|
Dit topic is 17 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Dit was natuurlijk slechts een vergelijking met het echte leven, maar ik denk dat deze vergelijking aardig in de buurt komt. quote: In rpg's gebruikt men alignment, letterlijk betekent het richtlijn, en er zijn er verschillende: Good, neutral en evil. Natuurlijk is dat erg zwart wit want de grens is moeilijk te trekken, maar ik bedoel ermee wat de mens is, dus goed of slecht. quote: In dat geval denk ik dat de mens van nature niet goed of slecht is maar alles afhangt van de nuture. [Dit bericht is gewijzigd door B6R6A6M op 08-07-2003 2:55] |
|
Okee, ik begrijp wat je bedoelt. Ik heb nog eens wat nagezocht en volgens mij is de mens van nature goed. Maar door nurture (chemische, biologische en in grotere mate ook spirituele corruptie) wordt hij slecht, meer primitief en dierlijk in feite. Misty morning, clouds in the sky- Without warning, the wizard walks by- Casting his shadow, weaving his spell- Funny clothes, tinkling bell. Never talking- Just keeps walking- Spreading his magic |
|
waarom moet iedereen nou weer slecht of iedereen nou weer goed zijn. niet zo generaliseren ja!! |
|
Oooooo. kee. Maar goed: geen ideeen Ghoulliette? Misty morning, clouds in the sky- Without warning, the wizard walks by- Casting his shadow, weaving his spell- Funny clothes, tinkling bell. Never talking- Just keeps walking- Spreading his magic |
|
quote: Nee mike, egocentrisch.. niet egoistisch... ofwel "alles draait om mij ipv ikke en de recht kan rucken! " euh..ja...headbang!!!!! |
|
quote: Het gaat meer over het maken van keuzes.. niet wat men van nature is.... natuur heeft geen moraal.. het is er gewoon..de essentie is het ZIJN euh..ja...headbang!!!!! |
|
quote: nee.. het goed/ slecht is een moralistsch begrip die door een individu zlef wordt vastgesteld... maar moraal is het eigenlijk het opleggen van de meerderheid op de minderheid..zoals christendom euh..ja...headbang!!!!! |
|
quote: de mens en bewust; leg uit........ euh..ja...headbang!!!!! |
|
quote: WEEBLE!!!!!WEEBLE!!!!! AND SOMETIME BOB!!!!! PIE!!!!!!!!!!!!!! euh..ja...headbang!!!!! |
|
Ik vind De Mens nogal zuigen, maar ik ken er ook niet zoveel liedjes van. |
|
De mens (ik) is van nature goed. On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW. |
|
Ik van nature slecht. Ik kan namelijk niks goed doen |
|
quote:Welcome to the club! I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing |
|
quote: ken het.... 10 jaar geleden was er een libertijn in het belgisch parlament; jean paul van Rossum... ik heb voor het vak politicologie les gehad van zijn 1e secretaris... vage vent maar super interessant.... hmm maar geef mij maar anarcho syndicalisme...... euh..ja...headbang!!!!! |
|
quote:ah..lotgenoot! Maar ik heb het dan toch wel weer van iemand anders te horen gekregen dan mezelf hoor! |
|
Hmmz, mens is van nature ego. de wil tot overleven, macht uit oefenen zit in het bloed. Dus slecht zou ik zeggen. Bazzio Attacks!!! |
|
Whahaha...bij mij is iedereen het er over eens... I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing |
|
quote:Nah...ik niet! |
|
quote: Nou vast wel... (zie hoe goed ik ben, ik probeer te helpen) noem eens een positief ding van jezelf op On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW. |
|
quote: edit: Wacht, ik kan goed bier drinken en thrash luisteren [Dit bericht is gewijzigd door Elfensteen op 20-10-2003 15:54] |
|
quote: Zie je nou wel, komt helemaal goed met je On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW. |
|
quote:lol, het probleem is dat ik alleen maar ruzie zoek (schijnt het) |
|
quote: Vind ik wel meevallen, je hebt geen ruzie met mij On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW. |
|
quote:wacht maar heb ik zo voor mekaar! en de mensheid is van nature gewoon een beetje goed/beetje slecht! |
Dit topic is 17 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |