beeld geweest, of hebben ze die serieus pas geintroduceerd op het moment dat hij weggekickt werd?

Het ligt niet aan jou.
quote:
Nog ridiculer: BILL werd ondertiteld met 'WILLEM' ... waarom?

Bill is een afkorting van William... en in de Nederlandse vertaling van het boek heet het beest ook Willem. Niks raars aan dus.


G.
Usericon van G.
Posted 12-02-2002 21:45 by G. Wijzig reactieProfiel van G.Quote dit bericht

Ik schaam me dood ...maar ik ben nog steeds niet geweest


mcoenen
Sun Caged and Stormider Guitarist
Usericon van mcoenen
Posted 12-02-2002 21:47 by mcoenen Wijzig reactieProfiel van mcoenenQuote dit berichthttp://www.marcelcoenen.com

hehe G. je bent niet de enige, ik heb m ook nog niet gezien maar ja, komt gewoon door tijdgebrek bij mij .....

Marcel



Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 12-02-2002 21:47 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

quote:
Op 12 februari 2002 19:30 schreef Valorian666 het volgende:

Ik zag pas op het moment dat de fellowship bij de ingang van Moria stond dat de pony BILL ook mee was? Ligt het aan mij en is die al eerder in beeld geweest, of hebben ze die serieus pas geintroduceerd op het moment dat hij weggekickt werd?



Zoals Dwaallicht al zei, Het ligt niet aan jouw. In het boek wordt Bill the pony al geintroduceerd op het moment dat de hobbits de Shire verlaten, en in de film zie je 'm pas in het shot dat ze voor Moria staan.


Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 12-02-2002 21:49 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Die pony Bill is er in de film een beetje uitgeknipt. Op de DVD zie je wel weer hoe ze eraan komen, net als die broches op hun Elvenmantels enzo. Wacht nou maar rustig op de ongeknipte DVD.
En ik ga maandag de 2e keer heen.

[Dit bericht is gewijzigd door Greycloak op 12-02-2002 22:01]


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 12-02-2002 21:50 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

quote:
Op 12 februari 2002 21:45 schreef G. het volgende:
Ik schaam me dood ...maar ik ben nog steeds niet geweest



www.belbios.nl


Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 12-02-2002 22:03 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 12 februari 2002 21:45 schreef G. het volgende:
Ik schaam me dood ...maar ik ben nog steeds niet geweest


Eigen schuld, jongedame!


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Dit topic is 33 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen