IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Auteur:
Topic : Nog meer examenslachtoffers??? Vorige pagina | Volgende pagina
De Demoon
Usericon van De Demoon
Posted 04-05-2003 15:03 by De Demoon Wijzig reactieProfiel van De DemoonQuote dit bericht

7 jaar geleden examen HAVO gedaan en ik weet er geen fuck meer van!


B6R6A6M
Usericon van B6R6A6M
Posted 04-05-2003 15:11 by B6R6A6M Wijzig reactieProfiel van B6R6A6MQuote dit bericht

Als ik dit hier allemaal zo lees gaat het me wel lukken. Ik sta erom bekend dat ik erg goed kan ontspannen. Het enige gevaar is dat ik er misschien wel iets te goed in ben.


Visor
Ravage, Laserbeak, Frenzy... Eject!
Usericon van Visor
Posted 04-05-2003 15:25 by Visor Wijzig reactieProfiel van VisorQuote dit bericht

Ik 3 jaar geleden mavo


Soundwave: 'Cries and screams are music to my ears'.


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 04-05-2003 15:29 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 4 mei 2003 13:09 schreef Imotep het volgende:
Ik heb ook examens over enkele weken. VWO wel te verstaan.

Ik heb 2 jaar terug ook HAVO examen gedaan, en dat ging best goed allemaal. Stressen moet je echt voorkomen. Ik ging bijv. voordat ik een examen had naar de sportschool. Dat ontspant heel goed.

Je moet dat examen gewoon maken, en dat lukt bij de meeste ook gewoon goed.

De beste manier om je voor te bereiden op examens is om ze te oefenen. Met zo'n examenbundel bijv.


Dat is de sleutel tot tentamens maken en examens, leer de oude tentamens/examens goed! Er zijn altijd wel wat overeenkomsten in vragen, misschien veranderen ze wat details, maar onthoudt!, leraren zijn lui!


"This one is older than shit, heavier than time!"


B6R6A6M
Usericon van B6R6A6M
Posted 04-05-2003 15:30 by B6R6A6M Wijzig reactieProfiel van B6R6A6MQuote dit bericht

quote:
Op 4 mei 2003 15:29 schreef 0Tolerence het volgende:
Dat is de sleutel tot tentamens maken en examens, leer de oude tentamens/examens goed! Er zijn altijd wel wat overeenkomsten in vragen, misschien veranderen ze wat details, maar onthoudt!, leraren zijn lui!


www.havovwo.nl


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 04-05-2003 15:33 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 4 mei 2003 13:07 schreef Kramy het volgende:
Ruzie zoeken? Altijd...

Maar het is toch gewoon logisch dat je het gewoon moet leren zodat je het snapt/kent en dan een beetje geluk moet hebben met de vragen die ze stellen... je snapt het ene altijd iets beter dan het andere. En als je koffie, red bull, bier en weet ik wat voor zooi van te voren gaat drinken wordt je actief, en dat is kut omdat je een aantal uur op een stoel moet zitten... dat lijkt me nogal logisch dat dat niet slim is.


Je snapt het niet helemaal he slimpie

Het gaat hier om middelbare school examens. Je hebt 4,5 of 6 jaar verplichte lessen gehad in de stof waar je examen over gaat doen. Het is geen kwestie meer van kennen, dat heb je in die 4,5 of 6 jaar allemaal vanzelf geleerd.

Op het tentamen komt het er op neer dat je 3 uur lang geconcentreerd je gezonde verstand moet gebruiken.

Dus daarom is het belangrijk dat je niet met een duf hoofd, en een lege maag er gaat zitten.

Leren vantevoren is misschien ook best handig om het een en ander een beetje op te frissen, maar als je een paar weken voor het tentamen nog alles moet gaan zitten "leren" dan heb je 4, 5 of 6 jaar uit je neus zitten vreten en verdien je geen diploma...


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 04-05-2003 15:40 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 4 mei 2003 15:33 schreef Claw het volgende:
Je snapt het niet helemaal he slimpie

Het gaat hier om middelbare school examens. Je hebt 4,5 of 6 jaar verplichte lessen gehad in de stof waar je examen over gaat doen. Het is geen kwestie meer van kennen, dat heb je in die 4,5 of 6 jaar allemaal vanzelf geleerd.

Op het tentamen komt het er op neer dat je 3 uur lang geconcentreerd je gezonde verstand moet gebruiken.

Dus daarom is het belangrijk dat je niet met een duf hoofd, en een lege maag er gaat zitten.

Leren vantevoren is misschien ook best handig om het een en ander een beetje op te frissen, maar als je een paar weken voor het tentamen nog alles moet gaan zitten "leren" dan heb je 4, 5 of 6 jaar uit je neus zitten vreten en verdien je geen diploma...


hmm, niet mee eens. Er zijn wel degelijk veel zaken die je niet meer weet. Het is mij iig wel overkomen, maar daarbij moet ik zeggen dat ik nooit huiswerk maakte Desalnietemin zal je nooit alles nog weten


"This one is older than shit, heavier than time!"


B6R6A6M
Usericon van B6R6A6M
Posted 04-05-2003 15:44 by B6R6A6M Wijzig reactieProfiel van B6R6A6MQuote dit bericht

quote:
Op 4 mei 2003 15:33 schreef Claw het volgende:
Je snapt het niet helemaal he slimpie

Het gaat hier om middelbare school examens. Je hebt 4,5 of 6 jaar verplichte lessen gehad in de stof waar je examen over gaat doen. Het is geen kwestie meer van kennen, dat heb je in die 4,5 of 6 jaar allemaal vanzelf geleerd.

Op het tentamen komt het er op neer dat je 3 uur lang geconcentreerd je gezonde verstand moet gebruiken.

Dus daarom is het belangrijk dat je niet met een duf hoofd, en een lege maag er gaat zitten.

Leren vantevoren is misschien ook best handig om het een en ander een beetje op te frissen, maar als je een paar weken voor het tentamen nog alles moet gaan zitten "leren" dan heb je 4, 5 of 6 jaar uit je neus zitten vreten en verdien je geen diploma...


Als je zover bent gekomen dat je examens mag doen heb je alles ook echt wel zo goed geleerd dat het mogelijk moet zijn je examens te halen als je een beetje je best doet.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 04-05-2003 15:57 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 4 mei 2003 15:44 schreef B6R6A6M het volgende:
Als je zover bent gekomen dat je examens mag doen heb je alles ook echt wel zo goed geleerd dat het mogelijk moet zijn je examens te halen als je een beetje je best doet.


Hier ben ik het niet helemaal mee eens.. toen ik HAVO deed was het altijd zo dat je alles maar met elkaar kon compenseren, en dat de stof niet altijd zo werd gegeven dat je bepaalde dingen moest kennen om verder te kunnen. Hierdoor was het voor mij bijvoorbeeld mogelijk om bepaalde basisdingen van Wiskunde-B en natuurkunde die je in het 3e jaar al hoort te leren, gewoon nog niet leek te snappen, omdat ik erg lui was en mijn tijd elders besteedde. Ik haalde dan tijdens repetities en later tentamens bar slechte cijfers,, maar dat maakte niet uit omdat ik op andere punten wel hoog genoeg scoorde.. Er is echt een enorme hoop stof geweest die ik pas halverwege het 5e jaar heb geleerd, en sommige dingen heb ik uberhaupt nooit geleerd en dus ook niet kunnen toepassen op mijn examen .. uiteindelijk heb ik de boel wel gehaald, omdat de dingen die ik wel snapte de gemiddelden ver genoeg omhoog trokken.


B6R6A6M
Usericon van B6R6A6M
Posted 04-05-2003 16:07 by B6R6A6M Wijzig reactieProfiel van B6R6A6MQuote dit bericht

quote:
Op 4 mei 2003 15:57 schreef Valorian666 het volgende:
Hier ben ik het niet helemaal mee eens.. toen ik HAVO deed was het altijd zo dat je alles maar met elkaar kon compenseren, en dat de stof niet altijd zo werd gegeven dat je bepaalde dingen moest kennen om verder te kunnen. Hierdoor was het voor mij bijvoorbeeld mogelijk om bepaalde basisdingen van Wiskunde-B en natuurkunde die je in het 3e jaar al hoort te leren, gewoon nog niet leek te snappen, omdat ik erg lui was en mijn tijd elders besteedde. Ik haalde dan tijdens repetities en later tentamens bar slechte cijfers,, maar dat maakte niet uit omdat ik op andere punten wel hoog genoeg scoorde.. Er is echt een enorme hoop stof geweest die ik pas halverwege het 5e jaar heb geleerd, en sommige dingen heb ik uberhaupt nooit geleerd en dus ook niet kunnen toepassen op mijn examen .. uiteindelijk heb ik de boel wel gehaald, omdat de dingen die ik wel snapte de gemiddelden ver genoeg omhoog trokken.


Tuurlijk kun je op een paar vakken wel erg slecht staan, maar als je het altijd nog hebt kunnen compenseren is de kans erg klein dat dat dan niet zal lukken op je examens.


Nemesis
Sy was oock Rhamnusia geheeten
Usericon van Nemesis
Posted 04-05-2003 16:12 by Nemesis Wijzig reactieProfiel van NemesisQuote dit bericht

Ik heb samen met 2 vriendinnen een oefenrooster gemaakt, elke dag een examen oefenen en vandaag was het de bedoeling dat we elkaar dingen die we niet snapten uit zouden leggen (helaas was het zonnetje sterker dan onze leergierigheid). De meeste dingen die gevraagd worden zijn in de afgelopen 6 jaar wel behandelt. Mijn enige probleem is dat ik nog een manier moet vinden om mijn antwoorden begrijpelijk op te schrijven.


"True friendship , strong as iron, will never turn to rust. An everlasting curse rewards betrayel of this trust".


dzouwe
ouwe
Usericon van dzouwe
Posted 04-05-2003 16:19 by dzouwe Wijzig reactieProfiel van dzouweQuote dit bericht

Mensen die al een examen Havo met N&T hebben gedaan? Ik sta overal een 6 voor, soms wat hoger, soms wat lager... Zal ik het gaan halen?


changed to 'ouwe'


B6R6A6M
Usericon van B6R6A6M
Posted 04-05-2003 16:28 by B6R6A6M Wijzig reactieProfiel van B6R6A6MQuote dit bericht

Tuurlijk zal je het halen!

Ik sta waarschijnlijk twee tekorten voor ik begin en hoop ze allebij op te halen door de examens goed te maken.


dzouwe
ouwe
Usericon van dzouwe
Posted 04-05-2003 16:33 by dzouwe Wijzig reactieProfiel van dzouweQuote dit bericht

quote:
Op 4 mei 2003 16:28 schreef B6R6A6M het volgende:
Tuurlijk zal je het halen!

Ik sta waarschijnlijk twee tekorten voor ik begin en hoop ze allebij op te halen door de examens goed te maken.
Ah, jij bent een makkelijk persoon, haha! Ik zit er nogal over in, teringexamens...


changed to 'ouwe'


B6R6A6M
Usericon van B6R6A6M
Posted 04-05-2003 16:41 by B6R6A6M Wijzig reactieProfiel van B6R6A6MQuote dit bericht

quote:
Op 4 mei 2003 16:33 schreef dzouwe het volgende:
Ah, jij bent een makkelijk persoon, haha! Ik zit er nogal over in, teringexamens...


Ik ben een iets te makkelijk persoon. De afgelopen jaren ben ik altijd de enige geweest die zei dat ik het wel zou halen en tot nu toe is dat ook altijd nog net gelukt. Hopelijk is dat nu ook het geval. De examens zijn natuurlijk wel erg belangrijk en ik vind ze ook behoorlijk eng hoor.


ILOVEMETAL
Usericon van ILOVEMETAL
Posted 05-05-2003 11:11 by ILOVEMETAL Wijzig reactieProfiel van ILOVEMETALQuote dit bericht

Ik doe ook examen VWO


Inside-Lie
Jesus Christ - Lord Of Lies
Usericon van Inside-Lie
Posted 05-05-2003 11:24 by Inside-Lie Wijzig reactieProfiel van Inside-LieQuote dit berichthttp://www.inside-lie.tk

Ik stop met school na dit jaar, whoohoooo


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 05-05-2003 12:06 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 5 mei 2003 11:24 schreef Inside-Lie het volgende:
Ik stop met school na dit jaar, whoohoooo


Met of zonder papiertje?


Trevoc
An eye for an eye
Usericon van Trevoc
Posted 05-05-2003 16:24 by Trevoc Wijzig reactieProfiel van TrevocQuote dit berichthttp://www.myrkvar.nl

Damn, ik kan mezelf totaal niet aanzetten tot het oeffenen van examens
Iemand nog tips om jezelf te motiveren?



Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 05-05-2003 16:31 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 5 mei 2003 16:24 schreef Trevoc het volgende:
Damn, ik kan mezelf totaal niet aanzetten tot het oeffenen van examens
Iemand nog tips om jezelf te motiveren?


Je hebt verdomme over 3 weken, 3 maanden lang vakantie ofzo. Als je dan nu niet even nog 3 weekjes jezelf kan aanzetten tot een beetje werk dan ben je dat papiertje niet waard


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


Sar'Goth the Warlock
Usericon van Sar'Goth the Warlock
Posted 05-05-2003 17:14 by Sar'Goth the Warlock Wijzig reactieProfiel van Sar'Goth the WarlockQuote dit bericht

nooit gedaan en zal ze ook nooit doen. examens



ILOVEMETAL
Usericon van ILOVEMETAL
Posted 05-05-2003 17:16 by ILOVEMETAL Wijzig reactieProfiel van ILOVEMETALQuote dit bericht

quote:
Op 5 mei 2003 16:24 schreef Trevoc het volgende:
Damn, ik kan mezelf totaal niet aanzetten tot het oeffenen van examens
Iemand nog tips om jezelf te motiveren?


na elke oefenopgave mag je een snoepje


Edder
king from camelot
Usericon van Edder
Posted 05-05-2003 17:28 by Edder Wijzig reactieProfiel van EdderQuote dit berichthttp://www.edder.f2o.org

ik doe ook examen vwo, nog ff hard leren en dan een paar dagen na de examens hopelijk in 1 keer me rijexamen halen. en dan dus vakantie vieren


Arise, arise, Riders of Théoden! Fell deeds awake: fire and slaughter! spear shall be shaken, shield be splintered, a sword-day, a red day, ere the sun rises! Ride now, ride now! Ride to Gondor!


WickedKimmie
Gekke Kimmie
Usericon van WickedKimmie
Posted 05-05-2003 20:32 by WickedKimmie Wijzig reactieProfiel van WickedKimmieQuote dit bericht

Tsja, oefenen...ik heb besloten dat ik vanaf vandaag ga leren. Heb een heel schema gemaakt: voor elk vak 2 dagen. Ik heb er al 3 dagen scheikundecursus op zitten en nu dus nog wiskunde, natuurkunde, bio, latijn, eco, nederlands en engels (voor de laatste 2 kan je niks voorbereiden). Latijn is wel ff bikkelen (Livius als onderwerp = vrij boring).

Maar goed, ik ga dr voor!


I spy with my little and verrry evil eye.....


Lies
Usericon van Lies
Posted 05-05-2003 20:34 by Lies Wijzig reactieProfiel van LiesQuote dit bericht

quote:
Op 5 mei 2003 20:32 schreef WickedKimmie het volgende:
Heb een heel schema gemaakt: voor elk vak 2 dagen.

Verdorie! Ik heb in de humaniora nooit meer dan een dag aan een examen besteed. Meestal een paar uur gewoon.


[Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation.


Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen