|
Dit topic is 34 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 | ||||
Auteur: |
|
|
Behalve het geven van verse groeten zijn ratten ook gek op dingen als noten, pijnboompitten. Geef ze de walnoten, hazelnoten waarkan nog in de dop dan hebben ze ook flink wat te knagen. De grootste favoriet bij mijn ratjes was toch wel rauw vlees (gewoon de pezen van de kip die je niet meebakt en andere stukjes die je anders weggooit) En natuurlijk rauw ei. Hadden ze toch altijd een hele klus om door de schil heen te komen En het maakt wel een hoop rotzooi in de kooi, maar daar tegenover staan hele blije rattensnoetjes. Verder gaf ik ze altijd de paprika kern en andere stukjes afvalgroentes. Gedroogd brood kan ook. |
|
Ja, vinden ze fantastisch, hazelnoten ook, als je ze bezig ziet om die schil open te breken, geweldig! Pas wel even op met noten, wij hadden vrijdag een netje noten gekocht waar walnoten, hazlenoten en nog wat soorten inzaten, ik meen ook pecan, en we hebben er dus 2 die allergisch zijn voor andere noten dan walnoot en hazelnoot. Koop ook altijd noten die geschikt zijn voor mensen, noten die speciaal voor dieren zijn hebben veel minder strenge controle op pesticiden enzo. Als je je vrouw over wil halen voor ratjes moet je dr zondag meenemen naar dat ratevent, als ze dan niet opvertuigd wordt wordt ze het nooit meer ben ik bang. Komen ook een paar hele goeie lezingen waar je erg veel aan zou kunnen hebben. |
|
quote: Rauw vlees enr auw ei, ben je wel helemaal goed, zekre digen als kip enzo? als dat al niet geschikt is voor mensen ivm salmonella, hoe moet dat dan voor een rat zijn? Ze krijgen hier wel eens een stukje gekookt ei, vinden ze te gek, en vlees ook wel, maar dat is speciaal vlees, van die zachte hondenbrokken zeg maar, en heeeeel af en toe een stukje rundvlees, heel klein wat gebakken is zonder kruiden en zout en peper. |
|
quote: Hehe, dat gaat me zondag niet lukken ben ik bang. spelfout weggehaald... |
|
Mocht je interesse hebben, ik probeer die dag wat materiaal van die lezingen mee te nemen, de uitdraai van die presentatie, er is er andere eentje over eerste hulp bij ratten, misschien interessant voor je? |
|
Ja, dat is altijd interessant natuurlijk. spelfout weggehaald... |
|
Mocht je ze nog niet gevonde hebben, check de sites: www.tammeratten.nl www.ratjes.nl eens, staat hele goede informatie, en de forums die op die sites staan bevatten ook verschrikkelijk veel informatie. |
|
Had ik al gevonden idd spelfout weggehaald... |
|
heb cortex laatst restjes babyhapje gegeven, smullen was dat! ik geef hem konijnenvoer en heb sinds vandaag er ook kattenbrokjes doorheen. natuurlijk bikt ie eerst de brokjes eruit, de smartass. ook krijgt ie vaak zat stukjes eten van mij mee, chips, chocola, brood etc etc. |
|
Geef nooit chocola en chips en dat soort dingen aan een rat, chocola is zelfs gifitg voor die beestjes... Chips en dingen die gekruid zijn voor mensen kunnen ze ook niet aan, hun darm en verteringsstelsel is niet gemaakt voor kruiden en speceerijen die weij wel kunnen eten. Je kuntm ook beter gewoon reggie rat geven van de dierenwinkel dan konijnenvoer, zit toch meer in dat het beeste je dagelijks nodig heeft. En zit ie alleen of heeft ie ook een vriendje? [Dit bericht is gewijzigd door Murdering Monk op 19-02-2008 11:37] |
|
ik heb de 2 dochters van je, maar LEEEELIJKKK!!!! ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
ik heb er nog nooit iets van gemerkt dat cor niet tegen chocola/chips e.d. kan ( als in andere drolsubstantie oid) heb is ook niet zo dat ik hem hele repen geef echt hele kleine stukjes. aangzien ik hem superveel los rond heb lopen en een hele grote kooi heb ( waar hij zich prima in vermaakt) ben ik niet op korte termijn van plan er een vriendje voor hem in te stoppen. hij maakt op mij een hele heppie indruk. ff vraagje...konijnen doen tandenknarsen als ze het naar hun zin hebben...doen ratten dit ook? @elietjetietje; kan niet anders met die uberlilleke budgie van jou |
|
quote: Ja, ratten knarsetanden en ploppen ook als ze het naar hun zin hebben. Ook al maakt hij een hele gelukkige indruk, het blijven soiclae diertjes, nu gat het nog goed, maar het zou problemen kunnen gaan geven op korte termijn, ik zeg niet dat het gebeurt, maar het kan. Een tweede ratje erbij in een grotekooi is eigenlijk geen extra moeite en is toch ook meteen veel gezelliger |
|
ja, maar cortex is een man, een echte hunk. er kan dus geen chickie bij....en een ander mannetje is waarschijnlijk ook geen optie aanngezien ze dan met elkaar op de vuist gaan.. joh, ik ben zn beste mattie! hij gaat soms mee naar mn werk, naar de supermarkt, zit in mn nek tijdens de afwas, toiletbezoek etc etc. dikke vrindjes |
|
Ah, ok, hij krijgt genoeg aandacht dan. <aar je kunt er gewoon een tweede mannetje bijzetten hoor, gewoon heel de kooi even met een sopje schoonmaken zodat alle geurtjes eruit zijn, en ze op neutraal terrein kennis laten maken, bv. de bank, ghaat prima. |
|
cortex met een matzer en zn prachtige zelfgemaakte hok met dank aan elite en stigma |
|
gisteren net weer 1 van de ratten in laten slapen. helaasch, echt oud worden ze niet. De oudsten die ik had waren 2 zusjes die bijna 3,5 jaar oud zijn geworden. Een kleine snol zit zo vol. |
|
Dat vind ik toch behoorlijk oud, de oudste hier is nooit ouder geworden dan 3 jaar. Sterkte iig. |
|
de nieuwe de oude ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
bah "There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by." |
|
Vandaag weer een nieuw ratje erbij. Een dumbo vrouwtje, ze heet Snuffel |
|
Hmmmmmm, voor mij geen ratten, klotebeesten. Boeiender |
|
quote: ah ik vind die dumbo's echt tering irritant naast het feit dat ze tering lelijk zijn zijn ze ook nog vrij ongezond het is een soort aangeboren afwijking die we bij mensen als ziekte zien die gepaard gaat met erg lage intelligentie waarom zou je dat tof vinden in ratten? Die ik bij mij heb gehad(niet mijn keuze) waren echt tering irritant ook, altijd wisten ze weer te ontsnappen en waren niet lief en kwam vrij vaak in de problemen, maarja ze zijn niet goed tam gemaakt na de geboorte. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Kijk, je vat alles al samen in de laatste zin Maar ik heb helemaal niet het idee/de ervaring dat dumbo ratten dommer zijn dan mn andere ratten. Deze zijn zelfs een stuk speelser dan de rest, en alle ratten hier zijn even intelligent, voor zover ik kan beoordelen natuurlijk. Lelijker vind ik ze ook niet, maar dat is een kwestie van smaak, hehe Degene die ik heb ontsnappen juist absoluut niet, en zijn verschrikkelijk tam/aanhankelijk. Ik en mn vriendin besteden ook altijd erg veel tijd aan het tam maken van het beestje en het vertrouwd laten worden met mensen. |
Dit topic is 34 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |