IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 21 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
Auteur:
Topic : Lord of the Rings #1 Vorige pagina | Volgende pagina
Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 12-11-2003 21:39 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 12 november 2003 21:36 schreef invictis het volgende:
path of the dead en die ondoden zitten er wel in; ik heb hele goeie connecties met A-films...dus; no worries!

Ik begrijp hier ook weer eens niets van .

[Dit bericht is gewijzigd door Dwaallicht op 12-11-2003 21:40]


invictis
Usericon van invictis
Posted 12-11-2003 21:40 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

is je van harte gegund, jij en heel veel mensen gaan erg gelukkig worden van ROTK


Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 12-11-2003 22:24 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

Heersch! Alleen jammer van dat Saruman gedoe...en ik zweer nog steeds bij Tom Bombadil


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 18-11-2003 21:03 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

quote:
Op 18 november 2003 21:01 schreef XnegativeX het volgende:
Ik hoorde dat hij er uit is geschreven. Dat kunnen ze toch niet maken? De man speelt een cruciale rol in het laatste deel van LotR. Vooral de terugkeer in The Shire. Ik ben benieuwd hoe ze dat gaan oplossen. Want op deze manier ben ik bang dat deel drie een tegenvaller gaat worden.



I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 18-11-2003 21:10 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

tsja, in filmland kan het dus wel. en een film is nog geen boek. ik weet bijna zeker dat het geen grote problemen zal opleveren alhoewel het natuurlijk leuker zou zijn als de scene wel gewoon wel in zou zitten. en saruman is gewoon weer aanwezig op de extended DVD.
maar ik denk dat deel III gewoon zal draaien om bot hakken.


Lytse
An Angel of Shit
Usericon van Lytse
Posted 18-11-2003 21:27 by Lytse Wijzig reactieProfiel van LytseQuote dit bericht

quote:
Op 18 november 2003 21:10 schreef attila_de_hun het volgende:
tsja, in filmland kan het dus wel. en een film is nog geen boek. ik weet bijna zeker dat het geen grote problemen zal opleveren alhoewel het natuurlijk leuker zou zijn als de scene wel gewoon wel in zou zitten. en saruman is gewoon weer aanwezig op de extended DVD.
maar ik denk dat deel III gewoon zal draaien om bot hakken.


the battle of the Pelennor fields

maar genoeg zakdoeken mee naar de bios dus.


good intent and honesty do not redeem stupidity


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 18-11-2003 23:48 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 18 november 2003 21:10 schreef attila_de_hun het volgende:
tsja, in filmland kan het dus wel. en een film is nog geen boek. ik weet bijna zeker dat het geen grote problemen zal opleveren alhoewel het natuurlijk leuker zou zijn als de scene wel gewoon wel in zou zitten. en saruman is gewoon weer aanwezig op de extended DVD.
maar ik denk dat deel III gewoon zal draaien om bot hakken.


Bruut! Daarvoor wil ik wel naar de bios, dat zeikerige geouwehoer doen ze maar ergens anders. Zie Matrix 3


"This one is older than shit, heavier than time!"


Matthijz Filth
Boze Meneer
Usericon van Matthijz Filth
Posted 19-11-2003 2:10 by Matthijz Filth Wijzig reactieProfiel van Matthijz FilthQuote dit bericht

heeft nu net het boek uit en veel zin in deel III maarja het boek is vast leuker



ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 22-11-2003 13:27 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Ik denk niet dat het boek leuker is, zeker niet bij deze verfilming.

Peter Jackson heef tot nu toe 2 moddervette films gemaakt en hopelijk een derde en ik denk dat het makkelijk de beste verfilming ooit is. Die ik gezien heb dan

Dat er dingen uit gehaald zijn of aangepast is natuurlijk wel jammer, maar het maakt het geen slechte film, het vertelt alleen net een ander verhaal. En dat zul je altijd blijven houden bij verfilmingen.

Het is natuurlijk een beetje appels met peren vergelijken, maar ik denk dat de films even goed zijn als de boeken, misschien wel beter.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Sauron
dood
Usericon van Sauron
Posted 22-11-2003 14:30 by Sauron Wijzig reactieProfiel van SauronQuote dit bericht

Ik vind dat de boeken beter zijn dan de films.
Waarom? Boeken spreken tot een eigen verbeelding kan je niet zeggen van de films.

En in de boeken staat meer beschreven...

[Dit bericht is gewijzigd door Sauron op 22-11-2003 14:32]


dood


Lytse
An Angel of Shit
Usericon van Lytse
Posted 22-11-2003 15:00 by Lytse Wijzig reactieProfiel van LytseQuote dit bericht

quote:
Op 22 november 2003 13:27 schreef ZelThoR het volgende:
Dat er dingen uit gehaald zijn of aangepast is natuurlijk wel jammer, maar het maakt het geen slechte film, het vertelt alleen net een ander verhaal. En dat zul je altijd blijven houden bij verfilmingen.



daar ben ik het wel mee eens. Een verhaal wordt nou eenmaal anders vertelt in een boek/film, dat kun je niet vergelijken.
Heel soms heb je een simpel verhaal wat je letterlijk kunt verfilmen...

persoonlijk vind ik de boeken qua verhaal leuker, maar ik ben dat ook gewoon gek op lezen. Dat neemt niet weg dat ik de films ook heerlijk vind om te zien, ik probeer ze gewoon los van de boeken te zien zeg maar. Ik betrap me wel op het vergelijken van het verhaal maar dat maakt de film er toch niet minder leuk op.


good intent and honesty do not redeem stupidity


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 22-11-2003 17:38 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 22 november 2003 14:30 schreef Sauron het volgende:
Ik vind dat de boeken beter zijn dan de films.
Waarom? Boeken spreken tot een eigen verbeelding kan je niet zeggen van de films.

En in de boeken staat meer beschreven...


Dat laatste argument is nutteloos; tuurlijk staat er in een boek van 1172 pagina's (met appendices) meer beschreven dan in drie films van totaal 10 uur.

Dat eerste argument is OOK nutteloos (); tuurlijk blijft er weinig over om zelf te verbeelden als je alles op het scherm kan zien en alles kan horen. Dat is het hele idee van een film. Op dat punt kun je een boek en een film naar dat boek niet met elkaar vergelijken, want dat is juist het fundamentele verschil tussen een boek en een film. Je zegt toch ook niet "wat is dit een vieze appel, hij smaakt niet als een peer"?
Zonder dat verschil was het het zelfde geweest.

Dus je kunt het beter als lytse doen en ze apart van elkaar proberen te zien; de films als films en de boeken als boeken. Als je dan de films als hele slechte films ziet en de boeken als hele goede boeken, kun je zeggen dat de boeken beter zijn, anders blijft het (nogmaals) teveel appels met peren vergelijken.

En verder schiet niemand wat op met puriteins gezeik over het verhaal zelf, zo lang er geen grove fouten/aanpassingen in zitten (zoals dat Frodo opeens een reus van 3m40 blijkt te zijn), maakt het allemaal niet zoveel uit. Al vind ik zelf wel dat ze Faramir een beetje verpest hebben, maar goed, het blijven coole films


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


metal blade
Usericon van metal blade
Posted 22-11-2003 18:35 by metal blade Wijzig reactieProfiel van metal bladeQuote dit bericht

Wanneer komt deel 3 in de bios ook al weer?


[Dit bericht is gewijzigd door metal blade op 22-11-2003 18:35]


Sauron
dood
Usericon van Sauron
Posted 22-11-2003 18:39 by Sauron Wijzig reactieProfiel van SauronQuote dit bericht

17 december. Iets van 25 dagen wachten..


dood


Vintersorg
Usericon van Vintersorg
Posted 23-11-2003 17:00 by Vintersorg Wijzig reactieProfiel van VintersorgQuote dit bericht

13 december organiseer ik met 2 vrienden een LOTR-Night. We hebben een zaal geregeld en die bouwen we helemaal om tot een dorp uit de film, en er komt een folk-bandje spelen, iedereen moet in thema verkleed komen, we hebben pijpen, verschillende soorten tabak, bieren, hapjes enzo. enzo. Ook vuurwerk hebben we geregeld voor op het einde van de avond. Word echt super!


Sauron
dood
Usericon van Sauron
Posted 23-11-2003 17:49 by Sauron Wijzig reactieProfiel van SauronQuote dit bericht

Hehe cool! (nerd! )


dood


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 25-11-2003 20:23 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

KLopt het dat de film met een flashback van Gollem over hoe hij de ring te pakken heeft gekregen begint? Dat zou best gaaf zijn.


Y Draig Goch
Vegetarian Progressive Grindcore
Usericon van Y Draig Goch
Posted 25-11-2003 23:48 by Y Draig Goch (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Y Draig GochQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Joris_/

quote:
Op 25 november 2003 20:23 schreef attila_de_hun het volgende:
KLopt het dat de film met een flashback van Gollem over hoe hij de ring te pakken heeft gekregen begint? Dat zou best gaaf zijn.


Ik dacht dat hij hem in een rivier had gevonden?

Het lijkt me eerlijkgezegd dan een beetje onlogisch omdat ze er al stukken uit hadden geknipt vanwege tijdgebrek, dus het lijkt me onlogisch dat het erin voorkomt. Tenzij het misschien belangrijk is voor het verloop van het verhaal, maar ik ken het verhaal niet dus ik weet het niet.


We had sex, drugs and rock 'n' roll. Now we have aids, crack and techno.


Matthijz Filth
Boze Meneer
Usericon van Matthijz Filth
Posted 26-11-2003 0:02 by Matthijz Filth Wijzig reactieProfiel van Matthijz FilthQuote dit bericht

in het boek is het iig niet erg belangrijk hoe hij aan de ring is gekomen dus denk niet dast het in de film zal voorkomen

ik wil ook zulke verjaardagscadeautjes



Undertaker
Wapenbroeder
Usericon van Undertaker
Posted 26-11-2003 0:05 by Undertaker Wijzig reactieProfiel van UndertakerQuote dit bericht

Ben ook erg benieuwd

de trailer beloofd veel goeds

en ik heb ook laatst direct het spel voor de Playstation 2 gekocht van The Return of the King
Ik word steeds benieuwder wat het nou gaat worden!

16 December ga ik naar de Marathon
10 uur lang zitten

Maar wel om tien over 12 de derde film!!

(Heb vandaag trouwens de Extended Edition van The Two Towers gekocht, ook zeer de moeite waard )


[Dit bericht is gewijzigd door Undertaker op 26-11-2003 0:09]


~ We drincken heel wat pilschners en vechten met onsch zwaard, maar luischteren naar echte Metal is waar het om gaat ~


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 26-11-2003 9:24 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 25 november 2003 23:48 schreef Y Draig Goch het volgende:
Ik dacht dat hij hem in een rivier had gevonden?




Neen, Smeagol en iemand anders (een familielid dacht ik)waren aan te vissen. Die andere persoon vond de ring, Smeagol eiste deze op (omdat hij jarig was of zoiets) maar kreeg die niet. Toen vermoorde smeagol die persoon en pikte de ring in. Ik denk dat ik het zo wel redelijk samenvat, het is ook al lang geleden dat ik het gelezen heb.


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 26-11-2003 11:25 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

quote:
Op 26 november 2003 9:24 schreef attila_de_hun het volgende:
Neen, Smeagol en iemand anders (een familielid dacht ik)waren aan te vissen. Die andere persoon vond de ring, Smeagol eiste deze op (omdat hij jarig was of zoiets) maar kreeg die niet. Toen vermoorde smeagol die persoon en pikte de ring in. Ik denk dat ik het zo wel redelijk samenvat, het is ook al lang geleden dat ik het gelezen heb.



En ja hoor dames en heren, dat is wel zo'n beetje het goede antwoord.... U gaat door voor de koelkast


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 26-11-2003 11:41 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

quote:
Op 26 november 2003 9:24 schreef attila_de_hun het volgende:
Neen, Smeagol en iemand anders (een familielid dacht ik)
Z'n broer, Deagol


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 26-11-2003 11:44 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

quote:
Op 22 november 2003 13:27 schreef ZelThoR het volgende:
Ik denk niet dat het boek leuker is, zeker niet bij deze verfilming.


quote:
Op 22 november 2003 14:30 schreef Sauron het volgende:
Ik vind dat de boeken beter zijn dan de films.
Waarom? Boeken spreken tot een eigen verbeelding kan je niet zeggen van de films.

En in de boeken staat meer beschreven...
Inderdaad, daarnaast is het boek veel uitgebreider en interessanter!


Lytse
An Angel of Shit
Usericon van Lytse
Posted 26-11-2003 13:13 by Lytse Wijzig reactieProfiel van LytseQuote dit bericht

quote:
Op 25 november 2003 20:23 schreef attila_de_hun het volgende:
KLopt het dat de film met een flashback van Gollem over hoe hij de ring te pakken heeft gekregen begint? Dat zou best gaaf zijn.


ik weet niet of de film zo begint of dat die scene in de bioscoopversie zit (komt denk ik wel in de extended) maar de scene is in ieder geval gefilmd met Serkis zelf als Smeagol. Dat is namelijk 1 van de redenen waarom ze Gollem later nog hebben aangepast qua uiterlijk.
Die special feature over gollem/serkis is echt prachtig om te zien, vooral hoe ze dat "schizo" stukje hebben gemaakt


good intent and honesty do not redeem stupidity


Dit topic is 21 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen