IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 33 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33
Auteur:
Topic : Lord of the Rings Vorige pagina | Volgende pagina
Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 10-01-2003 20:06 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 10 januari 2003 19:37 schreef Morgil het volgende:
nee joh! kijk maar naar bv spellen zoals icewind dale (om het maar even op een makkelijke manier uit te leggen. Die goblins zijn van die kleine, groene, kutwezentjes. Orcs daarentegen zijn enorme wezens met bijlen enzo. maar ze zijn wel allebei groen ja


Mjah. Je kan niet zeggen "in Icewind dale zijn Goblins klein, dus zo heeft tolkien dat bedoeld". Alles is wel van Tolkien afgeleid, maar het is ook ge-evolueerd over tijd.

Ik geloof dat Goblins in Middle Earth vooral in grotten leven, en niet houden van zonlicht.


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 10-01-2003 20:44 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 10 januari 2003 20:02 schreef TNightmare het volgende:
Gesprek tussen Gandalf en Elrond in Rivendell, oa "Saruman has crossed orcs with goblins...".

Officieel zijn goblins ook wat kleiner, ieler en irritanter, en orcs groter en bonkiger (krachtiger).


aha, ik heb altijd gedacht dat de Uruk-hai kruisingen waren tussen orks en mensen. Vandaar dat ze ook tegen daglicht kunnen dacht ik zo. Die zin die jij geeft was me ontgaan!
Maar goed, het zijn dus twee "soorten" . bedankt, en ook aan alle anderen!



Inside-Lie
Jesus Christ - Lord Of Lies
Usericon van Inside-Lie
Posted 10-01-2003 20:49 by Inside-Lie Wijzig reactieProfiel van Inside-LieQuote dit berichthttp://www.inside-lie.tk

Even een heeeel andere wending aan dit topic, even een vraagje.

Varg Vikernes heeft zijn namen, Count Grishnack en Burzum ook uit The Lord Of The Rings gehaald, maar ik kan er maar niet achter komen wat dat nou zijn in het boek/verhaal... Weet iemand dit?



Witchking
Usericon van Witchking
Posted 10-01-2003 20:58 by Witchking Wijzig reactieProfiel van WitchkingQuote dit bericht

Burzum is een woord uit de Black Speech en het betekent Darkness. Ghrishnakh is een orc die met een stel andere orks en uruk hai merry en pippin gevangen hielden.


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 10-01-2003 21:01 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

Summoning - A new power is rising:

"Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul
ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul

[translation from the black speech:]

One Ring to rule them all, One Ring to find them,
One Ring to bring them all and in the Darkness bind them."


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 10-01-2003 21:05 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

http://www.warofthering.net/movies/photos/calendarfull/

misschien oude koek, maar op bovenstaande link kun je al wat foto's (uit een kalender) bekijken van deel 3.


Witchking
Usericon van Witchking
Posted 10-01-2003 21:07 by Witchking Wijzig reactieProfiel van WitchkingQuote dit bericht

En ja hoor in deel 3 eindelijk Narsil.


Astaroth
Just one out of seventy-two
Usericon van Astaroth
Posted 10-01-2003 21:21 by Astaroth Wijzig reactieProfiel van AstarothQuote dit berichthttp://odyssey.sickminds.org

Hmm... ja, ik ga ook nog maar weer effe posten.

Ik heb echt dubbel gelegen tijdens die film. Gimli vind ik nog steeds het coolste character... ook al geef ik toe dat de rest ook wel gaaf is. (Gimli heeft gewoon een prachtig gevoel voor humor en is erg goed gespeeld in de film).

Twee scences bij Helm's Deep blijven mij voor altijd bij. Een daarvan is waarin Gimli Aragorn aan kijkt en zegt "C'mon, we can take them." Duizenden Orcs, Goblins en Uruk-hai en God weet wat nog meer vs. Aragorn en Gimli. En dan zoiets hebben van 'ach, dat kunnen wij wel aan'. Geweldig.
En de tweede is waarin Gimli opschept dat ie er al 2 heeft gedood en dat Legolas 19 terugroept. Daarna begint Gimli te tellen. Prachtig.


"None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free."


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 10-01-2003 21:26 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 10 januari 2003 21:21 schreef Astaroth het volgende:
Hmm... ja, ik ga ook nog maar weer effe posten.

Ik heb echt dubbel gelegen tijdens die film. Gimli vind ik nog steeds het coolste character... ook al geef ik toe dat de rest ook wel gaaf is. (Gimli heeft gewoon een prachtig gevoel voor humor en is erg goed gespeeld in de film).

Twee scences bij Helm's Deep blijven mij voor altijd bij. Een daarvan is waarin Gimli Aragorn aan kijkt en zegt "C'mon, we can take them." Duizenden Orcs, Goblins en Uruk-hai en God weet wat nog meer vs. Aragorn en Gimli. En dan zoiets hebben van 'ach, dat kunnen wij wel aan'. Geweldig.
En de tweede is waarin Gimli opschept dat ie er al 2 heeft gedood en dat Legolas 19 terugroept. Daarna begint Gimli te tellen. Prachtig.


mijn "komische" momenten:

1. Gimli die te klein is op de kanteelmuur
2. Ent die snel zijn kop onder water duwt
3. Enten die op de achtergrond heftig "ja"staan te knikken als treebeard het resultaat van de vergadering doorgeeft aan pepijn en merijn. (echt een stom zicht)
4. Gollum


oja, wat ik touwens wel een zeer sterke scene vind zijn de trollen die de poort op doen bij Mordor. Ik denk niet dat dit in het boek zo was maar het is echt te gek bedacht.


Astaroth
Just one out of seventy-two
Usericon van Astaroth
Posted 10-01-2003 21:33 by Astaroth Wijzig reactieProfiel van AstarothQuote dit berichthttp://odyssey.sickminds.org

Oh ja.. nog een humor moment:

Saphire zieken omdat die Legolas juist op het meest kritische moment een orc niet in EEN keer kan doodschieten.

(die orc die uiteindelijk als een of andere olympische sporter op de muur afrent met een toorts in de hand. )


"None are more hopelessly enslaved than those who falsely believe they are free."


dr_schoft
Usericon van dr_schoft
Posted 11-01-2003 20:32 by dr_schoft Wijzig reactieProfiel van dr_schoftQuote dit bericht

hehe

ook als gimli het aant uitleggen tegen Eowyn, onderweg naar helms deep geloof ik>> bijna een sketch zou ik zeggen


Voor de mensen die het op een rij hebben: Er is geen rij.


Witchking
Usericon van Witchking
Posted 12-01-2003 11:33 by Witchking Wijzig reactieProfiel van WitchkingQuote dit bericht

Volgens geruchten gaat deel 3 iets van 3 en een half uur duren.


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 12-01-2003 13:34 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

"nee joh! kijk maar naar bv spellen zoals icewind dale (om het maar even op een makkelijke manier uit te leggen. Die goblins zijn van die kleine, groene, kutwezentjes. Orcs daarentegen zijn enorme wezens met bijlen enzo. maar ze zijn wel allebei groen ja" - Morgil

OT: Heerschend spel trouwens !!!

Maar er is wel degelijk verschil tussen orcs en goblins vooral in grootte en sterkte


[Dit bericht is gewijzigd door Phriar op 12-01-2003 13:34]


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


witch
bloembakvoetballuh
Usericon van witch
Posted 12-01-2003 13:39 by witch Wijzig reactieProfiel van witchQuote dit bericht

Ga volgende week eindelijk naar deel 2


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 12-01-2003 14:56 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

Ik ook, hoop ik...


witch
bloembakvoetballuh
Usericon van witch
Posted 12-01-2003 15:04 by witch Wijzig reactieProfiel van witchQuote dit bericht

De keren dat ik wilde gaan was t al vol ,'nu heb ik geen geld dus hoop ik dat t volgende week wel lukt!


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 12-01-2003 16:11 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 12 januari 2003 11:33 schreef Witchking het volgende:
Volgens geruchten gaat deel 3 iets van 3 en een half uur duren.


Dat zou heel mooi zijn! Dan past er veel in.


Witchking
Usericon van Witchking
Posted 12-01-2003 16:42 by Witchking Wijzig reactieProfiel van WitchkingQuote dit bericht

PJ zei ook dat TTT het enigste deel is die het verst van het boek af gaat.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 13-01-2003 18:39 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

PJ sluit verfilming van "The Hobbit" niet uit. Dat vind ik goed nieuws, want die film moet er natuurlijk ook komen.

http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=25318


Wat betreft de verfilming van de derde film,er is al een afwijking met het boek van uitgelekt. Een volledig nieuw karakter zou worden toegevoegd. meer info op onderstaande link (niet schrikken):

http://www.bbspot.com/News/2003/01/jaromir.html


[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 13-01-2003 19:15]


Bintmeister
Usericon van Bintmeister
Posted 13-01-2003 20:25 by Bintmeister Wijzig reactieProfiel van BintmeisterQuote dit bericht

quote:
Op 10 januari 2003 18:49 schreef attila_de_hun het volgende:
Misschien weet jij dit wel: Er wordt in het universum van Tolkien zowel gesproken van Goblins als Orcs. Zijn beiden synoniemen voor dezelfde soort?


pfoe.. da's een goeie trouwens. Dat zou ik ff een keertje moeten uitzoeken. Wat ik wel weet is dat orcs in het begin elven waren, die vervogens door Morgoth gevangen genomen zijn en eeuwen lang gemarteld e.d. zijn.
Goblins is dacht ik gewoon de term voor een 'subras' van de orc, de kleinere orcs. Het zijn Goblinoids (als in humanoids). Je hebt goblins (de kleine), orcs (de 'normale') en hobgoblins (de grote). Uruk-hai zijn gekweekte goblinoids (Uruk betekend goblin in blackspeech). Of die hetzelfde zijn als hobgoblins is niet zeker (waarschijnlijk niet).


The Slayer
Don't walk away from the real world, deal with it!
Usericon van The Slayer
Posted 14-01-2003 10:34 by The Slayer Wijzig reactieProfiel van The SlayerQuote dit berichthttp://-

quote:
Op 12 januari 2003 16:42 schreef Witchking het volgende:
PJ zei ook dat TTT het enigste deel is die het verst van het boek af gaat.


Is dat zo erg? Ik vind de films toch wel mooi, dus misschien komen er wel leuke verassingen...


Witchking
Usericon van Witchking
Posted 14-01-2003 11:34 by Witchking Wijzig reactieProfiel van WitchkingQuote dit bericht

Ik vind het niet erg hoor maar andere Tolkien fans wel. Kijk maar eens op Tolkien forums (www.thefellowship) daar zeuren ze de hele tijd waarom er elven naar helms deep komen en blablabla...


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 17-01-2003 12:58 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com



I'm not being rude. You're just insignificant.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 17-01-2003 13:07 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Gezeur allemaal over dat soort dingetjes.
Denk effe na dat het soms erg moeilijk is om het op film te krijgen, in een boek kan alles


dr_schoft
Usericon van dr_schoft
Posted 17-01-2003 15:54 by dr_schoft Wijzig reactieProfiel van dr_schoftQuote dit bericht

Bingo


Voor de mensen die het op een rij hebben: Er is geen rij.


Dit topic is 33 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen