IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 33 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33
Auteur:
Topic : Lord of the Rings Vorige pagina | Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 08-01-2003 20:13 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 8 januari 2003 10:36 schreef FireFox het volgende:
Onderandere treebeard en de enten waren precies zoals ik mij voorgesteld had ook theoden kwam erg overeen. (de rest van de karakters ook wel, maar daar had ik me bij het lezen op een of andere manier een minder sterk beeld van gevormd)


Op veel messageboards wordt de weergave van de enten afgekraakt. Ik snap dat niet. Ik vond het ook precies wat ikzelf er vam verwachte. Een van mijn favoriete scene's is als een ent(boombaard? ) die rots oppakt (waar heel wat mannelijk leden van het zware metalen forum voor nodig zijn) en die weggooit (op wat orken). De kracht die deze scene uitstraalt is nog steeds overweldigend. Ook het bedachtzame wordt perfect weergegeven. Let op: bij het begin van de vergadering is het licht, bij hun conclusie is het donker. Ik vind het jammer dat ze niet meer aandacht hebben besteed aan pepijn en merijn samen met boombaard. Zo schijnt wel gefilmd te zijn dat ze de ent-drank drinken. Zou toch een leuke scene zijn?

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 08-01-2003 20:14]


TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 08-01-2003 20:16 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

quote:
Op 8 januari 2003 schreef FireFox het volgende:
(en ik ben nu ook weer geen mega fan van het boek, lotr is mij iets te kinderachtig geschreven)

quote:

sowieso spelen dwarfs in het boek een grotere rol dan in de film, tenminste ze komen meer voor in het verhaal, ook in het begin, het feest van Bilbo bv, in het boek wordt het feest opgezet door dwarfs olv Gandalf...


Ik krijg de indruk dat je alleen "The Hobbit" gelezen hebt . Waar een stel Dwergen en Gandalf Bilbo op pad "helpen" en wat idd voor kinderen bedoeld is.


Angela Mortis
Sinistre Française
Usericon van Angela Mortis
Posted 08-01-2003 20:26 by Angela Mortis Wijzig reactieProfiel van Angela MortisQuote dit bericht

quote:
Op 8 januari 2003 8:14 schreef suzanne het volgende:
Misschien....maar is lang zo lekker niet als Legolas en Aragorn
Zeker waar. Legolas heeft van die superleuke oren. Elfenoren zijn leuk


MuayThaigerrr!!


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 08-01-2003 21:17 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Op 8 januari 2003 20:16 schreef TNightmare het volgende:
Ik krijg de indruk dat je alleen "The Hobbit" gelezen hebt . Waar een stel Dwergen en Gandalf Bilbo op pad "helpen" en wat idd voor kinderen bedoeld is.

nee, in het begin van lotr the fellowship of the ring staat duidelijk dat er al voor Gandalfs komst een hoop karren arriveren bestuurd door dwergen en dat dwergen ook de tenten opzetten etc.
ik heb even denken , the hobbit , lotr boek 1, 2 en 3 boek 4 : aanhangsels gelezen, verder ben ik begonnen in silmarillion maar die kon mij niet zo boeien (ik was 12 ofzo) later heb ik the hobbit en lotr serie trouwens nog een keer in het nederlands en nog een keer in het Engels gelezen (om dat ik van veel mensen hoorde dat bij de Engelse versie het verhaal een stuk beter uit de verf kwam) de Engelse versie vond ik eigenlijk alleen voor de verzen (poetrie ?) mooier, verder maakte het weinig uit voor mij.


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 08-01-2003 21:21 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Op 8 januari 2003 20:13 schreef attila_de_hun het volgende:
Op veel messageboards wordt de weergave van de enten afgekraakt. Ik snap dat niet. Ik vond het ook precies wat ikzelf er vam verwachte. Een van mijn favoriete scene's is als een ent(boombaard? ) die rots oppakt (waar heel wat mannelijk leden van het zware metalen forum voor nodig zijn) en die weggooit (op wat orken). De kracht die deze scene uitstraalt is nog steeds overweldigend. Ook het bedachtzame wordt perfect weergegeven. Let op: bij het begin van de vergadering is het licht, bij hun conclusie is het donker. Ik vind het jammer dat ze niet meer aandacht hebben besteed aan pepijn en merijn samen met boombaard. Zo schijnt wel gefilmd te zijn dat ze de ent-drank drinken. Zou toch een leuke scene zijn?

ja ik vind het sowieso jammer dat een hoop scenes weggelaten zijn (overigs wel leuk dat die vriendschappelijke rivaliteit tussen Gimli en Legolas tijdens de slag bij Helmsdeep opgenomen is in de film) , ik ben net weer in de boeken gedoken na het zien van lotr2 en dan merk je eigenlijk weer eens goed hoeveel details er overal weggelaten zijn


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 08-01-2003 23:31 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

Ik ga morgen


B6R6A6M
Usericon van B6R6A6M
Posted 08-01-2003 23:37 by B6R6A6M Wijzig reactieProfiel van B6R6A6MQuote dit bericht

Het is een enorm geile film.


Inside-Lie
Jesus Christ - Lord Of Lies
Usericon van Inside-Lie
Posted 09-01-2003 8:36 by Inside-Lie Wijzig reactieProfiel van Inside-LieQuote dit berichthttp://www.inside-lie.tk

quote:
Op 8 januari 2003 13:18 schreef Claw het volgende:
Het maakt in zoverre uit dat Tolkien niet de intentie had om Gimli (of dwergen in het algemeen) als clowns neer te zetten ...


Ik vind ook niet dat ze hem neerzetten als een clown. Het geeft gewoon een beetje humor aan de hele film (anders zou het toch wel een stuk saaier worden denk ik!), en de grapjes die er voor komen met Gimli als onderwerp gaan allemaal omdat hij klein is 'you must throw me' etc. Daar kan hij niets aan doen en wordt hij dus ook niet als clown geprojecteerd (althans, vind ik!).


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 09-01-2003 10:43 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Two Towers is beter als film (screen-addaption is beter doordat het verder afwijkt van het boek). Blijft natuurlijk wel dat het boek op zich beter is.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


The Slayer
Don't walk away from the real world, deal with it!
Usericon van The Slayer
Posted 09-01-2003 10:47 by The Slayer Wijzig reactieProfiel van The SlayerQuote dit berichthttp://-

quote:
Op 9 januari 2003 8:36 schreef Inside-Lie het volgende:
Ik vind ook niet dat ze hem neerzetten als een clown. Het geeft gewoon een beetje humor aan de hele film (anders zou het toch wel een stuk saaier worden denk ik!), en de grapjes die er voor komen met Gimli als onderwerp gaan allemaal omdat hij klein is 'you must throw me' etc. Daar kan hij niets aan doen en wordt hij dus ook niet als clown geprojecteerd (althans, vind ik!).


Nou ik vind die Gimli het de film juist ook een beetje grappig maken! Er zit niet zo heel veel humor in de film, dus ik vind dat een grappige personage zeker welkom is!


TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 09-01-2003 12:43 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

quote:
Op 8 januari 2003 21:17 schreef FireFox het volgende:
nee, in het begin van lotr the fellowship of the ring staat duidelijk dat er al voor Gandalfs komst een hoop karren arriveren bestuurd door dwergen en dat dwergen ook de tenten opzetten etc.


Hmmz, dat heb ik helemaal niet meegekregen... Maar ik begon ook aan het boek in de weet dat de introductie lang zou duren, en ik sla die het liefst over eigenlijk .


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 09-01-2003 12:51 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 8 januari 2003 14:25 schreef FireFox het volgende:
...het zijn toch gewoon 2 verschillende dingen, en je kunt nooit alle details uit een boek opnemen in een film. (dat zou ook oersaai worden denk ik eigenlijk)


Ja dat klopt. Ik zie de film ook los van het boek, want anders zou ik me constant zitten ergeren aan van alles en nogwat. Ik zie het gewoon als een vette fantasy film, Warhammer Fantasy Battles op het grote scherm zeg maar.

Maar ondanks dat vond ik de Gimli-Grappen-&-Grollen wel een beetje "overdone".


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


Inside-Lie
Jesus Christ - Lord Of Lies
Usericon van Inside-Lie
Posted 09-01-2003 13:28 by Inside-Lie Wijzig reactieProfiel van Inside-LieQuote dit berichthttp://www.inside-lie.tk

quote:
Op 9 januari 2003 12:51 schreef Claw het volgende:
Ja dat klopt. Ik zie de film ook los van het boek, want anders zou ik me constant zitten ergeren aan van alles en nogwat. Ik zie het gewoon als een vette fantasy film, Warhammer Fantasy Battles op het grote scherm zeg maar.

Maar ondanks dat vond ik de Gimli-Grappen-&-Grollen wel een beetje "overdone".


quote:
Op 9 januari 2003 8:36 schreef Inside-Lie het volgende:
Ik vind ook niet dat ze hem neerzetten als een clown. Het geeft gewoon een beetje humor aan de hele film (anders zou het toch wel een stuk saaier worden denk ik!), en de grapjes die er voor komen met Gimli als onderwerp gaan allemaal omdat hij klein is 'you must throw me' etc. Daar kan hij niets aan doen en wordt hij dus ook niet als clown geprojecteerd (althans, vind ik!).


TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 09-01-2003 15:52 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

Ik heb de film nog steeds niet gezien, maar als bewonderaar van het boek zou ik het zeer misplaatst vinden als er in de film allemaal Gimli grappen bij verzonnen worden. Ik vind het al erg genoeg dat Arwen zo naar de voorgrond gegooid is .


Inside-Lie
Jesus Christ - Lord Of Lies
Usericon van Inside-Lie
Posted 09-01-2003 15:59 by Inside-Lie Wijzig reactieProfiel van Inside-LieQuote dit berichthttp://www.inside-lie.tk

quote:
Op 9 januari 2003 15:52 schreef TNightmare het volgende:
Ik heb de film nog steeds niet gezien, maar als bewonderaar van het boek zou ik het zeer misplaatst vinden als er in de film allemaal Gimli grappen bij verzonnen worden. Ik vind het al erg genoeg dat Arwen zo naar de voorgrond gegooid is .


Het valt best wel mee hoor... Ga nou maar eerst kijken jij


TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 09-01-2003 16:09 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

quote:
Op 9 januari 2003 15:59 schreef Inside-Lie het volgende:
Het valt best wel mee hoor... Ga nou maar eerst kijken jij


a.s.a.p.


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 09-01-2003 19:53 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

Ik ben vandaag geweest, en ik vond um gooooeeeeeed. Die Gimli is een grappig ventje. Ik vind alleen dat ze een beetje te veel aandacht aan gollum hebben besteed.


dzouwe
ouwe
Usericon van dzouwe
Posted 09-01-2003 20:42 by dzouwe Wijzig reactieProfiel van dzouweQuote dit bericht

ik zij nu bezig met LOTR 1 aan het kijken... verhaal zuigt, maar mooi gemaakt!


changed to 'ouwe'


Inside-Lie
Jesus Christ - Lord Of Lies
Usericon van Inside-Lie
Posted 09-01-2003 21:48 by Inside-Lie Wijzig reactieProfiel van Inside-LieQuote dit berichthttp://www.inside-lie.tk

quote:
Op 9 januari 2003 20:42 schreef dzouwe het volgende:
ik zij nu bezig met LOTR 1 aan het kijken... verhaal zuigt, maar mooi gemaakt!




gummibeer
Sommige mensen praten maar zeggen niks
Usericon van gummibeer
Posted 09-01-2003 21:52 by gummibeer Wijzig reactieProfiel van gummibeerQuote dit bericht

quote:
Op 9 januari 2003 20:42 schreef dzouwe het volgende:
ik zij nu bezig met LOTR 1 aan het kijken... verhaal zuigt, maar mooi gemaakt!
Vond het eerste boek ook , maar de film vond ik wel tof. Wil heeeeeeel graag naar deel II.


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 09-01-2003 21:54 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Op 9 januari 2003 12:43 schreef TNightmare het volgende:
Hmmz, dat heb ik helemaal niet meegekregen... Maar ik begon ook aan het boek in de weet dat de introductie lang zou duren, en ik sla die het liefst over eigenlijk .

ik wist het ook niet meer, maar ben dus recentelijk weer eens begonnen vandaar dat ik mij zo'n klein detail herinner


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


dzouwe
ouwe
Usericon van dzouwe
Posted 09-01-2003 22:17 by dzouwe Wijzig reactieProfiel van dzouweQuote dit bericht

quote:
Op 9 januari 2003 21:48 schreef Inside-Lie het volgende:

ik bedoel de verhaallijn in de film ik vind de special effects, de gezichtsuitdrukkingen op die aliens of wat het ook zijn en de landschappen, binnenaards en co errug mooi gemaakt!


changed to 'ouwe'


Inside-Lie
Jesus Christ - Lord Of Lies
Usericon van Inside-Lie
Posted 09-01-2003 22:35 by Inside-Lie Wijzig reactieProfiel van Inside-LieQuote dit berichthttp://www.inside-lie.tk

quote:
Op 9 januari 2003 22:17 schreef dzouwe het volgende:
ik bedoel de verhaallijn in de film ik vind de special effects, de gezichtsuitdrukkingen op die aliens of wat het ook zijn en de landschappen, binnenaards en co errug mooi gemaakt!


Ik vond het verhaallijn niet erg suf hoor, als je je bedenkt dat het eigenlijk min of meer een soort van 'introductie' en 'aanloopje' is naar de rest van het verhaal...


dzouwe
ouwe
Usericon van dzouwe
Posted 09-01-2003 22:37 by dzouwe Wijzig reactieProfiel van dzouweQuote dit bericht

quote:
Op 9 januari 2003 22:35 schreef Inside-Lie het volgende:
Ik vond het verhaallijn niet erg suf hoor, als je je bedenkt dat het eigenlijk min of meer een soort van 'introductie' en 'aanloopje' is naar de rest van het verhaal...
ik ben ook nog niet klaar met kijken, ik moet nog een uur... sinterklaas is zojuist in een diep ravijn gevallen


changed to 'ouwe'


Bintmeister
Usericon van Bintmeister
Posted 10-01-2003 0:25 by Bintmeister Wijzig reactieProfiel van BintmeisterQuote dit bericht

quote:
Op 8 januari 2003 16:34 schreef wladimir het volgende:
hmm, wat versta jij onder een typische dwerg?


Zowiezo die tafelmanieren. En "oeh eng en oorlogsdreiging" dwerg eet gewoon door "kleine ruzie" dwerg eet en zuipt gewoon door "oorlog en verderf" dwerg blijft eten en zuipen

en die gasten zijn nou eenmaal een beetje lomp enzo. Paardrijden doen ze nooit, opscheppen altijd. En foutjes e.d. verbloemen met humor of foute opmerkingen is ook typisch dwergs. Vind ik dan


Dit topic is 33 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen