IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 33 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33
Auteur:
Topic : Lord of the Rings Vorige pagina | Volgende pagina
Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 23-12-2001 22:22 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Gandalf aardig? Als Bilbo de Ring niet wil geven komt de quote langs: 'do not take me for a conjuring fool!' en wordt hij heel groot en eng.
Hij scheldt Pippin ook uit als die dat eeuwenoude skelet in Moria een put in laat vliegen, noemt hem een 'fool of a Took' en zegt dat-ie beter zichzelf er ook maar in had kunnen gooien. Ik vind dat de verschillende kanten van Gandalf goed naar voren komen hoor.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 23-12-2001 22:28 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 23 december 2001 22:15 schreef Aragorn het volgende:
Dat was niet op Weathertop


waar dan? daar worden ze toch aangevallen door de ringgeesten?

trouwens, ik heb nog een vraag over een karakter in het boek:

waar staat tom bombadil eigenlijk voor? ik heb dat gedeelte en zijn karakter nooit helemaal begrepen. ik denk dat hij, en zijn vrouw, een soort natuurkracht is of zo iets. wie kan mij uitleg geven???

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 23-12-2001 22:42]


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 23-12-2001 22:31 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 23 december 2001 22:22 schreef Dwaallicht het volgende:
Gandalf aardig? Als Bilbo de Ring niet wil geven komt de quote langs: 'do not take me for a conjuring fool!' en wordt hij heel groot en eng.
Hij scheldt Pippin ook uit als die dat eeuwenoude skelet in Moria een put in laat vliegen, noemt hem een 'fool of a Took' en zegt dat-ie beter zichzelf er ook maar in had kunnen gooien. Ik vind dat de verschillende kanten van Gandalf goed naar voren komen hoor.


jazeker, maar in de film steekt hij vuurwerk af voor de kinderen als hij aankomt (in het boek niet) en hij lijkt me gewoon milder gemaakt in de film (maar het is niet erg). ik vind ook dat hij erg krachtig overkomt in de film (alhoewel saruman hem alle hoeken van de toren laat zien). ik was ook zeer te spreken over Gimli, echt een perfecte weergave van het figuur in het boek.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 23-12-2001 23:02 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Hij geeft wat rotjes aan de kinderen in het boek. Saruman is gewoon machtiger dan Gandalf (in het boek zegt hij het ook), EN in het boek wordt Gandalf idd door Saruman opgesloten bovenop Orthanc. En dat gevecht, tja, dat is gewoon om wat 'coolheid' in de film te brengen.

Inderdaad wordt op Weathertop Frodo in z'n schouder gestoken door de leider van de Nazgûl. Maar dat shot van die trollen was niet op Weathertop, dat was gewoon ergens in een bos. Net als in het boek.

Tom Bombadil? Daar is heel veel discussie over geweest (zoals ik al zei, ik heb een tijd bij het Tolkien genootschap Unquendor gezeten, en ook op de Tolkien newsgroups een tijdje rondgezworven... ik was een behoorlijke kenner, nu is m'n kennis een beetje geroest, maar ik weet er nog steeds vrij veel van af).
Tom Bombadil wordt ook in andere werken aangehaald, de Elfen noemden hem Iarwain Ben-Adar hetgeen iets is als 'de oudste vader' oid. Hij is zeker geen Elf of Mens. Als je de Silmarillion gelezen hebt, zou je kunnen denken dat hij een Maia of zelfs een Vala is (de Valar hebben de wereld gemaakt (zijn ahw 'goden', de Maiar zijn hun 'engelen'), maar dat is volkomen onduidelijk. Je zou kunnen speculeren dat hij een aspect is van Eru Ilùvatar (de maker van Valar en Maiar)... de Ring heeft absoluut helemaal geen enkel effect op hem.
Een natuurkracht zou binnen een westers-culturele (mythologische) interpretatie best kunnen, maar dat vind ik niet echt in Middle-earth passen aangezien de Valar de natuurkrachten (onder andere) al min of meer representeren. Hij heeft trouwens wel wat weg van de Duitse Rübezahl, een figuur die in het Zwarte Woud rondliep en nietsvermoedende reizigers mishandelde/doodde. Tom Bombadil was echter een stuk aardiger

Goldberry z'n vrouw is trouwens wel 'gewoon' een Maia.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 23-12-2001 23:02 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

en dan comentaar leveren op startrek


Je moeder.


Voice_of_thunder
Usericon van Voice_of_thunder
Posted 24-12-2001 0:46 by Voice_of_thunder Wijzig reactieProfiel van Voice_of_thunderQuote dit bericht

ik ben net geweest naar de film en hij was super
ik wil echt nog een keer


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 24-12-2001 2:21 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 23 december 2001 23:02 schreef karnivoor het volgende:
en dan comentaar leveren op startrek


Wie, ik?


linknl
MONEY talks BULLSHIT walks
Usericon van linknl
Posted 24-12-2001 2:36 by linknl Wijzig reactieProfiel van linknlQuote dit bericht

Als je dat boek niet hebt gelezen mis je ook niets. ik vondt de film ook erg cool.
Een film kan nooit zo worden als het boek. als je de lengte teminste niet op een paar dagen wil hebben, daarom zullen er altijd details zijn doe niet kloppen, hetzelfde met Bravo2Zero Boek verteld ook anders dan de film en dat is nog een waargebeurt verhaal ook.


Voice_of_thunder
Usericon van Voice_of_thunder
Posted 24-12-2001 11:38 by Voice_of_thunder Wijzig reactieProfiel van Voice_of_thunderQuote dit bericht

ja maar ik ga de boeken ook lezen, wel in het nederlands.


Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 24-12-2001 11:39 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

Fout. In het Engels lezen!


Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar


Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 24-12-2001 11:59 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

Ik heb een mierenneuker is weet het maar:

- Jammer dat ze de herkomst van Bill the Pony d'r niet in hebben gestopt (Willem de pony... Jeez).
- Waarom licht Gandalfs zwaard niet op in Moria als er Orc's in de buurt zijn?
- en waarom hebben ze Tom Bombadil d'r niet ingestopt (een van Tolkiens gaafste bedenksels!)??

Owja: en hoe zit dat eigenlijk met Gandalfs staf als hij uit Orthanc ontsnapt? Men zegt dat hij twee staffen heeft, maarja waar haalt hij nummer twee dan weer vandaan!

[Dit bericht is gewijzigd door Lord Morgoth op 24-12-2001 12:11]


Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar


Aragorn
Ach Welnee
Usericon van Aragorn
Posted 24-12-2001 17:04 by Aragorn Wijzig reactieProfiel van AragornQuote dit berichthttp://members.chello.nl/j.devries39/PortfolioSite/ApoProject.htm

Bombadil hebben ze er expres uitgehaald, omdat hij alleen maar het verhaal zou afremmen, als ze hem wel erin hadden gedaan zou de film zelfs 5 uur kunnen gaan duren..
De oorspronkelijke lengte was al over de 4 uur, ze hebben dus flink moeten inknippen, waaronder hoe Strider en de hobbits Bill krijgen, hoe de Fellowship aan de elvenmantels komt en nog veel meer van dat soort dingen
MAAR!!...het schijnt dat op de DVD van LOTr al die deleted scenes erbij worden gevoegd zodat je alsnog de 4 uur durende versie krijgt van Lotr


I love the smell of painted miniatures in the morning


Voice_of_thunder
Usericon van Voice_of_thunder
Posted 24-12-2001 17:29 by Voice_of_thunder Wijzig reactieProfiel van Voice_of_thunderQuote dit bericht

quote:
Op 24 december 2001 11:39 schreef Lord Morgoth het volgende:
Fout. In het Engels lezen!


pff dat duurt bij twee keer zo lang.


Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 24-12-2001 17:29 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

'k Heb hem gisteren eindelijk gezien... Ik vond hem super.. Ademt helemaal de sfeer van het boek uit. En dat er personages wegvallen, tja, 't is een film he, geen boek.. Ze hebben er nog heel veel verhaallijnen ingehouden.
Wat ik wel wat jammer vond was dat de band tussen de reisgenoten niet zo sterk naat voor kwam als in het boek.. Net iets teveel snotterende en knuffelende mannen gezien..
Maar voor de rest


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 24-12-2001 17:49 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

ben em aan het downloaden ehhe..
Ga em alvast thuis kijken, zie ik wel of de bios de moeite is


"This one is older than shit, heavier than time!"


sickheaddread
en: dhr. A.J Kwak
Usericon van sickheaddread
Posted 24-12-2001 18:14 by sickheaddread Wijzig reactieProfiel van sickheaddreadQuote dit bericht

waren net naar die film (clara en ik) geen zak aan !! gadverdamme.....


zo, dat was mijn beurt dan weer


Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 24-12-2001 18:50 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

ja ach...


Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 24-12-2001 20:10 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 24 december 2001 17:04 schreef Aragorn het volgende:
Bombadil hebben ze er expres uitgehaald, omdat hij alleen maar het verhaal zou afremmen, als ze hem wel erin hadden gedaan zou de film zelfs 5 uur kunnen gaan duren..
De oorspronkelijke lengte was al over de 4 uur, ze hebben dus flink moeten inknippen, waaronder hoe Strider en de hobbits Bill krijgen, hoe de Fellowship aan de elvenmantels komt en nog veel meer van dat soort dingen
MAAR!!...het schijnt dat op de DVD van LOTr al die deleted scenes erbij worden gevoegd zodat je alsnog de 4 uur durende versie krijgt van Lotr


mijn stelling is:

je kunt beter naar een goede film van 4 uur kijken dan naar een goede film van 3 uur


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 24-12-2001 20:11 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 24 december 2001 18:14 schreef sickheaddread het volgende:
waren net naar die film (clara en ik) geen zak aan !! gadverdamme.....


jij hebt zeker die oude semi-tekenfilm gezien??


Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 24-12-2001 20:23 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

ieder zijn eigen mening..


Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 24-12-2001 20:26 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Iedreen effe niet zeggen hoe diie gaat.
Ik ga em morgen zien.


elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 24-12-2001 20:27 by elessar Wijzig reactieProfiel van elessarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

quote:
Op 24 december 2001 20:26 schreef Jenje het volgende:
Iedreen effe niet zeggen hoe diie gaat.
Ik ga em morgen zien.


nah iets met hobbits en een ring



Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 24-12-2001 21:44 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Nou, ik heb hem vanmiddag dus gezien, en kan jullie garanderen dat ik bij leven en welzijn het ding nog zeker een keer of 2 ga bekijken. Wát een prachtfilm, zeg. Voor de mensen die nog heen gaan, of nog een keer heen gaan, let voor de gein eens op Legolas en zijn vecht en boogschiet kunsten, hij is goeeeeeeeed.... Anyways ik ben blij nu te weten (meer hopen, maar goed) dat de missende scenes er gewoon weer bij zitten op de DVD versie van de film. LOTR heerste als boek al, en als film nu dus ook.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Aragorn
Ach Welnee
Usericon van Aragorn
Posted 24-12-2001 23:04 by Aragorn Wijzig reactieProfiel van AragornQuote dit berichthttp://members.chello.nl/j.devries39/PortfolioSite/ApoProject.htm

quote:
Op 24 december 2001 20:10 schreef attila_de_hun het volgende:
mijn stelling is:

je kunt beter naar een goede film van 4 uur kijken dan naar een goede film van 3 uur

Precies, maar ik denk niet echt dat er veel mensen bereid zijn om 4 uur of langer in de bios te zitten (ik wel hoor, voor Lotr iig wel )

En idd, Legolas heerscht!!!! dat stukje bij Amon Hen (op het eind) dat ie supersnel pijlen afschiet


I love the smell of painted miniatures in the morning


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 24-12-2001 23:29 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Ik wil even weer 1 van mijn vage stellingen in de groep gooien. Ik ben heel benieuwd of er meer mensen zo denken als ik of dat ik gewoon een vage freak ben.

Ik had dit al toen ik heb boek las maar de film versterkte het gevoel alleen maar...
Toen ik in de beginscene Gandalf over die brug zag rijden dacht ik: Daar wil ik ook gewoon wonen. Geen zorgen, geen techniek, alles is lekker simpel en rustig. En dan die algehele sfeer. HEERLIJK. Of ben ik nou gek?


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Dit topic is 33 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen