IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Auteur:
Topic : Nog meer examenslachtoffers??? Vorige pagina | Volgende pagina
Edder
king from camelot
Usericon van Edder
Posted 18-05-2003 14:51 by Edder Wijzig reactieProfiel van EdderQuote dit berichthttp://www.edder.f2o.org

het probleem is eigenlijk dat ik vaak de verkeerde halfreactie kies. van best veel stoffen zijn er 2 halfreacties die dan maar een klein beetje van elkaar verschillen. Maar dan weet ik meestal niet welke ik moet hebben


Arise, arise, Riders of Théoden! Fell deeds awake: fire and slaughter! spear shall be shaken, shield be splintered, a sword-day, a red day, ere the sun rises! Ride now, ride now! Ride to Gondor!


WickedKimmie
Gekke Kimmie
Usericon van WickedKimmie
Posted 18-05-2003 14:54 by WickedKimmie Wijzig reactieProfiel van WickedKimmieQuote dit bericht

quote:
Op 18 mei 2003 14:51 schreef Edder het volgende:
het probleem is eigenlijk dat ik vaak de verkeerde halfreactie kies. van best veel stoffen zijn er 2 halfreacties die dan maar een klein beetje van elkaar verschillen. Maar dan weet ik meestal niet welke ik moet hebben


oke,

tip 1: Kies ALTIJD de sterkste!
tip 2: Kies alleen een halfreactie met H+ erin als het een AANGEZUURDE oplossing betreft.
tip 3: Kies alleen een halfreactie met OH- als het een basische oplossing is.
tip 4: H2O mag je altijd als hulpstof gebruiken.

Maar dus ALTIJD de sterkste halfreactie kiezen, dan moet het goedkomen.

En niet vergeten om de elektronen klopppend te maken en in de totaalreacties stoffen als H2O die aan beide kanten van de pijl staan weg te strepen.

Gaat het zo lukken?


I spy with my little and verrry evil eye.....


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 18-05-2003 14:55 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 18 mei 2003 14:51 schreef Edder het volgende:
het probleem is eigenlijk dat ik vaak de verkeerde halfreactie kies. van best veel stoffen zijn er 2 halfreacties die dan maar een klein beetje van elkaar verschillen. Maar dan weet ik meestal niet welke ik moet hebben

Zijn dat dan halfreacties met eenzelfde aantal elektronen? Dat is vaak waar het om draait. Aan beide kanten moet het aantal elektronen hetzelfde zijn.

Ook kunnen sommige reacties alleen in zuur milieu plaatsvinden (dan staat er '+ 8 H+' bij of zo) maar ja, als nergens in de vraag afgeleid kan worden dat het om zuur milieu gaat, tja, dan is het die reactie dus niet.


Nemesis
Sy was oock Rhamnusia geheeten
Usericon van Nemesis
Posted 18-05-2003 14:57 by Nemesis Wijzig reactieProfiel van NemesisQuote dit bericht

mijn elektronen kloppen vaak niet


"True friendship , strong as iron, will never turn to rust. An everlasting curse rewards betrayel of this trust".


WickedKimmie
Gekke Kimmie
Usericon van WickedKimmie
Posted 18-05-2003 14:59 by WickedKimmie Wijzig reactieProfiel van WickedKimmieQuote dit bericht

quote:
Op 18 mei 2003 14:57 schreef Nemesis het volgende:
mijn elektronen kloppen vaak niet


voorbeeld:

Fe- -> Fe + e-

en

Mg2+ + 2e- -> Mg


Om de elektronen gelijk te maken neem je de reactie met Fe gewoon 2x en dan tel je de reacties pas op.
Snappie?

De totaalreactie wordt dan dus:
2Fe- + Mg2+ + 2e- -> Fe + Mg + 2e-

De e- mag je wegstrepen.

[Dit bericht is gewijzigd door WickedKimmie op 18-05-2003 15:04]


I spy with my little and verrry evil eye.....


Edder
king from camelot
Usericon van Edder
Posted 18-05-2003 15:01 by Edder Wijzig reactieProfiel van EdderQuote dit berichthttp://www.edder.f2o.org

quote:
Op 18 mei 2003 14:54 schreef WickedKimmie het volgende:
oke,

tip 1: Kies ALTIJD de sterkste!
tip 2: Kies alleen een halfreactie met H+ erin als het een AANGEZUURDE oplossing betreft.
tip 3: Kies alleen een halfreactie met OH- als het een basische oplossing is.
tip 4: H2O mag je altijd als hulpstof gebruiken.

Maar dus ALTIJD de sterkste halfreactie kiezen, dan moet het goedkomen.

En niet vergeten om de elektronen klopppend te maken en in de totaalreacties stoffen als H2O die aan beide kanten van de pijl staan weg te strepen.

Gaat het zo lukken?

jaa ik snap het denk, vooral tip 4 is handig!
bedankt!


Arise, arise, Riders of Théoden! Fell deeds awake: fire and slaughter! spear shall be shaken, shield be splintered, a sword-day, a red day, ere the sun rises! Ride now, ride now! Ride to Gondor!


Nemesis
Sy was oock Rhamnusia geheeten
Usericon van Nemesis
Posted 18-05-2003 15:03 by Nemesis Wijzig reactieProfiel van NemesisQuote dit bericht

Ik snap het wel, maar het lukt vaak niet. Ofzo... iig vandaag niet, maar ik had niet eens moeten beginnen eigenlijk... Naja.. bedankt voor de uitleg


"True friendship , strong as iron, will never turn to rust. An everlasting curse rewards betrayel of this trust".


WickedKimmie
Gekke Kimmie
Usericon van WickedKimmie
Posted 18-05-2003 15:07 by WickedKimmie Wijzig reactieProfiel van WickedKimmieQuote dit bericht

quote:
Op 18 mei 2003 15:01 schreef Edder het volgende:
jaa ik snap het denk, vooral tip 4 is handig!
bedankt!


mooi! graag gedaan!
als je zelf iets uitlegt aan iemand kan dat heel verhelderend werken, echt geinig!


I spy with my little and verrry evil eye.....


B6R6A6M
Usericon van B6R6A6M
Posted 18-05-2003 15:08 by B6R6A6M Wijzig reactieProfiel van B6R6A6MQuote dit bericht

Vandaag begin ik voor het eerst alles wel een beetje eng te vinden!


WickedKimmie
Gekke Kimmie
Usericon van WickedKimmie
Posted 18-05-2003 15:10 by WickedKimmie Wijzig reactieProfiel van WickedKimmieQuote dit bericht

quote:
Op 18 mei 2003 15:08 schreef B6R6A6M het volgende:
Vandaag begin ik voor het eerst alles wel een beetje eng te vinden!


Ja, bij mij schiet het er vandaag ook ineens in! Heel idioot...maar toch!


zijn er hier trouwens nog mensen die goed zijn in wiskunde en mij kansberekening een beetje helder kunnen uitleggen?

[Dit bericht is gewijzigd door WickedKimmie op 18-05-2003 15:10]


I spy with my little and verrry evil eye.....


NecRomantica
Usericon van NecRomantica
Posted 18-05-2003 15:11 by NecRomantica Wijzig reactieProfiel van NecRomanticaQuote dit bericht

hier ook, vooral om biologie vele male moeilijker was dan ik had verwacht


impaled succubus
Usericon van impaled succubus
Posted 18-05-2003 15:12 by impaled succubus Wijzig reactieProfiel van impaled succubusQuote dit bericht

morgen beginnen met m&o


B6R6A6M
Usericon van B6R6A6M
Posted 18-05-2003 15:14 by B6R6A6M Wijzig reactieProfiel van B6R6A6MQuote dit bericht

quote:
Op 18 mei 2003 15:12 schreef impaled succubus het volgende:
morgen beginnen met m&o


Ik ook en ik heb samengevat voor vwo gelezen terwijl ik havo doe dus waarschijnlijk zijn mijn antwoorden te intelligent en begrijpen de leraren het niet meer.


WickedKimmie
Gekke Kimmie
Usericon van WickedKimmie
Posted 18-05-2003 15:15 by WickedKimmie Wijzig reactieProfiel van WickedKimmieQuote dit bericht

quote:
Op 18 mei 2003 15:12 schreef impaled succubus het volgende:
morgen beginnen met m&o


Blech, dat heb ik gelukkig laten vallen, prutvak. Is M&O (havo neem ik aan, vwo is volgende week maandag) 's morgens of 's middags?


I spy with my little and verrry evil eye.....


Edder
king from camelot
Usericon van Edder
Posted 18-05-2003 15:16 by Edder Wijzig reactieProfiel van EdderQuote dit berichthttp://www.edder.f2o.org

morgen nederlands...in slaap vallen met zo'n lange klote tekst die uitgezocht is door een paar ouwe gepensioneerde stinkbokken


Arise, arise, Riders of Théoden! Fell deeds awake: fire and slaughter! spear shall be shaken, shield be splintered, a sword-day, a red day, ere the sun rises! Ride now, ride now! Ride to Gondor!


B6R6A6M
Usericon van B6R6A6M
Posted 18-05-2003 15:17 by B6R6A6M Wijzig reactieProfiel van B6R6A6MQuote dit bericht

Nederlands is gelukkig niet zo moeilijk.


WickedKimmie
Gekke Kimmie
Usericon van WickedKimmie
Posted 18-05-2003 15:17 by WickedKimmie Wijzig reactieProfiel van WickedKimmieQuote dit bericht

quote:
Op 18 mei 2003 15:16 schreef Edder het volgende:
morgen nederlands...in slaap vallen met zo'n lange klote tekst die uitgezocht is door een paar ouwe gepensioneerde stinkbokken


ja, en economie...daar ben ik eigenlijk wel bang voor...zo'n raar vak, je kan er ook zo weinig voor leren...


I spy with my little and verrry evil eye.....


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 18-05-2003 15:17 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 18 mei 2003 15:10 schreef WickedKimmie het volgende:
zijn er hier trouwens nog mensen die goed zijn in wiskunde en mij kansberekening een beetje helder kunnen uitleggen?


Vergeet niet:

"7 boven 3" spreek uit als "7 kies 3"

Dat is verhelderend.


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


WickedKimmie
Gekke Kimmie
Usericon van WickedKimmie
Posted 18-05-2003 15:20 by WickedKimmie Wijzig reactieProfiel van WickedKimmieQuote dit bericht

quote:
Op 18 mei 2003 15:17 schreef Claw het volgende:
Vergeet niet:

"7 boven 3" spreek uit als "7 kies 3"

Dat is verhelderend.


het gaat meer om dingen als invnorm, sumsec, en al die ander kloterige rekenmachine-dingetjes


I spy with my little and verrry evil eye.....


B6R6A6M
Usericon van B6R6A6M
Posted 18-05-2003 15:20 by B6R6A6M Wijzig reactieProfiel van B6R6A6MQuote dit bericht

quote:
Op 18 mei 2003 15:17 schreef Claw het volgende:
Vergeet niet:

"7 boven 3" spreek uit als "7 kies 3"

Dat is verhelderend.


Hahahaha en ik dacht dat ik wel kans kon berekenen... maar waarschijnlijk is het voor vwo verhelderend.


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 18-05-2003 15:20 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 18 mei 2003 15:20 schreef WickedKimmie het volgende:
het gaat meer om dingen als invnorm, sumsec, en al die ander kloterige rekenmachine-dingetjes


Pff... wiskunde A zeker


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


Edder
king from camelot
Usericon van Edder
Posted 18-05-2003 15:21 by Edder Wijzig reactieProfiel van EdderQuote dit berichthttp://www.edder.f2o.org

quote:
Op 18 mei 2003 15:17 schreef WickedKimmie het volgende:
ja, en economie...daar ben ik eigenlijk wel bang voor...zo'n raar vak, je kan er ook zo weinig voor leren...


doe je economie 1 of 1,2?

ik doe economie 1, ik heb het allemaal een keer doorgelezen en dat vond ik wel weer genoeg, het idd een raar vak


Arise, arise, Riders of Théoden! Fell deeds awake: fire and slaughter! spear shall be shaken, shield be splintered, a sword-day, a red day, ere the sun rises! Ride now, ride now! Ride to Gondor!


B6R6A6M
Usericon van B6R6A6M
Posted 18-05-2003 15:22 by B6R6A6M Wijzig reactieProfiel van B6R6A6MQuote dit bericht

Hetzelfde geld voor m&o, het is zoveel dat het niet te leren is en je hebt er ook veel inzicht voor nodig en dat heb ik niet.


WickedKimmie
Gekke Kimmie
Usericon van WickedKimmie
Posted 18-05-2003 15:23 by WickedKimmie Wijzig reactieProfiel van WickedKimmieQuote dit bericht

quote:
Op 18 mei 2003 15:20 schreef Claw het volgende:
Pff... wiskunde A zeker


Wiskunde B, jammer joh!
Ja, ik vind het raar dat wij ook dit soort stomme wiskunde A dingen krijgen.



quote:
Op 18 mei 2003 15:21 schreef Edder het volgende:
doe je economie 1 of 1,2?

ik doe economie 1, ik heb het allemaal een keer doorgelezen en dat vond ik wel weer genoeg, het idd een raar vak


Eco 1...raar vak...rare leraar...rare proefexamens/tentamens....gewoon raar.

Ow, nederlandse betalingsbalans hoeft niet dit jaar he! (resultatenrekening enzo!) Blijdschap alom!


I spy with my little and verrry evil eye.....


B6R6A6M
Usericon van B6R6A6M
Posted 18-05-2003 15:27 by B6R6A6M Wijzig reactieProfiel van B6R6A6MQuote dit bericht

Mijn leraar economie is een neger en de nummer drie van Nederland! *kijkt trots*


Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen