IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 21 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
Auteur:
Topic : Lord of the Rings #1 Vorige pagina | Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 27-11-2003 20:24 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 26 november 2003 16:45 schreef Jenje het volgende:
Wanneer komt die film in de bios eigenlijk?


over een week of twee.(niemand anders heeft die vraag beantwoord dus doe ik het maar).

Ik vraag me trouwens af of er al mensen op de wereld rondlopen die de film al gezien hebben (behalve dan directemedewerkers uiteraard)

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 27-11-2003 20:25]


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 27-11-2003 20:28 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

quote:
Op 27 november 2003 20:24 schreef attila_de_hun het volgende:
over een week of twee.(niemand anders heeft die vraag beantwoord dus doe ik het maar).


16 december om precies te zijn...
Hier in Delft althans...


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 27-11-2003 20:45 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 27 november 2003 20:28 schreef RrroooaaarrR het volgende:
16 december om precies te zijn...
Hier in Delft althans...

woei! 16 december LotR marathon! in Enske dan


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 28-11-2003 10:01 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

tering zeg: heb het eens gauw over THE SHIRE, en steek de vertaling GOUW in je reet!

wat een klote vertaling zeg......


I Find That I Am Not There...


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 28-11-2003 10:04 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

quote:
Op 28 november 2003 10:01 schreef rvanderholst het volgende:
tering zeg: heb het eens gauw over THE SHIRE, en steek de vertaling GOUW in je reet!

wat een klote vertaling zeg......
Max Schuchart is overigens wel als "beste vertaler van de 20e eeuw" vernoemd, dus.

[Dit bericht is gewijzigd door Elfensteen op 28-11-2003 10:05]


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 28-11-2003 10:07 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

ja maar "GOUW".... dat klinkt toch niet of wel dan????


I Find That I Am Not There...


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 28-11-2003 10:08 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

quote:
Op 28 november 2003 10:07 schreef rvanderholst het volgende:
ja maar "GOUW".... dat klinkt toch niet of wel dan????
imHo wel, maar ik heb dan ook als eerste het Nederlandse boek gelezen (wat wil je als 13-jarige)


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 28-11-2003 11:46 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

phaw! als dertien-jarige ben ik mooi wel in LotR begonnen. heb ik dan ook na 50 pagina's weer laten liggen, ging wat langzaam

volgens mij heb ik 'em uiteindelijk op m'n 14e of 15e in het Engels gelezen (daarvoor niet in 't Nederlands), maar ik keek altijd al te veel TV, dus Engels ging me vrij makkelijk af, al had ik daarvoor wel een paar leer een woordenboek nodig (swarthy is echt een briljant woord, zwartig).

Maar Shire klinkt mij ook beter in de oren, alleen maakt het me niet zoveel uit of ik nou Gouw of Shire typ, nou ja, eigenlijk wel; de Gouw is minder werk dan the Shire


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


EVILinetje
Ode aan de Rubensvrouwtjes onder ons!!
Usericon van EVILinetje
Posted 28-11-2003 11:51 by EVILinetje Wijzig reactieProfiel van EVILinetjeQuote dit bericht

Bij ons is het pas 17 december. En (ik weet niet of er dit iemand al gepost heeft) in de decascoop in Gent kan je voor 12€ de andere 2 ervoor gaan bekijken.


Llie n'vanima ar' lle atara lanneina


~Narsil
Usericon van ~Narsil
Posted 28-11-2003 11:52 by ~Narsil Wijzig reactieProfiel van ~NarsilQuote dit berichthttp://www.myspace.com/phobos_kim

quote:
Op 28 november 2003 11:51 schreef EVILinetje het volgende:
Bij ons is het pas 17 december. En (ik weet niet of er dit iemand al gepost heeft) in de decascoop in Gent kan je voor 12€ de andere 2 ervoor gaan bekijken.


Zou wel handig zijn, ik moet deel I en II nog es opfrissen voor ik III ga zien...


windkracht10
Iced Nerd
Usericon van windkracht10
Posted 28-11-2003 11:54 by windkracht10 Wijzig reactieProfiel van windkracht10Quote dit bericht

Fein. Dat het derde deel er maar rap komt.
Zijn we geleik (of toch bijna) af van die idiote hype er rond.

Alleen het boek heerst!


mvg wk10


EVILinetje
Ode aan de Rubensvrouwtjes onder ons!!
Usericon van EVILinetje
Posted 28-11-2003 11:56 by EVILinetje Wijzig reactieProfiel van EVILinetjeQuote dit bericht

Ons videos zijn spoorloos Enkel de dooskes staan er nog... weird


Llie n'vanima ar' lle atara lanneina


Lytse
An Angel of Shit
Usericon van Lytse
Posted 28-11-2003 13:11 by Lytse Wijzig reactieProfiel van LytseQuote dit bericht

quote:
Op 28 november 2003 10:04 schreef Elfensteen het volgende:
Max Schuchart is overigens wel als "beste vertaler van de 20e eeuw" vernoemd, dus.


mja, heb eens in interview gelezen met de beste man en Tolkien was behoorlijk pissig op de uitgever dat ze alles zo letterlijk gingen vertalen. Als hij zich er niet enigzins mee bemoeit had was het nog meer "vernederlandst". Wat ik ervan heb begrepen zijn Tolkien en Schuchart tot een redelijk compromis gekomen...

http://www.nrc.nl/cultuur/1010472955732.html

heb de nederlandse en engelse versie gelezen en de engelse ontroerd me toch meer dan de nederlandse moet ik zeggen.



[Dit bericht is gewijzigd door Lytse op 28-11-2003 13:14]


good intent and honesty do not redeem stupidity


Lytse
An Angel of Shit
Usericon van Lytse
Posted 28-11-2003 13:12 by Lytse Wijzig reactieProfiel van LytseQuote dit bericht

tsch, stomme ik, triple post

[Dit bericht is gewijzigd door Lytse op 28-11-2003 13:13]


good intent and honesty do not redeem stupidity


Lytse
An Angel of Shit
Usericon van Lytse
Posted 28-11-2003 13:13 by Lytse Wijzig reactieProfiel van LytseQuote dit bericht

*oops*


good intent and honesty do not redeem stupidity


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 29-11-2003 18:07 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

quote:
Op 28 november 2003 13:11 schreef Lytse het volgende:
mja, heb eens in interview gelezen met de beste man en Tolkien was behoorlijk pissig op de uitgever dat ze alles zo letterlijk gingen vertalen. Als hij zich er niet enigzins mee bemoeit had was het nog meer "vernederlandst". Wat ik ervan heb begrepen zijn Tolkien en Schuchart tot een redelijk compromis gekomen...

http://www.nrc.nl/cultuur/1010472955732.html

heb de nederlandse en engelse versie gelezen en de engelse ontroerd me toch meer dan de nederlandse moet ik zeggen.


Klopt, maar dat wist ik al langer , daarom ook een leuk feit: Tolkien kon wat Nederlands, dankzei zijn tijd in Zuid-Afrika hij was overigens ook blij met het uiteindelijke resultaat en vond het nog steeds de beste vertaling die er mogelijk was! (bron: Brieven van Tolkien)


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 30-11-2003 9:19 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 28 november 2003 10:01 schreef rvanderholst het volgende:
tering zeg: heb het eens gauw over THE SHIRE, en steek de vertaling GOUW in je reet!

wat een klote vertaling zeg......


Gouw
Gouw
Gouw
Gouw
Gouw
Gouhouw

Maak je verder niet druk man. Ik lees de engelse versie ook liever maar kon niet effe op de naam komen. lees overigens niet de Nederlandse versies van Harry Potter want dan gaan je tenen helemaal krom staan (zwijnstijn. perkamentus )


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 30-11-2003 10:29 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

quote:
Op 30 november 2003 9:19 schreef attila_de_hun het volgende:
Gouw
Gouw
Gouw
Gouw
Gouw
Gouhouw

Maak je verder niet druk man. Ik lees de engelse versie ook liever maar kon niet effe op de naam komen. lees overigens niet de Nederlandse versies van Harry Potter want dan gaan je tenen helemaal krom staan (zwijnstijn. perkamentus )


niks persoonlijks tegen jou hoor!
kvind de vertaling gewoon

harry potter is dus nog erger.... gelukkig heb ik die allemaal in het engels gelezen.

ik lees verder vrij weinig nederlandse literatuur.... fantasy is allemaal in het engels, en daarbnij komt het dat het nog een stuk goedkoper is ook in de boekenwinkel!


I Find That I Am Not There...


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 30-11-2003 11:46 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 30 november 2003 10:29 schreef rvanderholst het volgende:
niks persoonlijks tegen jou hoor!
kvind de vertaling gewoon

harry potter is dus nog erger.... gelukkig heb ik die allemaal in het engels gelezen.

ik lees verder vrij weinig nederlandse literatuur.... fantasy is allemaal in het engels, en daarbnij komt het dat het nog een stuk goedkoper is ook in de boekenwinkel!


Ik prefereer ook de engelse versies. Maar T.L.O.T.R. heb ik ooit als 12-13 jarige voor de eerste keer in het nederlands gelezen en ik onthou die termen makkelijker. Maar ik heb de engelse versie nu ook al een paar keer gelezen en dat is natuurlijk nog mooier. De vertaling van Harry Potter is verschrikkelijk. Die nederlandse termen maken het veel te kinderachtig.

En idd, de prijzen zijnook nog eesn een stimulans om de engelstalige boeken te kopen. Alhowel , wij hebben zo dikke versie van the L.O.T.R. met alle delen plus aanhangsels in een bundel (enprachtige tekeningen) die koste best wel wat. Maar het geld is het dubbel en dwars waard.


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 30-11-2003 11:50 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

quote:
Op 30 november 2003 11:46 schreef attila_de_hun het volgende:
Alhoewel , wij hebben zo dikke versie van the L.O.T.R. met alle delen plus aanhangsels in een bundel (enprachtige tekeningen) die koste best wel wat. Maar het geld is het dubbel en dwars waard.


zekers!! das een collectors item, ik heb hem ook in mijn kast staan. fantastische tekeningen van Alan Lee! En als je het goed bekijkt was ie zo duur ook weer niet!! kgeloof dak er 110 gulden voor heb neergelegd, en koop maar eens 3 engelse pockets, ben je ook 75 gulden kwijt. en dan heb je nu een prachtig ingebonden boek op erg luxe papier en prachtige platen erin!

Dat ding is een RELEKWIE!!!!


I Find That I Am Not There...


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 02-12-2003 17:24 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

zo, ik heb het een ander opgevangen over de nieuwe film. er zit wel heel erg veel NIET in (voor de boekenkenners; waarschijnlijk worden die dingen wel op de extended DVD uitgebracht).
Ik durf het hier niet te noemen voor evt spoilers maar op

http://www.tolkienonline.com/

en dan op het message board ku je wel meer info vinden als je wilt.
Maar toch gaat die filmongetwijfeld een superknaller worden.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 02-12-2003 17:25 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 30 november 2003 11:50 schreef rvanderholst het volgende:
zekers!! das een collectors item, ik heb hem ook in mijn kast staan. fantastische tekeningen van Alan Lee! En als je het goed bekijkt was ie zo duur ook weer niet!! kgeloof dak er 110 gulden voor heb neergelegd, en koop maar eens 3 engelse pockets, ben je ook 75 gulden kwijt. en dan heb je nu een prachtig ingebonden boek op erg luxe papier en prachtige platen erin!

Dat ding is een RELEKWIE!!!!


Voor mooie uitgaves van vele boeken raad ik de Folio Society aan.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Lytse
An Angel of Shit
Usericon van Lytse
Posted 04-12-2003 20:50 by Lytse Wijzig reactieProfiel van LytseQuote dit bericht

quote:
Op 2 december 2003 17:24 schreef attila_de_hun het volgende:
http://www.tolkienonline.com/



aaawwwwww.... *wordt sentimenteel*

daar heb ik leuke mensen ontmoet, voordat het zo'n tyfusgrote forum had. Toen was het nog een kleine site en hielp een (toendestijds) vriend mee aan de lay-out e.d.
Veel verandert in 3 jaar tijd...


good intent and honesty do not redeem stupidity


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 04-12-2003 20:52 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

quote:
Op 4 december 2003 20:50 schreef Lytse het volgende:
aaawwwwww.... *wordt sentimenteel*

daar heb ik leuke mensen ontmoet, voordat het zo'n tyfusgrote forum had. Toen was het nog een kleine site en hielp een (toendestijds) vriend mee aan de lay-out e.d.
Veel verandert in 3 jaar tijd...
inderdaad! *kijkt terug na zo'n 2 jaar*


Lytse
An Angel of Shit
Usericon van Lytse
Posted 04-12-2003 21:01 by Lytse Wijzig reactieProfiel van LytseQuote dit bericht

quote:
Op 4 december 2003 20:52 schreef Elfensteen het volgende:
inderdaad! *kijkt terug na zo'n 2 jaar*


ach, heb ik je net gemist
heb me daar geregistreerd zo rond begin 2000, toen was het nog een oud UBB forum en ben iets van een half jaar tot een jaar rond blijven hangen.


good intent and honesty do not redeem stupidity


Dit topic is 21 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen